[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:00

Het is maar net wat je beter vind.. Ik heb tot nu toe 2 verzorgsters gehad en mn paard genoot erg van alle aandacht! Zelf heb ik geen tijd/zin om iedere dag te gaan, heb ik het zowiezo veel te druk voor dus voor mij is het DE ideale oplossing. Bovendien ben ik nog studerende en vraag ook een bijdrage dus dat scheelt mij ook weer in de financien.. Je hebt ook altijd iemand om op terug te vallen als je eens niet kan of weg bent.. ideaal in mijn ogen! Lachen Nu weer eentje vinden waar ik net zo blij mee ben!

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:11

Ik hoop dat het mee zit.
Je moet die persoon wel blind kunnen vertrouwen.
Ik hoop dat er snel iemand is die jou kan helpen het is dat je aan de anderen kant van het land woont

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:22

Ik zoek voor kennissen van mij een goed tehuis voor hun hengst. Het gaat om een Frans gefokte Arabier, van 10 jaar oud. Hij heeft een blessure aan zijn been, en kan hierdoor alleen nog licht recreatief bereden worden. Het is een goed opgevoede hengst, reed vroeger altijd samen met merries, stond op de weide altijd samen met een andere hengst. Verder wel een echte hengst, dus geen beginnerspaardje. Hij mag voor een zeer goed en blijvend tehuis gratis weg.
Ook zoeken zij nog een goed tehuis voor een 18 jarige fokmerrie. Pools gefokt, dochter van Eukaliptus, momenteel niet drachtig. Heeft sowieso 5 veulens gehad, laatste veulen geboren april dit jaar, geen problemen tijdens dracht of bevalling. Deze merrie is in goede conditie, dus er zou nog mee gefokt kunnen worden. Deze merrie mag voor niet al te veel geld weg, en gaat ook alleen weg naar een goed/blijvend tehuis.

Ik wil graag helpen een leuk, nieuw baasje voor deze brave Arabieren te zoeken, dus als iemand nog iets weet?

samloes
Berichten: 1201
Geregistreerd: 05-02-08

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:29

Hallo allemaal,

eigenlijk hoor ik totaal niet op dit forum te zijn, heb zelf een shire merrie Haha!
maar wil even zeggen dat jullie allemaal prachtige paarden hebben! Heb even naar alle foto's gekeken en vind ze ontzettend mooi!
Raar toch dat mijn droomras shire is, maar vind arabieren ook prachtig! De hoofden zijn zo mooi

Dat wilde ik even kwijt!

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:58

Rendel je bent hier van harte welkom.
Shires zijn grote machtigen beesten en ik vindt ze super mooi om te zien en vooral als ze met 5e naar je komen afgestormd die grond trilt dan helemaal.heb je messchien een foto van jou schoonheid

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:05

hallo iedereen!
Ik vond t nou niet echt nodig weer een topic te openen, dus ik hoop dat ik hier mn vraag mag stellen!
Ik ga vanmiddag kijken naar een arabiertje, en ik heb dat zo laatst verteld op stal, Nou huur ik daar geen stal, alleen land, en de stal eigenaren vertelden mij dus dat een arabier eeeeeeecchht niet 24/7 buiten kunnen! Volgens mij is dit echt onzin, of ik heb me totaal verkeerd ingelezen.. Dit is toch niet waar????

Alvast bedankt Haha!

Ps. het is een fjordenstal, misschien komen ze zo aan die ideeen Tong uitsteken

toeka

Berichten: 1001
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:32

Elma, de paarden staan hier ook 24/7 buiten. maar daar heb ik wel een paar voorwaarden aangesteld. en het zijn allemaal arabiertjes Knipoog

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:36

Nouja ik heb een paar goeie dekens, waaronder waterdichte.. en als het een dikke modderpoel wordt dat ze straks tot dr knieen in de modder staat dan kan ze in de paddock.
En mocht er onverhoopt iets gebeuren, wordt ze ziek oid. dan is er altijd een reserve stal.. Maar hun bedoelden echt dat je een Arabier binnen moet houden..

thanxx voor je antwoord trouwens Lachen

toeka

Berichten: 1001
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:52

hier hebben we 6 stallen tot mijn beschikking, het weiland ligt erg hoog waardoor het aardig droog blijft, maar ook een stuk waar 2 kleine waterpoelen ontstaan. de weilanden zijn omringd met bomen waar ze hun beschutting goed uit kunnen halen. Zomers is er de hele dag schaduw. En ze staan in kuddeverband. En zo te zien zijn ze allemaal blij op de wei Knipoog

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:54

ja ik zie ook geen bezwaar.. Mij is juist geleerd dat arabieren een van de sterkste rassen ooit zijn.. en ik zie wel vaker mensen die hun arabieren gewoon t hele jaar buiten laten..
Ik zal vanmiddag nog ns vragen wat ze gewend is.. en als het echt niet anders kan, tja dan maar een stal huren..

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:58

Ik heb 2 Arabieren waarvan er eentje 24/7 buiten staat. Ze had eerst bomen om onder te schuilen maar staat nu op een stukje met een schuilstal. Dat gaat prima, maar zij staat al d'r hele leventje buiten. Die andere gaat wel 's avonds naar binnen, zij heeft het sneller koud en houdt niet zo van de regen Haha! . Het hangt dus gewoon van het paard af en of ze het gewend zijn of niet. Zou het even vragen aan de huidige eigenaar. En anders kun je het gewoon proberen, bevalt het niet kun je altijd nog een stal nemen.

toeka

Berichten: 1001
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:59

het zal er ook wel mee te maken hebben hoe ze eerder gestaan hebben? sommige hier kwamen ook van de stal en hebben geen problemen gegeven, integendeel. ligt er natuurlijk ook aan in welk deel van het jaar je ze 24/7 naar buiten zet, ivm de dikte van de vacht.
veel succes in ieder geval, ik ga naar de paarden Doei, doei

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:13

Valencia staat ook 24/7 buiten zonder dekentje Lachen
Maar ze heeft wel de beschikking over een schuilstal waar ze regelmatig gebruik van maakt.

Vroeger heeft ze altijd op stal gestaan en ik heb haar 1,5 jaar geleden eind april naar buiten gedaan.
Ze doet het prima en heeft het naar mijn weten prima naar haar zin Lachen

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:35

Mijn Arabieren blijven dit jaar ook in de winter buiten, ze staan samen met 2 Haflingers.
Zonder deken, maar wel met schuilmogelijkheid.

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:11

Arabieren kunnen buiten.
De onze kan allleen geen 24 uur buiten en vooral niet met de winter.
Daar ben ik net iets te zuinig op.
Ze gaat gewoon lekker overdag naar buiten en rond een uur of 20:00 a 21:00 halen we haar binnen en als het heel erg regent blijft ze binnen.
En anders met regendeken maar ze maakt ook niet heel veel wintervacht aan.
Maar het kan zeker bij ons staat nog een volbloed en die staat de heledag buiten en savonds ook.
En die heeft wel flink wat vacht haha lijkt wel shet.

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:11

Mijn Arab gaat ook gewoon naar buiten hoor. In weer en wind en zonder deken. Er staan veel bomen in de wei dus daar kan hij altijd onder gaan schuilen. Gaat al jaren prima Lachen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:31


jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:19

Waarom pakken ze dat mens niet op dan? Er is al zoveel bewijs tegen haar...

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:29

Da wijf spoort niet joh.
zo wat een engerd.
Die moet ik niet op mijn pad tegen komen.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:44

Inderdaad, ze zouden dat mens eens op moeten pakken!

Hier een nieuwe foto van Hafeedah, ondertussen al bijna 4 maanden oud, en voorzien van een nieuw baasje Haha! Gelukkig blijft ze de komende 2 maanden nog lekker bij ons. Klik op foto voor meer.
Afbeelding

En Aziza met haar dikke buikje Haha! Vandaag alweer op 200 dagen dracht!
Afbeelding

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:22

hihi Aziza Tong uitsteken
Orayana zit al weer op 230 dagen dracht vandaag Pling Schiet nu lekker op Knipoog

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:23

Dat schiet al op isabel, nog maar ff en je zit weer in de veulie's Pling

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:31

Thirsa_ schreef:
Dat schiet al op isabel, nog maar ff en je zit weer in de veulie's Pling


Jaaa, ik denk dat het kind van Ubajlah (van Liesje) eerder komt. Zeg maar half januari.
Gisteravond zag ik haar buik weer enorm bewegen Pling Mijn gevoel zegt dat er 2 hengstjes uit gaan komen Bloos

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:40

Dat is niet te hopen isabel dadelijk overleeft mams of een veulen het niet.
Met een tweeling.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:04

missfcdb schreef:
Dat is niet te hopen isabel dadelijk overleeft mams of een veulen het niet.
Met een tweeling.


Volgens mij begrijp je me verkeerd, Ubajlah moet al half januari bevallen en Orayana eind januari en ik denk dat beiden een hengstje krijgen Knipoog