Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hengst voor mijn welsh-a merrie?

 
Profiel   

Hallo,
kunnen jullie mij adviseren. Ik ben zelf nogal onbekend in welshwereld. Ik heb een mooie welsh-a merrie, Smarti, zij wordt dit jaar 4 jaar. Ik twijfel nog wel, maar het lijkt me heel leuk om daar een keer een veulen mee te fokken. Het veulen zal voor eigen gebruik worden aangezien ik 2 kleine meisjes heb die daar in de toekomst mee willen gaan rijden, en zelf lijkt het me leuk om tweespan te gaan mennen. Smarti is vorig jaar beleerd en doet het super voor de wagen.
Ik zou dus willen fokken met een sportpony, die koel in het koppie is en waarvan de nakomelingen een fijn karakter hebben. Onze merrie is grijs/schimmel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een hengst met kleur (vos/bruin/zwart maakt me dan niet echt uit).
afstamming van mijn merrie is:
vader: Winalda Hiem's Katrines
vadersvader: IJsselvliedt's No Limit
moeder: Thamen's Fleur's Nadia
moedersvader: Gleiniant Tsar


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 14:56 



 
Profiel   

Shamrocklake Royal Heart-Beat
Vader Springbourne Charmer
Moeder Shamrocklake Silk Hortensia

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 22:39 



 
Profiel   

Dat vosje hierboven is best leuk.

Als je sportpony Welsh sectie A zoekt en (speciaal) kleurtje... denk ik gelijk aan de perlino hengst Zomerdijks Willie Wortel (van Jenny Vd Wetering op FB).
Niet alleen heeft hij een speciale kleur, maar hij heeft ook veel op sportgebied gepresteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 11:54 



 
Profiel   

Kom anders 15 april naar de Hengstenshow van afdeling Zuid van hee NWPCS kun je eerst rondkijken welk type je mooi vindt en daarna gericht naar een goede hengst gaan zoeken.

Aanvan 13.00 uur - Ruitersportcentrum Het Keelven te Someren.

's Morgens is er een voorbrengcursus voor de liefhebbers.

Gratis entree.

Zie FB NWPCS afdeling Zuid

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 15:10 



 
Profiel   

wat wil je zelf verbeteren aan je merrie ?

ik zou als ik moet baseren op deze twee foto's voor een hengst gaan met een sterkere achterhand

vosje hierboven is leuk qua halslijn zou ik ja zeggen maar in rug zou ik de hengst totaal niet op mijn merries willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 15:30 



 
Profiel   

Dat is inderdaad wat mij opvalt aan veel welshjes, weke rug, dat zoek ik liever niet.

Ik vind mijn merrie prima eigenlijk, hoeft niet echt veel aan te verbeteren. Als ik in de toekomst 2span wil rijden lijkt het me handig als het te fokken veulen een beetje hetzelfde formaat krijgt, niet extreem breed.

speciaal kleurtje hoeft voor mij niet persé aangezien dat op schimmel toch een kleine kans heeft dat dat doorfokt. maar het is wel leuk natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 19:43 



 
Profiel   

Juval, jouw merrie heeft 50%kans op een kleurveulen icm een kleurhengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 21:22 



 
Profiel   

Ik zou sowieso gaan voor een hengst met iets meer front

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 21:58 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Misschien is deze hengst iets voor je merrie?
Brave hengst, mooi koppie, onfelofelijke bewegingen en een mooi kleurtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 22:57 



 
Profiel   

Ik wilde hem al noemen Kim O:) Twijfelde alleen omdat hij nooit in de sport heeft gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 23:28 



 
Profiel   

KittyDylan schreef
Ik wilde hem al noemen Kim O:) Twijfelde alleen omdat hij nooit in de sport heeft gelopen.


Klopt haha maar heel veel sporthengsten die beschikbaar zijn voor het dekken zijn er niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 23:32 



 
Profiel   

hij hoeft niet perse in de sport gepresteerd te hebben hoor. Ik vind zwart inderdaad ook wel erg mooi! bedankt voor het meedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 13:45 



 
Profiel   

Kastanjehofs Amico misschien een optie voor je?

http://www.stal-knollentuin.nl/new_page_2.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:06 



 
Profiel   

StalNollie schreef
wat wil je zelf verbeteren aan je merrie ?

ik zou als ik moet baseren op deze twee foto's voor een hengst gaan met een sterkere achterhand

vosje hierboven is leuk qua halslijn zou ik ja zeggen maar in rug zou ik de hengst totaal niet op mijn merries willen.


Hmmm ben ik totaal niet met je eens
Misschien zou je zijn na fok even moeten na kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:25 



 
Profiel   

Voor ik advied geef in wst ik zie heb ik dat uiteraard ook globaal gedaan en zou ik dus alsnog niet voor deze hengst kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 16:48 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Voor ik advied geef in wst ik zie heb ik dat uiteraard ook globaal gedaan en zou ik dus alsnog niet voor deze hengst kiezen


Oke prima en wat zijn de andere redenen dan als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 22:13 



 
Profiel   

De voshengst hierboven heeft al vele kampioenen gegeven en mooie, lieve, goed-gebouwde nakomelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 06:50 



 
Profiel   

Diane_Basje schreef
De voshengst hierboven heeft al vele kampioenen gegeven en mooie, lieve, goed-gebouwde nakomelingen

kampioenen op de keuring bedoel je? of in de sport?

de zwarte spreekt me wat meer aan op dit moment, maar ik denk toch dat ik wat hengsten in real life wil gaan bekijken. er komen wat hengstenshows aan binnenkort, even kijken of ik daar tijd voor kan vrijmaken.

bedankt in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 07:25 



 
Profiel   

Je bent altijd welkom om Gabbie (zoals wij hem noemen ;) ) te komen bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 08:23 



 
Profiel   

Met Winalda Hiem's Katrines had ik dit jaar bijna gedekt.. Wat leuk dat dat de vader is vam de jouwe.. Maar hij viel toch wat tegen voor mijn merrie.. Teveel dezelfde bouw.. Heb wel bij dezelfde hengstenhouder de hengst voor mijn merrie gevonden.. :D

Ik hen vorig jaar gefokt met Vollenhof's Galactic Power van stal Waterland.. En over 17 dagen verwacht ik zijn veulen..


De bovenste is mijn merrie, de onderste de hengst.. Ik had even geen andere foto.. Excuses..
[ img ]


Ik heb de hengst gekozen omdat ik hoop dat hij mijn merrie verbetert op het front, meer bot en meer beweging.. Ook is het een wat minder gebruikte hengst dan die van grotere hengstenhouders.. En dat idee vind ik persoonlijk dan weer prettig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:03 



 
Profiel   

juval schreef
Diane_Basje schreef
De voshengst hierboven heeft al vele kampioenen gegeven en mooie, lieve, goed-gebouwde nakomelingen

kampioenen op de keuring bedoel je? of in de sport?

de zwarte spreekt me wat meer aan op dit moment, maar ik denk toch dat ik wat hengsten in real life wil gaan bekijken. er komen wat hengstenshows aan binnenkort, even kijken of ik daar tijd voor kan vrijmaken.

bedankt in ieder geval!


Deze hengst staat voor jullie best dicht bij kampioenen op de keuring en ook een aantal lopen er in de sport !

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 12:53 



 
Profiel   

YWC schreef
Dat vosje hierboven is best leuk.

Als je sportpony Welsh sectie A zoekt en (speciaal) kleurtje... denk ik gelijk aan de perlino hengst Zomerdijks Willie Wortel (van Jenny Vd Wetering op FB).
Niet alleen heeft hij een speciale kleur, maar hij heeft ook veel op sportgebied gepresteerd.

Ik hoef hier niet veel aan toe te voegen, er is geen welsh a hengst die vergelijkbaar is in prestatie op sportgebied. Alle regiokampioenschappen gewonnen, alle provinciale kampioenschappen gewonnen, 5 x op het NK, waarvan 2 maal NL kampioen, allroundsportpony bij het NWPCS, onder 3 verschillende amazones.Maar... wat nu zo leuk is, ondanks dat hijzelf op dit moment (helaas) niet uitgebracht wordt, krijgen we nu met regelmaat berichtjes binnen van zijn nakomelingen, die het ook zo goed doen. Hij is nu zelf 17 jaar, en nog topfit. En staat ook ter dekking. Zolang het nog kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:29 



 
Profiel   

Ik heb zelf geen A hengst, hoef dus ook niet voor eigen parochie te preken.
Je moet een hengst kiezen die jou aanspreekt, waar jij WOW tegen zegt, als je dat niet hebt met een hengst niet mee dekken!
Ik kijk zelf juist wél naar hengsten die qua model op mijn merrie lijken, maar de minpunten nét wat sterker heeft, zodat er ruimte is voor verbetering.
Waarom? Omdat je dan de goede sterke punten van je favoriete type of merrie vast gaat leggen.
En een dekhengst moet extreem zijn in 3 dingen:
Type, beweging én karakter. Daarnaast zie ik graag een goede moeder voor zo'n hengst zitten, als hij die niet heeft houdt het voor mij op!
Succes met kiezen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen