Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 157 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Snelle nood vraag, Ik ga zo op vakantie en zie dat het blijft regenen.
Wil eigenlijk snel een deken scoren voor hem omdat hij laatst ook al over de zeik was van een hele dag regen. (Uitstel gedrag) Heeft iemand enig idee welke dekenaat die nodig heeft? Hij is +- 1.65 (foto's staan in het linkje in mn onderschrift) Hij is nog niet zo breed en is (denk ik) vrij kort in zijn rug ivm gewone kwpners.

Een 1.85 of een 1.95?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 09:29 



 

Twee bestellen bij de Paardendrogist en je stalgenootje vragen welke van de twee het beste past en de ander terug laten sturen? Als je vandaag bestelt heb je ze morgen in huis. Zelfde kun je misschien met een 'stenen' paardenwinkel regelen, dan hoef je niet te gokken.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-17 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 09:32 



 
Profiel   

195 is gangbaar voor paarden boven de 1.65 cm, neem een deken met lichte voering/ ademend aan de binnenkant want in regendekens zweetten ze zo snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 09:32 



 
Profiel   

KellyR schreef
Snelle nood vraag, Ik ga zo op vakantie en zie dat het blijft regenen.
Wil eigenlijk snel een deken scoren voor hem omdat hij laatst ook al over de zeik was van een hele dag regen. (Uitstel gedrag) Heeft iemand enig idee welke dekenaat die nodig heeft? Hij is +- 1.65 (foto's staan in het linkje in mn onderschrift) Hij is nog niet zo breed en is (denk ik) vrij kort in zijn rug ivm gewone kwpners.

Een 1.85 of een 1.95?


Ik zou zeker een 195 nemen. Mijn PRE is 1,56 m en heeft maat 185.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 09:39 



 
Profiel   

Hij is wel nog heel stalletjes het figo... slungel eerste klas haha.
Maar 2 maten is inderdaad ook een idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 10:00 



 

Ik zou dat voor de zekerheid (en je eigen gemoedsrust zo vlak voor de vakantie) gewoon doen, want PRE's zijn zo extreem verschillend qua ruglengte maar ook qua halsbreedte dat je het eigenlijk nooit echt kunt zeggen van een foto. [***] is bijvoorbeeld 1,51 hoog maar heeft de 6'3"/191cm deken nodig van Rambo. Dan zie je al het verschil met de PRE van Figo, die groter is maar duidelijk korter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 10:10 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Ik zou dat voor de zekerheid (en je eigen gemoedsrust zo vlak voor de vakantie) gewoon doen, want PRE's zijn zo extreem verschillend qua ruglengte maar ook qua halsbreedte dat je het eigenlijk nooit echt kunt zeggen van een foto. Rio is bijvoorbeeld 1,51 hoog maar heeft de 6'3"/191cm deken nodig van Rambo. Dan zie je al het verschil met de PRE van Figo, die groter is maar duidelijk korter.


Aah ja zo lastig :o
Maar ik zit te kijken naar 0 grams dekens dat is toch gewoon prima? Of ademt 1 met 50 of 100 gram beter omdat het niet nylon op nylon is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 10:19 



 
Profiel   

Diva krijgt het met deze temperaturen echt koud onder haar 0 grams Nika, die heeft er nu de 100 gram horseware liner onder en staat lekker comfortabel.
Die is trouwens bijna 1.55 en heeft maatje 175/185.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 10:48 



 
Profiel   

Ff snel langs stal gereden om wat te passen. 185 past prima volgens mij, nog een andere ook op gehad en die was zelfs nog ruimer [ img ]
Dus ga lekker 185 bestellen :) anders wordt het denk ik echt te groot

Edit: als andere dit te krap vinden hoor ik het ook graag :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 12:15 



 

Ziet er goed uit qua maat. Fijn dat je even kon passen. :j

Hier is [***] vanochtend om 8 uur met een 0grams regendeken op naar buiten gegaan en is helaas helemaal ingeregend bij de hals en dus kon ik hem om 11 uur weer verkleumd naar binnen halen, een uur onder warmtereflecterende dekens zetten om weer op te warmen om hem vervolgens weer met 100gr + hals naar buiten te gooien. Vreselijk, dit regen-kwakkelweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 15:22 



 
Profiel   

Dantes heeft qua vliegendeken zelfs maat 155/205! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:15 



 
Profiel   

En Diva staat koel onder de 100g >;)
Vannacht de 200 maar doen, denk dat dat best kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:17 



 
Profiel   

Hier heb ik iedereen de regenjas ook aangedaan. Het was echt bar en boos en toch wel opeens een stuk kouder. Ze bleven ook allemaal halsterloos stilstaan op de paddock met jas aantrekken, dus blijkbaar is het ook gewenst (er zijn er in ieder geval 2 die weglopen als ze hem niet aan willen :-)). Ze staan allemaal onder 0 grams.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 09:13 



 
Profiel   

Balen dat Rio is ingeregend!
Casta staat 24/7 buiten dus toch wel fijn als hij een jas aan heeft.

@amzay heb je enig idee hoe het komt dat ze het zo snel koud heeft? Want je andere heeft dat niet toch?

@melrovens zo zie je dat ze het allemaal toch niet prettig vinden haha.

Ik heb het amigo model gekocht wat hij hier boven op de foto heeft gepast , twijfelde nog even met Bucas maar gewoon de knoop doorgehakt.
Wel uiteindelijk een 190 besteld. (Ik dacht dat ze alleen 185 en 195 hadden). Vond de deken namelijk wel een klein beetje trekken aan de voorkant en hoop dat nu opgelost te hebben :D hij bleef ook heel netjes staan met een deken omdoen terwijl hij er volgens mij nog nooit 1 op heeft gehad, top knollie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 09:36 



 
Profiel   

Gewoon een zonnepaardje zegt de dierenarts :')
Vannacht onder 200g met hals gestaan en niets te warm. Ze heeft wel een stuk minder reserves dan haar moeder en de spieren zijn ook weer ingeteerd om welke rede dan ook dus dat moet ik maar weer even laten onderzoeken. Grote kans dat ze nu weer een eiwittekort heeft dus daar ben ik al wel op gaan voeren al is dat lastig met een paard wat nauwelijks ergens tegen kan :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 09:48 



 
Profiel   

Super leuk topic!

Hier een foto!
[ img ]

Het is hier weer een ramp met dekens :')
Had een goed passende deken gevonden maar de kwaliteit is echt om van te huilen.
Na 1 seizoen is alles kapot scheurenn in de binnenkant en de voering die nergens meer te vinden is..
Tips zijn welkom!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 11:13 



 
Profiel   

Ik twijfel nog of ik aan dekens ga beginnen dit jaar. Ze heeft het afgelopen jaren prima gedaan met haar wintervacht. Het zou niet voor de kou zijn, maar voor de regen.

Ik heb dekens in de maten 175, 185 en 195. Ligt er maar net aan welk merk het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 12:06 



 
Profiel   

FenixJL schreef
Het is hier weer een ramp met dekens :')
Had een goed passende deken gevonden maar de kwaliteit is echt om van te huilen.
Na 1 seizoen is alles kapot scheurenn in de binnenkant en de voering die nergens meer te vinden is..
Tips zijn welkom!!

Tja, je portemonnee zal het wat minder vinden, maar bij mij komt er alleen Rambo in. Zit mooi bij PRE's (bucas paste mijn vorige PRE niet) en ze blijven mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 13:48 



 
Profiel   

Even stiekem paraderen met mn knappe man
[ img ]
Wat ie toch ook knap! (Sorry ik ben een beetje verliefd haha)

En ook gewoon alsof ie nooit anders heeft gedaan met die dekens terwijl hij ze volgens mij nog nooit om gehad heeft. Vandaag heeft mn moeder het gedaan die toch wel vrij onbekend is voor hem, met wat hulp van stal.
En hij laat alles zo netjes toe ook als ik er niet bij ben! Stiekem toch wel een beetje trots :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 19:25 



 
Profiel   

Hij is heel knap :j
Diva vind dekens over het algemeen wel fijn, al loopt ze ook echt weg als ze ze niet nodig vind en ik heb ze ook al 2 keer binnenstebuiten op de tegels gevonden :+
Kim vind ze eng, maar bij haar heb ik ook echt niet het idee dat ze het koud krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 19:55 



 
Profiel   

@kelly
Dat is een knappert! Nog jong ofniet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 08:15 



 
Profiel   

@amzay mooi dat ze het zelf uitkiezen toch ;)

@els_175 Dankjewel! hij is 20-05 4 jaar geworden, dus bijna 4,5. Moet nog flink de bespiering in. Maar er is geen haast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 10:05 



 
Profiel   

Wat een knap smoeltje heeft hij KellyR <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:21 



 
Profiel   

Fedimax heeft mooie sterke regendekens.
Het is een Duits merk +:)+

Mijn Luz staat sinds 3 dagen met een dik achterbeen , waarschijnlijk heeft ze zichzelf aangetikt.
Helaas staat ze precies vanaf de eerste dag weer op de paddock ipv het land ivm het weer.
Dus stappen en koelen, laatste is wat lastig want ze is als de dood voor de waterslang. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 19:06 



 
Profiel   

OH balen! Wordt het al minder Xantha?

Ik kreeg gisteravond berichtje van pensionhouder dan mijn regendeken "overleden" is.
Gauw even naar welkoop gereden voor vervanger, maar nu dus hard op zoek naar een nieuwe deken.

Ben alleen aan het twijfelen of ik het nog even met goedkope varianten doe en pas op de duurdere overga als hij ook meer uitgegroeid is OF nu al voor de duurdere ga.

Toen ik hem kocht (januari 17) had hij een 1.85 en een 1.95 op. Mijn vorige paard had 1.95 en die dekens past hij goed. Maar hij groeit nog steeds in de hoogte en de breedte zal hij ook nog wel gaan :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 157 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen