[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:30

Nee helaas nog niets.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:46

Wauw wat doet hij het goed! En wat issie ongelofelijk knap <3

Rot Cherell.. Ik hou m'n oren open hoor!! Dan heb je zo'n moeilijke beslissing gemaakt en dan wil je maar dat 't gauw voorbij is ook, lijkt mij..

Hier van de week begonnen met serieus werk voor 't schimmeltje :D
Hij pakt 't allemaal ook weer super op! Ook weer zo'n slimmerd, heerlijk om mee te werken. En stiekem vind vriendlief het ook prachtig om te helpen. 2 groentjes samen leren haha.

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:46

Vriendlief :D

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:48

Hahaha jaaa <3 <3 :D

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:33

Ja om eerlijk te zijn wil ik het maar gehad hebben.
Het klinkt heel erg naar maar is wel de waarheid.

Ziet er uit als een leuk beestje.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:35

Kan ik me helemaal voorstellen hoor :(:) Ik doe ook m'n best voor je!

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:52

Dank je wel.
Dat waardeer ik enorm.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:36

Vandaag weer een poging gedaan om wat fotootjes te maken van 't schimmeltje. Was nog best een opgave :') 2 keer door 't draad gerend, dus toen maar aan de longeerlijn gehangen hahaha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:11

Ik had geen idee van dit topic, mag ik er ook bij?
Ik heb 4 paardjes en ondanks dat ik in Portugal won is er niet 1 Lusitano.
Het enige barokje is Gandhi (van de ava). Die komt uit spanje en ik heb werkelijk geen idee wat er in zit.
Hij is nu 5 jaar en ik zit er af en toe korte stukjes op, ik heb niet de behoefte om het inrijden snel te laten gaan. Hij is begonnen met een achterstand dus ik laat hem zo lang mogelijk onbelast uitwassen.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:58

Welkom lusitana! Verstandig om het inrijden rustig aan te doen. Wat voor ras zijn je andere paarden?

Mooie foto's! hoe gaat het inmiddels met hem? Al vorderingen gemaakt?

Bij ons gaat het zijn gangetje. twijfel een beetje of de tinker wel helemaal op haar plek is bij ons. Ze is heel wisselend soms stelt ze zich open maar ook vaak went ze zich af. Ook als mijn man of bijrijders met haar hebben gewerkt.
Femke is drachtig en begin mei uitgerekend ze heeft al behoorlijk buik vindt ik. Het veulen zit helemaal rechts in de buik. En je kunt het ook al goed zien. Helaas is ze al een paar weken niet helemaal rad. In stap zie je er niks van maar in draf wel. Alhoewel ze wel gewoon vrolijk in de wei galopeerd en bokt. Zou dit misschien van het veulen kunnen komen dat het niet helemaal lekker zit?

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:17

Het kan zijn dat het extra gewicht iets meer pijnlijk maakt dan met normaal gewicht. Dat er dus wel al iets sluimerde.
Wat ook wel voorkomt is dat ze last krijgen van lymfevocht dat voor stijfheid en opgelopen benen kan zorgen.

Een andere mogelijkheid in deze tijd van het jaar in Nederland is iets als rotstraal...

Mijn andere paarden zijn een 22 jarige bruine Engels Volbloed ruin, een oude (leeftijd onbekend, boekje blijkt niet te kloppen, schat ´m 20) vosbles Franse draver, en een 9 jarige bruinbonte Pottok.

Allemaal rescues, inclusief Gandhi.
De bonte is zodanig getraumatiseerd dat hij nog steeds angstig is terwijl ik hem al 5 jaar heb...
De anderen waren vermagerd.

Ik ben gisteren van Gandhi afgedonderd. Was eigenlijk wel grappig. Ik was er gewoon zonder zadel op gaan zitten in en poetsplaats met een kleine opening in de halve muur. Ik gebruik die normaal alleen als ik met iemadn anders samen rijdt en we nemen ieder een poetsplaats naast elkaar, maar omdat het zo mooi beloten was, dacht ik wel even veilig op Gandhi te kunnen zitten.
Hij vond dat we best een eindje konden lopen, en ging dus de opening door en ik kon niet snel genoeg mijn benen optrekken en dat ging sowieso een beetje lastig omdat hij meteen de hoek om ging. Enfin ik bleef met een been hangen en werd er zo afgewipt langs de zijkant in het zand. geen idee waarom ik niet een pluk manen ook vast had... Had ook geen cap op, bedacht ik later. ´TWas ook zo´n spontane actie.
Gandhi bleef gewoon staan. Het grappige was dat de paarden in de stal, die het niet konden zien, wel wat mee kregen want ze reageerden allemaal met bezorgde geluidjes. Enfin in een andere poetsplaats maar weer opgestapt, rondje doen en weer eraf.
Vandaag maar weer gewoon het zadel, en cap, opgedaan, maar wel anders dan anders in de poetsplaats bij de ingang van de stallen opgestegen, naar de verste poetslaats aan de buitenkant gereden, daar ging hij trouwens vrijwillig op, even gedraaid en weer terug naar de eerste poetsplaats, waar Chico was die nogal ongerust naar hem zocht. even netjes geparkeerd, afgestegen. afgezadeld, beide even een stukje wortel gegeven en weggejaagd. Maar Gandhi kwam meteen terug want die moest nog even geknuffeld voordat hij weg wilde.
Hij vind het toch zo leuk om samen iets te doen!

De paarden vinden het maar zo zo aan het werk, hoewel ze er wel meer plezier in krijgen. Eerst vonden ze borstelen al eng, dan waren ze zo gespannen voor at er komen zou. Maar nu kunnen ze daar erg van genieten.

Chico rijdt ik niet, hij lijkt een rugprobleem te hebben dat met zijn overgewicht ook niet raar is.

Foto´s voor een idee van de paarden (thumbnails)

Gandhi met mij:
Afbeelding

Olímpio, de Franse draver met een vrijwillgster:
Afbeelding

Júpiter (hij is mager op het moment dus ik rijdt nu niet) en ik:

Afbeelding

Chico:
Afbeelding

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:33

Welcome, :)

wat heerlijk dat vriendlief het ook zo leuk vind om mee te helpen ! :)

zie weer gave foto's voorby komen :-)

en ik snap je er snel vanaf wilt nu je de keuze heb gemaakt Sterkte , <3


Heb topic gemakt over pablo : [EJL-ITP] in 5 jaar tijd Met pablo,

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:49

Knappies allemaal Lusitana, en wat mooi dat je ze een tweede kans hebt gegund :)


sjanien schreef:
Mooie foto's! hoe gaat het inmiddels met hem? Al vorderingen gemaakt?

Bij ons gaat het zijn gangetje. twijfel een beetje of de tinker wel helemaal op haar plek is bij ons. Ze is heel wisselend soms stelt ze zich open maar ook vaak went ze zich af. Ook als mijn man of bijrijders met haar hebben gewerkt.
Femke is drachtig en begin mei uitgerekend ze heeft al behoorlijk buik vindt ik. Het veulen zit helemaal rechts in de buik. En je kunt het ook al goed zien. Helaas is ze al een paar weken niet helemaal rad. In stap zie je er niks van maar in draf wel. Alhoewel ze wel gewoon vrolijk in de wei galopeerd en bokt. Zou dit misschien van het veulen kunnen komen dat het niet helemaal lekker zit?


Heb er van de week voor 't eerst een zadeltje op gehad, deed ie netjes accepteren :D En stiekem heb ik in de stal al eventjes op 'm gezeten en daar reageerde ie ook totaal niet op :+: Dus binnenkort maar eens voor 't echie proberen haha.

Hmm wat lastig dat je daarover twijfelt.. Misschien ook een 'winterdip'.. kan Tamme nog wel eens last van hebben..
Met veulenkwesties kan ik je alleen niet helpen haha

Dan toch ook nog even een fotospammetje :D

De 2 knappe Spanjaarden saampjes..
Afbeelding

En 't schimmeltje kan toch zo schattige kijken <3
Afbeelding

M'n andere 2 monsters staan even tijdelijk in een gigantische stal :oo
Afbeelding

Want er wordt een nieuwe stal gebouwd, die inmiddels al steeds wat meer vorm begint te krijgen :):)
Afbeelding

En m'n lieve Tammetje gebruikt als 'kinderpony' :') Wat is 't toch ook een scheet..
Afbeelding

Zelfs zonder zadel, no problem <3
Afbeelding

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:28

Leuke foto's! Die fries is ook knap!
Jynthe heeft dit gedrag al langer. Ik vraag me dan af ligt het aan mij? (Alhoewel ze het bij iedereen op stal heeft) of heeft het tijd nodig voor ze zich durft open te stellen of zou ze bij iemand die alleen met haar aan het werk gaat beter op zijn plaats zijn?

VAndaag niet leuk nieuws. Bijrijder een sms. Ze zou vast twee paarden opzadelen. Of Lobke vanmorgen ook al
Niet fit was. Ze lag in de paddock en toen ze de wei open deed kwam ze niet en moest ze haar halen. Daarna ging ze in de wei weer liggen. Ik heb twee keer een half uur met haar gelopen maar ze ging op stal meteen weer liggen. Da gebeld en die hoorde links minder darmgeluiden en ze was wat voller aan die kant. Hij denkt zandkoliek. Ze heeft 3 spuiten gehad en knapte meteen op. Vanavond nog weer geweest en gestapt met haar helaas nog geen mest. Maar de drie handjes hooi at ze meteen op wel had ze nog gelegen. Ik ga zo weer erheen om te stappen en wat hooi te geven en dan vannacht nog een keer. Als het morgen allemaal rustig is kan ik met de zandweg kuur beginnen. Kijken of dat het probleem was.

Fijn dat de schimmel het zo goed oppakt!

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:43

Fijn natasja!
Welkom lusitana!

Verder zit ik wat in meeleesmodus... Gaat ff niet zo lekker.
Modesta gaat goed gelukkig en op stal heb ik het nog steeds heel fijn!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:18


Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:56

Ik hoop dat het beter gaat met het paard met koliek.

Leuke foto´s! De stallen voor de twee Volbloeds zijn hier ook zo groot. Ik bedek alleen niet de hele vloer. ik heb een stuk waarop ze kunnen liggen en de rest houd ik kaal voor hooigift en poepberg. Ze houden het bed zo over het algemeen erg schoon, vooral Júpiter.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:31

Leuke foto's van de intocht. Braaf paard? Hoe heb je hem weer zo wit gekregen of heb je gewassen?

Paard met koliek gaat wel weer goed. Ze staat overdag in de wei en we lopen er 2 per dag mee. Probleem is alleen dat ze de zandkuur niet wil eten. Eerst door de muesli gedaan maar raakte ze het niet aan. Toen nat gemaakt maar nog steeds niet. Gisteravond heb ik het gemengd met muesli en hele dunne plakjes wortel maar helaas vanmorgen had ze de muesli en wortels er allemaal tussenuit gehaald en de korrels lagen nog in de voerbak. Vanavond heb ik het gemengd met muesli en wortel en stroop maar ze wou er niks van eten. Morgenvroeg even kijken of ze het op heeft en anders met slobber proberen of met een spuit en dan in de mond spuiten. Maar dan moet ik nog aardig wat sluiten geven want ze moet 180 gram hebben.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:54

Fyn dat het weer de goeie kant op is gegaan :-)


Ja op zulke momenten is het een super braaf maar goed hy heeft zat pit in hem want soms is er geen land mee te bezeilen paar dagen ervoor had ik moeite om normaal te laten stappen maf beest :-) alleen de manen en staart gewassen ;)

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:01

sjanien schreef:
Leuke foto's van de intocht. Braaf paard? Hoe heb je hem weer zo wit gekregen of heb je gewassen?

Paard met koliek gaat wel weer goed. Ze staat overdag in de wei en we lopen er 2 per dag mee. Probleem is alleen dat ze de zandkuur niet wil eten. Eerst door de muesli gedaan maar raakte ze het niet aan. Toen nat gemaakt maar nog steeds niet. Gisteravond heb ik het gemengd met muesli en hele dunne plakjes wortel maar helaas vanmorgen had ze de muesli en wortels er allemaal tussenuit gehaald en de korrels lagen nog in de voerbak. Vanavond heb ik het gemengd met muesli en wortel en stroop maar ze wou er niks van eten. Morgenvroeg even kijken of ze het op heeft en anders met slobber proberen of met een spuit en dan in de mond spuiten. Maar dan moet ik nog aardig wat sluiten geven want ze moet 180 gram hebben.

Blij te horen dat het goed is afgelopen.
Ik weet niet wat de korrels zijn, maar in principe kan volgens mij ouderwetse slobber, gewoon zemelen met en gekookt lijnzaad toch ook helpen zand afvoeren?

Ik heb een pony waar ik ook altijd zo zittn etteren om iets anders dan anders er in te krijgen.
Ik heb hem laatst een wormkuur gegeven in een uitgeholde peer. Hij wilde het alsnog uitspugen, maar de peer was net even te lekker om dat echt te doen.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:44

Ik heb vandaag slobber gehaald en het daardoor heen gemengd met de dagelijkse muesli en wortels. Vandaag viel me al op dat ze vaak in de wei voor zich uit zat te kijken. Dan at ze weer paar happen en stond ze weer te kijken. Zat me toch niet lekker dus straks weer terug gegaan ik was bang dat ze misschien weer buikpijn had. Dus aan de longeerlijn gedaan en toen zag ik dat ze een hele dikke bobbel aan de hals hand. da gebeld en het kon evt van het spuiten komen. Nu coolgel erop en de temperatuur in de gaten houden.

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:02

Vervelend. Hopelijk is het morgen gewoon weggetrokken. Het zit niet mee.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:40

Hoe gaat het inmiddels Sjanien?

Van hieruit even een update :D

't Schimmeltje gaat zooo goed! Van 't weekend weer opgezeten, voor de 2e keer met zadel een rondje over het erf gelopen. Hij vindt het zo normaal dat ik erop zit, schrikt echt nergens van (wiebelen, geluidjes, aanrakingen etc.). Echt zoooo schattig <3 Hij vindt het juist raar dat er iemand naast loopt en vindt het dan erg moeilijk om z'n positie te bepalen, omdat de 'leider' op z'n rug zit en ik kan natuurlijk met de teugels en m'n benen nog niet echt duidelijk maken wat ik van hem wil :') Zo heerlijk om dit proces door te gaan met zo'n beestje haha. Hij gaat nu al beginnen te snappen wat sturen en remmen is, alleen het gaspedaal heb ik nog niet gevonden :')

Afbeelding

Lekker stel <3
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22445
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:29

Wat een leuke plaatjes. Heerlijk dat het zo voorspoedig gaat met het rijden op het schimmeltje.
Soms helpt het als je vanaf de grond met een stokje aanleert om te gaan lopen. En dan wel waar je met de kuit drijft. En dan met stem erbij gaat het meestal perfect.
als je er op zit kun je dan altijd nog het stokje achter je been leggen (of tikken, ligt er aan hoe gevoelig het paard is) om een en ander duidelijk te maken.

Gandhi gaat eigenlijk wel onmiddelijk lopen als ik een beetje drijf, soms zelfs heel enthousiast, bijna tölt, maar stoppen heb ik nog niet bewust geoefend, zou ik wel moeten doen. Ik rijdt nu een hoek in waar hij wel moet stoppen om te draaien en terug naar de poestplaats waar hij ook automatisch wel stopt.
En hij stopt als hij vindt dat ik er wel af kan. :+
Dat moet beter kunnen. Sturen is hij het ook nog niet altijd mee eens hoewel hij uiteindelijk wel gaat.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:39

Lobke was 3 dagen na de koliek aanval weer sloom. Stond (te) vaak in de wei voor zich uit te kijken. Terwijl ze normaal altijd eet. Even aangekeken, de volgende dag had ik de dekens af gedaan om haar even aan de longe te laten stappen en toen zag ik een hele dikke bult op de hals. Meteen de da gebeld, ze had geen koorts. Hij vermoede een allergische reactie op de spuiten die ze had gehad. Ik moest er twee keer per dag coolgel opsmeren en haar temperatuur goed in de gaten houden. Elke dag slinkte de bult en met weekend was ze weer oke. Nu let je op alles wat ze doet en telkens denk je ohnee? Afgelopen donderdag gelongeerd en ze was me eigenlijk te tam maar de bak was ook wat los. Dag erna een buitenrit gemaakt en daar was ze goed te pas. En in de wei voelt ze zich ook goed. Maar hopen dat hier bij blijft. De zandkuur heeft ze niet opgegeten, ik kreeg het er niet in.
Jynthe staat inmiddels te koop. Ik wil kijken of ik iemand kan vinden die haar de tijd wil geven om zich open te stellen en waar ze beter bij past. Heel moeilijk besluit geweest en ze wordt ook alleen verkocht als ik me er heel goed bij voel en weet dat ze er uiteindelijk gelukkiger gaat voelen als bij ons.

Fijn dat het zo goed gaat met de schimmel! Ik herken je verhaal helemaal met Femke had ik dat ook. Als iemand haar aan touw vast had snapte ze gewoon niet dat ze ook nog kon lopen. Maar meteen losgooien durf je eerst ook nog niet omdat je de remknop nog niet kent. uiteindelijk heb ik mijn man erop gezet omdat ze mij als leider ziet en ik haar van de grond beter kan aansturen en ze beter luisterd en dat ging goed. Daarna er zelf weer op en los gedaan. Die was ook zo super braaf, met zadel klepperen, been erover zwaaien, achter zadel aanraken maakte haar allemaal niks uit.

Reageert Ghandi niet op je stem hulp als je halt wil houden?