Fjord laten dekken door een Fries?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:48

Als de fjord papieren heeft dan zou ik gewoon raszuiver gaan fokken ipv een kruising.

Als de fjord geen papieren heeft en de eigenaar wil graag een veulentje dan zie ik het probleem niet in. Kruisingen kunnen erg leuk uitpakken Ja

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:50

Ik vind de kruizing van ginnybanshee ook erg leuk Charlie Brown geweldige kruizing

unica

Berichten: 361
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:16

ik heb zelf een fjord x kwpn, echt een leuk beestje hoor Haha!
ook heb ik een 100% fjord, als ik haar laat dekken doe ik dat wel gewoon door een fjord Knipoog
maar ik snap best dat mensen er een fries op willen hebben hoor, het zijn mooie beesten Haha!

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:22

unica schreef:
ik heb zelf een fjord x kwpn, echt een leuk beestje hoor Haha!



foto's foto's foto's!!!!

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:32

potverdikkie schreef:
De groote van het veulen past zich aan aan de baarmoeder .....



En 2 maanden na de geboorte is het dier zo groot dat ie op zijn knietjes moet om melk te drinken...triest.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:36

Hoe kom je daar nu weer bij? Dat is niet zo hoor!
Dat probleem zal zich in uitzonderlijke situaties voordoen vanaf een mnd of 4. Heb het zelf ook bij de hand gehad.
En na 4 mnd is moedermelk niet perse meer nodig, is wel beter dat ie het nog krijgt, maar kan zonder.

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:49

SecretLIN schreef:
Dat komt denk ik omdat een kennis een friese hengst heeft, en ze dat het gemakkelijkste vind, ik vind eigenlijk niet dat ze het moet doenmaarja wie ben ik Lachen


Hmm bij mij komt het een beetje lui over. Zo te lezen wil ze wel een veulen, maar wil ze niet er voor reizen of veel geld voor betalen. Dus gaat ze voor de makkelijkste keus, terwijl die hengst misschien helemaal niet bij de merrie past.

Ik ben geen voorstander van opzettelijk kruizen, maar als je het toch zo nodig doet. Zoek er dan wel een hengst bij die bij de merrie past. En niet een hengst die een kennis heeft.

Daarnaast vind ik een fries helemaal niet bij een fjord passen. Ik zou er eerder een haflinger, new forest of als je een wat edeler dier wil, een arabier.
Dus ik zou het niet doen

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 21:28

nee, ik hoor al niets meer van dr dus ik heb geen idee of ze het nog wil doen of niet

ursulaatje

Berichten: 364
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Grunn

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:32

ik ken wel een paar fjordenxfriesen. ik heb ze wel vaker gezien, ik vind het wel een mooie kruising.. waarom niet?

lori1kenobi
Berichten: 77
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:36

Ik heb er zelf ook over zitten denken. We hebben op stal een friese hengst staan met een onwijs goed karakter en bouw en zelf heb ik een rodblakke fjord. Toch heb ik de beslissing genomen om haar als ik haar al laat dekken het door een fjord te laten gebeuren. Ik zou het super vinden als ik er een rodblakke veulen van zou krijgen, dus vandaar deze keus. Wel heb ik al meerdere malen kruisingen van deze combinatie gezien en het varieerd van zwart met een fjorden bouw naar fjordenkleur met een friese bouw. Meestal vond ik de combinatie erg leuk, maar je kan altijd pech hebben.

bambam123
Berichten: 67
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:37

Afbeelding
(heeeele late reactie)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Fjord laten dekken door een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:37