Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Springbourne Huckleberry (sectie A) gezocht

 
Profiel   

Naar aanleiding van een recent bloedonderzoek mbt ernstig zomereczeem ben ik op zoek naar nakomelingen van Huckleberry. Met name begin '00 jaren.

Ik kan me herinneren dat er op de nakomelingenkeuring in 2004 of 2005 (ergens in Friesland) meerdere nakomelingen aanwezig waren met eczeem.

Ik ben me aan het verdiepen mbt het eczeem, erfelijkheid en zou graag wat vergelijkingsmateriaal willen hebben.

Mijn merrie is van mei 2002.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 13:31 



 
Profiel   

Wij hebben een merrie uit 2000 van Huckleberry. Heeft nog nooit geschuurd, haar nakomelingen ook niet. In 2000 werd er ook een (later goedgekeurde) dekhengst geboren, die schuurde ook niet. Bij de afstammelingenkeuring van Huckleberry zijn ze vergeten te controleren of de moeders misschien ook zomereczeem hadden. Het was vrij opvallend dat de afstammelingen (op die uit 2000 na) bijna allemaal uit dezelfde stammen kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 14:28 



 
Profiel   

Ook hier een Huckleberry merrie, ze is van mei 2004.
Tegenwoordig woon ik op de klei, met bijna elke dag de nodige wind, maar voorheen woonde ik in het westerkwartier. Muggen en vliegen genoeg daar en ze heeft geen dag geschuurd.
Nakomelingen weet ik het niet van, de nakomelingen die ik van haar heb, zijn geboren en getogen hier op de klei.

Binnenkort wel verhuisplannen terug richting het westerkwartier, dus dan zullen we mee gaan maken of de nakomelingen ook exceemvrij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 14:35 



 
Profiel   

Huckleberry zelf is overigens naar Denemarken gegaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Df1zy4YFpXc

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 14:40 



 
Profiel   

Fijn dat jullie er geen last van hebben!

Joost weet jij misschien dit te bevestigen want ik meen me te herinneren dat hij toen afgekeurd is ivm het 'doorgeven van eczeem' en inderdaad toen naar Denemarken is gegaan.

Wat ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn allemaal pony's zonder ZE.
Hebben jullie weleens bloed laten onderzoeken? Puur uit nieuwsgierigheid hoor, want er zijn meer problemen bij mijn pony.

De moeder van mijn pony had destijds geen eczeem, dat weet ik 100% zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 11:15 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat hij afgekeurd is in verband met zomereczeem.
Ik heb geen ervaring met bloedonderzoek.

Schoot mij later te binnen dat de moeder van mijn merrie wel eczeem had. Maar dat bleek pas later nadat ze het eerste veulen gehad had (dat eerste veulen was mijn merrie) en naar beneden in het land verkocht werd. Dus gelukje dat mijne nergens last van heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 23:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen