[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 06:26

Nou, ik zou zeggen: koester dat brave. Liever zo braaf dat ze geen ster wordt, dan altijd maar hysterisch en wel ster en dat je er verder standaard met 3 man aan moet hangen om ergens te komen.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:04

Sanet schreef:
Nou, ik zou zeggen: koester dat brave. Liever zo braaf dat ze geen ster wordt, dan altijd maar hysterisch en wel ster en dat je er verder standaard met 3 man aan moet hangen om ergens te komen.


Absoluut! Doe ik ook zeker! :j

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:16

Jammer dat het niet gelukt is... -O- Maar vast een beetje dubbel gevoel kan ik me voorstellen. Ik had namelijk hetzelfde 2 maanden terug :Y)

Bedankt voor de succes wensen :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:50

Jammer zeg dat het niet gelukt is! Ga je t weer proberen?

Afbeelding
Back on track! Vandaag voor het eerst weer op Mieke gezeten! Na 3.5 maand uit de running geweest... ze deed het super, paar lange zijdes draf mee gepakt. Totaal kwartiertje ofzo er op gezeten! Nu lekker langzaaaam oppakken

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:02

Nee Klasiens keuringscarriere laten we maar voor wat het is ;)

Oeh leuk om weer te rijden! Gaat dat goed met het veulen er zo los bij? Ik durfde dat nooit haha :')

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:14

Hallo allemaal, wat een gave friezen komen hier voorbij! Ik heb sinds juli 2016 ook een fries, mag ik mij hier melden? :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:16

iEmmaaa schreef:
Nee Klasiens keuringscarriere laten we maar voor wat het is ;)

Oeh leuk om weer te rijden! Gaat dat goed met het veulen er zo los bij? Ik durfde dat nooit haha :')


Ja hoor! Ging helemaal goed! Kan niks gebeuren toch? In het land lopen ze ook zo met elkaar....

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:14

Afgelopen dinsdag zó fijn gelest met Jelmer. Hij liep echt voortreffelijk! Hopelijk kunnen we dit vasthouden!

Maar Jelmer heeft niet alleen dressuurkwaliteiten; zo loopt hij dit weekend mee in de Te paard! show met zijn eigenaar. (zij doen vaker mee aan reenactment; het naspelen van oorlogsgevechten)
Is hij niet prachtig?!
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:15

Gaaf! <3

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:20

Welkom xwien!:D

En gaaaave foto hierboven :D

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:44

Waaaaa wat een gave friezen zie ik weer voorbij komen!! Echt <3

Míjn friesje staat al ruim een maand stil.... Hij moet mee naar het buitenland maar mijn visum wil niet vlotten. Heb besloten hem hoe dan ook te laten sturen voor eind van de maand, ik word echt knettergek zonder hem!! Hij staat echt te verpieteren op stal :n

En ondertussen maar zenuwen, zal hij het wel ok vinden om te vliegen? Kan hij wel wennen aan de warmte etc....

Hoe gaat t hier verder?

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:49

Zuchini schreef:
Waaaaa wat een gave friezen zie ik weer voorbij komen!! Echt <3

Míjn friesje staat al ruim een maand stil.... Hij moet mee naar het buitenland maar mijn visum wil niet vlotten. Heb besloten hem hoe dan ook te laten sturen voor eind van de maand, ik word echt knettergek zonder hem!! Hij staat echt te verpieteren op stal :n

En ondertussen maar zenuwen, zal hij het wel ok vinden om te vliegen? Kan hij wel wennen aan de warmte etc....

Hoe gaat t hier verder?


Wat spannend! Vliegen lijkt mij echt apart voor een paard. Al schijnen ze het vaak oké te vinden. Zal wel een duur grapje zijn!
Waar moet hij heen? Welk land?

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:03

Dominican Republic {:} hoop dat hij een beetje kan wennen in de hitte...ook benieuwd hoe het met zijn allergie zal aflopen...

Hoe gaat t celine? En met je nieuwe dametje?

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:08

Wat komen er toch weer onwijs gave paarden voorbij hier! Wauw, en die foto's, ik word er bijna jaloers van. <3

Vandaag heb ik eventjes op zijn rug gezeten, gewoon zodat hij even aan het gevoel went aangezien we langzaam weer een beetje met hem aan het werk gaan. Rustig met een halstertje door het stalgebouw gestapt, ook even achteruit geoefend (dat knopje zit er na 7 jaar stil staan nog steeds op). Hij deed het perfect! In het begin was hij even gespannen en zette hij de hals erop (mooi gezicht trouwens :D), maar al snel ontspande hij lekker en liet hij zijn hoofd lekker zakken terwijl hij af en toe aan mijn voet snuffelde.

En achteraf op het land:
Afbeelding

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:15

Ik heb een paar keer gevlogen met paarden, als groom. Toevallig ook één keer met een vracht friese hengsten :D
Mijn ervaring is dat de paarden het opstijgen en landen vreemd vinden, er was dan wel wat spanning. Maar de vlucht verder zijn ze best relaxed wat hooi aan t knabbelen

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:16

xMyrth schreef:
Ik heb een paar keer gevlogen met paarden, als groom. Toevallig ook één keer met een vracht friese hengsten :D
Mijn ervaring is dat de paarden het opstijgen en landen vreemd vinden, er was dan wel wat spanning. Maar de vlucht verder zijn ze best relaxed wat hooi aan t knabbelen


Goed om te weten. Nou doet hij nooit ergens moeilijk over gelukkig, heel relaxt paard. Maar toch!! Het feit dat ik er niet bij ben, en dan vliegen en in quarantaine in Amerika, en dan weer vliegen... en dan weer quarantaine.... pffff

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:17

Fijn kashmino!!

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:24

@Zuchini Lijkt mij ook ontzettend spannend als het mijn paard zou zijn.. Maar het komt vast goed!

In dit topic misschien mensen die zich 18 september in gaan schrijven voor de Friesian Talent Cup? In Oirschot, Balkbrug of st Nicolaasga? Ik ga de selectie rijden in Oirschot 11 nov! Als ik tegen die tijd tenminste nog niet bezweken ben onder de zenuwen.. _O-

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:18

Super mooie fotos weer!! Friesian talent cup lijkt me leuk, maar helaas net veulen aan de voet dus totaal niet in conditie..... het is ook voor 5 jarige toch of was het nou tm 4....

Vandaag onze jaarling maar even wat mee gedaan.... alle aandacht gaat nu natuurlijk naar Mieke en haar veulen Floris...

Brechtsje b is een fonger... super leuk diertje en is in april 1 geworden. Begint echt een knappe Dane te worden.... paar fotos van vandaag, met haar dekentje op voor het eerst! De andere fotos zijn van dag 1 (leuk detail toen stond het halster op het kleinst en nu op het grootst!)


Afbeelding

Afbeelding

En van dag 1, dit is ongeveer 8 maand terug.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:53

Friesian talent cup is voor 3 jarigen

Pavo phryso bokaal is voor 4-5-6 jarigen

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:40

Wat Kabayo zegt inderdaad :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:58

Vrijdag is Evi van der Zon hier geweest om Floris op de foto te zetten, en ik heb al een voorproefje! Ze heeft ook rijfoto's gemaakt, daar ben ik ook super benieuwd naar :)

Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:01

Wauwww! Prachtige foto zeg!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:04

Oh zalige foto van Floris, wat een knapperd!!

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:07

Na een hele lange tijd niet meer actief te zijn geweest op Bokt, kan ik nu met veel trots zeggen dat mijn Siebert gisteren ondanks een hele strenge jury , voorlopig Ster is verklaard in Ternat ! Op naar de IBOP om onze Ster officieel te maken!
Zo trots op hem, was een dag vol emoties... <3

Afbeelding

Afbeelding