Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:23

ja lekker dan ..zegt deze noorderling :)

DutchWE
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:17

Zoë_Iris schreef:
Een leuke clinic ben ik áltijd voor! En al helemaal als Ivonka foto's maakt. Misschien extra leuk om het dan in Nijmegen te doen! Hoeft ze eens niet zo ver te reizen!

*(eigen belang? neuhhh *D *D)


Die clinic staat gepland. Voor 25 november a.s. In Woudenberg. Niet zoooooo ver van Nijmegen.
Echt voor iedereen die de eerste keer (of tweede ofzo) willen kijken wat dat nou precies is WE.

[EV] Snuffelclinic Working Equitation - Wie haakt in?

Maar of Ivonka komt?

Daar komt Grelo WH ook heen.

Zoë_Iris

Berichten: 483
Geregistreerd: 24-10-05

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:34

Klinkt leuk! Lichtelijk trailer/auto probleem *trailerrijbewijs bijna op zak!!

Maar ik had het een tijd terug met vrienden er al over dat we dat graag nog eens zouden willen doen! Was er een tijdje terug niet iets bij Frasselt dat ook Working Equitation was?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 22:24

kei leuk maar maarre Woudenberg :wow: !
Voor deze zuiderling iets te ver weg :o

Kan er niet tijdens een keuring een "Grelo-uurtje-defilé" (oid) ingelast worden O:) ????
dan zijn er toch al een aantal van jullie :j en kan de rest evnt. ook komen :)* !!!

Oh nog ff vraagje: zijn die van jullie ook van die langahrige mar.motten op het moment := :D ;) ??

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:34

Waar zit je ergens in het zuiden?
En andere vraag, is hij geruind of is hij nog hengst. Wat ik grappig vind is dat de jouwe dus twee jaar ouder is dan Juicioso WH en ook zo lang er over doet voor hij (be)schimmelt. Juicioso WH heeft wel wat wintervacht maar in Granada is toch iets 'warmer'. In NL had hij wel een wollige vacht.

Citaat:
Kan er niet tijdens een keuring een "Grelo-uurtje-defilé" (oid) ingelast worden ????

Dat is al eens geweest, ik weet niet meer precies welke keuring precies, maar wie weet is dat best een leuk idee. Woeste Hoeve is volgens mij de oudste fokkerij in NL.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 22:54

Zit 5 meter (ok, iets meer dan ;) ) van WH af :D
Mijne is (gelukkig) geruind vanaf 3en is eigenlijk sinds vorige winter zo wit geworden :j
Vorig jr april was ie nog grijs maar nu toch echt veel wit :(:)

Wist ik niet van dat grelo-defilé tijdens keuring :n want ja, de mijne is niet welkom op keuring natuurlijk :n |( :D ;)
Maar ja, who knows :)*
Kan dan misschien ook wel zorgen dat 1 oudere bruine volle broer kan komen en 1 jongere bruine broer van Gui wil komen :j Incl Gui lijken ze dus geen van 3en op elkaar :n := _O-

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:55

Hier ook zuiden !(zuid west)

Haha marmotten :+

Latigo heeft wel een vacht maar daar komt nog wel wat meer bij (dekenloos)
Hidra krijgt bijna geen vacht maar krijgt een 'compacte' vacht (ook niet droog te krijgen) dus die scheer ik.ieder jaar :)

Nida (2jarige) die heeft echt geen vachtje ( ofcourse dekenloos)

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 02:17

Citaat:
Wist ik niet van dat grelo-defilé tijdens keuring want ja, de mijne is niet welkom op keuring natuurlijk

Ja hoor, ruinen mogen ook naar de keuring. Doe mogen in elk geval een functionaliteitsproef doen.

Heb je nog even de tijd om wat rond te vragen tot september.

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 06:32

Waaaaauw... Ik kijk m´n ogen uit in dit topic, wat een mooie paarden komen er voorbij! Mijn aller eerste pony was een cruzado. Andalusier x Arabier, totaal geen nakomeling van Grelo maar ik heb altijd wel een zwak voor spaanse paarden gehad dus moest even een kijkje nemen in dit topic... :o Dat moest ik even kwijt! Pracht paarden hier..

DutchWE
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:38

Nou onze Grelo heeft het niet koud :brr: . Maar ook helemaal geen dikke marmottenvacht. Ik verbaas me er altijd zo over dat hij zo'n zacht baby-huidje heeft.
Enterado daarintegen heeft wel een dikke vacht aangemaakt deze winter. mmmm. Zou het een voorbereiding zijn op een strengere winter?

Het Grelo-defilé, was toen onze Grelo 3 was, heeft hij aan mee mogen doen. Was het jaar voor hij onder het zadel op de keuring heeft meegelopen. Zou dan toch al 6 jaar geleden zijn. Oef de tijd gaat snel.....

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:01

Paardentango schreef:
Citaat:
Wist ik niet van dat grelo-defilé tijdens keuring want ja, de mijne is niet welkom op keuring natuurlijk

Ja hoor, ruinen mogen ook naar de keuring. Doe mogen in elk geval een functionaliteitsproef doen.

Heb je nog even de tijd om wat rond te vragen tot september.


Ruinen mogen idd wel naar de keuring (en ze doen dan ook alles, ook het voorbrengen)
Alleen ze heeft een Cruzado (Grelo X KWPN) , dus vandaar dat ze niet mag komen.

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:30

Hmm... dus dan zou er een creatieve oplossing nodig zijn om dat toch te kunnen doen.
Dat moet te doen zijn, gewoon beetje nadenken.
Nakomelingen van Grelo... zonder keuring toch op de keuring... alleen om te presenteren ... ja, waarom niet?

Cyrina jij zit niet meer in de vereniging toch?
Dus eens via een andere weg wat snuffelen, moet de Woeste Hoeve ook nog de lol er van inzien natuurlij. Grelo is hun paard. Wij zijn slechts genieters van de vruchten van dat paard.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:33

Jawel, alleen nu activiteitencommissie en geen bestuur meer. je zou het in een demo kunnen doen, alleen op keuringen beslist het stamboek of ze aan demo's en shows doen en niet de vereniging, die ondersteunt alleen.

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:39

"Het stamboek" beslist niks, boeken praten niet. Mensen wel, en wie weet is het gewoon een leuk idee.
Toch een raspromotie lijkt me.

Maar dat is niet om hier op bokt.nl te bespreken, dat hoort ergens anders thuis.
He dit leidt af van mijn werk.. veel te leuk, ga weer wat doen, om te beginnen met uitloggen... ;)

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:01

hahah, ik ken dat.
Ik bedoel daarmee de mensen van het stamboek (nederlandse afdeling) natuurlijk, haha

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:18

Evelienepien schreef:
melrovers: heb helaas geen fb account :(:)
Jammer want ben er nieuwsgierig naar haar :j Weet nl wel van het bestaan af van 2 volle oudere broers van Gui en aantal jongere exemplaren (dus zelfde vader + moeders, die ook op wh stond) maar niet van haar :n
En aangezien ik tot op heden van het hele bewuste stel nog geen touw aan kan vastknopen omdat ze zoooooo verschillend zijn (qua looks dan) zou ik haar graag zien :o

Wat erg dat ze niet helemaal in orde is |( en dat het geen volledig genezing kan worden :(:)
Super dat ze iig in haar goede periodes nog wel gereden kan worden en dat dochterlief het zo ver met haar heeft gebarcht *\o/* Gelukkig dat ze zo'n superlief karakter heeft en jullie natuurlijk _/-\o_ tis toch wat Y;(


Ik lees dit nu (ben de dochter van melrovers) en ik dacht: ik kan wel even wat foto's plaatsen!

Dit is hoe ze eerst was:
Afbeelding

Maar gelukkig ziet ze er nu zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is haar mooie *kuch kuch* hanglip haha
Afbeelding

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:25

@zilverkenny: kei leuk dat je *-:) plaatst van jullie volle zus :j
Heb net manlief ook ff laten kijken enne we zijn tot de volgende conclusie gekomen:
volgens mij heeft die van jullie ook niet zo'n hele dikke manen, wel?
enne de 1e foto: het zou zo Gui kunnen zijn t/m de voorbenen :j
echt 2 druppels water :wow:
en ja, hanglip :O

@paardentango en cyrina: waar is het dan "iets' om te besprkeen? want ik ken de wegen helemaal niet :o?

En wat een mooie uitspraak :9
"wij zijn slecht de genieters van de vruchten van Grelo" :wow:
Creatief bedacht :)* :D

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:54

@ Evelienepien: Ze heeft inderdaad maar dunne manen (en staart)! En de voorpluk is al helemáál niks! Daar kan ik niet eens een knotje van maken met naald en draad (wel met elastiekjes).

Wel leuk dat ze dan nog een beetje op elkaar lijken :). En gelukkig maar tot de voorbenen haha, want haar rug/kont zagen er daar echt niet uit (nu nog steeds niet super maarja wel een stuk beter).
Heeft die van jou trouwens ook bruine vlekjes of niet? Want Satessa is al haar grijs nu zo onderhand wel kwijt, maar ze heeft wel allemaal bruine stipjes/ vlekken en die blijven wel staan. Vind ik wel leuk :).

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 21:08

zilverkenny schreef:
@ Evelienepien: Ze heeft inderdaad maar dunne manen (en staart)! En de voorpluk is al helemáál niks! Daar kan ik niet eens een knotje van maken met naald en draad (wel met elastiekjes).

Wel leuk dat ze dan nog een beetje op elkaar lijken :). En gelukkig maar tot de voorbenen haha, want haar rug/kont zagen er daar echt niet uit (nu nog steeds niet super maarja wel een stuk beter).
Heeft die van jou trouwens ook bruine vlekjes of niet? Want Satessa is al haar grijs nu zo onderhand wel kwijt, maar ze heeft wel allemaal bruine stipjes/ vlekken en die blijven wel staan. Vind ik wel leuk :).


Gui is in z'n geheel wat ronder :j
Toen Gui nog hengst was, had ie geweldige lange manen + voorpluk :~
Helaas is alles (samen met z'n ballen ;) ) inmiddels verdwenen. Voorpluk hoef ik dus ook niet met nald en draad te doen :n Das 1 illiepillie elastiekvlechtje :(:) '!!!
De helft van zn manen (vanaf zn oren) is dik en lang en andere helft is dun en piek :Y) Heb uit bittere noodzaak sinds 2 maanden maar sportcoupe gedaan want laatste gedeelte zag er echt niet meer uit }:0 Staat hem overigens wel 8-) !

Hij zit nog steeds in grijze/witte periode maar vnl achter z'n oren heeft hij wel van die bruine vlekjes. Tenminste die schieten me nu zo te binnen :)* Zal hem vh weekend eens inspecteren op meer bruin :=
Viel me idd wel op op die laatste *-:) , dat ze "spikkels" heeft :j Grappig *\o/*

====================================================================
Oh en nog vraagje aan ieders: zijn die van jullie swinters ook wat "joliger" onder het zadel??
Zo ja, hoe uiten ze dat?
Maar ben niet nieuwsgierig hoor O:) :D !

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:29

Die foto van die hanglip vind ik helemaal geweldig. :)
Wat de manen betreft, mwoah, wat zal ik zeggen, ze zijn nogal lang.

Ik ben wel de draad een beetje kwijt met melrovers en evelienepien, wie is nou wie en wel paard hoort daarbij? Ben al een beetje op leeftijd.
Wat misschien bespreekbaar is, en dat is best een leuk idee vind ik dan, is om inderdaad een groep met nakomelingen van Grelo eens bij elkaar te presenteren. Maar waar dat precies moet, dat is de vraag, Lijkt me ook wel zo netjes om dat aan de eigenaar van Grelo, Woeste Hoeve, zelf te vragen of zijn daar voor voelen.
Hoeft niet gelijk natuurlijk, maar ik ben best benieuwd naar de 'familie'.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:42

Zou wel gaaf zijn inderdaad een heleboel Grelos bij elkaar!

Hincapie heeft al een aantal (half)broertjes in het echt gezien waaronder Cantraor en Grelo.
Heb volgens mij nog ergens een foto van Hincapie en Cantaor samen.. Zal eens zoeken.

Er is trouwens ook wel eens bij de woeste hoeve een voorbrengclinic geweest met allemaal eigenaren van hun fokproducten maar dat was zonder paarden.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:46

Belabberde foto maar tis iets...

Afbeelding

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 21:48

paardentango; maakt nie uit, ben ook op leeftijd, hoor :=

Zal het ff uitleggen:
Melrovers is moeder van zilverkenny en zij zijn dus in het bezit van volle zus (dus ook crusado (grelo vader x iroko moeder) Satessa :j Foto's hierboven zijn dus van haar.
Guillermo (de mijne, foto openingstopic) is dus een voller jonger broertje van hun merrie :D .
Vandaar ff de vraag en vergelijk vd manen want mams had nl. dun, lang piekhaar :roll:

Grelo heeft immers een mooie bos manen :9

Was eigenlijk van plan om binnekort weer eens een :9k te gaan doen / contacten bij WH dus dan kan ik (als S. het al niet heeft meegelezen ;) ) het eens opperen :j

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:59

Oh, die Hincapie, ik kan maar niet wennen aan die wielrennersnaam (mijn probleem) maar wat een prachtpaard is dat!
Belabberde foto zegt ze, die is juist prachtig, die hoofden en beide samen met hun trotse mensen. Een foto met een verhaal.
Die wordt alleen maar mooier die Hincapie.
Wat een manen!
Cantaor ook natuurlijk, dat is zo'n braaf en mooi paard. Alles in een.
Dank je voor de uitleg, dus dat zijn de 2 cruzados als ik het goed begrijp. Dat zijn ook wel mooie paarden zeg.

DutchWE
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:41

Ja hier ook heeeel veeeeel bruine spikkels. Nog even en hij gaat door voor bruin.