Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fokt Manus goede veulens? [fjord]

 
Profiel   

Ik zou graag wat info willen hebben,over wat voor veulens Manus fokt...

[voorwaarts,slank,breed etc.]

Bedankt Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-04 16:03 



 
Profiel   

Manus (Havstad X Fordin)

Prestatiehengst Manus is een hengst die maat in de fokkerij brengt. Hij heeft een stokmaat van 1,52 m., waarmee hij de grootste goedgekeurde dekhengst in Nederland is. In 2001 zijn zowel op de keuring in Spoordonk als op de keuring in Beesd twee merries van Manus dagkampioen geworden. Verder werd het jeugdkampioenschap in Emst ook door een jonge Manus merrie behaald.
[ img ]
[ img ][ img ]

Manus is een zeer grote hengst en zijn stokmaat ligt boven de 1.52m en een pijpomvang van 20cm! De bouw en type zijn goed in verhouding. Het is een hengst met veel ras en uitstaling. In 1996 werd Manus goed gekeurd voor de dekdienst. . Zijn nakomelingen zijn ook veelal zeer groot, hij kan dus de maat in de fokkerij brengen. Hij heeft vele veulens van hoge kwaliteit op de keuring laten zien.

A- zadelproef; waarbij hij voor de stap, draf en galop een 8 scoorde.
A- trekproef met goed gevolg af,
prestatiehengst
Van fam. van der Aa uit Beek en Donk.

http://www.thier.nl/cgi-bin/fjordnl/fj.hoc.s?39

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-04 17:05 



 
Profiel   

Hij fokt met name Groot, sommige zijn wel wat lang gekoot.
Verder verschilt de breedte, je ziet zowel slankere/rijtype en de breedgeschouderde ook wel. Dat ligt deels ook bij de moederstam.
Ze staan vaak wel mooi in het type.

Hij komt in ieder geval uit een veelvuldig bewezen stam. De meeste moeten nu wel op de proeven komen. Ik heb er nog niet zo veel van gehoord op de proeven namelijk. Ze zijn wel wat pittiger dan het rustige waar de Fjord om bekend staat.

Ik heb een manus veulen van mijn merrie gehad. Ze is groot, erg lief en braaf (opvoeding baart ook kunst ) en ik weet dat Kelly ook een ManusxLenngard heeft gehad die ook braaf was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-04 14:29 



 
Profiel   

Vinga van Dreeke is ook een Manus, Vinga is nu 4 dus denk dat je misschien wel even naar Dreeke kan pb-en over het karakter van Vinga.
Ik weet alleen dat Vinga heel erg veel op papa lijkt, ook vrij groot (vind ik)
En natuurlijk Zanouk van liesje4ever, maar dat is een jaarling dus valt nog niet zoveel over te zeggen...

Denk je dat Manus een geschikte kandidaat voor Ninla is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-04 19:49 



 
Profiel   

Hier op stal staan 6 Manus-nakomelingen die het allemaal erg goed doen op de keuringen. Qua hoogte en bouw verschillen ze onderling wel wat, maar ze zijn allemaal goed rastypisch en met uitstraling. Verder zijn ze allemaal braaf en goed te hanteren, en die onder het zadel zijn doen dat ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 11:15 



 
Profiel   

Mijn merrie is namelijk vrij breed,en wou er een slanke en vooral grote hengst voor hebben dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 11:55 



 
Profiel   

ik kan er helaas nog weinig over zeggen, mijn manusje is nog "in de maak" Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 12:27 



 
Profiel   

wij hebben hier een half broer van deze hengst staan. deze is 156!! en 1a premie? ken dat? heb geeen verstand van Fjorden sorry. hij is nu ruin. maar zeker massaal groot en breed!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 15:26 



 
Profiel   

tobilover schreef
Mijn merrie is namelijk vrij breed,en wou er een slanke en vooral grote hengst voor hebben dan


Hmm manus is anders ook vrij breedt vind ik... vind je Kventin niet wat? die is geloof ik vrij slank maar weet niet hoe groot die is Verward

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 17:49 



 
Profiel   

maaike van de vis schreef
Hier op stal staan 6 Manus-nakomelingen die het allemaal erg goed doen op de keuringen. Qua hoogte en bouw verschillen ze onderling wel wat, maar ze zijn allemaal goed rastypisch en met uitstraling. Verder zijn ze allemaal braaf en goed te hanteren, en die onder het zadel zijn doen dat ook goed.

Van Dolfing hè?
Die komen dan ook uit hele goede moederlijnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-04 20:51 



 
Profiel   

Yoline schreef
Van Dolfing hè?
Die komen dan ook uit hele goede moederlijnen


Dat is absoluut waar!
Het maakt natuurlijk ook heel erg uit wat voor merrie je gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-04 12:15 



 
Profiel   

En ik heb ook een half broer van manus(vader is hafstad)
en dat is ook een grote ruim 1.55,en hij heeft hele goeie gangen.
Niet lomp,slank(maar niet mager,wel goed gevuld)goeie gangen
die van mij lijkt ook precies op manus,alleen is hij geholpen en heeft hij een wat lichtere voorpluk.
En altijd A-premie behaalt.

groetjes Nicole

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-05 05:33 



 
Profiel   

[quote="texela"]Manus (Havstad X Fordin)

In 2001 zijn zowel op de keuring in Spoordonk als op de keuring in Beesd twee merries van Manus dagkampioen geworden.

die in spoordonk dagkampioen is geworden staat bij ons op stal.
een erg mooie pony met veel maat en erg braaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-05 13:33 



 
Profiel   

Waar ik verzorg had een vrouw eerst ook een halfbroer van manus.
Hij is maarliefst 1.58 ! en liep M1 dressuur. Hij liep ook absoluut niet als een fjord maar meer als een paard. Heel verzameld.
Groetjes lisa.
P.S foto van hem.
[ img ]
Je ziet hem niet zo heel goed. Huilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-05 15:08 



 
Profiel   

Ik vind zijn nakomelingen:
- groot
- lief
- niet te luxe
- makkelijk
- goed presteren op keuringen

Kortom een goede hengstkeuze!

Kventin vind ik heel mooi en luxe...., als je dat wilt een hele luxe is hij de juiste keuze Knipoog

Mocht je een groot merrieveulen in de toekomst van Manus hebben en die verkopen, mag je me altijd even PB-en Knipoog Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-05 00:33 



 
Profiel   

Dit is dan mijn fjorden ruin van 9 jaar.
hij is een half broer van manus,zelfde vader (hafstad)
Ik vind ze wel op elkaar lijken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Groetjes Nicole

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-05 03:32 



 
Profiel   

Heeft iemand nog een nakomeling van manus? Zo ja kan doe goed springen? Ik zoek een goeie springfjord

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 20:07 



 
Profiel   

FB --> FJ. Ondanks dat dit topic erg oud is alsnog verplaatst naar dit forum. Hier zitten de kenners van dit ras.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen