Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:02

Evelienepien: Haha bij Sates begon het ook met een paar bruine stipjes achter de oren en toen ze witter werd ontdekte ik ineens al die andere stippen die ze heeft! (Op die paar grote bruine vlekken na die natuurlijk niet te missen zijn :P.)
En ik zat net jouw berichtje te lezen dat Iroko de moeder is. Ik dacht: huh?? Dat is niet de moeder van Satessa. Maar zie nu dat dat de vader van de moeder is, haha.

Ik ging net ook even Sates vergelijken met Gui en hij heeft wel hetzelfde hoofdje! Oke bij Sates is het wat meer 'uitgezakt' door haar ziekte, maar verder wel dezelfde uitdrukking vind ik!

Wel jammer van zijn manen! Bij Satessa is het eigenlijk altijd al zo geweest. Ik heb ze ook maar kort geknipt want dat lange zag er echt niet uit! Ze miste zelfs een heel stuk manen toen ik haar kreeg (ook op de foto te zien), dat is nu weer aangegroeid maar het is wit. Geen idee wat daarmee is gebeurd!

DutchWE: Haha leuk :D.

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:12

DutchWE schreef:
Zoë_Iris schreef:
Een leuke clinic ben ik áltijd voor! En al helemaal als Ivonka foto's maakt. Misschien extra leuk om het dan in Nijmegen te doen! Hoeft ze eens niet zo ver te reizen!

*(eigen belang? neuhhh *D *D)


Die clinic staat gepland. Voor 25 november a.s. In Woudenberg. Niet zoooooo ver van Nijmegen.
Echt voor iedereen die de eerste keer (of tweede ofzo) willen kijken wat dat nou precies is WE.

[EV] Snuffelclinic Working Equitation - Wie haakt in?

Maar of Ivonka komt?

Daar komt Grelo WH ook heen.

Haha... nou dat is een binnen lokatie en daar ben ik niet zo'n fan van :+

Maar als het eens buiten is voor een Grelo afstamming meeting ben ik daar best voor te porren :j

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:33

Dames :o
Heb vandaag weer wedstrijd gehad en tegen alle verwachting in, is Gui sinds vandaag Z1-startgerechtigd *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Had het totaal niet verwacht :n want moest nog best veel wp's :j Dus met gepaste trots vertel ik het jullie :oo

Laura: mooie foto van mooie paarden en die manen :~ !!!!!!!
dat missen de cruzado's dus duidelijk :roll: !!!

Zilverkenny: heb hem gister grondig gecheckt tijdens vlechten op vlekjes maar kan ze nog alleen maar op z'n kop ontdekken. Op z'n lichaam op dit moment (nog?) niets te zien :n

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:08

Wat leuk!

Dat doe je goed zo te lezen, en is iets om trots op te zijn. Plaatjes.... :):)

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:20

Wat goed!! Super joh :D.
Bij mij viel wedstrijd juist tegen vandaag haha. Of nouja, het ging echt super! Maar punten vielen tegen. Soms heb je van die jury's die je gewoon géén 7 willen geven.. (behalve voor verzorging dan).
Tweede proef ging veel minder, daar gelukkig wel een winstpuntje.

Ik had trouwens nog een foto gemaakt van haar voorpluk in een vlechtje (het knotje hadden we er al uit gehaald) om te laten zien wat voor een ieniemienie-voorpluk ze heeft haha. Maar die staat nog niet op de computer dus volgt later nog!

Ik kan me echt niet herinneren of Satessa al bruine vlekjes had voordat ze wit werd. Want toen heb ik er eigenlijk niet zo op gelet. Ik zag ze pas toen ze witter werd en ze dus opvielen. Of omdat ze toen pas kwamen.. weet niet welke van de twee het is :P.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:46

gefeliciteerd Evelien!! Nog een Grelo Z!

Cantaor is inmiddels ook echt een vloegenschimmel, zijn stipjes zijn alleen grijs ipv bruin.

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:03

Leuk topic! hier ook nog een Grelo nakomeling :D
Overigens wel Teddybeer hahaha.. het is de semi-witte (en niet meest charmante foto)
Afbeelding

Ensueño is een GreloxQuinceña uit 2001. En heeft bruine spikkels :+

Van het voorjaar zag hij er zo uit:
Afbeelding

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:44

:wave: welkom !
:= die 1e foto! Idd haarbol :j
Ook een knapper dus ook met spikkels :oo

Er zijn er dus een aantal met een "semi-pippi-langkous-paard" :wow: !

Thanks voor de felicies :o . Maarre voorlopig nog geen z starten want daar benne we nog helemaal niet klaar voor :n Kan ik eindelijk , die 20x40 diagonaal doorzitten := , zou ik nu de 20x60 motten gaan doen :roll: . Ga nu nie lukken := _O-
Dus eerst flink dooroefenen ~~}>

Zilverkenny: nou, netjes toch :j weer een wp in de zak *\o/*

Cyrina: heb die grijze spikkels; da's wel mooier dan bruine :roll:
Weet jij zo welke Grelo's nog meer zsratrtgerechtigd zijn / rijden?

Paardentango: geen *-:) :n
Wij zijn met 2en (ik rij, man leest) en hebben een htktoestel waar binnen niets mee te beginnen is :o

Gezien event. Grelo-nakomelingen-meeting oid:
Heb inmiddels contact gehad met WH en ze zullen hun gedachten er over laten gaan :j

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:46

Leuk ben benieuwd wat ze bedenken!

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:50

laulau85 schreef:
Leuk ben benieuwd wat ze bedenken!

Nou, weet zo niet of ze echt iets gaan bedenken of gaan meedenken (met ons) :D
Maar dit jaar komt er iig geen antwoord op ivm andere prio's.

Hoe is het met je zwangerschap? (of mag ik dat niet vragen want is offtopic ;) )

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:56

Ik ga binnenkort toch wel eens langs bij de WH want ik wil zelf ook graag een pre. Het liefst een merrie. Maar ook pas in het voorjaar. Nu komt het nog niet goed uit, hier is alles nog niet genoeg op orde voor een nieuw paard.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:13

Ja meedenken is ook al leuk toch!

Zwangerschap gaat prima! Wel allerlei kwaaltjes maar ach zal weten dat ik zwanger ben zullen we maar denken...

De meeting mag dan ook pas ergens zomer volgend jaar zijn hoor want anders kan ik niet meedoen hihi...

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:25

In mei is er een dag georganiseerd en wie weet is dat een plan, maar dat ligt niet aan mij maar aan de organisatie en aan de eventueel beschikbare tijd. Achter de schermen gebeurt er dus zeker wel wat. Alleen iedereen zit in Spanje geloof ik, op een paar na. (Zucht...)
Als iedereen er weer is en ik weer een poosje weg, maar.. je weet nooit.
Laula85: Je kunt ze niet vroeg genoeg laten wennen aan paarden, altijd handig met uitmesten enzo.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:53

Ja maar dan is het ook de vraag hoe fanatiek ik al weer kan/mag rijden...

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:00

Da's waar, wees ook voorzichtig met te vroeg weer in het zadel, kan (later) nogal nadelig werken wanneer ben je uitgeteld?

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

26 februari dus over 3 dagen ben ik 6 maanden!

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:08

Dan is mei denk ik inderdaad een beetje te vroeg.
Jemig, wat spannend zeg, een echt kindje. :)

(Mocht je jezelf vervelen, geen nakomelingen maar wel de moeite om te kijken als je van Spaanse paarden en hun tradities houdt...http://www.sicab.tv/canal2.php)

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:44

Ja heel spannend.. En inderdaad daarom is mei dan ook wel vroeg maar je weet
Maar nooit.
Had ook nog het idee namelijk nadat ik orig jaar aan paarden van de zon meer had gedaan voor een pas de deux met een volle broer van Hinc maar dat wordt denk ik ook een jaar later hihi...

Vandaag weer even op mijn boefje gereden maar flink last van maagzuur dus dan was draven geen feest... Maar hij was wel super braaf! Stoer paard!!

Ennuh van verveling hier geen laat eerder te druk hihi..

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:44

Zo ben weer terug uit Spanje, was een heerlijk weekje, veeeel mooie paarden gezien en ZON!!!

Citaat:
="Evelienepien]

Cyrina: heb die grijze spikkels; da's wel mooier dan bruine :roll:
Weet jij zo welke Grelo's nog meer zsratrtgerechtigd zijn / rijden?


Uit me hoofd weet ik;
Beloki (Elroy)
Denodado WH
Gringo WH (maar dan in Duitsland en dan een heel stuk hoger PSG geloof ik, maar helaas is die door blessure uit de running..)
En de jouwe dan

Maar er zullen er nog wel meer zijn. De eigenaren van Gringo WH hebben nog even een grelo gehad in Duitsland en die zal vast ook minimaal op Z niveau gelopen hebben in de sport daar.

DutchWE
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:46

laulau85 schreef:
Had ook nog het idee namelijk nadat ik orig jaar aan paarden van de zon meer had gedaan voor een pas de deux met een volle broer van Hinc maar dat wordt denk ik ook een jaar later hihi...


Hè Laulau, dat is inderdaad jammer dat in 2013 er geen pas de deux van Hinc en Grelo kan komen, maar allemaal voor het goede doel. Doen jullie het toch gewoon het jaar erna?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:08

Laura: zal iig wel ergens volgend jaar gaan worden dus wie weet????
8-) dat je nog op hem rijdt maar ja, dat kan ook met die brave Grelo's := _/-\o_
Let je wel op O:) !!!

Cyrina: thanks, zijn er toch wel al een stel :j
Enne ... net terug uit Speen >;) ??????? jaloers als ik denk aan mooi weer, mooie paarden, lekker eten etc :)) Dus je hebt het fijn gehad +:)+

DutchWE: hoe was het afgelopen weekend gegaan met de clinic?
heb je paps nog gezien en event. andere ???

Melrovers: leuk joh, dat je aan een eigen merrie zit te denekn :j Dus in voorjaar waarschijnlijk (als alles op orde is) bezoekje aan WH? Spannend *\o/*

DutchWE
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:37

Evelienepien schreef:
DutchWE: hoe was het afgelopen weekend gegaan met de clinic?
heb je paps nog gezien en event. andere ???


Was een hele leuke dag. En nee paps is er niet hoor, die staat bij de WH thuis.
Wij hebben Grelo WH (junior) en die was er zekers wel. Hij mocht twee keer de obstakels laten zien met ons Jury-lid die dan ging uitleggen hoe het allemaal in zijn werk moest gaan.
Maar ons jongetje is niet altijd braaf hoor, was voor de ochtend net te kort tijd geweest om goed in te rijden, dus meneer was nog niet zo soepel een meegaand. De middag-sessie was een stuk beter.

En aangezien Working Equitation voor alle rassen is, waren er verschillende paarden te zien. Grelo WH was de enige spanjaard van het stel.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:17

DutchWE schreef:
laulau85 schreef:
Had ook nog het idee namelijk nadat ik orig jaar aan paarden van de zon meer had gedaan voor een pas de deux met een volle broer van Hinc maar dat wordt denk ik ook een jaar later hihi...


Hè Laulau, dat is inderdaad jammer dat in 2013 er geen pas de deux van Hinc en Grelo kan komen, maar allemaal voor het goede doel. Doen jullie het toch gewoon het jaar erna?


Ja inderdaad het jaar erna is ook heel leuk. Er is geen haast bij toch hihi.

Evelienepien zo lief is Hinc ook niet altijd hoor. Een groter boef is er niet ti's echt een deugniet. Niet kwaad bedoeld hoor maar gewoon vlegelen...
Hij is nou ook gruwelijk beschermend dus ook niet echt handig

nurlaila
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:33

ik heb ook nog een nakomeling van Grelo zijn moeder is QueridaXVII

nurlaila
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:38

mijn paard heeft ook een behoorlijke hanglip en zker als ik hem sta te borstelen roy heeft ook echt het benenwerk van grelo en kan heel mooi uitstrekken roy is nu 13 jaar oud en ik heb hem pas ene jaar