lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:34

Even de de nieuwe posts gemist hier, maar Duijfje gefeliciteerd met je aanwinst!
Knap dier!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:37

Dankjewel Nouvel :D

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:56

Jessix schreef:
Sarah_Elise schreef:
Ik was van plan om te komen kijken zondag 24 september. Interesse in het ras en daarnaast oriëntatie op dekhengsten voor mijn Friese merrie (of is dat vloeken in de kerk? :x ). Maar ik twijfel nu wel een beetje door wat ik lees.

Waarom twijfel je? Omdat je niet welkom zou zijn? Natuurlijk heeft iedereen een andere ervaring daarmee, maar er zijn zat mensen die zich altijd welkom hebben gevoeld hoor. Gewoon gaan en zelf ervaren. :)

Wat betreft je Friese merrie. Er zijn enkele die wel buiten het ras willen dekken. Hangt ook van je merrie af en of de hengstenhouder de combinatie dan wel ziet zitten.


Ja, in hoeverre zijn "buitenstaanders" welkom? Ik had een idee erbij zoals bij menwedstrijden oid maar het klinkt meer als een intern gebeuren. Ik had vorig jaar leuk contact met Theo over Phoenix ed dus ik geloof graag dat er ook hele leuke, open mensen zijn hoor.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:01

Sarah_Elise schreef:
Ja, in hoeverre zijn "buitenstaanders" welkom? Ik had een idee erbij zoals bij menwedstrijden oid maar het klinkt meer als een intern gebeuren. Ik had vorig jaar leuk contact met Theo over Phoenix ed dus ik geloof graag dat er ook hele leuke, open mensen zijn hoor.


Ik heb geen idee. Ik heb me altijd meer dan welkom gevoeld, zowel in NL, België, Duitsland en Portugal. :) Er lopen wel meer mensen rond dan enkel de leden hoor, dus ik geloof niet dat iedereen direct kan zien of je wel of niet lid bent. Ik heb zelfs op de ledendag mensen ontmoet die ik nooit eerder heb gezien en die is wel enkel voor leden. :D

Ik heb me ook helemaal ondergedompeld in "de Lusitano". Heb ontzettend zitten netwerken en ben ook bij veel verschillende fokkers en eigenaren thuis geweest door ze te benaderen op keuringen, wedstrijden of gewoon door ze te bellen of te mailen. Dus nogmaals ik herken dat gevoel juist helemaal niet. Maar ik zou zeggen, kom het zelf ervaren.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:11

Iedereen die dat wil kan toch gewoon lekker gaan kijken, ook al heb je zelf een ander ras, ik snap het probleem niet zo...

Mijn vriend heeft een tijd in het bestuur gezeten van de LVN en heeft zelf een arabo fries, waarom zou dat niet kunnen of mogen...

Er zit toch geen hokje om een ras en die mensen die zo'n paard hebben ...
Iedereen die interesse heeft in het ras, welkom! *\o/*

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:47

Luckystory schreef:
Haha, ik ken het gevoel. Ik kon daar al zenuwachtig om worden toen Gina nog ok was. Laat staan nu ik het risico loop haar met DA-verklaring te moeten tonen. En ze zal dan inderdaad samen met het veulen moeten gaan...
Maar dan liever een kreupele merrie met een mooi veulen ernaast. Dan gewoon een kreupele merrie.
Je mag altijd dag komen zeggen op de keuring. Het hengstje dat mijn vriendin meeneemt heet Julius da Sernadinha. Dus mocht je ons zien, kom je maar dag zeggen.

Liesbeth, deal!


Leuk, zal ik zeker doen! :o Kijk er al naar uit om het van dichtbij te zien en fijn dat er wat vanalles te doen is!

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:47

Thanks, ik ga gewoon (: Ben heel benieuwd!

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:35

Daphneeeej schreef:
Sarah_Elise schreef:
Ik was van plan om te komen kijken zondag 24 september. Interesse in het ras en daarnaast oriëntatie op dekhengsten voor mijn Friese merrie (of is dat vloeken in de kerk? :x ). Maar ik twijfel nu wel een beetje door wat ik lees.

Gewoon informeren, zullen misschien wel hengsten zijn waar ze best particulier een dekking mee willen doen. Ik heb een nu jaarling hengst en als hij goedgekeurd word met 3 jaar dan zou ik er best particulier afentoe een dekking mee willen doen. Als meneer zich blijft gedragen ondanks het hengst zijn natuurlijk. Anders laten we hem gewoon ruinen.


Met 4 jaar kan je Scampi pas voorbrengen om hem op te nemen in het livro de adultos Daph

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:36

Sunora schreef:
DeniseSoares schreef:
Ik was er met mijn man en onze 2 kleine kinderen met kinderwagen.
Werd echt aangekeken van 'wat doe je hier?'
Vond dat niet prettig. Ook wij kwamen immers om knappe luso's te bekijken!


Kan me voorstellen dat dat niet leuk is... Misschien krijg je dat gevoel als nieuwkomer omdat ze zich afvragen wie je bent en wat je komt doen?
Ik zal dan misschien best mijn 3 kinderen thuis laten als ik zou gaan _O-

Kindjes van 1 en 2 jaar laat ik liever niet thuis.
Oppas was er niet..dus moesten wel mee...

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:30

Ik ga ook met Jaguar. Mooi moment om te kijken hoe hij reageert op vreemd terrein. We weten nog niet zeker of we hem hengst laten, dus kan hij iig 1x shinen :D !

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:51

Leuk toch om gewoon een keer te gaan voor de ervaring!

Ik ben vorig jaar met Ferro geweest, het was zijn eerste uitje op vreemd terrein, dus mooi om te kijken hoe hij dat zou doen.
Als ruin heb je toch niks te verliezen... :D
Qua beoordeling zou ik met een ruin niet zo snel nog een keer gaan, je krijgt maar heel kort tijd om wat te laten zien, en dan is er alleen een plaatsing, verder niks met punten of een beoordeling, dus je bent nog niks wijzer over wat ze van je paard vinden, alleen wat ze er van vinden tov de andere paarden in dezelfde rubriek.
Ik vond het wel een leuke ervaring om eens mee te maken en Ermelo is prachtig om te rijden!

Hier vanmorgen al weer hard aan het werk geweest bij Herman Wientjes, vanmiddag de hele middag schrijven bij de onderlinge wedstrijd op de club, ook wel weer eens leuk en ook maar weer eens wat gedaan voor de club...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:12

Wow mooie foto's! Jullie gaan met sprongen vooruit. :D

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:24

Dank je!

Met iemand er naast die op het juiste moment zegt wat je moet doen is het toch net even makkelijker... :+

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:55

Ziet er goed uit, Nouvel!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:34

Ziet er inderdaad goed uit!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:49

Ff hier raad vragen, 3 weken geleden haalde ik Idra kreupel uit de wei. DA laten komen, die dacht aan een hoefzweer want ze had koorts, voelde pulsatie en stond echt op 3 benen. Verband rondgelegd gedurende 2 dagen, onstekingsremmers gegeven. Na 2 dagen ging het al stukken beter maar de DA kon niet direct iets vinden van een zweer. We zijn ondertussen 2 weken op vanantie gegaan, in die tijd kreeg ik van de anderen op de weide te horen dat het weer helemaal ok leek te zijn! Bij terugkomst nog eens de DA laten komen voor mijn gemoedsrust, even gelongeerd, ze liep nog wat onregelmatig maar niet meer kreupel. Gisteren is de bekapper gekomen (eerst hoefsmid gestudeerd en daarna ook meer richting natuurlijk bekappen gegaan, maar ze neemt dus van beiden mee wat volgens haar van nut heeft voor het paard in kwestie). Ze zag dat er blijkbaar toch een hoefzweer was uitgekomen langs boven op die ene hoef. Haar andere hoeven heeft ze lichtjes bijgewerkt omdt daar de hoefrand (dacht ik maar ben kiet meer zeker) onderaan lichtjes rood was. Vandaag toen ik haar uit de weide haalde, zag ik dat ze weer datzelfde been ontlaste en in de piste zag ik dat ze weer mank liep. Minder hard als de keer hiervoor maar toch, je ziet duidelijk dat ze last heeft. Zou dit weer een zweer kunnen zijn? Morgen laat ik de DA weer komen, zou ik haar deze keer toch dieper laten kijken naar die hoef met foto ofzo...? Ik wacht sowieso wel af wat ze zegt maar wil wel graag weten wat er aan de hand is!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 22:23

Dat zou inderdaad kunnen

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:26

Zou kunnen maar je weet het pas zeker als ze iets hebben gevonden.
Vervelend, sterkte ermee!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:07

Bij een hoefzweer beter geen ontstekingsremmers geven, het moet er eenmaal uitkomen en niet onderdrukt worden.
Wel vervelend als ze kreupel zijn

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:13

Xantha schreef:
Bij een hoefzweer beter geen ontstekingsremmers geven, het moet er eenmaal uitkomen en niet onderdrukt worden.
Wel vervelend als ze kreupel zijn


Ja dat zei de dierenarts ook, dat dat inderdaad het uitkomen onderdrukt maar aan de andere kant staat ze nu van de pijn op 3 benen... Is dat dan niet erger voor haar?

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:50

Bij een hoefzweer mag je inderdaad geen onstekingsremmers geven, want dan ben je nog veel langer aan het tobben omdat de zweer er dan niet uit komt.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:44

De hoefzweer is gevonden, het is wel een flinke zweer en ze loopt nog verder omhoog dus kan nog niet volledig 'leeglopen', maar ik ben al blij dat de oorzaak toch al gevonden is!

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:41

Oh gelukkig zeg!
Hopen dat het snel weg wil trekken!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:44

Dat is een opluchting!

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:11

Dat is goed nieuws!

Weet iemand wat de regels zijn bij het voorbrengen wat betreft hoofdstellen e.d.? Ik heb even gekeken naar een Portugees voorbreng kaptoom, maar die kosten al gauw 95,- euro. Dat vind ik toch wat te gek voor die 5 min ... :o