Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 10:46

Lieve Fjordenbokkers,

Afgelopen weekend weer eens een wedstrijd gestart in het L1 en ik was erg tevreden.
De eerste proef nog wat spanning maar de 2e ging prima! *\o/*

Helaas dacht de jury daar anders over... wat resulteerde in een laatste en ena laatste plek met 166 en 171 punten. En ik was net van plan mijn laatste puntje te halen zodat ik L2 kan gaan starten.

Het commentaar wat ik voornamelijk kreeg:
Halstrekken: Langer in de hals
Middendraf: Meer verruimen
en op bijna elk onderdeel ben ik afgestraft op mijn impuls.

Ik vind het zo jammer dat sommige jury's je nog steeds beoordelen alsof je een paard van 1.80 met enorme bewegingen onder je kont hebt.

Dus wat ik eigenlijk wilde vragen:
Welk commentaar krijgen jullie meestal op dressuurwedstrijden?

Het is en blijft natuurlijk een jury sport daar ben ik me ook van bewust.
Maar toch als je dan een nette proef rijd en een bokkend en in de proef niet gehoorzaam knotjespaard boven je eindigt, zakt de moed je soms toch wel even in de schoenen.

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:12

ja ik weet hoe juryleden kunnen zijn (heb zelf nooit geen wedstrijden gereden) maar veel gezien door dat ik als groom met iemand mee ging. en is idd heel erg goed te merken dat de meeste juryleden bevooroordeeld zijn tot grote spijt. en vindt dat ze wel rekening moeten gaan houden of het een koudbloed is of niet want zit best veel verschil in (of in ieder geval anders gaan beoordelen dan een warmbloed)

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:22

Ik start ook dressuur met een niet typisch dressuurpaard, ook in de L1. Natuurlijk zijn er altijd knotjespaarden en voorbeenzwaaiers die gewoon op beweging al punten scoren. Of een jury die onder de indruk is van friezen en alle friezen bovenin plaatst :roll:

Als je echter gewoon netjes je onderdelen afwerkt, je figuren netjes rijdt (volte 15 meter is ook echt 15 meter, je gebroken lijn is netjes tot de X etc.etc.) dan scoor je daar je punten wel op :-) .

Impuls is impuls, het is niet zo omdat het een fjord is dat je dan plots weinig punten krijgt voor impuls. Blijkbaar ging het toch iets minder lekker dan je dacht. Ik had dat op gegeven moment in de B, ik vond (dacht) dat het paard fijn aan het draven was en toch altijd 'impuls' op mn protocol. Nu heb ik haar netjes aan het lopen en nu is er echt wel een verschil, nooit meer opmerkingen over impuls. Ik snap nu plots ook wat er bedoeld werd toen ik nog met haar in de B reed.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:32

Ook met een paard van 1.80 die leuk kan lopen krijg je wel eens zulk commentaar, of nog erger -O-

Het is en blijft een jurysport.
Wat de een mooi vindt kan een ander niet mooi vinden.

Heb een keer twee nette proeven gereden, zat in de eerste proef een kleine hapering in.
Paard stopte aan het einde van de diagonaal en nam de binnenbocht.
Beide proeven afgerekend daarop.
Stond overal bij dat het paard niet gehoorzaam was.

eindresultaat... 2x 164 punten.
Terwijl ik normaal voor zulke proeven toch wel bovenin de 170 of in de 180 krijg.


En impuls is niet hoe hard je paard loopt, maar hoeveel activiteit er vanuit het achterbeen komt.
Je paard kan heel hard lopen, maar nog impuls missen.
Indien je paard het mist, dan is dit vooral in de overgangen te zien.
En in de overgangen kun je daarop ook trainen, dus veel schakelen, paard aan het been hebben, en actief (niet hard) rijden.

En met een koudbloed ben je gewoon een beetje in een nadeel als je tegen zn benenzwaaiende KWPN'er rijdt.
Maar het gaat toch om de lol?
En dan is het gewoon een keer jammer dat je zulke punten krijgt.
Rij je ze altijd dan snap ik dat het niet leuk meer is.
Maar gewoon niet meer starten als die jury er zit (als ze echt zo bevooroordeeld is)
Ik heb ook mensen waar ik niet bij start, omdat ik gewoon weet dat ik dan hoe goed het ook gaat in de 170 punten rij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:38

rusty886 schreef:
ja ik weet hoe juryleden kunnen zijn (heb zelf nooit geen wedstrijden gereden) maar veel gezien door dat ik als groom met iemand mee ging. en is idd heel erg goed te merken dat de meeste juryleden bevooroordeeld zijn tot grote spijt. en vindt dat ze wel rekening moeten gaan houden of het een koudbloed is of niet want zit best veel verschil in (of in ieder geval anders gaan beoordelen dan een warmbloed)

ach kom krijgen we dat weer.
De commentaren op de protocol zijn niet van dien aard dat er een verschil gemaakt zou moeten worden tussen Fjord en warmbloed. Sowieso; jij kiest er voor om met een fjord te starten, daarmee kies je er ook voor dat er wellicht dingen zijn die moeilijker zijn om uit te voeren.

Impuls train je door veel tempowisselingen, hij hoeft niet hard te gaan maar wel actief te zijn. :) Integendeel, hoe harder ze gaan, hoe moeilijker het vaak is om activiteit te behouden, vaak zijn ze dan nl gewoon vlak en loperig, niet actief. :)

Middendraf zal je niet genoeg verruiming getoont hebben vergeleken met de arbeidsdraf, wat logisch is als ie overal impuls mist. Een paard dat niet actief is zal ook niet goed verruimen. :)

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:47

Ayasha schreef:
rusty886 schreef:
ja ik weet hoe juryleden kunnen zijn (heb zelf nooit geen wedstrijden gereden) maar veel gezien door dat ik als groom met iemand mee ging. en is idd heel erg goed te merken dat de meeste juryleden bevooroordeeld zijn tot grote spijt. en vindt dat ze wel rekening moeten gaan houden of het een koudbloed is of niet want zit best veel verschil in (of in ieder geval anders gaan beoordelen dan een warmbloed)

ach kom krijgen we dat weer.
De commentaren op de protocol zijn niet van dien aard dat er een verschil gemaakt zou moeten worden tussen Fjord en warmbloed. Sowieso; jij kiest er voor om met een fjord te starten, daarmee kies je er ook voor dat er wellicht dingen zijn die moeilijker zijn om uit te voeren.

Impuls train je door veel tempowisselingen, hij hoeft niet hard te gaan maar wel actief te zijn. :) Integendeel, hoe harder ze gaan, hoe moeilijker het vaak is om activiteit te behouden, vaak zijn ze dan nl gewoon vlak en loperig, niet actief. :)

Middendraf zal je niet genoeg verruiming getoont hebben vergeleken met de arbeidsdraf, wat logisch is als ie overal impuls mist. Een paard dat niet actief is zal ook niet goed verruimen. :)



Inderdaad. Een jury zit echt niet een dagdeel voor een schijntje te jureren om jou het leven zuur te maken. Die heeft jou 2x 5 minuten beoordeeld en blijkbaar was je impuls gewoon niet voldoende. Neem dit mee en ga hieraan werken met je instructie. Imouls is activiteit vanuit het achterbeen en dat moet in alle klasses in orde zijn!

Zo heb ik onlangs geschreven bij 30 combinaties klasse B en L en ook daar was de impuls ver te zoeken en waren er zelfs paarden die regelmatig struikelden tijdens de proef. Twee pony ruiters van 8 jaar oud reden veruit het beste over al deze combinaties.

Princesj

Berichten: 4552
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:48

Ik rij met een Fries, een vrij simpele beweger, maar ik rijd wel punten. Sterker, sommige mensen met knotjespaarden zien mijn zwartje niet graag ;-)

Als ik het zo lees, is jouw hele probleem gewoon de impuls. Dat hij niet doorzakt, betekend dat hij onvoldoende van achter naar voren is-> Dus een impulsprobleem. Middendraf, idem dito. Of zorg dat je meer terug rijd, dat het verruimen wel wat lijkt.

Maar wat hier ook eerder word gezegd: Netjes je proef afwerken. Ik heb ook regelmatig 3-en en 4-en op mijn protocol, maar wel winst. Mijn paard is geen bewegingswonder en snapte tot halverwege het L2 geen snars van wijken. Tuurlijk probeer je dingen te verbeteren die niet goed gaan, maar blijf je focussen op je sterke punten, niet alleen je zwaktes.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:53

Princesj schreef:
Ik rij met een Fries, een vrij simpele beweger, maar ik rijd wel punten. Sterker, sommige mensen met knotjespaarden zien mijn zwartje niet graag ;-)

Als ik het zo lees, is jouw hele probleem gewoon de impuls. Dat hij niet doorzakt, betekend dat hij onvoldoende van achter naar voren is-> Dus een impulsprobleem. Middendraf, idem dito. Of zorg dat je meer terug rijd, dat het verruimen wel wat lijkt.

Maar wat hier ook eerder word gezegd: Netjes je proef afwerken. Ik heb ook regelmatig 3-en en 4-en op mijn protocol, maar wel winst. Mijn paard is geen bewegingswonder en snapte tot halverwege het L2 geen snars van wijken. Tuurlijk probeer je dingen te verbeteren die niet goed gaan, maar blijf je focussen op je sterke punten, niet alleen je zwaktes.



Ligt het aan de kleur dat ze het wijken pas in het L2 gaan snappen :o

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:00

Aan het oordeel van de jury kun je niets veranderen, wel aan de manier waarop je zelf rijdt.
Helaas zijn er maar al te veel combinaties die met te weinig impuls rijden. Maar het is wel de basis van je rijden, zonder impuls kom je er niet. Dan kan het misschien wel netjes gevoelt hebben, maar hoe het er uit zag was duidelijk anders.
Ik vind het iets te makkelijk om te zeggen dat het aan de jury ligt omdat je een niet 'standaard' paard hebt. Ik heb met mijn pony zonder veel beweging altijd de punten gereden die ik verdiende (of meer) en ook vaak genoeg op de eerste plek gestaan. Tuurlijk ben je het wel eens niet met de jury eens, maar soms kom je een sinterklaas tegen, zo middelt dat een beetje uit. Ook 'knotjespaarden' rijden niet zomaar hoge punten.

Kelly_ann

Berichten: 5154
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:17

Impuls betekent energie en voorwaartse drang onder controle van de ruiter, niet harder of ruimer lopen.

Dus niet de grootte/ruimte van de passen van je fjord zijn hier beoordeeld, maar juist hoe energiek hij liep.

In je middendraf is je verruiming zo te lezen te weinig geweest. Dat kan te maken hebben met de impuls die je op dat moment had.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:21

Ik start ook met een fjord nu in het L2. Ik heb in de B en tot halverwege de L1 ook vaak op mijn protocol het missen van de impuls en het dus niet goed verruimen of handen volgen tot hals strekken gelezen.
Ik heb ben sowieso wat meer en strikter gaan oefenen in die impuls, halthouden, ze was gewoon niet goed aan mijn been. Het kan nog steeds beter maar ik krijg in ieder geval bijna nooit meer op mijn protocol dat de impuls mist. Wel dat ik mijn figuurtjes niet helemaal goed uit rijd, daar kun je idd ook zeker nog meer punten op krijgen. :)
Ik ben ook wel eens jury's tegengekomen waarvan ik dacht waar gaat het over? Maar ik ben in mijn laatste L1 wedstrijd juist een jury tegengekomen die echt met punten strooide waarvan ik dacht, het ging toch helemaal niet goed?

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 09:21

bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat er in ieder geval meer mensen zijn die kampen met de impuls.
Ik weet dat mijn impuls beter kan maar ik had dit keer echt het idee dat elk onderdeel daarop werd afgestraft.
Ik ben nu tijdens het trainen ook flink bezig met tempowisselingen en wat meer verzameling.

Tijdens het inrijden maak ik ook veel overgangen en schijnovergangen. Helaas vind Andor het erg moeilijk om dit in de proef vol te houden.

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:35

Je kunt proberen om tijdens de proef ook schijnovergangen te rijden. Natuurlijk minder duidelijk dan tijdens het losrijden maar gewoon even in draf in de hoek ietsje meer er aan rijden of ietsje terug rijden. Elke 5 meter iets doen (al is het maar klein). Zo hou je hem ook tijdens de proef alert en attent op jou :-)

Princesj

Berichten: 4552
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:36

Wat Apple zegt is een goede tip! Alle stukken waar niks over word gezegd in de proef kun je hiervoor gebruiken.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:01

Je kiest ervoor om met een Fjord dressuurwedstrijden te rijden. Wat prima kan, maar wat niet wil zeggen dat een jury dan maar sommige dingen door de vingers moet zien.

Het is gewoon nog harder werken. Omdat je er geen knallers in hebt zoals een super middendraf waar je een 9 voor krijgt waarmee je weer wat kunt compenseren, moet je zorgen dat alles verder hartstikke goed voor mekaar is.

Sommige dingen kun je verbeteren, andere dingen zullen altijd zwak blijven. Volhouden en zeker niet meegaan in gedachten dat een jury je koudbloed niet graag ziet.

Ik heb met een haflinger en tinker wedstrijden gereden. Mijn haflinger was ook slecht in het verruimen en ook het gebrek aan impuls stond standaard op mijn puntenlijst. Toch in de B en L geregeld in de prijzen gereden, in de M werd dit lastiger, maar daar lag mijn uitdaging ook niet.
Aan de Z ben ik niet begonnen, dat was teveel gevraagd voor mijn haflinger. Je moet daar ook gewoon eerlijk in zijn.

Ik kon mijn punten niet rijden met indrukwekkende gangen of een mooi bewegend paard. Ik heb mijn punten gereden door verder heel correct te rijden en te blijven werken aan de impuls. Wat al eerder is gezegd, dat gaat niet over het tempo, maar de activiteit waarmee je paard loopt.

De verruimde gangen heb ik op een gegeven moment gelaten voor wat het was, ik trainde het wel, maar meer zat er gewoon niet in. Ik kreeg daar meestal vijven voor, maar ook gerust vieren. Dan was ik al 8 punten kwijt die ik ergens anders er weer bij moest krijgen. Bij een 5 was ik al tevreden, dan had de jury mij al "gematst". Ze houden er echt wel rekening mee dat ze op dit gebied minder kunnen laten zien.

Zie de kritiek als een motivatie om aan andere dingen te gaan werken dan je nu misschien doet, film jezelf en kijk met je lesgever waar het de moeite is om extra energie in te stoppen en waar niet. Dan rij je ook met meer plezier in de hogere klasses.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:51

Minder janken, meer rijden. Mijn fjord scoort altijd minimaal 7ens op de middengangen en dat.is echt geen bewegingskanon oid. Tenzij het bagger gaat, dan zijn t ook weleens 5en, maar dan is heel de proef ruk. Meer impuls is wel iets wat ik vaak terug zie en dat klopt ook gewoon.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:58

Nies_ schreef:
Minder janken, meer rijden. Mijn fjord scoort altijd minimaal 7ens op de middengangen en dat.is echt geen bewegingskanon oid. Tenzij het bagger gaat, dan zijn t ook weleens 5en, maar dan is heel de proef ruk. Meer impuls is wel iets wat ik vaak terug zie en dat klopt ook gewoon.


Uh? Waar zeg ik dat ik jank?
Ik was gewoon erg benieuwd naar de ervaringen van andere die met hun Fjord tussen de paarden rijden.
Niet voor niets heb ik ooit voor een fjord gekozen, ik weet dus ook dat ik harder moet werken omiets voor elkaar te krijgen. En daar zit bij mij ook de uitdaging, ik Willie standaard.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik het jammer vind dat sommige juryleden een koudbloed niet waarderen in de wedstrijdsport. Je kunt dan nog zo je best doen, maar ik weet wAar het over gaat de dressuur is en blijft een jurysport. Maar na vrijdag was de moed me even in de schoenen gezakt.

Toch vind ik het fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die het na veel trainen toch voor elkaar hebben gekregen :D ik oefen gewoon rustig verder!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:59

Maar wat heeft simpelweg niet genoeg te maken met niet waarderen?
als een kwpn'er niet genoeg impuls heeft wordt ie daar ook op af gestraft.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:01

Inderdaad. Dat een fjord minder makkelijk hoog scoort heeft niets te maken met waarderen, ze zijn gewoon minder. Simpel als dat.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:01

Apple schreef:
Je kunt proberen om tijdens de proef ook schijnovergangen te rijden. Natuurlijk minder duidelijk dan tijdens het losrijden maar gewoon even in draf in de hoek ietsje meer er aan rijden of ietsje terug rijden. Elke 5 meter iets doen (al is het maar klein). Zo hou je hem ook tijdens de proef alert en attent op jou :-)


Bedankt voor de tip ga hem volgende keer meteen uitproberen. Ik moet ook toegeven dat ik het lastig vind om hem in de proef alert te houden omdat ik vaak te netjes wil rijden. Tijdens het trainen en lostijden is mijn impuls gewoon in orde. Alleen in de proef lijkt hij soms niet te durven lopen maar dat kan ook aan mijn eigen rijden liggen....

Dorine92
Berichten: 5357
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:51

keeyzie schreef:
Tijdens het trainen en lostijden is mijn impuls gewoon in orde.

Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten. Thuis en op het losrijterrein is iedereen de beste :D
Verder kijkt de jury vaak toch even met een ander oog naar een proef dan sommige ruiters. Ik denk dan ook niet dat de lage punten komen doordat het een fjord is, maar doordat je misschien te "truttig" je proef rijdt. Misschien willen ze gewoon een tandje gas erbij zien, zodat paard wat meer gaat swingen. Heeft niks met het ras te maken.
Dat je eruit wordt gereden door kwpn-ers die fouten maken, zegt niets. Als je gedurfd rijdt, en daarbij wat fouten maakt, kom je over het algemeen hoger uit dan wanneer je heel truttig maar braaf door de baan sjokt zonder enige frisheid/uitstraling. Ik weet niet hoe het bij jou is hoor, want we hebben geen beelden gezien (zijn je proeven gefilmd??), maar ik weet uit ervaring dat je met een fjord heel prima paarden met wapper-voorbenen eruit kunt rijden. Heeft niets met het ras te maken.
Mijn ervaring is juist dat je er eerder voordeel van hebt dat je op een fjord zit. De jury vergeeft je juist van alles want "het is toch al heel knap voor een fjord". Als ze dus zeggen dat je impuls mist, dan zal dat zeer zeker waar zijn :j (en waarschijnlijk ook behoorlijk, want een beetje impulsgebrek vergeven ze je waarschijnlijk nog wel met een fjord)
Hopelijk binnenkort weer een topic van jou en je fjord met hogere punten en geen problemen met de impuls :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:30

Oei dorine92 jij begeeft je op dun ijs. :D

Vind het wel erg jammer dat je haar quote zo uit verband trekt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:46

Ayasha schreef:
Oei dorine92 jij begeeft je op dun ijs. :D

Vind het wel erg jammer dat je haar quote zo uit verband trekt.



Ze drukt zich wellicht wat sterkt uit.

Maar mijn gevoel was ook bij het commentaar gebrek aan impuls...och...die heeft een braafjes proef gereden.
En dan wordt er thuis ook vaak(ken TS niet en heb het niet gezien)op braafjes geoefend.

Sjolvir

Berichten: 25308
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Impuls, langer in de hals, meer strekken <-- wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:53

Heb met mijn niet fjord ook vaak genoeg de opmerking impuls op mijn protocol.
En terecht, hij is de vlotste niet, in training krijg ik hem wel aan de praat, maar in een proef is dat wel eens heel erg lastig.
Dus het is geen fjorden opmerking op je protocol, gewoon iets in je basis waar heel veel mensen problemen mee hebben. En ja, dat kost je elk onderdeel punten.

Wat betreft hals strekken, dat is 1 onderdeel en kan je op gaan trainen, zodat hij lengte durft te pakken en durft te zakken, zonder hem los te gooien, dus juist door hem goed te begeleiden.

Tja en middendraf... je kan er op trainen (mij is het nooit gelukt om uitgestrekte draf op mijn fjord te monteren echter ken er zat die echt netjes kunnen strekken en dan ook hun punten gewoon krijgen)
Mocht je fjord hier geen talent in hebben, dan wordt het zorgen dat je voor een ander onderdeel een 8 rijdt, ben je je onvoldoende weer kwijt.

Dressuur rijden is zo eenvoudig nog niet (ondervind ook ik elke keer weer).

Dorine92
Berichten: 5357
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:11

Ayasha schreef:
Oei dorine92 jij begeeft je op dun ijs. :D

Vind het wel erg jammer dat je haar quote zo uit verband trekt.

Bedoel t niet l u l l i g hoor..
Maar met de opmerking "tja dressuur is nou eenmaal een jurysport" of "ik heb een koudbloed en dat kunnen juryleden niet altijd waarderden" word je ook niet beter..