[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:01

Hoi allemaal,

Nav een bestaand topic in de huiskamer willen een aantal mensen uit dat topic graag een nieuw en uiteraard zeer gezellig topic openen voor alle mensen met barokke paarden Haha!

Ik zet dit even hier neer zodat er wat meer mensen op de hoogte zijn van het topic, ik weet ook niet of het al gelijk in de huiskamer hoort of dat we hier eerst moeten beginnen en pas na een x aantal pagina's verplaatst worden.

In het topic kun je al je belevenissen en ervaringen met deze fantastische paarden kwijt, maar ook al je zorgen, hoe groot of klein, al dan niet paard gerelateerd Haha! kun je met ons delen.

Als je nieuw bent in het topic, stel je dan graag even voor! Ik zal de spits afbijten Clown

Mijn naam is Malin en ik ben 28 lentes jong Tong uitsteken Ik ben de trotse eigenaar van Dinkey (een bruinbont shetlandertje) en van Suevo (een bruine P.R.E). Ik heb Dinkey al vanaf veulentje, hij was 1 jaar toen ik hem kreeg en hij is nu 14. Hij wordt verzorgd door een heel lief meisje (haha sorry Lotje) van 15 jaar, Lotte.
Suevo heb ik samen met mijn vriend gekocht in de beginperiode van de bijna 2 jaar die wij samen gewoond hebben in Spanje. Doordat ik enorme heimwee had, hebben we in mei 2003 toch besloten terug te gaan naar Nederland. Suevo hebben we natuurlijk meegenomen Haha! Suevo was toen nog hengst, hij was 3 toen we hem kochten. Hij was erg slecht behandeld geweest en na een aantal maanden gewoon eerst een vertrouwensband opgebouwd te hebben en hem sterker te maken, ben ik er op zijn 4,5e opgekropen. Hij is voordat we terug gingen naar NL nog APTO goed gekeurd, maar vanwege zijn nerveuze karakter hebben we hem hier uiteindelijk toch moeten castreren. Nu staat hij lekker met zijn vriendjes en vriendinnetjes in de wei, en is hij een veel gelukkiger paard.

Voor foto's van beide paarden en meer info, zie mijn profiel!

Nou de kop is eraf, ik zou zeggen, wie volgt!
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-11-06 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd en titel aangepast op verzoek TS

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:09

heej wat gezellig Haha! dan doe ik ook wel even mee Haha!

Ik ben bianca , 23 jaar, net afgestudeerd cultuurwetenschapper en woon in het sjoene mestreech Haha! Mijn barokke paard is in productie, en ik hoop in maart een trotse boktmama te zijn van een barok fries veulentje, een volle broer/zus van Wessel van Kimmie261 die de meeste vast wel zullen kennen Haha! Het is gewoon echt een penny verhaal, want Femke (kimmie261 dus) heeft haar prachtige merrie aan mij ter beschikking gesteld om er een veulentje bij te fokken met een hengst naar mijn keuze.Je kunt je voorstellen dat ik haar meer dan een beetje dankbaar ben, dat er nog zulke mensen bestaan... Gezien haar prachtige Wessel die uit dezelfde merrie komt was die hengstenkeuze niet zo moeilijk, dus voor dezelfde pa gekozen, Maiko Lachen Ik ben dus zwaar aan het aftellen Nagelbijten / Gniffelen


Hier wat foto's van een heel erg drachtige ma friesje, de merrie van kimmie261 dus.

viewtopic.php?f=53&t=683675&hilit=

Ik hoop dat dit topic hartstikke gezellig wordt!

kimmie261

Berichten: 19220
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:18

heej wat leuk...

nou de meeste kennen mij wel,dunkt mij zo...

maar ik ben in het bezit van 5 barokke paarden,te weten een andalusier,2 friezen ,een letlander en een kruising fries x andalusier.

en een kwpner.. Bloos

en mijn friese merrie is dus inderdaad aan het zwangeren van een veulen voor kjoetie.

ik heb geen uitgesproken voorkeur van een van deze rassen!!!dus ben niet totaal anda minded,of fries minded,ik vind nl alle mooi en goed gebouwde stoere paarden leuk...en of dat nu een kruising is of een ras paard,dat maakt me niet zo heel veel uit... Lachen

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:19

ja, vind het ook leuk om een barok topic te hebben, niet alleen fries of anda of lusi...gewoon alle mooie stevige paarden verzamelen Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:20

Whahaha nou dan mag Dinkey ook wel meedoen, die is ook mooi en rond en errug stevig Haha!

Zal de link gelijk ff naar zn verzorgster PBen Schijnheilig Hoe meer zielen hoe mer vreugd Tong uitsteken

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:23

Nou dan zal ik ook niet achter blijven Tong uitsteken

Ik ben Marit en ben 23jr jong... Ik heb 2 stoere Gelderse paarden... Sjors en Sienna
Sjors is 2,8mnd en staat bij Kimmie261 op stal.. en Sienna is 16 en heb ik lekker hier staan... En ben ik lekker mee aan het trainen om dalijk te gaan starten..

Verder ben ik de Grootste fan van GAMBIT de letlander van Kimmie261 Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:24

Ik ben er trouwens over aan het denken Sienna aankomt seizoen te laten dekken door een Fries en dan misschien ook wel MAIKO... want dat is wel een Kjoetie Tong uitsteken

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:26

Zijn Gelderse paarden ook barok?

Anders kan ik me ook melden!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:27

Dat lijkt me wel Tong uitsteken hahaha Ik heb der 2 Tong uitsteken

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:31

Yep Pletje, dus barst maar los Lachen

Bitje is idd wel errug lekker Schijnheilig

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:34

Tinkers ook toegestaan ?? Haha!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:35

Okeee Haha!

Nou meet Zamyra!

2,5 jaar oud en mijn toekomstige troef! *LOL* *foto staat in mijn profiel*

Ze is niet bepaald barok gebouwd. Dat vind ik niet heel erg Lachen Het is een merrie van Elegant uit een stermerrie van Zichem. Eigenwijs is ze ook *LOL* Aankomend voorjaar wordt ze hoogstwaarschijnlijk door San Remo (v Wolkentanz I) gedekt en gaat ze zeker naar de stamboekkeuring in Didam Haha!

@MsMarit: weet je zeker dat je je Gelderse door een Fries wil laten dekken? Had ze trouwens niet iets met haar vruchtbaarheid? Ze was dit voorjaar ook gedekt door Wessel (v Maiko) gedekt toch?

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:38

Ja dat weet ik heel zeker Tong uitsteken Hahaha Ik vind dat zo'n gave kruising..
Jup heb haar indd dit jaar door Wessel laten dekken.. En toen heeft ze het eerste vruchtje verworpen *jammer genoeg* en de 2e keer wilde ze neit drachtig worden en waarschijnlijk komt dat doordat haar baarmoeder iets verzakt is.. (daarom moet ik er dus nog ff goed overna denken en overleggen met de DA om er zeker van te zijn dat het niet schadelijk is voor Sienna anders doe ik het helemaal niet*

Zamyra is een Nichtje van Sjors... Die heeft als Opa Elegant Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:39

DinkeyGirl: Wat woon jij dichtbij mij zeg Tong uitsteken hahaha

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:39

tuurlijk zijn tinkers ook toegestaan Haha!

nou gaan we hier maar weer verder Tong uitsteken

ik ben nickje ..bij de meeste hier wel bekend
had een kindje pablotje genaamd (anda) en die staat nu bij een nu vriendin
rijd daar nog regelmatig op en tja het blijft toch je kindje he

heb een steeds barokker wordend zwart shetje Haha! (al is die dus eigenlijk van mijn zoontje Bloos )

en na heeeeeel lang zoeken een nieuw kindje gevonden
indentiek aan mijn pablotje (alleen ipv jongetje meisje ipv wit zwart maar ach ..qua karacter en
doen en laten en rijmanieren het zelfde )
een fell pony maike genaamd

ze is me nog lange na niet scherp genoeg aan de hulpen maar daar zit al flink verbetering in

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:40

Kelpla schreef:
Tinkers ook toegestaan ?? Haha!


Wat mij betreft wel, die zijn toch ook mooi en rond en stevig? Haha!

Ben heel benieuwd wat er uit Sienna x Maiko gaat komen! Hehe Tong uitsteken waar woon jij dan?

Damn wat gaat dit hard, steeds als ik wil posten is er tenminste 1 nieuw bericht Ja

*Edit* ik zie het al, ja das zeker lekker dichtbij, waar sta jij met je paarden? Ik sta in Alblasserdam!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:42

Nou,ik sluit me dan ook maar hier aan Clown
Ik ben dus Paola,bijna 42 jaar oud( jaja,een oude doos) en ben in het bezit van een friese merrie van héél bijna 2 1/2 jaar oud,Mynke.
Ze is nog maar een paar maanden in mijn bezit.
Voor haar had ik nl Ligon,een PRE ruin,waar ik echt stapel verliefd op was.
Was ja,want helaas heb ik in mei voorgoed afscheid van hem moeten nemen.
Iets waar ik nog dagelijks verdriet van heb Huilen
Omdat ik wist dat dat eraan zat te komen en ik zijn verzekeringsgeld dat uitgekeerd ging worden bloedgeld vond,heb ik besloten om Mynke te kopen,vlak voordat Ligon voorgoed wegging.
Met het uitgekeerde geld van Ligon,zodat daar iets moois voor werd gekocht,een soort laatste kadootje van mijn kabouter aan mij.Zodat ik niet zo alleen achterbleef.
Ik moet zeggen dat ik dit een mooie gedachte vind,waardoor ook Mynke weer héél speciaal is voor mij.
Toen ik Mynke kocht stond ze op een klein weitje met 3 geitjes en was ze zo a-sociaal als de pest Haha!
Inmiddels is ze al aardig opgevoed,eigenlijk doet ze het heel goed.
We hebben alweer veel meegemaakt samen wat onze band in sneltrein tempo heeft versterkt.
Kortom: ik ben weer gelukkig en supertrots op mijn meisje.

Foto's van mijn kanjers staan in mijn profiel uiteraard Tong uitsteken

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:45

@MsMarit: Okay Haha! Op marktplaats staat soms ook wel eens een Gelder x Fries Knipoog Ben altijd wel benieuwd hoe die dieren bewegen! Op een foto kan je dat helaas niet zien Knipoog
Weet je al wat je met je veulentje wil doen dan? Als je nou bijvoorbeeld dressuur zou willen beoefenen, dan zou ik toch ook eens verder kijken naar wat hengsten en dan je keuze maken Lachen Zelf rij ik momenteel een merrie van Heinse en dat is echt een heel fijn paard! De hengst Heinse schijnt ook leuke dressuurpaarden door te geven, om maar even een voorbeeld te noemen Knipoog Ik weet echter niet zo goed hoe dat met Maiko zit.. hoor er niet zoveel van, alleen dat ie de zee over is Tong uitsteken

Als je merrie nou niet dragend kan worden, kan je de kruizing wellicht ook nog andersom doen: een Friese merrie met Gelderse hengst Haha!

Zamyra is inderdaad een nichtje van Sjors, dat wist ik al *LOL*

@Pipi: wij hebben ook een jaarling die in het begin behoorlijk a-sociaal was. Ik snap nooit zo goed hoe mensen dat voor elkaar krijgen.. je kan dat toch niet over je hart verkrijgen om een paard helemaal alleen te houden? Maar goed dat het nu beter gaat met je merrie! Onze jaarling is ook al aardig opgevoed door de Arabo Fries Haha!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:47

Ow ja, een Arabo Fries: Yk Sheetan! Behoorlijk barok als je het mij vraagt *LOL* Erg ondeugend kereltje Haha! Wel ontzettend lief! Nu een jaar oud. Het is de bedoeling dat hij de dressuursport in gaat Lachen

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:47

Pipi ik hoop echt ontzettend voor je dat je dit jaar en alle komende jaren niet zoveel pech meer hebt met je paardje, je verdient het gewoon! Ik heb alles gelezen over Ligon en ook over Mynke's koliek, en ik wens je het allerbeste toe! Ben blij dat je met Mynke nu ook een band begint te krijgen, kan ze het verlies van je grote liefde toch een beetje verzachten Ach gut

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:50

Cloortje is er;

Met

Piropo mijn 13 jarige Spaanse hengst en Alegra mijn 1.5 jaar oude Spaanse prinsesje.
Piep komt oorspronkelijk uit Madrid waar ik heb ook gekocht heb, er wordt engelse dressuur met hem gereden en Doma Vaquera/Garrocha. Het engelse is om zijn lichaam te gymnastiseren en ik ga in januari weer starten.
Alegra is een meisje dat niet al het geluk van de wereld heeft gehad in haar korte leventje, ze heeft een ongeluk gehad (val of wat dan ook) en daardoor heeft haar bekken een behoorlijk klap gehad, ze heeft een tijd stilgestaan in Spanje en toen ze bij mij kwam was raar stappen het enige dat ze kon, ze ging weer durven bewegen en nu springt ze boven je hoofd uit.. ze blijft raar lopen maar ze is eigenlijk gewoon gehandicapt, pijn heeft ze niet dus dat scheelt.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:51

Oke dan.
Ben Esther, 25jaartjes jong en woon in een klein dorpje in de buurt van Rotterdam Haha!
Heb een ronde tinker in mijn bezit, Keltic genaamd.
Keltic is 15 jaar.
Ook heb ik nog 2 shetlanders die ook zeer rond zijn Haha!

Keltic en ik toen het heeel koud was :
Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19220
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:52

ik denk dat het beter is,dit topic naar de HK te verplaatsen...dan kunnen we nl ook een berg foto's posten Haha!

Maiko is gewoon een lekker ding,en hij maakt zeer mooie nakomelingen,althans als je van rond houdt...

leuk topic dit Ja

kimmie261

Berichten: 19220
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:54

kelpa,welk klein dorpje bij r'dam..ik kom nl ook uit een klein dorpje bij r'dam.. Tong uitsteken

en cloor,wat sneu van alegra,gaat het in de toekomst wel beter worden??

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:55

Idd een erg leuk topic en verplaatsen lijkt me een strak plan,ik ben gek op foto's Haha!