Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstkeuze Friese Onne Merrie, wordt het Epke of Omer?

 
Profiel   

Dit jaar willen we onze merrie laten dekken. We hebben reeds wat fokkers benaderd welke hengst er op onze merrie zou passen.
Nu is de keuze geworden Epke of Omer?
Zijn er mensen die Epke of Omer veulens hebben? En wat voor karakters hebben ze?
Ik heb me laten vertellen dat Omer wel groot fokt?

Volgende week ga ik nog even naar de hengstenkeuring, hopelijk zie ik dan nog wat nakomelingen en maakt dat de keuze wat makkelijker :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 15:28 



 
Profiel   

F-AM --> BKR . Aangezien het om een friese merrie gaat zal je hier de meeste antwoorden krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 18:03 



 
Profiel   

Heb je wat meer info over je merrie ? Dan kan ik je wellicht helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 18:22 



 
Profiel   

Wat wil je weten dushishoeve? Ze is een Onne x Bonne ster merrie van 12 jaar. Heeft 1 keer een veulej gehad van Doitsen. Is denk ik 1.63/1.65
Iets sensibel soms. Mooi langgelijnd gebouwd. Sterke stap en goede draf.
Qua hengsten heb ik gekeken passen Epke en Omer beide goed op de merrie. Ik zoek dus een wat cool karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 21:57 



 
Profiel   

Ik zou niet voor epke gaan. Geeft mooie veulens maar vaak met een koltenzij je dat niet erg vind...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 22:04 



 
Profiel   

ik zou bij de hengsten gaan kijken en dan beslissen welke je het meest aan zou spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 13:03 



 
Profiel   

Ga gewoon even langs bij De nieuwe heuvel, daar kunnen ze verder helpen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 21:53 



 
Profiel   

nadezda schreef
Wat wil je weten dushishoeve? Ze is een Onne x Bonne ster merrie van 12 jaar. Heeft 1 keer een veulej gehad van Doitsen. Is denk ik 1.63/1.65
Iets sensibel soms. Mooi langgelijnd gebouwd. Sterke stap en goede draf.
Qua hengsten heb ik gekeken passen Epke en Omer beide goed op de merrie. Ik zoek dus een wat cool karakter.


Als je op safe wilt gaan zou ik voor Epke gaan! Daar zijn de nakomelingen al van bewezen en kun je zien wat hij doorgeeft. Omer gaat pas voor het eerst dekken dit jaar. Je weet dus niet wat zijn nakomelingen gaan doen en dat is dus een risico. Mochten zijn nakomelingen tegenvallen en hij wordt afgekeurd op nakomelingen heb je een veulen met een afgekeurde vader. Dat is niet erg als het voor eigen gebruik is. Maar mocht je t willen verkopen hebben fokkers al geen belang.
Epke is een mooie hengst die super nakomelingen geeft ( we hebben er zelf ook een jaarling van lopen),
Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-16 09:23 



 
Profiel   

Wat is het uiteindelijk geworden? Mijn merrie is drachtig van epke

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:02 



 
Profiel   

@ Jschaffer, een hengstveulen van Epke, genaamd Douwe
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 22:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen