lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:09

keona schreef:
De bouw is ook belangrijk.en ken er ook die echt geen goede techniek hebben.in Portugal islam niveau lager dan hier.dacht dat misschien bepaalde lijnen vooral voor springen gebruikt werden

Volgens mij is geen van de Nederlandse lusitano-fokkers heel bewust bezig om een lusitano-springlijn op te zetten.
Wees de eerste, zou ik zeggen :j

Met mijn eerste lusitano ben ik gekomen tot L SGW (punten voor M en op M-niveau getraind). We waren beiden onervaren en dus lerend (en ik vond het soms erg spannend), maar het gigantische plezier dat hij er in had; maakte alles goed!! Mijn tweede lusitano vond er niet heel veel aan. Mijn volgende lusitano (deze week gekocht...) is nog piepjong en weet nog niet dat hij dit soort dingen ook moet gaan doen :D

Nouvel

Berichten: 28568
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:20

Deze week gekocht??
Vertel!! *\o/*

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:40


ElCid

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:00

popov schreef:
Hey Ben en Loes!

zijn jullie er ook vh weekend???


Nee, we zijn geen lid meer :o .

Nouvel

Berichten: 28568
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 06:56

WestBest schreef:
Een jaarling van Lusitano Ploumen, de (lichte) palomino. Ik ben echt ontzettend blij en heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Hij lijkt me echt een geweldig leuk dier.

[ Afbeelding ]



Ahh wat gaaf zeg, gefeliciteerd!
En heel veel plezier samen!

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:17

WestBest schreef:
Een jaarling van Lusitano Ploumen, de (lichte) palomino. Ik ben echt ontzettend blij en heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Hij lijkt me echt een geweldig leuk dier.

[ Afbeelding ]


Wat leuk! Ik heb er ook eentje van Eugene! Wie zijn de ouders van jouw topper?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:06

Wat gaaf! En wat een mooi kleurtje! :D

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:17

Super leuk zeg, gefeliciteerd!

Ik rij ook mee a.s. zaterdag :) Het mag dan bij ons om de hoek zijn, maar ik vind het ook best wel spannend hoor! Toch al bijna een jaar geleden dat hij op stap is geweest, dus ik ben heel benieuwd of hij zich een beetje kan concentreren haha!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:41

Leuke palomino zie hem wekelijks als ik langs rij.is niet Door hem zelf gefokt geloof ik.

popov

Berichten: 14
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:37

Nouvel schreef:
Welkom popov, en leuk dat je van het weekend ook mee doet!
Heb jij al eerder bij Bento gereden?
Ik ben erg benieuwd, ben nog nooit geweest, wel spannend...

Duijfje, is je nieuwe paard eigenlijk al gekeurd?


Hoi Nouvel,

nee nog niet eerder bij Bento gereden wel bij Francisco Bessa de Carvalho en een keer bij Antonio Borba Monteiro dus ben erg benieuwd hoe het bij Bento gaat.

popov

Berichten: 14
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:38

ElCid schreef:
popov schreef:
Hey Ben en Loes!

zijn jullie er ook vh weekend???


Nee, we zijn geen lid meer :o .



Oh...jammer... |( .had ik wel gezellig gevonden..... :j

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:01

Dank jullie wel voor de leuke reacties! :) Mujallin is van Geordy X Castela.

Ik ben ook al heel wat jaren geen lid meer van de LVN. Wat zouden redenen kunnen zijn om wel weer lid te worden?

ElCid

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:33

Wij zouden geen redenen weten om wel lid te zijn/ weer te worden. De activiteiten van de LVN zijn, op zijn zachtst gezegd, erg beperkt..................

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:37

Jammer...ik ben ook geen lid, overwoog me wel in te schrijven...maar als er weinig activiteiten zijn is dat niet zo zinnig. :o Jammer wel, zou leuk zijn als het ras actief gepromoot wordt. :j

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:13

Ik ben vorig jaar wel lid geworden toen wij de paarden gekocht hadden. Er zijn wel wat activiteiten. Ik dacht dat het nieuwe bestuur daar wel iets meer mee wil gaan doen.

Wie gaan er hier eigenlijk naar de keuring? Stonden toch z'n 50 ingeschreven zag ik.

Er stond ook een oproep over Horse Event wie wat wilde laten zien met zijn/ haar lusitano.

ElCid

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:22

Er zijn wel wat activiteiten, inderdaad, met de nadruk op "wat". Vnl. is er de keuring, deelname HE en een paar keer per jaar een lesdag met Bento. Het was de bedoeling dat ze veel meer gingen doen, o.a. met WE maar dat is niks geworden omdat er niemand van het bestuur daar echt de schouders onder wilde zetten. In mijn ogen zijn dat te weinig activiteiten; wij vinden dat er bijv. veel te weinig gedaan wordt aan het laten zien van de veelzijdigheid van de Lusitano of op sportgebied. Het blijft teveel een fokkerijclub. De Lusitano wordt door veel mensen die het ras niet kennen nog steeds gezien als een "barok" paard wat niet kan draven en wat het leuk doet op shows maar niet geschikt is voor de sport. De LVN doet er te weinig aan om die kant ook te belichten.

HE gaan ze bijna ieder jaar naar toe en dan mag er een rondje gereden worden in de fokkerij rubriek :o

Wij gaan dus ook niet naar de keuring ;)

Nouvel

Berichten: 28568
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:42

Ik ben net terug van de clinicdag, was echt heel gaaf en leerzaam!
Blij dat ik ben gegaan ondanks dag ik het spannend vond, het was echt een fijne rustige en eerlijke, duidelijk les!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:16

ElCid, heb je wel eens iets voorgesteld? Iets op papier gezet en laten zien aan het bestuur? Zou toch wel te regelen moeten zijn zodat het wel kan? Nu met het nieuwe bestuur. Misschien dat er anders over gedacht wordt?

Ik zou wel meer Lusitano's willen zien, stiekem kijk ik ook rond op internet. Snuffelend naar goede Lusitano's.

(Misschien dat ik als deze koop niet doorgaat nog eens contact opzoek met Alberto. (Van Dolár) of dit topic nog eens terug lees. Ik weet dat er toen der tijd wat adressen aangeraden werden. Zag ook een super gave merrie voorbij komen op Facebook, weet even niet meer de fokker en ook niet of ze überhaupt te koop stond.)

Voor de dressuur weliswaar, maar doen nu ons best met de mannen. Moet zeggen valt in ieder geval wel op in de subtop. Hopelijk als we ritme krijgen of met de overstap naar de GP dat de lusitano weer wat meer aandacht krijgt. Aan de ruiter ligt het bij ons niet denk ik zo :o .

Nouvel, wel gekeurd. Maar nog niet rond :)
Wat leuk dat de les je zo goed bevallen is. Zag het net toevallig op Facebook voorbij komen. Jullie hadden bij de Dijckhoeve ook sterk gereden zag ik!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:59

nouvel wat fijn dat het goed ging.
ik vind jammer dat mensen altijd zeggen spanjaard en dan denken dat je er niks mee kunt.maar ook vind ik jammer dat de mensen die het ras wel kennen,er van uit gaan dat enkel iets om te dressuren is. onze springt super goed zelfs mijn lesgever staat er vaak versteld van.en zegt word me dadelijk nog een echt springpaard. de 10de sept gaan we onze eerste cross rijden in de bb.ook zo iets doet ze super en kijkt nergens naar.
wij zijn ook geen lid van de lvn ik zou niet weten waarom,ja als ze opgenomen moet worden scheelt het je hoop geld.voor de rest zijn activiteiten toch nooit in de buurt. ik ga wel naar de keuring met kennis fokster die ook paarden ingeschreven heeft.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:10

Ik vind het niet perse een paard voor de dressuur sport, zowel Spanjaarden als Portugezen. Echter heb ik mijn paarden daar wel voor gekocht.
Digital springt ook leuk en is een goed WE paard, helaas trekt het mij niet genoeg om dat er ook bij te doen. Dolár kan ook goed springen, (helaas), ik zou niet weten hoe hij het met WE zou doen eigenlijk.
Mijn Spanjaard daarentegen rent gillend weg als er een balk in de bak ligt. :')

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:31

Haha, ik heb beeld.. :D

ElCid

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:55

Duifje, mijn man heeft in de activiteiten commissie gezeten.........we hebben samen diverse voorstellen gedaan maar er was weinig beweging in het bestuur te krijgen. We hadden zelfs hele plannen voor het lustrum ;) en dan was het echt een lustrum geworden met een echt Portugees tintje. De voorzitter is nog bij ons thuis geweest om kennis te maken met Antonio Borba ( wij organiseren clinics met Antonio) maar uiteindelijk is er dus helemaal niets van terecht gekomen en is de hele activiteiten commissie ter ziele omdat er gewoon niks kon, zo jammer.

Als je een goede Lusitano zoekt weten wij ook nog wel wat leuke adresjes in Portugal waar de betere Lusitano's gefokt worden speciaal voor de dressuur, o.a. bij Antonio Borba.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:59

Mijn plan is om over twee à drie jaar nog een veulen te kopen, dat dan rustig kan uitgroeien. Vind de veulens bij Ploumen prachtig!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:26

Dat wist ik niet ElCid, dat is inderdaad dan zeer treurig :(
Volgens mij is die naam al eerder genoemd ja!

Ploumen heeft inderdaad mooie veulens

Nouvel

Berichten: 28568
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:28

Duijfje spannend dus nog even met je mogelijk nieuwe aanwinst...
Ja was een leuke verrassing bij de Dijckhoeve, was de eerste keer daar en ik was al super blij dat hij zo braaf was.
Voelde me wel een beetje kleine tussen al het grote dresuurgeweld daar, was dus helemaal verbijsterd dat ik voor de eerste proef zulke punten had, super leuk en super blij mee!

Een veulen kopen is leuk, ik zit er ook wel eens over te denken, maar ja, meer paarden hier in deze regio in pension is echt onbetaalbaar, dus we houden het voorlopig maar even bij 2...

Plaatje van vandaag...
Afbeelding