[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:55

Jemig wat ziet je Garfield er slecht uit. Zeker in vergelijking met de foto die ze gebruikt hebben in de advertentie. Ben ook wel nieuwsgierig naar de uitslag van de DA. Hopelijk knapt hij echt snel op.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:21

Fijn dat je Garfield een goed huis kunt bieden. Ik hoop dat er buiten de "normale" zaken wat betreft verzorging en voeding geen gekke dingen uit de onderzoeken komen.
Heel veel succes met dit traject en het komt vast weer helemaal goed.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:37

Helaas slecht nieuws: hij heeft een kies helemaal afgebroken dus die moet er uit. De dierenarts wil het niet doen dus ik moet naar de kliniek :( Daar gaan ze eerst een röntgenfoto maken en aan de hand daarvan kunnen ze zeggen hoe duur het is. De dierenarts verwachtte tussen de 500 en 1000 euro -O- Ik heb zijn oude eigenaar een Whatsappje gestuurd en zij was wel bereidt mee te betalen. Ze schrok ervan en schaamde zich dat ze het zelf niet gezien had. Ik denk ook echt dat ze Garfield niet expres zo heeft laten worden. Maar ik heb haar verteld dat ze niet mee hoeft te betalen. Ik heb het risico genomen om hem ongekeurd mee te nemen dus dan zijn het ook mijn kosten... Weet iemand nog een goede en betaalbare kliniek (de Lingehoeve liever niet).
Hij is wel al maatjes met Jens :)
Afbeelding

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:43


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:02

Ik weet niet waar je zit. Maar bij mij op de kliniek (west brabant) doen ze ook gebitsproblemen. Maar durf niet te zeggen wat dat kost. Zal inderdaad niet goedkoop zijn. Paard moet helemaal onder narcose.

Wat een pech.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:19

Onali schreef:
http://www.dapkrommerijnstreek.nl

Ongeveer zelfde omgeving en hij schijnt erg goed te zijn met gebitsproblemen.


Maar vreselijk zeg, arm dier.

Net mijn paard hier laten behandelen. Was ruim 800 euro kwijt om de tand eruit te halen. Is keurig gedaan.

jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:31

Wat sneu om Garfield zo terug te zien. Is bij mijn zus en haar schoonvader op het bedrijf geboren.
Was altijd een vrolijk veulentje, helaas heeft hij al heel wat verschillende huisjes gezien in zijn jaren.

Hopelijk vindt hij bij jou een mooi huisje!


Anita45 schreef:
lemanthia schreef:
is van een oud stalgenootje geweest, van een oude stalling waar ik gestaan hebt
daar werd hij grubis genoemd.


Dat klopt niet wat je zegt. Er was een Grubis en een Garfield, beide van de hengst Rubis d'Ober. Grubis heeft nu sinds vorig jaar mei een geweldig huisje en ziet er prima uit. Garfield heeft veel minder geluk gehad zo te zien, arm dier.

Het is voor Garfield te hopen dat hij het nu beter getroffen heeft. Met goed voer en veel liefde krijg je hem er vast weer bovenop Leonyvk.
Ik ken beide van veulen af aan.


Grubis en Garfield zijn idd twee verschillende paarden. :j
Grubis heb ik altijd wel kunnen volgen en heeft het altijd goed gehad. Garfield zijn we als jaarling uit het oog verloren...

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:41

Onali schreef:
http://www.dapkrommerijnstreek.nl

Ongeveer zelfde omgeving en hij schijnt erg goed te zijn met gebitsproblemen.


Maar vreselijk zeg, arm dier.


Klopt inderdaad!

Wat naar zeg dat Garfield er zo uitziet.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:56

Grubis was van Dayenne als ik het goed heb en Garfield van Annelies toch?
Klinkt misschien wat raar, maar gelukkig wel iets waar iets aan te doen is. Al is het dan een dure onderneming, voor hetzelfde heeft hij iets onder de leden waar niets aan te doen valt.
Hopelijk knapt hij snel op en heeft hij nu zijn thuis gevonden!

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:17

Jeskim schreef:
Grubis was van Dayenne als ik het goed heb en Garfield van Annelies toch?
Klinkt misschien wat raar, maar gelukkig wel iets waar iets aan te doen is. Al is het dan een dure onderneming, voor hetzelfde heeft hij iets onder de leden waar niets aan te doen valt.
Hopelijk knapt hij snel op en heeft hij nu zijn thuis gevonden!


Afstamming kloppen helemaal Es.

vientijntje

Berichten: 295
Geregistreerd: 19-04-05

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:33

Arme Garfield!!
Ik kan je Rob Heymans aanraden van dierenartsenpraktijk Landhorst. Maar heb geen idee of die echt bij je in de buurt zit... Hij rekent geen fantasieprijzen, maar is enorm deskundig en komt door het hele land heen. Heeft natuurlijk ook een kliniek waar je je paard heen kunt brengen indien nodig...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:48

Jeetje wat heftig die foto van Garfield.. schrok ervan. Ik snap dat je hem hebt meegenomen, had ik misschien ook wel gedaan.. Erg lief van je, succes met het oplappen, ik denk dat er een prachtig paard onder zit.

Ik baal de laatste weken enorm. De vermoedens dat Lars eczeem heeft waren er vorig jaar al maar dit jaar is het weer erger geworden. Zijn hoofd is bijna kaal en hij schuurt zn staart echt mega. Baal er zó van.. hij heeft/had prachtig dik behang en heb vóór Lars al een eczemer gehad -O- Heb nu toch maar een deken en pillen/smeersels aangeschaft.

Foto van zn linkerkant..

Afbeelding

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:57

Heh dat is echt balen.... -O-
Hoop dat de middeltjes goed en snel aanslaan allemaal

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:10

Ook nog even wat andere foto's van mijn binkie. Behalve dat ik echt zorgen heb om zijn huid/haar/eventuele eczeem ben ik echt zo gek op hem. Hij is echt het liefste, grappigste en leukste paard dat ik heb gehad <3 Hij laat alles toe, mag alles wassen/schoonmaken, ook alle wondjes op zn hoofd en bij zn ogen. Mag alles insprayen en hem inpakken in rare maskers en dekens. En hij komt altijd aangerend als ik naar de wei loop :D

Dit is van vanmiddag, had hem lekker gewassen met teershampoo hij vond het echt heeeerlijk :j

Afbeelding

Afbeelding

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:15

xApple, dit heb ik ook bij mijn fjord. Ik smeer er zinkzalf op en dit werkt erg goed.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:22

Afbeelding
<3

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gisteren een beetje schriktraining gedaan met Rodin, ondanks dat hij pas twee is blijf ik me verbazen dat hij weinig echt eng vindt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:59

Stoere fjord!

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:19

xApple schreef:
Jeetje wat heftig die foto van Garfield.. schrok ervan. Ik snap dat je hem hebt meegenomen, had ik misschien ook wel gedaan.. Erg lief van je, succes met het oplappen, ik denk dat er een prachtig paard onder zit.

Ik baal de laatste weken enorm. De vermoedens dat Lars eczeem heeft waren er vorig jaar al maar dit jaar is het weer erger geworden. Zijn hoofd is bijna kaal en hij schuurt zn staart echt mega. Baal er zó van.. hij heeft/had prachtig dik behang en heb vóór Lars al een eczemer gehad -O- Heb nu toch maar een deken en pillen/smeersels aangeschaft.

Foto van zn linkerkant..

[ [url=m/TRmGpY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weet je zeker dat dit niet door vliegen rond zn ogen komt? Ik heb dit wel eens vaker gezien en die paarden hadden ook geen exczeem. Ik vind zn manen er ook niet uitzien als een eczemer, meestal heb je dan die hapjes erin.

Hopelijk is dat t enige en heeft je knapperd geen eczeem.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:59

Ik hoop natuurlijk zelf ook dat ik geen gelijk heb en dat het iets anders is.. Maar hij schuurt zn staart ook enorm, en zn borst, billen en oren. Mijn vorige fjord had (ook) flink eczeem en die had het vooral aan haar manen en staart maar totaal niet aan haar hoofd/oren/voorpluk, het kan echt wel verschillen per lichaamsdeel. Maar nogmaals; ik hoop echt zo dat het niet is wat ik vermoed..

Vanavond na het insmeren <3
Afbeelding


Afbeelding

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:11

XApple naar mijn mening is zijn moeder ook een eczeem dus dan is de kans best groot.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:10

Onali schreef:
http://www.dapkrommerijnstreek.nl

Ongeveer zelfde omgeving en hij schijnt erg goed te zijn met gebitsproblemen.


Maar vreselijk zeg, arm dier.


Dankjewel voor de tip!

xApple vervelend zeg, gelukkig ben je er snel achter dus kan je het ergste voorkomen!

Barney1978 Ahh hij doet het super goed, vooral voor een tweejarige!

Garfield manen heb ik er af gehaald! Hopelijk groeit het snel aan!

Afbeelding

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:52

Samen met dinnetje rondje gemaakt, zij op mn fjord, ik ernaast met mn shet.


Afbeelding



En 2 hazelwormen tegengekomen


Afbeelding

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:10

Wat schuurt hij zijn hoofd wel erg @xApple. Hopelijk zie je goeie vooruitgang met zalfjes... Ben blij dat de mijne dit allemaal niet heeft, denk dat dit echt lastig is om te 'onderhouden'.

@Onali, bah! Moest ik dit tegenkomen, ik ga meteen in versnelde pas naar huis. Ben niet zo voor die kriebeldingen.

Vandaag na lange tijd nog eens wedstrijd gehad met Olaf. I.3 proef gereden (gelijk aan de E7, B1 ongeveer). En we kwamen thuis met de winst *\o/* Zo trots op mijn jonge man!
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:12

XApple, balen, heb je hem al onder exceem deken gezet, zal allicht stuk schelen, klinkt namelijk wel als ZE, helaas...

Garfield dat is echt balen van die kies, maar wel iets waar wat mee gedaan kan worden, gezien hoe mager hij was, had hij ook iets heel anders kunnen mankeren.
Hoop dat je snel goede betaalbare kliniek kan vinden, welke region zit je?

Hazelworm, gaaf!!! wel eens weg zien slippen, maar nooit kunnen vangen.

Aco gefeliciteerd.