Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een ras wat velen van jullie misschien niet zullen kennen...

 
Profiel   

Een ras wat velen van jullie misschien niet zullen kennen...

Zelf heb ik een pony, America Indian Horse. Zacht karakter, zeer aanhankelijk aan zijn mens en betrouwbaar.

Dit zie je duidelijk terug in (de mooiste) film, Spirit: Stallion of the Cimarron. Ik kan Faro dan ook erg terugvinden in de Paint-merrie Rain.
[ img ]
[ img ]


Wie heeft ook een America Indian Horse?? Ik hoor het graag!
[ img ]



Laatst bijgewerkt door Animal op 26-07-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Foutieve informatie op verzoek verwijderd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:05 



 
Profiel   

Mooi paard. Ik zie dat het ras nog ontbreekt in de Wiki-lijst met paardenrassen. Misschien wil jij dat artikel nog schrijven? Meer info bij één van de Wiki mods.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:09 



 
Profiel   

Citaat
De Spanjaarden hadden een heleboel Mustang gevangen om ze te temmen voor gevechten in Amerika. De Spanjaarden wilde Amerika veroveren, dit deden ze door dorpen van de bewoners (Indianen) te vernietigen. Niet bij alle dorpen lukte dat natuurlijk, dus wonnen de Indianen. De mustangs waar de Spanjaarden mee reden werden dan door de Indianen opgevangen en doorgetraind op een meer natuurlijke manier. Zo ontstond het ras van de America Indian Horse.

Dat klopt niet helemaal;
De Spanjaarden brachten zelf paarden mee uit Spanje.
De Indianen in Amerika hadden nog nooit een paard gezien, voor die tijd waren er geen paarden in Amerika.

Deze paarden zijn de voorloper van de Mustang (dus losgebroken/gelaten paarden die verwilderde).
http://www.indianhorse.com/?page_id=46

Citaat
De Mustang is een bekend ras van sterke, rondzwervende paarden die vooral te vinden zijn in het Westen van Noord-Amerika. De eerste voorouders van het ras werden in Amerika ingevoerd door de Spaanse en Portugese conquistadores (veroveraars).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mustang_(paard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:20 



 
Profiel   

@Brailess,ja dat klopt helemaal. De blanken hebben zeer veel ellende gebracht aan de oorspronkelijke bewoners van Amerika,maar ook enkele goede dingen waarvan het paard,wat ze tot dan toe daar niet hadden,er een van is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:29 



 
Profiel   

Waarom twee dezelfde topics?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:41 



 
Profiel   

Ik plaats hier een slotje omdat het een dubbeltopic betreft.
Bij deze een linkje naar het andere topic over de American Indian Horse: [RPA] American Indian Horse
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen