Balony en zomereczeem?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:52

Voor mijn profielwerkstuk over zomereczeem heb ik een hoofdstuk waarbij één van de gevallen van zomereczeem wordt laten zien verspreid over een paar weken. De pony die ik volg heeft als vader Balony en nu vroeg ik mij af of er misschien mensen zijn met nakomelingen van balony? Hebben deze verschijnselen van zomereczeem? Ik heb namelijk gehoord dat de eczeem van Balony kan komen en niet van de moeder.
Opzich is het niet noodzakelijk om te verwerken in mijn verslag maar het leek me toch interessant om ervaringen te horen :)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:51

Dat is niet te zeggen. Hengsten hebben veel meer nakomelingen, waardoor het sneller lijkt dat het bijvoorbeeld van de hengst afkomt. Het kan net zo goed van moeders kant komen. Dat is niet te zeggen.

Ik ken trouwens geen Balony met zomer exceem.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:25

Dat is waar inderdaad. Ik zal eens verder kijken naar moeders kant. In ieder geval bedankt :)

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:16

Bij ons op stal staat een nakomeling van Balony en die heeft geen zomer eczeem.

DarcoFjord
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:49

Ik heb een nakomeling van Balony gehad. deze merrie had ernstig zomerexceem en verschillende andere allergieproblemen. Uiteindelijk hebben wij haar op 6 jarige leeftijd in laten slapen omdat ze vreselijk dampig was en het voor haar niet meer te doen was.
Ik wil niet zeggen dat dit allemaal iets met Balony te maken heeft, maar balony was wel haar vader.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:54

Jeetje, 6 pas! Iig bedankt, weet ik in ieder geval weer iets meer.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:16

Ik heb 2 Balony's staan maar geen van beiden heeft zomereczeem.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Balony en zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:55

Wij hebben een Balony-merrie gehad die als eczemer bij ons kwam, maar eenmaal bij ons hier niks meer van toonde (voedings-/omgevingskwestie? Of hormonaal?). Momenteel nog diverse indirecte Balony-nakomelingen staan, maar daar merken we ook geen schuurneigingen aan.

SCCherren
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:42

Mijn verzorgpaardje heeft dit ook, we deden er een deken voor op

fjelle
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:46

hier ook een balony. vertoont vermoedelijk zomer eczeem schuurt bijna het hele jaar door. is ook zeer gevoelig voor de muggen en heeft een erg dun huidje

Eline29
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:41

Hallo, ja klopt mijn fjord heeft ook Balony als vader. Ze schuurt in mindere maten haar manen maar haar staart wel. Ik heb denk ik deze zomer er wel de oplossing voor gevonden. Ik gebruik manenliqued van het merk leovet en dat gaat echt goed. Tussendoor een paar keer van de zomer haar staart goed gewassen en nu heeft ze echt al een mooie staart.