Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

 
Profiel   

Zo af en toe kom ik hier op bokt paarden tegen, die als vader/opa de PRE hengst Grelo van de Woeste Hoeve in Bergeijk hebben :D

Grelo
[ img ]
Foto: Sabine Bundenberg

Nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd wie er allemaal meer een afstammeling hebben!

Of er overeenkomsten in karakter zijn te vinden bijv., wie het befaamde "Grelo-voorbeen-werk :wow: "ook heeft mee gekregen en bijv. ook de "Grelo-hanglip :+ " !!!!
Wat jullie met jullie Grelo's doen / rijden, hoe oud ze zijn en weet ik wat :))

Dus vandaar dit topic :o

Brand los :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 12:03 



 
Profiel   

Zal de mijne even voorstellen :D

Sinds 6 jaar is Guillermo WH (ruin) bij mij in m'n bezit.
Hij is 1 vd 6 /7 door de Woeste Hoeve bewust gefokte "cruzado's".
Zijn vader is dus Grelo en zijn moeder Iroko (= kwpn).

Hij kwam als "puppie" van 3, die niets kende en inmiddels doe ik er alles mee wat ik wil.
Vnl. lol maken, buiten ritten, bitloos, af en toe een sprongetje en rij ook dressuur met hem.

Dit was hij toen hij 3 was:
[ img ]
foto: HypoFocus

En deze foto is van afgelopen weekend:
[ img ]
foto: PetsPictures

Herkennen jullie iets bij die van jullie ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 12:13 



 
Profiel   

Leukleuk!!

Ik heb ook een Grelo!!
Dekhengst en dressuurpaard, PRE hengst Cantaor WH, geb. 18-05-1999 en sinds 2008 in mijn bezit;
Winnaar Bronzen medaille PRE keuring 2003, 3 jarige hengsten
Winaar Bronzen medaille PRE keuring 2009, 7 jaar en oudere hengsten
Winnaar medaille beste beweging PRE keuring 2009, 7 jaar en oudere hengsten
M1 dressuur

Cantaor is een heel zachtaardig relaxed en lief paard er zit geen kwaad in en wil altijd goed doen. Hij is wel een tikje onzeker, maar het gaat steeds beter. Verder is hij bijna overal voor in, maar als hij iets niet wil, wil hij het ook echt niet en dan is hij de koppigste die er bestaat :') . Maar dat komt gelukkig niet vaak voor.
Hij is voor 1 ding bang en dat is applause, maar voor de rest maakt hem niet zo veel uit.

[ img ]

Ja hij heeft het voorbeen!! En ook de GIGANTISCHE hanglip in rust hahaha, maar daar moet ik even een foto van opzoeken
[ img ]

[ img ]

Filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=66Y18Jmx ... ature=plcp


Van Cantaor heb ik ook nog een dochter, (wat haar dus kleindochter van Grelo maakt)
Bomba is een bruine jaarling, met heel fijn gangenwerk. Ze heeft niet echt het karakter van Cantaor, ze is meer haar vurige en springerige moeder in doen en laten, alleen af en toe kan die koppigheid van Cantaor daar nog bij komen.. echt een katje dus, hihi.


[i

[ img ]

Filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=3c7m_X8FTow en

http://www.youtube.com/watch?v=AwHiqpoJj04


Verder heb ik ook nog een bewust gefokte Cruzado gehad van Cantaor (dus kleinzoon van Grelo).
Maar heb hem verkocht. Diablo is oo kecht net zijn vader in karakter.

Filmpjevan hem als 2,5 jarige; http://www.youtube.com/watch?v=dh13vJWaM84

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 12:45 



 
Profiel   

Jup hier ook een!

mijn merrie heeft als opa Grelo!
Vorig jaar zowel in NL als in duitsland beste beweging in haar categorie( 7 jaar en oudere merrie's )
[ img ]

Mijn merrie heeft 2 nakomelingen die grelo als 'overgrootvader' hebben!
(2 jarige merrie) http://boktimg.nl/sites/default/files/s ... f5974e.jpg
(4 jarige ruin) https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 3986_n.jpg

Hier ook het bekende voorbeen & hanglip!
(ik wist trouwens niet dat grelo dat ik zo deed die hanglip :+ )

Staat nog een foto in me profiel van grelo (allerlaatste foto) in zijn wintervachtje :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 12:56 



 
Profiel   

F B --> BKR. Daar het om een Barok ras gaat zullen hier de meeste antwoorden komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 14:45 



 
Profiel   

Ik heb dan wel geen nakomeling van Grelo maar heb wel even zijn dolle 5 minuten vastgelegd :D

[ img ]

Het is een prachtig paard en zie vele prachtige nakomelingen van hem :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 14:47 



 
Profiel   

petraaken schreef
F B --> BKR. Daar het om een Barok ras gaat zullen hier de meeste antwoorden komen.



Dit vind ik nu juist jammer, omdat het ook wel eens leuk is als we tussen de rest staan, klikken adere het misschien ook eens aan.

Ivonka, mooie foto!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 14:50 



 
Profiel   

Hier nog een Grelo-nakomeling!

Naam: Hincapie WH
Vader: Grelo
Moeder: Querella VI
Hincapie is nu 8 jaar oud en al ruim 3 jaar van mij.
Ook onbekeerd gekocht en zelf beleerd.
Samen doen we vanalles en nog wat; dressuur, sprongetjes, met dameszadel rijden, bosritten en soms lange teugelen. Wil in de toekomst ook nog heel graag een crosslesje met hem doen maar dat is op de langere termijn.
Hij kan inderdaad ook een heerlijke hanglip hebben.
Verder is Hinc redelijk brutaal en voor de Duvel niet bang. Toch zit er totaal geen kwaad in, het is meer boeven/ vlegelen of jolig gedrag.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 17:14 



 
Profiel   

Die bovenste foto is mooi!!

Voor de andere Hincapie en Cantaor zijn volle broers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 17:26 



 
Profiel   

Ohja dat had ik er ook nog bij willen zetten haha...

Ja die bovenste ben ik ook echt verliefd op! Heeft Ivonka echt super gedaan!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 17:27 



 
Profiel   

Wat leuk!

Grappig is dat jullie boktnamen mij niet zo veel zeggen maar ik ken al jullie paarden wel :=
Heb bij jullie allemaal wel eens in jullie profiel gekeken naar jullie knapperds.
Wat dat betreft zijn er natuurlijk niet zo heel veel bokkers met een anda.

Ik ben sinds november in het trotse bezit van Fortuna WH, roepnaam Fenna.
Ik weet echter niet wie haar moeder is.
Ze is tien jaar.

Fenna is zéér sensibel en mensgericht. Ze heeft een grote will to please en is vriendelijk tegen andere paarden.
Die hoeven maar een oor te verdraaien en ze is weg.
Het is een heerlijk aanhankelijk dier. Trouw en een genot om te mogen rijden.
Op haar voel ik me net Anky :D
Ze is alleen soms een beetje een bibber. Als ze ergens van schrikt is ze soms echt even een beetje van slag.
Een hanglip heeft ze slechts héél soms als ze echt staat te dutten.
Ze heeft zeker het mooie voorbeen al is ze wat vlakker aan het worden nu ik veel buiten rij.
Ze kwam er na een half jaar achter dat het toch best vermoeiend is om je voorbenen zo hoog
Op te tillen heel de rit lang :=

Dit is mijn trots:

[ img ]

[ img ]

Als ik grelo afbeeldingen Google krijg ik trouwens jullie paarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 17:33 



 
Profiel   

Grelo
[ img ]

Fenna
[ img ]

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 17:39 



 
Profiel   

Mooie merrie hoor!

Is ze Cruzado (ik kan haar nergens vinden in de database van ANCCE namelijk)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 18:25 



 
Profiel   

Dat weet ik niet zeker maar dat zou heel goed kunnen aangezien de vorige eigenaresse volgens mij
Niet wist wie haar moeder is.
Ik heb haar overgenomen van mijn beste vriendin en die heeft
Haar als drie jarige op de WH gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-12 23:31 



 
Profiel   

Leuk zeg om al die foto's zo bij elkaar te zien!!
Het schimpie gehalte is ook heerlijk hoog haha...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 05:39 



 
Profiel   

Lau: hoe kom je daar nu bij :Y) ????

Cynthia: wat heeft Cantaor een GIGAnek :wow:
En je zal wel trots zijn op zijn behaalde resultaten op de keuringen :j
Maarre ..hij kan dus een onzekere heer zijn? en eigenwijs :(:) ?
Dus daarin verschilt hij dan wel gezien kaarakter Hinc (als ik het tenminste zo lees)!
Grappig :))
Wist overigens niet dat ze volle broers zijn :n leuk joh *\o/*
En de andere 2 mogen er ook zijn :9

==================================================================

Kiki: volgens mij als ik me niet vergis heeft jouw merrie ook zo'n brede nek, niet?
tenminste als ik naar de graasfoto kijk :j
Van die hanglip ben ik per ongeluk "achter" gekomen :Y) Had die van mij net en kwam in stal, staat ie daar :O . Ikke zwaar teleurgesteld want ipv 3 leek hij wel 30 en had dat nog nooit bij jonkies (kwpners / pony's) gezien >;) Totdat ik vaders dus aantrof voordat hij ring in moest en die had :)* jawel, hanglip :)* Dus zei dat tegen die persoon en die zei dus vanne: oh, dat is bekende Grelo hanglip :wow: := _O- Toen was ik gerustgesteld :')
Hoe is jouw merrie in karakter?
ben je nu ook bezig met de 4jr?

======================================================================

Lau: 1e is echt een :~ foto! Knappe Hinc :Y)
En nou vond ik 'm zo wit geworden (in je laatste topic en voor mij x daarvoor dat ik hem in topic had gezien) maar kom erachter dat Gui toch ook niet meer zo donker is B-)
Je dameszadel :wow: dat lijkt me zo erg wennen :(:) Vind het erg knap van je *\o/*
En je verlangen voor cross te rijden snap ik wel. Zou het ergens ook wel willen maar ben zo'n schijterd met springen :7 Wat leuk dat Hinc ook een brutaaltje en grappemaker is :D Vind ie zichzelf soms ook zoooooo geweldig :O 8)7 8-) !


Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 07-09-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 18:50 



 
Profiel   

Zodiacje: is Fenna van P.auline geweest? Ken haar niet persoonlijk maar zij woont vlakbij jou (als ik na plaatsnaam kijk :o ) vandaar :)* ben haar op bokt wel een tegengekomen!
Wat klinkt ze lekker in haar karakter :oo ! Will 2 pleasen, mensgericht, galant naar andere paarden :wow: Zeker dat laatste herken ik dus helemaal niet in de mijne; da's de duivel himself in de wei ~~}>
Heerlijk om jezelf soms Anky te mogen voelen *\%/*
Dus na half jaar boscrossen kwam ze erachter dat het best vermoeiend was, dat hoge beentje := _O-
Vind het wel dapper dat je zo zonder zadel, met halster een galopje doet +:)+ Doe het je nie na }:0 .
En klopt het dat je bij be.reden zit?

Ivonka: mooie foto's van Grelo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 18:57 



 
Profiel   

Ik vind het leuk om over de karakters te lezen :j .
Want aangezien Gui natuurijk geen volle is en ik nog nooit kennis had gemaakt met pre's weet ik dus ook niet wat nu (bij Gui) van Grelo is of van mams :+
Doen die van jullie ook ooit onder het zadel "stoute / jolige" dingen O:) ????

Qua looks ben ik er redelijk uit bij Gui :)* .
Hij heb iig een langere nek (net geen giraffe :') ) als pre en niet zo brede :\ .Hoor ik van pre-mensen :j , terwijl de kwpnmensen juist vinden dat hij zo'n brede nek heeft :? Hij lijkt natuurlijk qua kleur wel beetje op paps _/-\o_

Gaan jullie dit jaar ook naar de keuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:08 



 
Profiel   

Wij hebben een 13-jarige Grelo merrie. Ook een bewuste Cruzado van de WH. Haar naam is Satessa WH. Ze is in het bezit van de befaamde voorbenen en zeer zeker ook van de hanglip! :+
Een liever paard hebben we nog niet gehad en zullen we ook niet krijgen denk ik.

Een foto plaatsen lukt me niet helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:14 



 
Profiel   

Hoi Melrovers :wave:
Leuk dat je ook een Grelomerrie hebt :j
En bewust gefokte cruzado is dat in de zin van: Grelo papa en KWPNmama? of op een van de andere manieren (maar daar heb ik geen verstand van :o? )
Staat ze ook niet ergens op je site *-:) ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:22 



 
Profiel   

Ik ook!

Icara WH

19-06-2005
GRELO X QUESERA VIII



[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn merrie heeft uberhaupt nog nooit nagedacht over iets stouts of ondeugends doen. Werkelijk waar, vanaf het moment dat ik haar reed (toen was ze net zadelmak, los van de lijn) heeft ze nooit 1 pas verkeerd gezet.

Ze heeft ook geen hanglip trouwens! Juist een klein snuitje waardoor haar vrij grote knar heel elegant lijkt *D *D mensen denken altijd: oh die heeft vast n cob maat. Nou vergeet het maar ;)!!

Ze is het makkelijkste paard dat ik ken maar ALS ze ooit iets besluit niet leuk te vinden dan is nee ook echt nee. En dan moet je van hele goede huize komen wil ze geloven dat het niet eng is <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:25 



 
Profiel   

Oh knappe Icara! Wist niet dat ze ook van Grelo was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:30 



 
Profiel   

Evelienepien, ze was idd van pauline :j
In haar profiel is ze nog mooi grijs.
Het is echt een heerlijk lief dier. Eerlijk en een knuffel maar soms vliegen we in
Hink stap sprong over het ruiterpad omdat ze ook een bibber kan zijn. Dan kan ik dr wel wat :=

Ik werk daar idd.

Jij moet bij de recherche, even snel mn beroep en de afkomst van mn paard uitvogelen :)


Zoë_iris, klinkt als een heerlijk dier. Is een knapperd ook!
En wat ik al in je topic schreef, wat kan ze strekken! Wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:32 



 
Profiel   

Evelienepien schreef
Lau: hoe kom je daar nu bij :Y) ????

Cynthia: wat heeft Cantaor een GIGAnek :wow:
En je zal wel trots zijn op zijn behaalde resultaten op de keuringen :j
Maarre ..hij kan dus een onzekere heer zijn? en eigenwijs :(:) ?
Dus daarin verschilt hij dan wel gezien kaarakter Hinc (als ik het tenminste zo lees)!
Grappig :))
Wist overigens niet dat ze volle broers zijn :n leuk joh *\o/*
En de andere 2 mogen er ook zijn :9

==================================================================


Niet eigenwijs hoor, absoluut niet!!! Hij is enorm werkwillig alleen een heel enkele zeldzame keer wil hij iets niet wil, dan wil hij het ook echt niet en dan wordt het hem ook niet!! Zelfde als mooie Icara hierboven zeg maar.

Zijn dochtertje hier is WEL een eigenwijs :D

Ja ben ook heel trots op hem!! Maar niet alleen daarom. Cantaor heeft meerdere malen in zijn leven van best ver moeten komen. Zo is hij bij zijn vorige eigenaar bijvoorbeeld het grootste deel van zijn tong verloren (letterlijk, haha). Dat is niet niks en kan makkelijk een paard zijn dood betekenen, maar Canta heeft zich er doorheen geslagen en zo zijn er meerdere dingen geweest.

Icara is trouwens een volle zus van Gringo WH

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-12 19:41 



 
Profiel   

Cyrina, dat klopt idd :)! Helaas heb ik Gringo nog nooit in het echt gezien. Die was nog niet zolang weg bij Moravita toen ik daar kwam :). Maar wie weet gaan we hem een beetje evenaren hehe *D.

Icara heeft zelf een veulen gehad van Navaricco trouwens, een erg goed gelukt kind (maar ik ben dan ook niet bevooroordeeld;))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-12 05:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen