Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:44

Ja indoor is ongeveer hetzelfde, maar is altijd iets vager vind ik haha. En de regels zijn net iets anders geloof ik. Volgens mij moet je meer selecties rijden, maar ik ben zelf de regels nog een beetje aan het uitpuzzelen.

Alles voor indoor staat op kfpssport.nl

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:05

Het klonk leuk, maar helaas zijn alle selecties ver weg. Om er dan minimaal 4 te rijden...

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:44

Ik ga er nog even over nadenken, maar het is wel erg ver allemaal. Lunteren en Balkbrug zijn nog een keer te doen, maar ja dan moet ik er nog twee rijden -O-

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:02

Ik ben vorige week 2x naar Balkbrug gereden om mijn nichtje weg te brengen en op te halen van en naar ponykamp. Zonder trailer al 2 uur.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:07

Wij hebben dit outdoor seizoen niet meegedaan maar gaan wel voor het eerst KFPS indoor rijden alles is binnen een uur rijden dus valt nog mee :D

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:48

Binnen een uur rijden is inderdaad goed te doen, dan had ik het ook wel geweten! ;) Mocht ik meedoen en doordringen tot de finale dan vind ik een keer zover rijden ook niet erg haha

We hebben voor woensdag nog de keuring in Ambt Delden in de agenda staan. Kijken of we Klasien toch nog ster kunnen krijgen, als ze een tweede premie krijgt ben ik al dik tevreden! :o

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:43

Ik heb inderdaad gisteren ook zitten kijken voor de KFPS indoor dressuurcompetities. Je moet minimaal 4 proeven rijden toch? Dus twee wedstrijden. Maximaal 6 proeven. Ik denk dat wij voor Ammerzoden en Maren-kessel gaan straks! Als we tegen die tijd zover zijn. :=

Ook nog mensen in dit topic die de Friesian Talent Cup mee gaan rijden? Ik ga me 18 september inschrijven voor de voorselectie in Oirschot met mijn puppypaard!

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:49


hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:57

Vickiva op elke wedstrijd telt bij het indoor alleen de 1e proef mee met de selectie dus je moet 4 wedstrijden rijden :( tenminste ik dacht dat dat in het reglement stond. O nee dat is voor mennen volgens mij is het idd gwn alle twee de proefjes :')
En gezellig! Ik ga ook naar maren-Kessel en Ammerzoden :D
Op kfpssport staat alles

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:27


iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:50

hannelover schreef:
Vickiva op elke wedstrijd telt bij het indoor alleen de 1e proef mee met de selectie dus je moet 4 wedstrijden rijden :( tenminste ik dacht dat dat in het reglement stond. O nee dat is voor mennen volgens mij is het idd gwn alle twee de proefjes :')
En gezellig! Ik ga ook naar maren-Kessel en Ammerzoden :D
Op kfpssport staat alles


Ik dacht ook dat er in het regelement stond dat alleen de 1e proef selectie was, maar kan het nu niet meer terug vinden :') . Ik ga er denk ik maar gewoon even een mailtje aan wagen :Y)

Als het zo is dat je namelijk maar twee wedstrijden hoeft te starten om vier proeven te kunnen rijden, dan kan ik ook meedoen namelijk haha

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:59

Ik heb het reglement voor indoor ook doorgespit, maar ik lees er ook uit 4 wedstrijden, als er al 2 proeven gereden kunnen worden, telt alleen de eerste proef voor de selectie. Ik vind wel erg vaak starten, minimaal 4 x en relatief weinig wedstrijden. Erg ver allemaal. Maar ik heb nog wel een vraag, als je naar het overzicht gaat waar de data opstaan, zie ik drie kolommen, ik neem aan eerst is dressuur, tweede kolom mennen maar de derde kolom?? TU?

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:00

Volgens mij is het dressuur, mennen, tuigen

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:24

Stomme vraag wss, wat is het verschil tussen mennen en tuigen? (klinkt heel logisch dressuur mennen tuigen)

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:33

BoRo schreef:
Stomme vraag wss, wat is het verschil tussen mennen en tuigen? (klinkt heel logisch dressuur mennen tuigen)



Zeker geen stomme vraag! Ik ben er namelijk ook nog niet helemaal over uit :')

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:45

BoRo schreef:
Stomme vraag wss, wat is het verschil tussen mennen en tuigen? (klinkt heel logisch dressuur mennen tuigen)


Mennen is echt dressuur voor de wagen. Met overgangen en figuren die je moet rijden, stap en draf en in de hogere klasses ook galop. Gaat om de losgelatenheid en gehoorzaamheid.

Tuigen is dat het paard in draf door de baan gaat, waarbij de gang het belangrijkst is. De houding, hoe het paard van de grond komt, de takt. Ze doen alleen rondjes rijden, geen figuren (alleen een keer van hand veranderen). Bedoeling is dat het paard zo stabiel mogelijk door de baan gaat.

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:50

Sanet, bedankt voor de heldere uitleg, nu je het zo uitlegt denk ik, o jaaaaaaa hahaha. Dat is ook weer opgelost. Dan zijn er voor indoor dressuur in Noord Nederland (Groningen) echt weinig selectie wedstrijden in de buurt. Daarom maar besloten geen indoorselectie te rijden, maar outdoor de laatste wedstrijd in Koudum, ondanks dat het veeeel te ver is, wel te gaan rijden, zodat ik meer kans heb op NK Kootwijk outdoor.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:21

Ik denk dat ik deze winter Lunteren en Zoelen meerij. Helaas is het mennen allemaal veel te ver weg, want daar zou ik graag aan meedoen

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:55

Sanet schreef:
De bovenste link is voor outdoor, de onderste voor indoor (voor de dressuur dan :) ).


Aaaaah dat verklaart het! Haha, thanks :o

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:59

Oh poeeeh alleen 1e proef geldt inderdaad! Dan moet ik nog even bekijken welke ik nog meer ga rijden...

@hannelover Leuk dat je ook naar Ammerzoden en Maren-kessel gaat!

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:06

ja dan is 4 x starten best veel als je niet 2 uur wil rijden naar een wedstrijd!

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:16

@BoRo Ja dat begrijp ik goed! Zeker omdat ze zover verspreid zijn door het land is 4 wel héél veel.. En dan zetten ze erbij: maximaal 6? Wie gaat er nou naar 6 wedstrijden met die afstanden haha :+ Misschien pak ik Zoelen en Lunteren er wel bij. Zag alleen net dat de finale pas eind februari is.. Weet sowieso niet of ik die mee kan rijden met haar dracht. Is even afwachten...

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:20

Charrel deed het helemaal niet zo verkeerd vandaag. Helaas is haar op haar vorige stal aangeleerd om stil te staan als ze moet mesten, en soms doet ze dit nog steeds, met name als het moeilijker wordt. Dus vandaag 1x storing daarbij. Verder even de proefjes geoefend en even een M proef meegepakt. Ging een stuk lekkerder dan verwacht. Wel even een proef met een gebroken lijn in contra, onze baan thuis is net te klein om de halve volte fijn te oefenen, en ik wilde haar niet op de kast krijgen. Na het weekend ga ik daar weer mee verder.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:06

Ik heb het idee dat de 'alleen 1e proef regel' alleen geldt voor het mennen want bij de dressuur staat er niks over

Afbeelding

Kan je je antwoord hier laten weten Emma? we zijn allemaal denk ik wel benieuwd :')

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:30

In St Nicolaasga was altijd maar 1 proef. Dus dan telt er ook maar 1. Op andere locaties was het afhankelijk van het aantal deelnemers, maar dan telde alleen de eerste proef.
Dus ik weet niet wat ze nu exact bedacht hebben voor komend seizoen.