[FOTO] Friese paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:03

Prachtig!! :))

Afbeelding

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:41

Bedankt☺️

Kris_P hij is mooi <3 gefeliciteerd met je jubileum!

Das al een hele mooie foto Chriske <3

Leuke foto's captain!

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:03

Nog 1 pagina! *\o/*

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:40

Dankjulliewel :D haha jah ik ben ook benieuwd!

Kris_P gefeliciflap :)

Nog 1 pagina en dan.. haha

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:02

hannelover schreef:
vandaag lekker gereden ze voelde heel fijn <3 en mn dekje is binnengekomen uit de nieuwe platinum collectie van eskadron :):) <3
[ [url=m/adN23l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi Dekje <3

Captain schreef:
Nog gefeliciteerd Kris_P! :D

Hier ook geen verstand van bitten, maar volgens mij mag hij wel wat langer. Al eens een 15 cm geprobeerd? Denk dat de 14,5 wat te smal is.

Qua voer, Menno staat nu 24/7 buiten maar krijgt daarbij ook hooi en een schep 18+ muesli als ik er ben. Na het werken krijgt hij 2 scheppen slobbermash met een schep 18+ muesli er doorheen. Moet zeggen dat dit eindelijk wel aan lijkt te slaan qua wat breder worden. Heb hem ook een tijd op merriebrok gehad en speedibeet maar dat leek niet echt te helpen.

Wat een manen he van Pablo! Vind het erg mooi!! Zou het zelf alleen niet willen, wat een werk. :') Bij Menno heeft ook een tijdje een fries gestaan met manen tot de knieën. Het is erg mooi maar steeds dat vlechten.. Neh. :+

Prachtig dekje hannelover! <3


[ [url=m/wBQDnC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw super mooie foto's en die uitzicht!! Hemelss <3


Kris_P schreef:
Dankjewel iedereen! :o

@Hannelover Wat een prachtig dekje!
@Captain Heerlijk die foto's.
@chriske Het resultaat zal vast prachtig zijn!

Hierbij nog een foto van de frontriem (Ik had de foto even snel gemaakt dus het is een beetje een onduidelijke slechte foto :x ) :
[ [url=m/KdkpGD.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

En nog even een super belangrijke en speciale mededeling!
Lieuwkje is vandaag alweer een halfjaar bij ons!! *\o/*
De tijd gaat zo ontzettend snel... Maar wat ben ik gek op haar zeg!


Wauw mooie frontriem en GEFELICITEEEEERD!!!

chriske schreef:
Ik heb al een fototje gehad, kijk nou ik word gewoon weer helemaal verliefd <3
[ [url=m/98zhkk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw super mooi!!! Ik snap dat je er helemaal verliefd op bent!!
Wie is de fotograaf als ik vragen mag?

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:28

Zo... Laat ik ook weer even wat reageren hier haha. We gaan snel! Ben de laatste tijd niet zo heel aanwezig, dan merk ik het des te veel haha. Bijna een nieuw topic! *\o/*

ilaydadg: Wat een onwijs mooie zonsondergang foto's! <3

daisssx: Welkom bij de club! :+ Wat een mooie merrie heb je! Veel plezier en succes met haar! :D

Captain: Wat een ONWIJS gaaf gephotoshopte foto! Wauwie! Zou willen dat ik zo goed kon photoshoppen... Lijkt mij zo onwijs gaaf om ook zo'n soort foto te hebben van mij en Famke! Maar ik bak echt niks van photoshop hahaha :') Ik hou het wel gewoon bij alleen fotograferen. :P

llora: Leuk dat je de kans heb om een Fries te rijden, het zijn geweldige dieren! :j
Ik denk dat je zelf al een beetje benoemd waar de problemen vandaan komen. Het paard is niet actief/voorwaarts en niet goed aan het been. Probeer dat eerst op te lossen voor je met de voorkant bezig gaat! De rug/ achterhand is zoveel belangrijker :) Ga lekker veel figuren en (schijn)overgangen rijden! Zodat het paard actief wordt en zijn achterhand en rug gaat gebruiken. Wanneer hij dat allemaal correct doet, zal hij vanzelf van voren gaan nageven, eventueel vraag je lichtjes en ontspan je daarna direct weer. Probeer je handen ook stabiel en stil te houden. Vooral bij een paard die onrustig is in de aanleuning.
Qua bit ben ik echt weg van een ongebroken trens! Voor Famke echt een uitkomst.. Ligt super stabiel in de mond!

daisssx: Famke staat in de zomer 24/7 op het weiland met genoeg gras. Ze krijgt dan na het rijden een schep Subli dieetmix of een schep Subli muesli met kruiden. Mocht er wat weinig gras staan eind van de zomer voer ik Subli Senioren Priores bij (Famke valt onwijs snel af).
In de winter staat Famke overdag de hele dag op de wei, alleen is er dan geen gras. Er wordt dan hooi op een hooiplaats gevoerd (onbeperkt). 'S nachts staat ze op stal in de winter, ook met onbeperkt hooi. Verder geef ik haar dan altijd een halve schep Subli dieetmix of een halve schep Subli muesli met kruiden plus nog 1,5 schep Subli Seniores Priores om haar mooi op gewicht te houden.
Ik heb gekozen voor dit voer omdat ze het er erg goed op doet en niet te veel suikers/zetmeel mag hebben, maar wel snel afvalt.

jUst_eVa: Wat een onwijs gaaf naambordje! Wauw! En wat is Pablo ook knap <3 Die manen <3 <3

hannelover: Ik had je dekje al op IG voorbij zien komen, suuuuper mooi! Echt mijn smaak. Past alleen niet bij de kleur van mijn zadel haha. Maar staat jouw knappe Friesje vast erg goed! :j

Kris_P: Mooie frontriem! Ik vind zo'n V altijd heel erg chique!

chriske: Wauw, prachtige foto! Ben benieuwd naar de rest! Open je dan een fototopic? :D


Vanaf woensdag is Famke van de medicatie af en zijn we weer rustig aan gaan beginnen met opbouwen. Woensdag even kort gelongeerd, alleen om te kijken hoe ze liep nu. Ze liep goed! *\o/* Donderdag wat meer van haar gevraagd aan de longeerlijn, maar nog steeds niet te lang. Ik ben altijd bang dat het terug komt of ik het erger maak oid! Maar ze was onwijs druk en het ging prima! Vrijdag heeft ze een dagje vrij gehad en zaterdag heb ik haar even wat opgepakt met lange lijnen. Ging ook top, ze deed onwijs haar best en had er zin in.
Vandaag heb ik er voor het eerst weer even op gezeten. Eerst gelongeerd om zeker te weten dat ze echt goed liep, daarna er op gegaan en rustig wat opgepakt. Ze was erg voorwaarts en heel werkwillig! Liep super. :) Heb maar kort gereden, durf nog niet zo intensief.

Ze staat wel nog steeds apart op een kleiner weilandje, niet in de grote kudde. Ik hou haar apart tot ik haar weer volledig opgepakt heb en ze nog steeds goed blijft lopen. Mocht ze namelijk weer een terugval hebben en opeens weer kreupel lopen, weet ik ieder geval dat ze geen trap heeft gehad of iets geks heeft gedaan op de wei, en het dus echt door de inspanning (rijden/ longeren) komt. Want Famke doet in haar eentje geen gekke dingen op de wei, alleen maar eten :P

Dus duimen maar dat het goed blijft gaan dit keer, we zijn ondertussen alweer een maandje er tussenuit... Pff. Ben onwijs bang dat het weer terug komt dus ik doe heeeel voorzichtig met haar, hoewel ze nu helemaal goed loop. Maar ja, dat was voor de dierenarts kwam ook, dat ze goed liep na even kreupel geweest te zijn. En toen plots weer kreupel toen ik haar weer opnieuw opgepakt had. Maar misschien wilde ik toen wel gewoon te snel. Daarom neem ik nu heel veel tijd en doe ik het onwijs rustig aan. Dan kan het daar in ieder geval ook niet aan liggen. Mocht ze weer kreupel worden, moeten we meteen door naar de kliniek.. Dus ik hoop echt heel erg dat het nu gewoon klaar is en ze goed blijft lopen :D

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:30

Komende week eindelijk wat meer normale temperaturen, kan ik weer wat gaan rijden met mijn topper <3
Afbeelding

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:09

Ik reageer even zover als ik met de telefoon terug kan lezen haha :)

Hannelover dat is echt een mooi dekje! Staat vast heel goed@

Captain mooie foto's!

Celine famke fijn dat het beter gaat zeg en dat ze van de mediceinen af is. En maar goed dat je zo voorzichtig bent toch? Beter wat te voorzichtig dan prongelijk weer iets te veel doen :) en ik hoop ook voor jullie dat het nu wegblijft

Liindseyv leuke foto, hij is knap! Ik ben ook blij dat we nu weer lekker aan de slag kunnen. Ik hou van dit warme weer maar het is wel vervelend dat je met rijden weinig kunt dan

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:58

Bedankt voor de leuke reacties! Haha jahzeker komt er zeker een topic Celine_Famke :D

Wat fijn dat ze nu weer goed loop Celine_Famke, hopelijk blijft dit nu en hoef je niet met der naar de kliniek. En wat _Lonneke ook zegt goed dat je voorzichtig bent toch zo krijgt ze ook de kans het rustig weer op te pakken :)

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:32

Celine, wat fijn dat het beter gaat.
Is er bekend wat ze heeft?
Goed dat je het zo voorzichtig oppakt, beter zo dan forseren. :j

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:17

Ik heb de foto's waar ik uit mag gaan kiezen gehad, ga ze zo bekijken ben echt super benieuwd :D medame liep heerlijk vandaag, met de galop weer even stieren maar na haar te herpakken liep ze toch heel relaxt!Afbeelding

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:23

@just-eva, wauw wat een gaaf naambordje en pablo blijf echt <3
@Hannelover, oh dat dekje *D jammer dat aan eskadron zo'n prijskaartje hangt haha
@Kris-p chique frontriem hoor, ik wil eigenlijk voor twikke ook een andere haha
@Chriske, leuk een shoot! als er topic is ga ik zeker kijken
@Lindsey, knappe siebert, vind hem al zo volwassen tonen!
@Celine, fijn dat het met famke weer wat beter gaat. beter te voorzichtig opbouwen dan te snel

@Chriske, wat staat dat zadel haar goed! nogsteeds tevreden ermee? fijn dat je toch lekker gereden hebt.
------------------------------------------------------------
Zo laat ik ook weer eens wat horen :P
Ik rijd nogsteeds niet op twikke en had ook weer even terugval qua werken met haar vanaf de grond, Twikke is onwijs druk want ze krijgt best wel wat energierijk voer omdat ze aan moest komen. dus we botsten soms een beetje met longeren haha. dan kwam ze naar het midden of ging ze ineens stil staan of omdraaien.

Ik ga binnenkort wel weer 2 a 3 lesjes nemen op een manege op brave paarden om in iedergeval het gevoel van rijden weer te krijgen. plus ik ga beginnen met therapie.

Vanmiddag ging het werk aan de longe echt heel goed en braaf, dus als beloning mag ze dan aan het einde nog even vrijspringen. vind ze zo geweldig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:45

Zoals beloofd meiden ... Tromgeroffel :

Deel 2 ! *\o/*

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:50

Jeah hihi, lekker doorkletsen over onze zwarte parels <3

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:54

chriske schreef:
Ik heb de foto's waar ik uit mag gaan kiezen gehad, ga ze zo bekijken ben echt super benieuwd :D medame liep heerlijk vandaag, met de galop weer even stieren maar na haar te herpakken liep ze toch heel relaxt![ [url=m/Cm6FcL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heerlijk dat het zo goed gaat zeg ! Ze ziet er ook super uit !
LiindseyV schreef:
Komende week eindelijk wat meer normale temperaturen, kan ik weer wat gaan rijden met mijn topper <3
[ Afbeelding ]

Hoe gaat het met siebert ? Hij pakt alles snel op he?
Captain schreef:
Prachtig!! :))

[ [url=m/4T2hJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijde Hannah en blijde Menno ! Hij is echt weer heppie op dat plekkie he ? Hij ziet er ook echt goed uit ! Ziek gafe bewerkingen had je gemaakt met Eva samen !
chriske schreef:
Ik heb al een fototje gehad, kijk nou ik word gewoon weer helemaal verliefd <3
[ [url=m/98zhkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Black beauty . Recht uit de film !


hannelover schreef:
@Ilora ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ik ga mee met de anderen ;)

@Kris_P nog gefeliciteerd! klinkt mooi <3 foto? <<)

@daisssx hanne krijgt 2x per dag een plak hooi en 1/4 kilo basisbrok daarnaast krijgt ze vanaf vandaag TopSport van Pavo na het trainen en mokthee voor haar mok

pablo :~ hij is zo knap! <3 en zijn manen :~ ik wilde dat hanne zulke had zeg wow <3 :wow:

vandaag lekker gereden ze voelde heel fijn <3 en mn dekje is binnengekomen uit de nieuwe platinum collectie van eskadron :):) <3
[ [url=m/adN23l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf dek ! En wat gaan jullie lekker hee , volg jullie op Facebook :)

Doet ze toch maar even met d'r friezel tussen alle kwpners ect . Friezen powerrr
jUst_eVa schreef:
Ja idd wel grappig he. Pablo heeft nu wel een beetje een gras buikje maar ja dat mag haha.

Daissx. Hij is 8 jaar hengst geweest maar nu lekker ruin met de rust in z'n hoofdje die hij verdiende.
Vandaag lekker gewassen. Dan zijn z'n manen het mooist.
Morgen weer een fotoshoot! :D


[ [url=m/z9tHGo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grote furr ball vriend ! Wat een heerlijk dagje was dat <3 snel weer !

In het volgende topic praat ik met jullie bij over ons :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:00

Jah ik ben nogsteeds heel blij met mijn zadel Eloya we gaan nu eindelijk weet vooruit haha :)

Met springen kan ze vast ook veel van de energie kwijt, succes met je therapie! Uit eigen ervaring merk ik dat ik er sterker door word ook met Floor :)

Haha jah LadyKim ze ziet er zo goed uit de laatste tijd en zit steeds beter in der vel zelf in der hengstigheid haha :P


Ik ga ook over op het nieuwe topic, tot daar :D

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:16

@LadyKim : hij is goed op weg ja , de basis zit erop. Soms test hij wel eens maar hoort erbij zeker ? :)

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:26

Wat komen hier mooie foto's voorbij zeg.. :j

Ik ben woensdag met mijn kids naar hessel geweest. Ze zagen hem voor het eerst sinds dat ik hem heb en ze vinden hem erg groot maar wel erg lief :)

Afbeelding

Afbeelding

Felicia99
Berichten: 166
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:23

Mijn knapperd met haar nieuwe setjes <3

Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:37

Celine_Famke schreef:
Zo... Laat ik ook weer even wat reageren hier haha. We gaan snel! Ben de laatste tijd niet zo heel aanwezig, dan merk ik het des te veel haha. Bijna een nieuw topic! *\o/*

ilaydadg: Wat een onwijs mooie zonsondergang foto's! <3

daisssx: Welkom bij de club! :+ Wat een mooie merrie heb je! Veel plezier en succes met haar! :D

Captain: Wat een ONWIJS gaaf gephotoshopte foto! Wauwie! Zou willen dat ik zo goed kon photoshoppen... Lijkt mij zo onwijs gaaf om ook zo'n soort foto te hebben van mij en Famke! Maar ik bak echt niks van photoshop hahaha :') Ik hou het wel gewoon bij alleen fotograferen. :P

llora: Leuk dat je de kans heb om een Fries te rijden, het zijn geweldige dieren! :j
Ik denk dat je zelf al een beetje benoemd waar de problemen vandaan komen. Het paard is niet actief/voorwaarts en niet goed aan het been. Probeer dat eerst op te lossen voor je met de voorkant bezig gaat! De rug/ achterhand is zoveel belangrijker :) Ga lekker veel figuren en (schijn)overgangen rijden! Zodat het paard actief wordt en zijn achterhand en rug gaat gebruiken. Wanneer hij dat allemaal correct doet, zal hij vanzelf van voren gaan nageven, eventueel vraag je lichtjes en ontspan je daarna direct weer. Probeer je handen ook stabiel en stil te houden. Vooral bij een paard die onrustig is in de aanleuning.
Qua bit ben ik echt weg van een ongebroken trens! Voor Famke echt een uitkomst.. Ligt super stabiel in de mond!

daisssx: Famke staat in de zomer 24/7 op het weiland met genoeg gras. Ze krijgt dan na het rijden een schep Subli dieetmix of een schep Subli muesli met kruiden. Mocht er wat weinig gras staan eind van de zomer voer ik Subli Senioren Priores bij (Famke valt onwijs snel af).
In de winter staat Famke overdag de hele dag op de wei, alleen is er dan geen gras. Er wordt dan hooi op een hooiplaats gevoerd (onbeperkt). 'S nachts staat ze op stal in de winter, ook met onbeperkt hooi. Verder geef ik haar dan altijd een halve schep Subli dieetmix of een halve schep Subli muesli met kruiden plus nog 1,5 schep Subli Seniores Priores om haar mooi op gewicht te houden.
Ik heb gekozen voor dit voer omdat ze het er erg goed op doet en niet te veel suikers/zetmeel mag hebben, maar wel snel afvalt.

jUst_eVa: Wat een onwijs gaaf naambordje! Wauw! En wat is Pablo ook knap <3 Die manen <3 <3

hannelover: Ik had je dekje al op IG voorbij zien komen, suuuuper mooi! Echt mijn smaak. Past alleen niet bij de kleur van mijn zadel haha. Maar staat jouw knappe Friesje vast erg goed! :j

Kris_P: Mooie frontriem! Ik vind zo'n V altijd heel erg chique!

chriske: Wauw, prachtige foto! Ben benieuwd naar de rest! Open je dan een fototopic? :D


Vanaf woensdag is Famke van de medicatie af en zijn we weer rustig aan gaan beginnen met opbouwen. Woensdag even kort gelongeerd, alleen om te kijken hoe ze liep nu. Ze liep goed! *\o/* Donderdag wat meer van haar gevraagd aan de longeerlijn, maar nog steeds niet te lang. Ik ben altijd bang dat het terug komt of ik het erger maak oid! Maar ze was onwijs druk en het ging prima! Vrijdag heeft ze een dagje vrij gehad en zaterdag heb ik haar even wat opgepakt met lange lijnen. Ging ook top, ze deed onwijs haar best en had er zin in.
Vandaag heb ik er voor het eerst weer even op gezeten. Eerst gelongeerd om zeker te weten dat ze echt goed liep, daarna er op gegaan en rustig wat opgepakt. Ze was erg voorwaarts en heel werkwillig! Liep super. :) Heb maar kort gereden, durf nog niet zo intensief.

Ze staat wel nog steeds apart op een kleiner weilandje, niet in de grote kudde. Ik hou haar apart tot ik haar weer volledig opgepakt heb en ze nog steeds goed blijft lopen. Mocht ze namelijk weer een terugval hebben en opeens weer kreupel lopen, weet ik ieder geval dat ze geen trap heeft gehad of iets geks heeft gedaan op de wei, en het dus echt door de inspanning (rijden/ longeren) komt. Want Famke doet in haar eentje geen gekke dingen op de wei, alleen maar eten :P

Dus duimen maar dat het goed blijft gaan dit keer, we zijn ondertussen alweer een maandje er tussenuit... Pff. Ben onwijs bang dat het weer terug komt dus ik doe heeeel voorzichtig met haar, hoewel ze nu helemaal goed loop. Maar ja, dat was voor de dierenarts kwam ook, dat ze goed liep na even kreupel geweest te zijn. En toen plots weer kreupel toen ik haar weer opnieuw opgepakt had. Maar misschien wilde ik toen wel gewoon te snel. Daarom neem ik nu heel veel tijd en doe ik het onwijs rustig aan. Dan kan het daar in ieder geval ook niet aan liggen. Mocht ze weer kreupel worden, moeten we meteen door naar de kliniek.. Dus ik hoop echt heel erg dat het nu gewoon klaar is en ze goed blijft lopen :D


We hebben er een groter bitje ingehangen. Dit gaat al veel beter. Hij ontspant meer als je licht contact houd. Enige dat we merken,is dat hij zijn tong achter zijn bit dubbel plooit. Hij trekt zijn tong naar achteren en dan achter het bit plooit hij het. Weet niet waar dit op wijst. Hij heeft nu een enkel gebroken bitje in dat iets fijner is. Is van een,stalgenootje dat we mogen lenen. Nu heb ik ook zonder neusriem is gereden en heb het idee dat hij dit ook aangenamer vind. Alleen hem actief houden,is soms heel moeilijk. Hij is liever een,beetje lui dan moe haha. Heb soms het idee dat ik meer moe ben. Momenteel probeer ik ook de zweep niet te gebruiken. Hij reageert er toch niet op. Ik rij nu veel overgangen maar tips zijn altijd welkom.

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:22

Vinden jullie hem te mager?
Hij is 22
Afbeelding

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:33

Wow wat een ingezakte rug.. :oo :oo Daar zou ik niet meer op gaan zitten.. :o
Ik vind hem wel íets te mager ja. Heb oudere paarden liever wat dikker, vooral nu de winter er aan komt. Wat krijgt hij qua voer?

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:39

Meningen blijven verdeeld mbt ingezakte rug maar hij heeft er geen last van en heeft nog veel plezier onder het zadel. Ik rij recreatief paar keer in de week.
Hij krijgt nu sp van subli met muesli maar er werd mij geplette mais aangeraden ipv sp

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:27

Ik zou subli seniores priores gaan voeren! Moet je wel een aantal uur laten weken voor het voeren.
En maïsmeel erbij helpt ook goed! Mag zeker wat vet bij op je paardje, vooral voor de winter :)

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:45

Oke bedankt. Ik vraag me af of er ook iets anders gevoerd kan worden ipv sp omdat zijn tanden nog wel goed zijn en hij nog goed kan kauwen. Ik ga hem sowieso extra bij voeren :)