Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voeren jullie je Fjord?

 
Profiel   

Hallo allemaal!
Sorry als dit topic hier niet goed staat en eigenlijk bij voeding moet staan, ik dacht hem hier te plaatsen omdat ik specifiek benieuwd ben naar wat jullie je fjord(en) voeren :Y)

Om te beginnen heb ik zelf een fjord van 25 die nog 4/5 dagen in de week gereden word. Hij had vroeger de aanleg om snel wat dikker te worden maar met het voer van nu blijft hij mooi op gewicht en ben ik zelfs van plan in de winter iets te gaan bijvoeren.
Wat denk ik wel bijzonder is voor een fjord (haha) is dat hij stopt met eten als hij genoeg heeft, op deze manier kan ik hem dus zo goed als onbeperkt hooi geven zonder dat hij zichzelf vol vreet :P Op dit moment ziet het er zo uit:

- altijd hooi ter beschikking
- in de zomer dagdelen weidegang
- 500 gram balancer pro van jpgef gemengd met de Agrobs alpengrun musli, verdeeld over 3 voerbeurten

Van de winter ben ik van plan de wiesenflakes/cobs van Agrobs bij te gaan voeren, om hem te houden zoals hij nu is. Vorige winter was hij wat schraler geworden, niet mager, maar niet 'lekker'.

Ik ben benieuwd wat jullie voeren!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 23:57 



 
Profiel   

Ik heb 2 fjorden met momenteel een heel ongelijke voerbehoefte:

Mijn 9 jarige fjord wordt al dik van minder dan de lucht. Die loopt op het paddock paradise met onbeperkt toegang tot stro en krijgt in de avond 2 plakjes hooi. Voor de rest moet ze echt zoeken naar plukjes gras. Ze werkt nauwelijks.

De ander van 14 heeft een veulen aan de voet, krijgt 3 kg merriebrok per dag en staat 24-7 op het gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 07:01 



 
Profiel   

Eigenlijk... heel eerlijk? Bijna niks! Ze krijgt hier ook wat stro te knabbelen en kan 3 plukken grad eten langs de kant van de paddock. En krijgt een plukje hooi per dag. Verder niks, want dan kan ik haar rollen. Ze krijgt ook geen snoepjes appels brood etc. Want het lijkt alsof ik haar gelijk zie groeien van 5 appels per week. En ze ziet er prima uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 08:09 



 
Profiel   

Ik heb er 2 (15&16 jaar oud) en ze staan 24/7 op een weiland.
Ze eten alleen gras, voer ze niks bij. en dat hebben ze ook zeer zeker niet nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 08:13 



 
Profiel   

S nachts in n paddockje met wat hooi en stro in n slowfeeder, overdag in de wei bij de andere paarden. Krijgt 2x ongeveer kwart kilo Vito van Marstall met wat extra supplementen (vit E en magnesium).
Gaat erg goed, lekker in dr vel en wordt niet dikker. Mag nog iets gespierder op t moment, we gaan na de zomer weer meer doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 08:30 



 
Profiel   

Hier 3 fjorden
Krijgen ong een kwart dieetmix.
Ze hebben overdag gras ( 1tje die veel te dik is staat momenteel 24/7 op het gras, omdat ze onder de draden doorgaat, gaan vandaag bezig met nieuw stroomdraad overal.)
Normaal staan ze 's nachts op de paddock met om de weides een pad en ze krijgen hooi in slowfeeders

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 08:52 



 
Profiel   

Mijn fjord van 21 staat op een paddock paradise waar ze kruidenhooi krijgt. Dit is op 2 voerplekken altijd voor haar - en de kudde ;) - beschikbaar. Verder kan ze kantjes grazen en in de winter, zodra ze aangeeft dat ze meer nodig heeft, krijgt ze een vitaminerijk brokje. Metazoa om precies te zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 09:10 



 
Profiel   

1 Fjord van 21. 4x in de week onder het zadel. Krijgt een handje basisbrok smorgens en savonds. hooi en mag 1,5 a 2 uur in de wei. (heeft schuilstal in paddock)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 12:14 



 
Profiel   

Mijn merrie krijgt een handje sport brokjes per dag, niet meer omdat ze eczeem heeft.
Daarbij krijgt ze gras op de wei en 2 zakken hooi per dag.
Ze is 3 x keer in de week onder het zadel, staat overdag buiten en in de avond binnen in een buitenstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 14:55 



 
Profiel   

Ik heb een 6 jarige dame welke 3 a 4 dagen per week werkt. Momenteel staat ze van 9 tot 17 in de wei (kort gras, maar er staat wel gewoon gras, dus niet helemaal maar gegeten)
Dan krijgt ze om 17 uur als ze binnen komt (in de paddock) 2 kilo hooi en in de avond 4 kilo hooi. Elke dag 100 gram vitamine brokjes en als ze heeft gewerkt 300 gram natures best muesli.

Ze ziet er goed en gezond uit en is niet te dik

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 20:33 



 
Profiel   

Mijn 26 jarige fjord krijgt overdag weidegang, ochtend en avond hooi en een schep cavalcavalor senior meisje.

Laatste blijft hij erg mooi bij, goed in ze vacht en hij vond het erg lekker.

In de wintermaanden wanneer hij geen weidegang heeft valt hij wat terug, krijgt hij meer hooi maar naast de meuslie ook een 1/2 kg veulenbrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 17:31 



 
Profiel   

Uhh tja uhhh als iedereen nu niet van zn stoel of valt :')

Die van mij krijgt 1 kilo omega3 sport muesli van van Gorp Horsefood en 1.5 kilo pro digest is een sportbrok maar met hoog gehalte vezels.
Maar goed hij loopt minimaal 5 a 6x per week en word hoog in de sport gereden (Z dressuur)

Dus of mijn voerschema nou zo'n goede graatmeter is hahaha

Maar moet wel zeggen dat zodra hij minder werkt om wat voor reden dan ook gaat hij direct terug in voer naar een half schepje pro digest

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 23:02 



 
Profiel   

Hier een fjord die 's zomers op gras staat in de kudde, met strookbegrazing. Omdat ze regelmatig van weiland wisselen, verschilt de kwaliteit van het gras nogal en dat zie ik ook wel terug in zijn postuur. Na hard werken krijgt hij een handje Care4Life of Nature's Best met een scheut appelazijn erover.
Op moment is hij te vet. Ik ben op vakantie geweest en hij heeft veel te weinig beweging gehad (ze mogen hem dan voor de lessen gebruiken, maar goed, daar is het ook erg rustig deze zomer). Toen ik terugkwam schrok ik wel even. We gaan maar weer flink aan de slag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 23:11 



 
Profiel   

dieseltje09 schreef
Uhh tja uhhh als iedereen nu niet van zn stoel of valt :')

Die van mij krijgt 1 kilo omega3 sport muesli van van Gorp Horsefood en 1.5 kilo pro digest is een sportbrok maar met hoog gehalte vezels.
Maar goed hij loopt minimaal 5 a 6x per week en word hoog in de sport gereden (Z dressuur)

Dus of mijn voerschema nou zo'n goede graatmeter is hahaha

Maar moet wel zeggen dat zodra hij minder werkt om wat voor reden dan ook gaat hij direct terug in voer naar een half schepje pro digest


En wat krijgt hij aan ruwvoer dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:51 



 
Profiel   

@crista, hij krijgt 3x per dag hooi naast zijn weidegang(van een uur of 8 op een dag). Weeg het af en kom op 7 kilo per dag. In de winter zonder weidegang(dat is hier met de zware kleigrond gewoon echt niet mogelijk) gaat hij naar de pakweg 10 kilo hooi per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 14:46 



 
Profiel   

Mijn sportfjord (M2) krijgt onbeperkt ruwvoer. Daarbij krijgt zij een berg grasmix, 1 kilo Gastro+ per dag en supplementen voor soepele spieren en gewrichten. Tijdens het wedstrijdseizoen krijgt zij een kilo haver per dag erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 11:03 



 
Profiel   

Mijn 2,5 jarige krijgt 80 gram Marstall Force en 3 handjes Wiesen-Fasern met lijnzaadolie en pillen voor zn huid.

Daarnaast 3x 3 kilo hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 16:11 



 
Profiel   

Merrie, 22 jaar. Winter: 8 kg voordrooghooi, gerstestro naar behoefte en een handje Pavo Liga.Zomer vanaf eind juni 24/7 wei, opgebouwd per uur in lang gras.Aanleg voor obesitas, gaat nu prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 16:35 



 
Profiel   

Hooi en 1x in de week ofzo Fiber Force zou nog eventueel 2x in de week kunnen voeren, maar vaker eet die van mij niet of met hele lange tanden en staat liever bij zijn vrienden op de track. := :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 16:44 



 
Profiel   

Fayah krijgt op een dag verdeeld 2 bekertjes vitalbix
1 bekertje subli omega369
Een schep luzerne van metazoa

Onbeperkt voordroog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:10 



 
Profiel   

Die van mij krijgt alleen onbeperkt hooi.

Hij kreeg eerst een handje care 4 life (pavo) per dag, verdeeld over 3 voerbeurten.
Maar meneer eet het niet meer, dus dat hebben we uiteindelijk maar geschrapt.
Hij heeft wel een liksteen om zn mineralen uit te halen, maar hij gebruikt hem meer als schuur object :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 16:31 



 
Profiel   

Nu net aan het weideseizoen begonnen dus 24/7 weidegang. Daarvoor dus paddockgang in de winter. Onbeperkt hooi/stro en voor de leuk een kwartje muesli gedeeld met de shet.
Verder niets. Beide rond en gezond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 16:48 



 
Profiel   

De fjord die ik verzorg heeft 24/7 weidegang. Nu het gras weer meer wordt zijn we het bijvoeren van hooi aan het minderen. Ze krijgt daarnaast na het rijden nog een schep vitaminebrok. Het merk daarvan weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 17:14 



 
Profiel   

Onbeperkt hooi/stro, handje geweekte pulp om de Glucobalance en vit korrel (force) mee te mengen.
Verder niks.

Hij is bijna 20 en staat met zijn maatje van bijna 27.
Doet niet zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 17:23 



 
Profiel   

Hooi uit netten. Niet onbeperkt. Dan wordt er 1 echt tonnetje rond. Wel 24/7 weiland dus altijd wel wat te knabbelen. Regelmatig een vitamine koek en minereralen steen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen