[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:49

Oh sorry, dat wist ik niet!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:59

Maakt niet uit! Kan je ook niet weten. Ik weer het toevallig omdat Eva toen met Pablo bij mij op stal kwam en Pablo er nu nog steeds staat.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:11

Het is zo'n prachtig dier, echt een mooi paard. Jammer dat hij te klein is voor mij.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:37

Ben een tijdje in mee lees stand geweest... maar wat een gave fotos en verhalen weer... zo leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen manier zo veel lol beleefd!!!

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 14:18

Ik wou dat ik het geld had voor Pablo, wat een leuk paard vind ik dat toch, ook heel fijn te rijden.

Edit: onder mij, 175, toonde hij alsnog groot trouwens!

annavdvelde

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Nijega

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:02

Dag allemaal,

Al even niets meer geplaatst. Alleen gelezen. ;)
Jente en ik zijn ook gave dingen van plan.

Volgende week puzzelrit bij ons in het drop.
Over een maand mee doen aan Atumn Desert Trail in Appelscha, meer mensen die meedoen?
En volgende maand waarschijnlijk een strandrit *\o/*

Dus wij gaan ons wel vermaken :9

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:58

Kijk nou hoe goed ze gaat <3 Knappe Shenna!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Tsja, oops! Galop is nog wat lastig haha. Eerste bokje ooit!
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:40

Jammer dat Pablo te koop staat, echt een droompaard <3

Celine gaat goed met shenna! Zag wat op instagram voorbij komen :) en die galop is echt grappig haha

Annavdvelde leuk!, ik wil volgend jaar mee doen

Wauw mooi steffie!!

Prachtige merrie xwien!!

Ik ben zoooo trots. Eerste vrijheidsdressuur les gehad. Ze kende niks en nu gewoon kusje flemen en op het blok :oo nooit verwacht! Daarna nog even stukje grondwerk gedaan. Over 2 weken weer les
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rigt00
Berichten: 21
Geregistreerd: 31-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:17

Sinds kort in mijn bezit, Blom, 3jaar :j
suupertrots <3

Afbeelding

Afbeelding

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:28

Wat een ontzettend gave paarden komen er langs!

Knappe merrie, Rigt00!

Ik blijf verliefd op Pablo, wat een gaaf paard is dat! Die bos manen <3. Dan baal ik echt dat Lord zomereczeem heeft. Vooral omdat de plukken haar die hij heeft wel ontzettend dik zijn.

Vandaag heb ik weer even met hem geoefend, en man, ik blijf verliefd op hem (al mag hij wel eens wat fotogenieker worden :') )! Wat een blij ei was het weer! Opstappen gaat nu erg soepel, ook zonder zadel en zonder opstapje :D En nu hij zo goed loopt kunnen we langzamerhand echt aan het werk!
Afbeelding

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:34

Oef zó jammer dat Pablo geen merrie is (voorwaarde van degene die het paard betaald haha), hij zou zo perfect passen. Dieuwke heeft ook in theaterstukken meegedaan en kan deze week in de film, en zou daar wel verder mee willen. Lijkt me echt prachtig om 2 hobby's te kunnen combineren, acteren en paarden :D

Eigenwijs hoofdje zit er op hoor Rigt00 :D , wie heeft ze als vader?

He Kabayo, ziet er zeker goed uit voor de eerste keer! Van wie heb je les gehad? Ik vond het lastig om iemand in de buurt te vinden die vd les gaf.

Super dat Lord zo goed gaat! Ze verleren het toch niet helemaal haha. Heb jij ook extra supplementen of wat anders gedaan voor de artrose?


Ik heb vandaag een shoot gehad, eerste resultaat <3 :

Afbeelding

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:40

Wauw wat een mooie foto! <3 Ontzettend gaaf! Erg gaaf zo in het bos, wauw!

Volgens mij heeft Lord nooit echt supplementen gehad, in ieder geval niet specifiek voor de artrose. Wel eens wat extra magnesium etc, maar nooit heel veel/heel lang.
Al die jaren heeft hij vooral lekker 24/7 in de weide kunnen staan, zo beweegt hij nog lekker veel en blijven alle spieren/gewrichten toch enigszins soepel. En rust roest zeggen ze toch altijd? :D

Rigt00
Berichten: 21
Geregistreerd: 31-10-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:49

bamii, haar vader is Thorben 466 en eigenwijs is ze ook ja :):)

Carolina22
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:29

Weet iemand ook wie Hanneke van stal wordragen in bezit heeft? Mijn Friese merrie Femke van stal wordragen heb ik in bezit en ben erg benieuwd naar haar zusje! Hoe ze is qua karakter etc ( ik zoek er voor de rest niks achter alleen uit interesse!)? Ze komt uit het jaar 2002!

Carolina22
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:59

Hi allemaal!

Ik heb een Friese merrie Femke van 16 jaar jong! Ze is ontzettend lief maar wel heel eenkennig! Ik heb haar nog maar 3 maandjes en merk dat het een heel bijzondere fries is! Ze moet nog ontzettend veel leren omdat ze door de vorige eigenaresse niet goed is bereden helaas.. veel in de mond trekken, geen stabiele zit en ook nog eens een te kleine boommaat... dus er is een hoop werk, maar doe dat natuurlijk met alle liefde.. ik doe voornamelijk grondwerk vanwege haar onzekerheid en nervositeit! Het zadel vindt ze dus niet prettig vanwege de niet fijne ervaringen en ga daar dus later mee aan de slag! Ze heeft niet van die weelderige manen en een ontzettende kleine kroezige voorpluk! :P maar daar staat Fetse ook wel om bekend! Zijn er ook meerdere nakomelingen van Fetse? Of van haar moeder Nynke fan t reifdjild?? Ik ben benieuwd hoe jullie nakomelingen zijn qua karakter!! Afbeelding

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:21

Wat een gave paardjes komen er weer voorbij! Shenna is leuk Celine :))

Mijn grote vriend gaat morgen éindelijk vliegen *\o/* kon ik maar met hem meegaan.... Wat wil ik hem graag zien!! Zijn bespiering is wel compleet weg zeg.. Maar ja dat kan je ook verwachten na zoveel tijd. Ik heb hem begin juli voor het laatst gezien.... meneer heeft een dikke vakantie achter de rug. Maar voor een nét 4 jarige ook wel ok, even een pauze. Voor ik afscheid moest nemen liep hij zalig ontspannen over de rug en aan de contact teugel, zelfs in de galop. Dus dát kon nu even bezinken. Ik kan echt echt niet wachten *\%/*

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:50

Ben afgelopen weekend wezen kijken bij de paardjes. Denk dat ik er wel leuke beestjes aan heb. Ze worden allebei niet zo veel gereden, dus ik kan lekker conditie trainen haha. Een van de paardjes is 18 en haar dochter, de andere is 8. Die van 8 is nog niet zo heel lang onder het zadel, dus dat wordt wel leuk. Die van 18 denkt dat ze al met pensioen is volgens mij. Niet vooruit te branden. Heb er werk zat aan! :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:20

Zuchini schreef:
Wat een gave paardjes komen er weer voorbij! Shenna is leuk Celine :))

Mijn grote vriend gaat morgen éindelijk vliegen *\o/* kon ik maar met hem meegaan.... Wat wil ik hem graag zien!! Zijn bespiering is wel compleet weg zeg.. Maar ja dat kan je ook verwachten na zoveel tijd. Ik heb hem begin juli voor het laatst gezien.... meneer heeft een dikke vakantie achter de rug. Maar voor een nét 4 jarige ook wel ok, even een pauze. Voor ik afscheid moest nemen liep hij zalig ontspannen over de rug en aan de contact teugel, zelfs in de galop. Dus dát kon nu even bezinken. Ik kan echt echt niet wachten *\%/*


Ah super leuk! Hoe lang is de reis?

annavdvelde

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Nijega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:43

Carolina22,
Ik heb een Fetse! En idd ook een heel klein voorplukje :j
Afbeelding

Hier zitten nog een boel manen doorheen, dus de voorpluk is nog kleiner haha. *D

Carolina22
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:27

annavdvelde schreef:
Carolina22,
Ik heb een Fetse! En idd ook een heel klein voorplukje :j
[ [url=m/2T5cz3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zitten nog een boel manen doorheen, dus de voorpluk is nog kleiner haha. *D


Wat een schatje zeg! Hoe is hij/zij qua karakter? Ben benieuwd! :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:38

Kashmino: Wat een super aansprekend koppie heeft die van jou!
Bamii: Wauw, die foto is echt ontzettend gaaf!
Carolina22: Welkom! Wat een leuke merrie heb je! :j
Zuchini: Ooh wat spannend!! Hoe is het verlopen vandaag??
Pepperrr: Klinkt als een leuke uitdaging!

Vandaag weer even op Shenna gereden kort. Ze pakt het allemaal zo goed op! Trots. :D
Afbeelding
Ook een topic gemaakt :D
[RIJ-ITP] PuppyFries Shenna ITP! Once you go black, you never go back!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 00:45

Ik heb geen idee Céline, de vlucht was vertraagd naar 05.30 pm nl tijd. Heb er niets meer van gehoord, terwijl ze haar best zou doen om me een fotootje te sturen. Normaal gezien is hij zo'n 9 uur onderweg, dan moet hij 3 dagen in quarantaine in usa en dan komt hij vrijdag door.
En dan... weer 10 dagen quarantaine....en nog 4 uur in de trailer... hij zal wel goed stuk zijn eer hij hier is.....

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:32

Hoi allemaal, leuk om al jullie knappe friezen voorbij te zien komen. Helaas voor mij geen eigen paardje, maar ik heb de kans om dit monster te mogen verzorgen/opvoeden/opleiden.


Afbeelding

Afbeelding


Paspoortje:
Naam: Amber Charlotte
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 1,5
Ouders: Uldrik 457 (Dries 421 X Eeke Fan 'E Vesta Hoeve) X Charlotte K. (Doaitsen 420 X Mintsje T.)

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:35

wat is Pablo toch prachtig, hij krijgt vast en zeker een goed huis!

ziet er super uit celine!

ah wat leuk kabaai! geeft altijd zon fijn gevoel als ze iets eindelijk begrijpen

wat een knapperd ringt00!

wat fijn kashmino!

prachtige foto bamii <3

welkom caroline!

wat een scheetje horse_nature, welkom!

wij hebben afgelopen weekend de ARCUS Minnikendevelcup gehad en het ging echt heel goed. We zijn op de eerste dag wel in allebei de proeven verkeerd gereden :+ maar werden nog steeds 2e en 3e vd 10 met 188,5 en 192 O:) op de tweede dag 2 mooie proeven gereden met 2x 3e vd 8 en 198 en 202 pt met 0,5pt los van nr 2 daarmee staat de teller alweer op +15. toch wel trots hoe we in het M1 nog steeds zo goed scoren tussen allemaal dames en heren die toch wel 20+ zijn en vele male meer ervaring hebben :D fotos volgen nog ;)

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:43

Aah tof hannelover. Zo zie je maar dat hard werken beloond! Ik hoop straks ook lekker met Bambi (tsja wat moet je anders met Amber) aan de slag kan. Ik ben nu al eens spelenderwijs met haar laten begrijpen hoe een longe werkt (nooit meer dan spelenderwijs een paar minuutjes, don't worry) en dan laat ze al zien dat ze best prima kan lopen, want zo'n langer touw is dat ineens spannend natuurlijk haha. _O-