lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:50

Wow, wat ziet Guapa er goed uit! Wat een verbetering in zo'n korte tijd. Fijn dat ze het zo goed doet onder het zadel. :)

Gister weer eens iets nieuws uitgeprobeerd met Santi, schild steken. Maakt veel lawaai dus ik dacht dat hij het wel eng zou vinden, maar hij was superbraaf. :D


DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:49

Dank je wel Rider!!!
Ook qua voetjes maken we progressie.
Zo konden we haar voetjes achter eerst niet eens bekijken bijwijze van en nu geeft zij ze zelf met uitkrabben en bij de hoefsmid gaat ook steeds beter. Helaas nog wel met praam, maar ze laat zich bekappen en geeft dan ook voet.

Jullie zijn ook lekker bezig. Echt stoer!!!

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:43

Vandaag weer bij onze kleine Scampi geweest. Hij is nu 1 jaar en 2 maandjes. Vandaag de meetstok meegenomen en hij tikt al bijna de 1.40 aan (niet acuraat ivm op weide gemeten)
Hij is zo een lekkere knuffelkont, blijft ook altijd om ons heen staan en knuffen. Poetsen is ook zijn hobby, geeft ook netjes alle 4 de voetjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:16

Hij ziet er goed uit zeg!!!

Vraagje.. Is iemand van jullie goed thuis in bloedlijnen? Ik probeer oorspronkelijke bloedlijnen van mijn vriendje te achterhalen, maar ik loop vast.. ;-)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:59

Wow Scampi wordt al groot! Wat een knuffelbeer.

_Bianca schreef:
Hij ziet er goed uit zeg!!!

Vraagje.. Is iemand van jullie goed thuis in bloedlijnen? Ik probeer oorspronkelijke bloedlijnen van mijn vriendje te achterhalen, maar ik loop vast.. ;-)


Op deze site de naam invoeren, dan kun je de bloedlijnen terugzoeken. :)

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:26

Ook nog even foto's showen van het rijden met mijn grote vriend. Nog veel werk aan de winkel. Mijn houding is ook om te janken. Wil hem soms te veel
ruimte geven waardoor mijn lijf mee gaat ;(
Maar toch ben ik wel heel erg trots op hem!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:47

Hij ziet er goed uit zeg!

Mag ik vragen (niet vervelend bedoeld! :o ) waarom je in verhouding meer druk op de stangteugel hebt? Hij lijkt wat stug?

Het is inderdaad zichtbaar dat je hem ruimte wil geven. Ik heb ook altijd de neiging om te leunen, echt een gewoonte waar je moeilijk vanaf komt, haha.

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:07

rider schreef:
Hij ziet er goed uit zeg!

Mag ik vragen (niet vervelend bedoeld! :o ) waarom je in verhouding meer druk op de stangteugel hebt? Hij lijkt wat stug?

Het is inderdaad zichtbaar dat je hem ruimte wil geven. Ik heb ook altijd de neiging om te leunen, echt een gewoonte waar je moeilijk vanaf komt, haha.


Meneer houdt niet van trens bitten, geven gebruikelijk allemaal te veel druk op de tong waar hij niet tegen kan. Hij word het rustigst als ik op een kandare rijdt. Dus ik probeer zo veel mogelijk wel de stang teugel los te laten maar vaak is meneer daar niet van gedient.

Edit: moet wel zeggen dat ik normaal gewoon op een normaal bit rijdt. Nu was mijn oma mee om een keer te kijken en deed ik even mijn mooie hoofdstel in.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:21

Ik rij zelf ook op kandare hoor, vind ik het fijnste bit en die van mij loopt er ook fijn op. :j Alleen probeer ik voor basiswerk zoveel mogelijk op de boventeugel te rijden, zeker met weinig oprichting heb je anders al snel dat ze achter de loodlijn duiken.

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:24

rider schreef:
Ik rij zelf ook op kandare hoor, vind ik het fijnste bit en die van mij loopt er ook fijn op. :j Alleen probeer ik voor basiswerk zoveel mogelijk op de boventeugel te rijden, zeker met weinig oprichting heb je anders al snel dat ze achter de loodlijn duiken.


Daarom rijdt ik verder eigenlijk altijd op een correctie trens. Is nog de enige trens die een soort van geaccepteerd woord door hem. Alle andere soorten bitten zijn hem te onrustig en te beel druk op de tong. Dan gaat hij echt flink protesteren. Terwijl als ik de kandare pak is hij 10 keer relaxter en houd zijn mond ook veeeel stiller. Maar ik denk dat ik misschien 1 keer per maand met de kandare rijdt. Basis blijf ik doen met trens ookal is dat soms niet gewardeerd door hem.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:18

Weleens een ongebroken kimblewick geprobeert ipv trens? Daar heb ik het eerste jaar mee gereden (Santi en ik zaten toen nog niet echt, eh, op één lijn :') en ik had toen teveel aan m'n hoofd om ook nog twee teugels te moeten managen) en dat ging echt super! Liggen ook stil in de mond, hebben wel een kinkettinkje en dus ook een tikje vrije slag. :j

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:34

rider schreef:
Weleens een ongebroken kimblewick geprobeert ipv trens? Daar heb ik het eerste jaar mee gereden (Santi en ik zaten toen nog niet echt, eh, op één lijn :') en ik had toen teveel aan m'n hoofd om ook nog twee teugels te moeten managen) en dat ging echt super! Liggen ook stil in de mond, hebben wel een kinkettinkje en dus ook een tikje vrije slag. :j

Ja die vind hij niet voldoende. Ook al geprobeert toen ooit. Heb heeeeel veel verschillende optomingen geprobeerd met hem.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:34

rider schreef:
Op deze site de naam invoeren, dan kun je de bloedlijnen terugzoeken. :)


Hihi daar liep ik vast, omdat ik de hengsten bijna allemaal niet ken. Ik vond (heel ver weg) 2x een bekende Veiga hengst (dezelfde) aan papa's kant en 2x een (bekende) Andrade aan mama's kant.

Zou z'n karakter en bouw denk ik wel verklaren :+

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:54

_Bianca schreef:
Hihi daar liep ik vast, omdat ik de hengsten bijna allemaal niet ken. Ik vond (heel ver weg) 2x een bekende Veiga hengst (dezelfde) aan papa's kant en 2x een (bekende) Andrade aan mama's kant.


Navraag doen bij de fokker (s) van pappa & mamma? :)


Afgelopen weekend hadden we de jaarlijse bbq + wedstrijde op stal. Deze keer een soort WE/TREC/schrikparcours speed trail dinges. Kon ik mooi oefenen voor WE. :D Santi ging als een trein en we werden 1e haha. Voor wie het leuk vindt, hier een topic met foto's en video.


Afbeelding

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:57

Ik lees regelmatig mee uit interesse (ik heb in het verleden ook lusitano's gehad), maar ik zal ook eens reageren :D

Gaaf zo'n parcours, rider! Leuk georganiseerd door je stal.

Soms is het een hele zoektocht naar een fijn bit :j

Erretje: :wave: Ik zag hem al op FB voorbij komen; wát een knap dier! <3

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:25

Wat gaaf weer Rider!!
Ik hoop met Guapa ook ooit WE te kunnen gaan rijden. Maar eerst maar een nette basis erin hahaha

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:52

Gaan er liefhebbers van jullie naar Lunteren dit weekend?

Ik zou grag gaan kijken, maar ben geen lid, kan dat ook?

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:00

Ik neem aan dat kijken altijd wel kan, anders even mailtje sturen naar de LVN voor de zekerheid?
Of vragen op de FB pagina?

Ik heb me na lang twijfelen toch maar op de reservelijst laten zetten en ben nu ingeloot voor een les op zaterdag.Vind het reuze spannend!

Gave foto's allemaal trouwens weer, allemaal knappe paarden!!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:29

Nouvel, succes zaterdag.

popov

Berichten: 14
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:40

ja, ik ......heb me nog niet eerder gemeld hier, maar bij deze. Ik rij zondag mee met mijn paard. En ik ga denk ik zaterdag ook heen om te kijken...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 12:57

Wie weet er hier hoop van lijnen af.en kent hengsten die het ook goed doen met springen.

ElCid

Berichten: 9238
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:57

popov schreef:
ja, ik ......heb me nog niet eerder gemeld hier, maar bij deze. Ik rij zondag mee met mijn paard. En ik ga denk ik zaterdag ook heen om te kijken...


Gezellig, dat je ook bij bent ;)

Citaat:
Wie weet er hier hoop van lijnen af.en kent hengsten die het ook goed doen met springen.


Novilheiro was natuurlijk een springpaard bij uitstek ( en mogelijk een uitzondering) , waarschijnlijk deels dankzij John Whitaker , maar of zijn afstammelingen ook perse goede springers zijn...........?? Overigens is onze ervaring dat de meeste Lusitano's prima kunnen springen. In Portugal wordt er ook genoeg mee gesprongen; met alle mogelijke bloedlijnen en types.
Als ik bijv. naar Ultramar kijkt, die springt ook goed en hoog en zo ken ik ook hier in Nederland zat Lusitano's die leuk springen tot een bepaald niveau.

De vraag is alleen wat wil je ermee; wil je een Olympisch springpaard fokken :o of wil je deelnemen aan springwedstrijden of wil je gewoon voor de lol zo nu en dan een sprongetje wagen.
In het 1e geval moet je veel geluk hebben of een top springruiter zijn of binnen een ander ras zoeken, in de andere 2 gevallen zal je met vrijwel elk paard leuk mee kunnen doen al is het meestal wel prettig om een wat groter paard te hebben als je echt wil gaan springen, dan lijken de hindernissen kleiner ;)

popov

Berichten: 14
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:00

Hey Ben en Loes!

zijn jullie er ook vh weekend???

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 16:22

De bouw is ook belangrijk.en ken er ook die echt geen goede techniek hebben.in Portugal islam niveau lager dan hier.dacht dat misschien bepaalde lijnen vooral voor springen gebruikt werden

Nouvel

Berichten: 28567
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:13

Welkom popov, en leuk dat je van het weekend ook mee doet!
Heb jij al eerder bij Bento gereden?
Ik ben erg benieuwd, ben nog nooit geweest, wel spannend...

Duijfje, is je nieuwe paard eigenlijk al gekeurd?