lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:02

Iris of nog een andere?

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:05

Ik weet niet hoe ze heet, sorry. Een merrie met een veulen ernaast. Mooie paarden uiteraard.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:06

Een bruine? Want dan zal het Iris wel zijn. Die wint al jaren in Gesves. (Alhoewel dat ze meestal de duimen moet leggen voor Camurça van Laurence voor de kampioenstitel)
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 24-09-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:06

Ik zal nog op mijn roze wolk na de opname van Gin Lemon! En dat in combinatie met de nodige roze champagne... <3

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:07

Roze champagne _O- _O- _O-

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:11

Het was Fidalga-B, zie ik nu op de deelnemerslijst. Ice Cream is opgenomen met 75 punten trouwens en kampioen van de hengsten.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:15

Ow ja, das ook een mooie!

Ow cool! Dubbel succes dan voor Romina als fokker van Ice Cream.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:18

Ja leuk he?! Hope en Hola zijn ook goedgekeurd, dus het was echt een mooie dag voor haar. Was leuk om te zien.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:23

Ow, inderdaad dat is leuk!
Volgende week moet Framboosje...

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:25

Die heb ik woensdag nog gezien. Ben benieuwd... Gaat vast goed komen.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:28

Ja, dat denk ik wel. ;)
En M heeft gevraagd of ik haar hengstje wil begeleiden in de ring.
Hopelijk gedraagt hij zich := (Normaal is't nen brave...)

Baal nu wel dat ik Gina niet kan meenemen... Maar ach ja. Weinig aan te doen. -O-
Die is toch ook al dik en rond momenteel (en al verdacht zichtbaar drachtig voor 4 maanden >;) )

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:33

Hihi, bolle Gina! ;) Lekker rond de winter in, denkt ze. Ga je er dan volgend jaar voor met het veulen er naast?

Ik hoop dat M eens wat foto's plaatst van haar hengst. Ben ook heel benieuwd naar hem! Leuk dat jij hem gaat voorbrengen. Ik hoop inderdaad dat hij zich netjes gedraagt.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:41

Ja, ik zal wel moeten volgend jaar hé...
Wordt wel een gedoe, met een veulen erbij.
Krijg al stress als ik eraan denk... _O-

Ik zal het zeggen dat ze foto's maakt.
Ze heeft een hele goede camera en als ik ernaast loop, heeft ze geen excuus om er geen te maken hé ;)

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:07

Ah zo zijn we weer een beetje bij, enorm gebaald dat ik er niet bij kon zijn, wacht met smart op de uitslagen!

Bianca dat is schrikken zeg, sterkte!

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:16

Haha, ik heb nog rondgekeken naar een geïnteresseerde dame met een wat minder geïnteresseerde vriend. Maar Bianca was er niet. Beterschap.
Ik ben begin middag geweest, maar na de opname van de hengsten weer gegaan (ging me te lang duren).
Wel goed dat de merries en hengsten voor opname allemaal zijn goedgekeurd.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 04:02

Ik kom ook kijken in Gesves, ben echt heel benieuwd om te zien hoe het er aan toegaat!
@Luckystory, veel succes met het voorbrengen, dat is alvast weer extra voor volgend jaar als je Gina wil voorbrengen! Ik hoop dan 1 van de komende jaar ook met mijn merrie te gaan voor opnamekeuring!
Kan je eigenlijk op voorhand ergens door iemand een pre-opnamekeuring doen? Iemand die weet waar ze op letten? Om een idee te hebben of je wel enigszins kans maakt om opgenomen te worden? (Beetje faalangst enzo :D )

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:39

JEvv schreef:
Haha, ik heb nog rondgekeken naar een geïnteresseerde dame met een wat minder geïnteresseerde vriend. Maar Bianca was er niet. Beterschap.


Hahaha :D

Gelukkig voel ik me vandaag weer 100x beter dan gisteren. Iedereen bedankt voor de beterschapswensen.

Zijn er nog meer mensen die volgend jaar met hun ruin naar de keuring willen gaan? Ik zou het zo leuk vinden om daar een keer te rijden, maar vind het wel leuk als die rubriek dan ook een beetje gevuld is.... :=

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:59

_Bianca schreef:
JEvv schreef:
Haha, ik heb nog rondgekeken naar een geïnteresseerde dame met een wat minder geïnteresseerde vriend. Maar Bianca was er niet. Beterschap.


Hahaha :D

Gelukkig voel ik me vandaag weer 100x beter dan gisteren. Iedereen bedankt voor de beterschapswensen.

Zijn er nog meer mensen die volgend jaar met hun ruin naar de keuring willen gaan? Ik zou het zo leuk vinden om daar een keer te rijden, maar vind het wel leuk als die rubriek dan ook een beetje gevuld is.... :=


Ik zit er wel aan te denken! Maar dan moet ik eerst mijn ruintje inschrijven bij het APSL. (DNA test en alles laten doen dan) Lijkt me erg leuke ervaring om mee te doen.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:10

Daphneeeej schreef:
Ik zit er wel aan te denken! Maar dan moet ik eerst mijn ruintje inschrijven bij het APSL. (DNA test en alles laten doen dan) Lijkt me erg leuke ervaring om mee te doen.


Daar heb je dan nog een jaar de tijd voor :D ik zeg doen!! Laten we proberen met zo veel mogelijk ruinen te gaan volgend jaar *\o/*

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:01

_Bianca schreef:
Daphneeeej schreef:
Ik zit er wel aan te denken! Maar dan moet ik eerst mijn ruintje inschrijven bij het APSL. (DNA test en alles laten doen dan) Lijkt me erg leuke ervaring om mee te doen.


Daar heb je dan nog een jaar de tijd voor :D ik zeg doen!! Laten we proberen met zo veel mogelijk ruinen te gaan volgend jaar *\o/*

Ja ga even contact opnemen met de LVN. Ookal weet ik al dat mijn Ruintje laatste word :* Ach de ervaring is altijd leuk natuurlijk.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:12

Daphneeeej schreef:
_Bianca schreef:

Ja ga even contact opnemen met de LVN. Ookal weet ik al dat mijn Ruintje laatste word :* Ach de ervaring is altijd leuk natuurlijk.


Waarom dat dan? Ze worden niet allemaal kampioen der kampioenen, maar jij hebt toch ook een heel knap paard? :)

ilse27
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:17

Hoi, ik ben Ilse en nieuw op dit forum. Op dit moment rijd ik nog een lieve maar onder het zadel knap lastige KWPN merrie (zo eentje die iedere grasspriet ziet die er gisteren toch echt nog iets anders bijstond...) Ze is al wat ouder en ik ben dus voorzichtig aan op zoek naar een veulen of jaarling. Jaren geleden bij een fokker in Golega geweest en in Portugal een aantal lusitano's gereden en sindsdien toch vaak nagedacht of de volgende niet een lusitano zal gaan worden. Het hete zonder extreem kijkerig te zijn sprak me erg aan. Gisteren bij de keuring in Ermelo een paar knappe hengsten en merries voorbij zien komen en een paar hele leuke veulens. Niet alles was mijn smaak qua exterieur en beweging natuurlijk, maar zeker mooie gezien.
Ik schrok wel een beetje van de manier van doen van een prominent aanwezige fokker eerlijk gezegd, terwijl ik weet dat hij wel wat te koop heeft staan aan veulens en jaarlingen.
Waar zouden jullie heen gaan voor een wat groter gefokte (ik ben 1.80 met lange benen helaas), goed bewegende jaarling? Ik koop liefst rechtstreeks bij de fokker.
Aan welk bedrag moet ik denken?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:37

_Bianca schreef:
Waarom dat dan? Ze worden niet allemaal kampioen der kampioenen, maar jij hebt toch ook een heel knap paard? :)


Omdat hij een 0 op zijn rug zal krijgen denk ik. die is flink hol. Ookal is de rest van zijn lijf eigenlijk super mooi en conform. (ik ga gewoon voor mooiste hoof van de dag haha)

@Ilse27: Je kan het beste dan denknik een contactpersoon zoeken die je kan helpen die daar in portugal zit. Ik heb mijn veulen via een particulier daar gekocht en geimporteerd.
Of gewoon langs gaan bij de verschillende nederlandse fokkers.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:48

Daphneeeej schreef:
Omdat hij een 0 op zijn rug zal krijgen denk ik. die is flink hol. Ookal is de rest van zijn lijf eigenlijk super mooi en conform. (ik ga gewoon voor mooiste hoof van de dag haha)


Worden ruinen niet alleen o.h.z. beoordeeld?

Ze hebben allemaal wel iets dat 'minder' is toch? :) Ik zou er niet over in de war zitten!!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:59

_Bianca schreef:
Daphneeeej schreef:
Omdat hij een 0 op zijn rug zal krijgen denk ik. die is flink hol. Ookal is de rest van zijn lijf eigenlijk super mooi en conform. (ik ga gewoon voor mooiste hoof van de dag haha)


Worden ruinen niet alleen o.h.z. beoordeeld?

Ze hebben allemaal wel iets dat 'minder' is toch? :) Ik zou er niet over in de war zitten!!

Eerst werden ze getoond onder het zadel waarna ze moesten afzadelen en moesten opstellen waarbij exterieur bekeken werd in stand. Dus was wel uitgebreid meer je krijgt verder gewn punten te horen ofzo.