Help... prijsindicatie “andalusier”

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:13

Heb je ook ervaring met groene paarden, hengsten en vooral met Spanjaarden? Want dat is toch wel een heel temperamentvol type. En wat goedkoop geïmporteerd word moet natuurlijk ook veel leren. Wij hebben er nu ook weer eentje op stal die na 2 jaar de verkoop weer in gaat. Vrouwtje heeft jaren ervaring maar deze is toch net even een beetje 'te typisch'. En absoluut niet vervelend bedoelt maar heel veel mensen ( zeker op bokt ) vinden 40000 euro veel geld voor een paard en dat mogen ze ook zeker vinden want hee iedereen zijn eigen portemonnee maar kijk vooral naar de rasstandaard qua prijzen. Als ik een kwpn-er zie van 50000 euro dan is ie groen, oud of stuk.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:14

Ik zou hem zelf niet kopen als zij hem zelf niet hebben laten castreren. Bij een "volgroeide" hengst kleven daar toch al wat meer risico's aan. Als de prijs dan inclusief castratie kan en hij wordt goedgekeurd dan is het denk ik wel een nette prijs.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 17:22

imaudy schreef:
Ik vind hem wel leuk! Ik vind het wel altijd vervelend als er niet op alle vragen (Waarom moet hij weg?) een antwoord wordt gegeven door de verkoper. Begin het dan meteen te wantrouwen haha.


Ik ga gewoon kijken en dan vraag ik het nogmaals

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 17:26

har166 schreef:
Heb je ook ervaring met groene paarden, hengsten en vooral met Spanjaarden? Want dat is toch wel een heel temperamentvol type. En wat goedkoop geïmporteerd word moet natuurlijk ook veel leren. Wij hebben er nu ook weer eentje op stal die na 2 jaar de verkoop weer in gaat. Vrouwtje heeft jaren ervaring maar deze is toch net even een beetje 'te typisch'. En absoluut niet vervelend bedoelt maar heel veel mensen ( zeker op bokt ) vinden 40000 euro veel geld voor een paard en dat mogen ze ook zeker vinden want hee iedereen zijn eigen portemonnee maar kijk vooral naar de rasstandaard qua prijzen. Als ik een kwpn-er zie van 50000 euro dan is ie groen, oud of stuk.


Ik heb zeker ervaring met groene paarden. Heb een merrie gehad die ik als veulen gekocht heb en zelf alles geleerd heb. Was een pittige dame, maar super mak en braaf gemaakt. Ging ook aan de hand mee naar het strand. Heb een 5 jarige zelf ingereden en ook ervaring met het ras. Ook ervaring met hengsten, verschillende ook. De ene super braaf, de ander jolig en brutaal. Alle kanten op dus.
Ik kijk ook zeker naar rasstandaard. Ik snap ook heel goed, dat een extreem braaf, bomproef en goed gereden paard veel duurder is dan een paard dat nog jong en volledig groen is

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 17:27

horsiegek schreef:
Ik zou hem zelf niet kopen als zij hem zelf niet hebben laten castreren. Bij een "volgroeide" hengst kleven daar toch al wat meer risico's aan. Als de prijs dan inclusief castratie kan en hij wordt goedgekeurd dan is het denk ik wel een nette prijs.


Ik weet dus niet waarom hij niet gecastreerd is. Ik ga kijken en alles navragen. Ik kan heel goed met mijn hoofd gaan kijken, heb er inmiddels al heel wat bezocht.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:06

Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 18:10

Cowgirl schreef:
Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.


Als ik de advertentie moet geloven, zou dat zeker de reden kunnen zijn.
En kijken kost idd niets, ben wel heel benieuwd


Iedereen heel erg bedankt voor alles, ik ga met een grote vragenlijst op pad hihi

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:13

har166 schreef:
Heb je ook ervaring met groene paarden, hengsten en vooral met Spanjaarden? Want dat is toch wel een heel temperamentvol type. En wat goedkoop geïmporteerd word moet natuurlijk ook veel leren. Wij hebben er nu ook weer eentje op stal die na 2 jaar de verkoop weer in gaat. Vrouwtje heeft jaren ervaring maar deze is toch net even een beetje 'te typisch'. En absoluut niet vervelend bedoelt maar heel veel mensen ( zeker op bokt ) vinden 40000 euro veel geld voor een paard en dat mogen ze ook zeker vinden want hee iedereen zijn eigen portemonnee maar kijk vooral naar de rasstandaard qua prijzen. Als ik een kwpn-er zie van 50000 euro dan is ie groen, oud of stuk.


Nulletje teveel??

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:15

_Zsazsa_ schreef:
Importeren kost ook al €1000,00 gemiddeld..
Als het een goed gezond fijn bewegend dier is dan is €4000 een mooi bedrag. Voor een goed fijn braaf gereden dier ben je al gauw €6000,- kwijt hoor.
Zoals ik al zei zonder beeldmateriaal kunnen we niks. Castreren kost trouwens staand niet veel. €150,- meestal.

Nee joh als die met de groep meekomen.
En grote Hengst van 163 150€?? Betaal ik voor een shet al dus dat lijkt me ook niet reëel

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:31

marion82 schreef:
Cowgirl schreef:
Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.


Als ik de advertentie moet geloven, zou dat zeker de reden kunnen zijn.
En kijken kost idd niets, ben wel heel benieuwd


Iedereen heel erg bedankt voor alles, ik ga met een grote vragenlijst op pad hihi

Succes! Zo lezende klinkt het alsof je goed weet wat je wel en niet wilt, dat is denk ik het belangrijkste. En een vragenlijstje is altijd goed, maar sommige dingen zijn ook niet in woorden te vatten, het moet ook gewoon goed voelen. Mocht het wat worden met deze kerel dan wens ik je heel veel plezier ermee!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:44

Paard wordt geadverteerd door iemand anders dan de eigenaar begrijp ik?
Vreemd dat er geen reden van verkoop wordt gegeven.
Ik zou hem in ieder geval röntgen laten keuren. Uit Spanje komt zoveel troep, zeker in die prijsklasse.
Want inderdaad; daar zitten de transport kosten dus al bij in.
Dat hij niet beleerd is doet mij wel een belletje rinkelen, zeker als hij volgend jaar 4 wordt.
Alles bij elkaar klinkt het als een handelspaard. Hoeft niet perse negatief te zijn, maar ik zou wel extra alert zijn met kijken en eventuele koop.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:51

BarbaLala schreef:
Paard wordt geadverteerd door iemand anders dan de eigenaar begrijp ik?
Vreemd dat er geen reden van verkoop wordt gegeven.
Ik zou hem in ieder geval röntgen laten keuren. Uit Spanje komt zoveel troep, zeker in die prijsklasse.
Want inderdaad; daar zitten de transport kosten dus al bij in.
Dat hij niet beleerd is doet mij wel een belletje rinkelen, zeker als hij volgend jaar 4 wordt.
Alles bij elkaar klinkt het als een handelspaard. Hoeft niet perse negatief te zijn, maar ik zou wel extra alert zijn met kijken en eventuele koop.

Misschien heb ik een ongewoon beeld ervan, maar vind het niet zo bijzonder. De mijne was dat ook niet en was van dezelfde leeftijd. Het kan immers dat een paard op een stal staat waar ze hem nog even door laten groeien voordat men erop stapt. Kan natuurlijk ook dat ze ervoor kiezen zelf niet de investering van het beleren te doen, maar zich richten op eventuele kopers die bewust een paard zoeken waar ze zelf mee aan de slag kunnen. Voor ieder wat wils. :)

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:05

Dat punt an sich is ook helemaal niets mis mee, integendeel.
Het is het alles bij elkaar wat bij mij vraagtekens oproept.

har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:18

Supervixen schreef:
har166 schreef:
Heb je ook ervaring met groene paarden, hengsten en vooral met Spanjaarden? Want dat is toch wel een heel temperamentvol type. En wat goedkoop geïmporteerd word moet natuurlijk ook veel leren. Wij hebben er nu ook weer eentje op stal die na 2 jaar de verkoop weer in gaat. Vrouwtje heeft jaren ervaring maar deze is toch net even een beetje 'te typisch'. En absoluut niet vervelend bedoelt maar heel veel mensen ( zeker op bokt ) vinden 40000 euro veel geld voor een paard en dat mogen ze ook zeker vinden want hee iedereen zijn eigen portemonnee maar kijk vooral naar de rasstandaard qua prijzen. Als ik een kwpn-er zie van 50000 euro dan is ie groen, oud of stuk.


Nulletje teveel??


}:0 ik ben verkouden, is dat een goed excuus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:29

BarbaLala schreef:
Paard wordt geadverteerd door iemand anders dan de eigenaar begrijp ik?
Vreemd dat er geen reden van verkoop wordt gegeven.
Ik zou hem in ieder geval röntgen laten keuren. Uit Spanje komt zoveel troep, zeker in die prijsklasse.
Want inderdaad; daar zitten de transport kosten dus al bij in.
Dat hij niet beleerd is doet mij wel een belletje rinkelen, zeker als hij volgend jaar 4 wordt.
Alles bij elkaar klinkt het als een handelspaard. Hoeft niet perse negatief te zijn, maar ik zou wel extra alert zijn met kijken en eventuele koop.



Bij die van mij stond ook geen reden van verkoop. Was gewoon een handelaar. Maar wel een super paard gekocht hahaha. Klopt alleen niets van de omschrijving die ze gaven.

nicolanca
Berichten: 941
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:37

Ik vind het wel positief dat hij nog niet beleerd is, barokke paarden zijn laat rijp dus het is fijn als je zelf met 3,5 begint met grondwerk en zadelmak maken en er op klimt met 4 jaar. En de prijs lijkt mij hun kostprijs, niet gek toch dat ze hem niet met verlies willen verkopen ?

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:26

Cowgirl schreef:
Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.


Ik had de foto's nog in het topic gezien en ik heb werkelijk helemaal niks met barokke rassen, maar dit is wel een snoepie hoor!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:31

BarbaLala schreef:
Dat punt an sich is ook helemaal niets mis mee, integendeel.
Het is het alles bij elkaar wat bij mij vraagtekens oproept.

In dat geval excuses, ik had je berichtje gelezen alsof je dat punt opzich opmerkelijk vond. ;)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:18

StalNollie schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Importeren kost ook al €1000,00 gemiddeld..
Als het een goed gezond fijn bewegend dier is dan is €4000 een mooi bedrag. Voor een goed fijn braaf gereden dier ben je al gauw €6000,- kwijt hoor.
Zoals ik al zei zonder beeldmateriaal kunnen we niks. Castreren kost trouwens staand niet veel. €150,- meestal.

Nee joh als die met de groep meekomen.
En grote Hengst van 163 150€?? Betaal ik voor een shet al dus dat lijkt me ook niet reëel



Ik heb denk ik zo’n 10 hengsten de afgelopen jaren gecastreerd bij een kliniek. (Breng ze wel) en ik betaal altijd tussen 150/175,-. Staand dan. Door de lies uiteraard ander verhaal.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 08:35

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb denk ik zo’n 10 hengsten de afgelopen jaren gecastreerd bij een kliniek. (Breng ze wel) en ik betaal altijd tussen 150/175,-. Staand dan. Door de lies uiteraard ander verhaal.


Dat is ook per veearts verschillend. Bij de mijne kost het staand, op de kliniek, 275

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 08:35

imaudy schreef:
Cowgirl schreef:
Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.


Ik had de foto's nog in het topic gezien en ik heb werkelijk helemaal niks met barokke rassen, maar dit is wel een snoepie hoor!


Ja he, ik vind hem ook leuk op de foto

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 08:37

nicolanca schreef:
Ik vind het wel positief dat hij nog niet beleerd is, barokke paarden zijn laat rijp dus het is fijn als je zelf met 3,5 begint met grondwerk en zadelmak maken en er op klimt met 4 jaar. En de prijs lijkt mij hun kostprijs, niet gek toch dat ze hem niet met verlies willen verkopen ?


Ik vind het zelf ook niet erg, ik beleer ook pas later. Ga er pas met 5 op.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:48

imaudy schreef:
Cowgirl schreef:
Misschien is hij wel niet gecastreerd omdat hij verder gewoon heel rustig is ;) .

Gewoon gaan kijken...dat kost niks.


Ik had de foto's nog in het topic gezien en ik heb werkelijk helemaal niks met barokke rassen, maar dit is wel een snoepie hoor!


Nu ben ik wel stiekum nieuwsgierig hoor :) Via pb? O:)

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:04

Spanjaarden zijn er niet zo van om hun paarden te laten ruïnen. Dus dat ie als hengst komt is alleen maar goed. (Als ze daar ruïnen zou ik me eerder afvragen of er iets met hetv paard is dan dat ze als hengst komen).
Met 3 nog onbeleerd, chapeau! Wees daar alleen maar heel blij mee. Zijn echt nog puppies die barokjes. Als je de klik erbij hebt en je weet dat je naar jezelf durft te kijken tijdens het beleren etc (want betere spiegels krijg je niet)Dan zeg ik
...ga kijken en dan pas over de prijs nadenken. Ik vind t niet een belachelijke hoge prijs en wie weet kan je hem voor 3500 afdingen. Want wat is nou geld (honderd meer of minder) als je daar een maatje voor het leven voor krijgt.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 14:51

Cowgirl schreef:
Nu ben ik wel stiekum nieuwsgierig hoor :) Via pb? O:)

Ik stuur je een berichtje