Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 158 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Over het algemeen verkoop je duurdere dekens ook wel makkelijk en nog voor goede prijs als je ze weer verkoopt :) dus zou daar zeker voor gaan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:30 



 
Profiel   

Els , kan je je deken niet wat ruimer kopen?

Luz haar been wordt al iets dunner maar ik laat het toch even nakijken, donderdag komt de da.
Worden gelijk haar tanden gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 18:35 



 
Profiel   

@Els_175
De duurdere dekens hebben ook tussenmaten zoals 190 en 200 omdat die in inches lopen.
Dan zou je ook kunnen kiezen om een 200 te nemen.

Adorno/Galanto (eigenlijk moet ik hem gewoon maar eens helemaal Galanto gaan noemen) staat nu ruim 1.5 week onder een deken. Overdag een 100gr regendeken en voor 'savonds een thermatex.
Hij staat in een buitenstal en ik wil proberen dit jaar eens niet te scheren.

Debby
Balen van Luz!
Als ze de slang eng vind zou je ook een bandage met azijn om kunnen doen voor een uur of 2 en groene leem smeren daarna.
Ouderwets maar werkt ook goed tegen zwelling.
Misschien heeft ze zich verzwikt oid.

Kelly
Ik snap dat je verliefd bent! Wat een lekker koppie staat erop zeg!

Fenix
Gave foto zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:15 



 
Profiel   

Thanks! Ik zit zelf nog beetje te twijfelen wat hem goed zou passen. Denk dat ik gewoon moet gaan proberen en uitvogelen wat goed blijft zitten. Wil in ieder geval eentje die een beetje hufterproof is aangezien de mijne graag speelt met anderen.

Conclusie: ga voor een duurdere deken met goede kwaliteit en als die hem niet meer past verkoop ik ze.

Ik heb Zazu nu ook onder een 100gram staan en daar staat hij prima onder. Niks te warm of te koud.
Vanmiddag komt mijn nieuwe Orscana Care weer binnen en dan kan ik hem ook weer monitoren met deken zowel op stal als weide/paddock. Afgelopen winterseizoen erg goed bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:22 



 
Profiel   

Dankjewel Kelly!
wat voor dekens heb je (merken)? :)
De dekens die ik nu gebruik zijn al een stuk terug gesneden bij de hals maar toch nog te weinig ruimte en daar door drukt hij op de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 10:39 



 
Profiel   

Ik zit zelf te denken aan de Amigo/Bucas/Rambo/Weatherbeata.

Heb op dit moment nog de dekens van mijn vorige paard (Harry's horse, Fouganza en Waldhausen). En ben nog het meest tevreden over de Fouganza dekens. Fijne pasvorm en hebben kussens naast de schoft.
Wel merk ik dat de sterkte van deze dekens niet zo geweldig is. Mijn vorige paard stond meestal alleen, dus had ik daar geen last van, maar Zazu staat gezellig te spelen en dan sneuvelt er sneller iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:51 



 
Profiel   

Bij Gijs heb ik Amigo en Eskadron, deze liggen het fijnst met zn dikke speknek. Ook in de maten varieren va 185 tot 200. Ligt aan de deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:28 



 
Profiel   

Voor Diva ben ik nog altijd heel tevreden met de Nika met halve hals, ze houd hem heel en hij is waterdicht. Enige is dat ze van de liners die ik er onder had wel plekjes kreeg maar hoop dat ze daar nu wat in is gegroeit en dat dat dit jaar niet meer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:56 



 
Profiel   

Kelly_Taco, dat kende ik nog niet, azijn.
Groene leem wel, maar dat moet je er toch weer afwassen?
Haar been is iig weer dunner vandaag, gaat de goede kant op.

Ik had voor Xantha altijd de amigo, maar dan de sterkere 1200 den? versie
Fijne deken met een mooie pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:52 



 
Profiel   

Wat lang geleden dat ik hier nog gereageerd heb :o
Ik ga een inhaalpoging doen :D
Wel heb ik zo goed als alles wat meegevolgd
over de dekens... Furioso heb ik nu onder een regen deken staan (premiere) om de winterharen iets tegen te gaan
wel zou hij waarschijnlijk in oktober/november geschoren worden :)
hij staat 24/7 buiten

als jullie graag weten hoe we het in de zomer gedaan hebben :) --> [RIJ-ITP] Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 06:47 



 
Profiel   

Een stille meelezer hier!
Normaal post ik niet zo veel maar ik wil dit toch even delen!

Foto 1: september 2016. Krijg hier spontaan spierpijn van. Ze zat zo vast in haar lijf!

[ img ]

Foto 2: september 2017
Wat een jaar wel niet met een paard kan doen. Eindelijk komen de spieren!

[ img ]

Super trots op mijn Spanjaard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 09:09 



 
Profiel   

IsabelHx schreef
Een stille meelezer hier!
Normaal post ik niet zo veel maar ik wil dit toch even delen!

Foto 1: september 2016. Krijg hier spontaan spierpijn van. Ze zat zo vast in haar lijf!

[ [url=m/N9XdAe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 2: september 2017
Wat een jaar wel niet met een paard kan doen. Eindelijk komen de spieren!

[ [url=m/A5im6S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super trots op mijn Spanjaard <3


Lekker hoor, wat heb je eraan gedaan?
Voorhoeven zijn wel lang of lijkt dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 09:14 



 
Profiel   

IsabelHx schreef
Een stille meelezer hier!
Normaal post ik niet zo veel maar ik wil dit toch even delen!

Super trots op mijn Spanjaard <3


Dat is echt al een hele verbetering!!

Xantha schreef
Kelly_Taco, dat kende ik nog niet, azijn.
Groene leem wel, maar dat moet je er toch weer afwassen?
Haar been is iig weer dunner vandaag, gaat de goede kant op.

Ik had voor Xantha altijd de amigo, maar dan de sterkere 1200 den? versie
Fijne deken met een mooie pasvorm


Oh ja haha, lekker slim :+

FenixJL schreef
Dankjewel Kelly!
wat voor dekens heb je (merken)? :)
De dekens die ik nu gebruik zijn al een stuk terug gesneden bij de hals maar toch nog te weinig ruimte en daar door drukt hij op de schoft.


Ik gebruik de Nika dekens met hele hals.
De hals klap ik op stal terug en als hij naar buiten gaat dan maak ik hem vast.
Op deze manier drukken ze nooit op de hals en blijven zijn manen heel.


Even een paar foto's spammen van Galanto tijdens Horse Event.
Voor wie het leuk vind hier staat het hele topic [HE] PRE Galanto op Horse Event

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 09:14 



 
Profiel   

Azmay schreef
IsabelHx schreef
Een stille meelezer hier!
Normaal post ik niet zo veel maar ik wil dit toch even delen!

Foto 1: september 2016. Krijg hier spontaan spierpijn van. Ze zat zo vast in haar lijf!

[ [url=m/N9XdAe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 2: september 2017
Wat een jaar wel niet met een paard kan doen. Eindelijk komen de spieren!

[ [url=m/A5im6S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super trots op mijn Spanjaard <3


Lekker hoor, wat heb je eraan gedaan?
Voorhoeven zijn wel lang of lijkt dat zo?


Ligt denk ik aan de foto! Haar hoefjes worden iig altijd goed bijgehouden ;)

Ik laat haar nu 2x per jaar preventief losmaken door een happy athlete masseur en we trainen lekker door

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 11:13 



 
Profiel   

Ik sluit voor het eerst aan bij PRE topic.
Heb samen met mijn 2 dochters 2 PRE-merries. Een van 153 cm (E-pony) en een van 172 cm ( ja, heel groot). De laatste komt uit Spanje, de eerste is in NL gefokt. We zijn er dolgelukkig mee. Bom-prof, maar toch pittig. Lief, maar niet truttig. De pony loopt nu L2 met mijn 13- jarige dochter en heeft het op de Brabantse kampioenschappen goed gedaan, zeker gezien de jonge leeftijd. Onze grote PRE loopt na ruim een jaar L1 met mijn 14-jarige en doet het ook heel goed. Ze rijden buiten en springen ook nog. Kortom, fantastische veelzijdige paarden. Kan ze iedereen aanraden. Zus van onze E- pony stond tijdje geleden te koop(v: Don Enamorado)






[ img ]




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 21:42 



 
Profiel   

Wat een leuke paarden doosSE, 1,72 zou mij wel echt te groot zijn :')

Ben momenteel Diva weer aan het "spenen" van Kim, wil toch echt in mijn eentje naar buiten kunnen. Dus ik dacht mooie actiefotos te kunnen maken van Kim en van de nood een deugd maken maar dat lamme beest stond meteen met de neus in het gras en negeerde de wanhopige kreten van haar dochter vakkundig :+
Dus ben maar bij Diva gaan staan met de camera :Y)
[ img ]

Kim heeft inmiddels ook al eens een 11 jarige manegeruiter mogen dragen, ze was er eigenlijk heel voorzichtig mee dus ben zeer tevreden. Nu nog hopen dat mijn vriend er wat mee gaat doen want anders vrees ik dat ik haar uiteindelijk toch te koop ga zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 15:39 



 

Dat zou inderdaad zonde zijn als je haar moest verkopen, ik dacht dat die twee altijd een duo zouden blijven?
Hoe doe je dat dan eigenlijk als je haar verkoopt, komt er dan een nieuw paard voor in de plaats zodat de achterblijver niet alleen blijft? Dat is wel het ingewikkelde aan paarden aan huis hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:47 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Dat zou inderdaad zonde zijn als je haar moest verkopen, ik dacht dat die twee altijd een duo zouden blijven?
Hoe doe je dat dan eigenlijk als je haar verkoopt, komt er dan een nieuw paard voor in de plaats zodat de achterblijver niet alleen blijft? Dat is wel het ingewikkelde aan paarden aan huis hebben.

In het begin was het de bedoeling dat ze verkocht ging worden, maar ze is toch wel heel leuk dus mocht blijven :Y)
Probleem is dat het wel erg veel werk, geld en zorgen kost en als er niets mee gedaan word vind ik dat een beetje sonde. Zelf heb ik amper de energie om het stalwerk te doen en nog eens op Diva te kruipen dus Kim staat een beetje te verstoffen zeg maar. En voor haar lichaam zou ze eigenlijk goed getraind moeten worden.
Als ze weg zou gaan mag het paard van de buren erbij (die nu alleen staat) of zoek ik er een kleintje bij zodat ik wat minder werk heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:52 



 
Profiel   

Toch nog met Kim gelukt :')

[ img ]
(Voor de rest zie mijn onderschrift :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:55 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

Het gaat gelukkig een stuk beter met Luz haar beentje mogen mag ik haar weer onder het zadel stappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 19:59 



 
Profiel   

Ik gooi er even een algemene vraag in.

Paard lief gaat vanaf volgende week weer op stal en de paddock in. En van de zomer zag ik prachtig hooi gevoerd worden.
Nu worden echter de kuil balen open getrokken en ben ik niet helemaal happy.
Stallen waar alles gedaan wordt in de omgeving geven (bijna?) alleen maar kuil. En op een doe het zelf stal wil ik hem niet hebben staan voor mijn eigen belang...

Nu zat ik te denken. Is het een idee om zelf wat kleine hooibaaltjes te kopen en dit bij te voeren.
Dus niet als vervanger maar wel als extra.

Heeft dit enige zin denken jullie. Of kan ik hem net zo goed dan gewoon helemaal op kuil laten staan?

Een grote baal kopen is niet mogelijk omdat ik geen bewegingsruimte heb. En als ik hem op stal zet is het weg voordat ik er erg in heb omdat de rest mee pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 22:01 



 
Profiel   

Ja hier in de omgeving ook een bekend probleem. Ik voer zelf ook alleen maar hooi van goede kwaliteit. Veel beter voor de paarden en onbeperkt voeren zonder dat ze er dik van worden. Is het echt natte kuil of wel echt een droge vorm?
Die vettige kuil komt er bij mijn paarden echt niet in. Er zijn ook wel goede kwaliteit voordroog, als het heel droog de verpakking in is gegaan zou ik er nog niet zo'n probleem mee hebben. Maar dat koeienvoer zou ik toch wel mee opletten, vooral met een Pre. Zelf bijvoeren kan ook Kelly, maar vaak word 2 verschillende ruwvoeren afgeraden door de veearts. Bovendien is het ook wel een aanslag op je portomonee als je zelf je hooi aan moet schaffen. Kan je niet gewoon aangeven dat je niet blij bent met kuil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 07:20 



 
Profiel   

Wat fijn dat luz beter gaat :j

Hier gaat voordroog gemengd met hooi ook niet goed, in ieder geval zolang het minder dan de helft hooi was en verder ben ik niet gegaan.

Diva heeft geleerd om rustig bij de tinker van de buren te staan, het is een stapje in de goede richting. De eerste keer had ze er geen ook voor en ging ze als een idioot galloperend op en neer de eerste anderhalf uur, de tweede keer stapte ze op en neer en ging ze er soms bij staan en de derde keer ging het eigenlijk prima. Ben tevreden. Nu nog uitbreiden naar alleen wandelen zonder spanning en achterblijven als kim gereden word.
Kim vind alleen staan dan weer niet zo erg, als er maar gras is :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 07:27 



 
Profiel   

Het is van dat broeierige spul, dus ik wil het er liever ook niet in hebben :(
Misschien dat er nu net 2 balen prut waren en de rest wel goed. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik kan het aangeven maar ik denk niet dat hij er iets mee gaat doen, er staan nog zoveel balen op t erf...
Puur en alleen hooi geven gaat me niet lukken want buiten krijgen zo ook kuil in de paddock.
Dit wordt nog wel even een hoofdbreker dan.. in de buurt is namelijk ook geen stal waar hij in de winter zoveel buiten komt als hier. En een 4 jarig beest wil ik echt niet 20 uur of meer op stal hebben staan.

@azmay mooi dat het beter gaat. Wil je ze ook alle 3 op 1 stuk hebben staan? Of is dit echt puur voor het geval dat je moeders gaat verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 08:20 



 
Profiel   

KellyR schreef
Het is van dat broeierige spul, dus ik wil het er liever ook niet in hebben :(
Misschien dat er nu net 2 balen prut waren en de rest wel goed. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik kan het aangeven maar ik denk niet dat hij er iets mee gaat doen, er staan nog zoveel balen op t erf...
Puur en alleen hooi geven gaat me niet lukken want buiten krijgen zo ook kuil in de paddock.
Dit wordt nog wel even een hoofdbreker dan.. in de buurt is namelijk ook geen stal waar hij in de winter zoveel buiten komt als hier. En een 4 jarig beest wil ik echt niet 20 uur of meer op stal hebben staan.

@azmay mooi dat het beter gaat. Wil je ze ook alle 3 op 1 stuk hebben staan? Of is dit echt puur voor het geval dat je moeders gaat verkopen?


Dat natte spul is echt een ramp, kan je niet wat regelen met de stalbaas?

Diva kan niet alleen staan als Kim op buitenrit gaat (of andersom kan Diva zich nauwelijks gedragen zonder Kim), dat was vooral mijn probleem. Plus als er eens iets is en er moet er een naar de kliniek wil ik niet ook nog stress omdat er een de tent af breekt :Y)
Het zou wel kunnen dat ze samen komen te staan met 3 overigens, de buren hebben geen wei meer over een paar weekjes. :roll:
Verkopen is het komende half jaar nog niet aan de orde en mijn vriend wil haar ook eigenlijk niet verkopen dus of het uberhaupt gaat gebeuren is nog maar de vraag. Als er nou dan op zijn minst een bijrijder zou komen die capabel en betrouwbaar is...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 158 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen