barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:40

Wij zijn begonnen met beleren van onze jonge ruin. Zal van de week fotos maken :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:56

Ik had vandaag alweer les met Sjaak. Ik les bij verschillende instructrices. Bevalt goed en ze hebben roch allebei een andere kijk, ook al zitten ze wel in dezelfde hoek. Vandaag niet gereden en de piaffe kon ik er maar net uit persen :D . Maar vandaag aan andere belangrijke zaken gewerkt, aan de longeerlijn. En vooral op het mentale vlak, want daarnaast wordt volop gebouwd en staan kranen enweet ik t allemaal wat. En danmoet hij toch ontspannen gaan lopen. En dat lukte dus! *\o/* Hij moest in bet begin natuurlijk een paar x weg springen, maar het touw kwam niet vaak strak te stan. Hele mooie stukken in balans in draf en met de galop begonnen. Dat is niet zijn favoriete gang :D . Maar ook daar komen we wel uit. Maar het mooie vind ik wel, dat hij toch wat rustiger in zijn gedrag wordt. Hij blijft een heftig heethoofd, maar hij wordt wel volwassener. Mag ook wel eens, natuurlijk, met 7 jaar. Maar goed, het is een laatbloeier. Aan zijn lijf ga je nu ook zien dat hij volwassen gaat worden. Het slungelige gaat er wat af. Het is toch wel een toffe bink, hoor! Ooit wordt het nog eens wat.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:49

Zaterdag een 1e premie gehaald op de keuring.
Ik ben trots :D

Nu maar eens mooi gaan uitgroeien, zien we over 3 jaar wel weer verder :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:01

Wat een mooi dier! Gefeliciteerd!

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:26

Bedankt :)

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:59

Oehhhhh, dat Is inderdaad een mooi veulen. Minder "fries/barock" dan de meesten. Dat mag ik wel.

Proficiat!

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:30

En toch is hij 62,5% fries bloed :)
Je kunt het ook wel aan zijn lange hals zien, die erg opwaarts staat :)
En als hij het echt op een lopen zet, dan zitten de knieƫn nog net niet in zijn neus :D

Afbeelding
Alweer paar weekjes geleden maar goed te zien ;)

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:32

Gefeliciteerd! Was inderdaad een van de mooiere veulens die dag!

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:02

Oh je was er ook?

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:23

Wij zijn gister bij de kliniek geweest helaas zijn er toch wat minder goede dingen gevonden. Een ontsteking in haar knie wat nu ingespoten is en haar laatste wervel van de lendenen is vergroeid met het heiligbeen. Over 6 weken moeten we weer terug komen om te kijken hoe het er dan voor staat.

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:53

ivy_power89 schreef:
Oh je was er ook?


Ja mijn man wilde er graag naar toe.

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:54

@tundra. Jeetje zeg dat is balen. Succes de komende weken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:04

Tundra schreef:
Wij zijn gister bij de kliniek geweest helaas zijn er toch wat minder goede dingen gevonden. Een ontsteking in haar knie wat nu ingespoten is en haar laatste wervel van de lendenen is vergroeid met het heiligbeen. Over 6 weken moeten we weer terug komen om te kijken hoe het er dan voor staat.


Dat klinkt niet goed. Hoe kan dat heiligbeen dannog los komen?

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:25

Fabster schreef:
Tundra schreef:
Wij zijn gister bij de kliniek geweest helaas zijn er toch wat minder goede dingen gevonden. Een ontsteking in haar knie wat nu ingespoten is en haar laatste wervel van de lendenen is vergroeid met het heiligbeen. Over 6 weken moeten we weer terug komen om te kijken hoe het er dan voor staat.


Dat klinkt niet goed. Hoe kan dat heiligbeen dannog los komen?

Niet dat is vastgegroeid het schijnt vaker voor te komen en sommige paarden schijnen er zelfs mee geboren te worden

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:40

Maar in hoeverre heeft je paard daar dan last van? Kun je er op?

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:39

Fabster schreef:
Maar in hoeverre heeft je paard daar dan last van? Kun je er op?


Dat weten we over 6 weken dan gaan ze kijken wat de gevolgen zijn eerst moet die onsteking weg zijn in haar knie om te kijken hoe ze loopt. Buigproef enz kwam ze allemaal doorheen en gaf geen pijn aan

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:41

Harvey is echt een prachtig veulen! Mooie nek zit erop! Gefeliciteerd met de 1e premie! :D

Dat is balen zeg Tundra.

Pff hier na een lange dip weer aan het rijden, maar madame maakt het me niet makkelijk :n Misschien toch binnenkort een keer masseur/osteopaat erbij. Al lijkt ze geen pijn te hebben.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:45

Sjaak heeft weer een bobbel op zijn ruggegraad. Osteo was ook weer aande beurt, maar al mijn geld gaat op t moment naar mijn Belg. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar hoort daar natuurlijk niet te zitten.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:40

Het begon bij ons met steigeren en bokken osteopaat vond haar wat strak in haar lendenen maar gaf nergens pijn aan met alle onderzoeken. Dus niemand had zoiets verwacht. Die knie komt wel goed denk ik maar of dit nog goed komt geen idee zo zuur als je het paard pas 6 maanden hebt en straks misschien niet meer mag rijden

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:43

Jullie zitten wel in de lappenmand allemaal
Wij komen er net uit, ik ben ook goed aan het herstellen na een operatie aan mijn elleboog en ben sinds deze week weer rustig aan het rijden. Lykke is nog net iets te pittig voor mijn arm maar ali doet het goed :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:29

Tundra schreef:
Het begon bij ons met steigeren en bokken osteopaat vond haar wat strak in haar lendenen maar gaf nergens pijn aan met alle onderzoeken. Dus niemand had zoiets verwacht. Die knie komt wel goed denk ik maar of dit nog goed komt geen idee zo zuur als je het paard pas 6 maanden hebt en straks misschien niet meer mag rijden


Kun je haar niet terug brengen naar de verkoper? Paard met gebreken? Binnen half jaar mag dat toch?

En of je haar nietkunt rijden, weet je nog niet. Mijn ervaring is dat er altijd meer oplossingen zijn, dan je denkt. Moet je haar niet zo even de Z in willen rijden.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:26

Fabster schreef:
Tundra schreef:
Het begon bij ons met steigeren en bokken osteopaat vond haar wat strak in haar lendenen maar gaf nergens pijn aan met alle onderzoeken. Dus niemand had zoiets verwacht. Die knie komt wel goed denk ik maar of dit nog goed komt geen idee zo zuur als je het paard pas 6 maanden hebt en straks misschien niet meer mag rijden


Kun je haar niet terug brengen naar de verkoper? Paard met gebreken? Binnen half jaar mag dat toch?

En of je haar nietkunt rijden, weet je nog niet. Mijn ervaring is dat er altijd meer oplossingen zijn, dan je denkt. Moet je haar niet zo even de Z in willen rijden.


Met rijden heeft ze waarschijnlijk pijn vandaar het steigeren en bokken als ze stukken rechtuit loopt gaat het beter zoals in het bos of strand . Ze kan haar achterhand niet genoeg buigen doordat dat deel vast zit dus voltes enz kan ze niet. Als ze over 6 weken beter loopt zou ze nog als buitenrij paardje kunnen dienen bakwerk is voor haar niet fijn. En dat gaf ze dus al een tijd aan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:51

En dat vind jij ok, of heb je hasr voor bakwerk?

Ik kan je kliniek Den Hoek van Laarakker aanraden. Het zijn geen tovenaars, maar zij hebben al heel wat wonderen verricht bij mijn paarden (en katten en honden). Dus wie weet valt daar nog winst te behalen.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:32

Fabster schreef:
En dat vind jij ok, of heb je hasr voor bakwerk?

Ik kan je kliniek Den Hoek van Laarakker aanraden. Het zijn geen tovenaars, maar zij hebben al heel wat wonderen verricht bij mijn paarden (en katten en honden). Dus wie weet valt daar nog winst te behalen.


Is het 100% zeker dat het ongewenste gedrag door die vergroeiing komt? En niet door compensatie en daardoor overbelasting?

Mijn bp is opgegeven 3 jaar terug als gevolg van verbening Hoef kraakbeen icm extreem bodemwijd en Frans staan. Volgens arts: zal altijd af en aan kreupel zijn, in laten slapen. Paard Was onbelast en nog niet bereden toen het geconstateerd werd.

Chiropractie icm acupunctuur hielp hier wel iets maar niet voldoende. Nu een combinatie van cranio sacraal (nadja brouwer komt bij mijn bp en ze zit ook bij jou in de buurt) en les met AR en grondwerk en je mijn paard Is en blijft gelukkig rad.

Mijn paard Is gaan overcompenseren en daardoor overbelast en dus uiteindelijk kreupel.

Die verbening zit er nog steeds (duh), maar kennelijk heeft ze er momenteel weinig last van.

Lang verhaal om kort aan t geven: soms denk je dat iets de oorzaak Is van een kreupelheid, maar ligt het stiekem toch anders

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:19

Rocamor schreef:
Fabster schreef:
En dat vind jij ok, of heb je hasr voor bakwerk?

Ik kan je kliniek Den Hoek van Laarakker aanraden. Het zijn geen tovenaars, maar zij hebben al heel wat wonderen verricht bij mijn paarden (en katten en honden). Dus wie weet valt daar nog winst te behalen.


Is het 100% zeker dat het ongewenste gedrag door die vergroeiing komt? En niet door compensatie en daardoor overbelasting?

Mijn bp is opgegeven 3 jaar terug als gevolg van verbening Hoef kraakbeen icm extreem bodemwijd en Frans staan. Volgens arts: zal altijd af en aan kreupel zijn, in laten slapen. Paard Was onbelast en nog niet bereden toen het geconstateerd werd.

Chiropractie icm acupunctuur hielp hier wel iets maar niet voldoende. Nu een combinatie van cranio sacraal (nadja brouwer komt bij mijn bp en ze zit ook bij jou in de buurt) en les met AR en grondwerk en je mijn paard Is en blijft gelukkig rad.

Mijn paard Is gaan overcompenseren en daardoor overbelast en dus uiteindelijk kreupel.

Die verbening zit er nog steeds (duh), maar kennelijk heeft ze er momenteel weinig last van.

Lang verhaal om kort aan t geven: soms denk je dat iets de oorzaak Is van een kreupelheid, maar ligt het stiekem toch anders


Dat ze niet goed loopt komt waarschijnlijk door een ontsteking in haar knie daarom moeten we over 6 weken terug (ingespoten). Dit (bekken) is een waarschijnlijk aangeboren afwijking. Het steigeren doet ze met buitenritjes niet omdat ze daar stukken rechtuit kan lopen. In de bak gaat het goed totdat ze figuren moet rijden dat doet waarschijnlijk pijn. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om veel naar buiten te gaan. Inslapen hebben we niet eens overna gedacht en is niet ter sprake gekomen daar is ze veels te goed voor.

Nadja is al langs geweest paar keer