[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:39

maike staat nu op vakantie voor 2 maandjes
kia staat hier nu aanhuis
en schurkie ook Haha!
bisje staat om de hoek

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:41

Hier het verhaal van Suevo:

Toen ik van de zomer nog in Noorwegen was, heeft hij geknokt met normaal 1 van zijn favorite merries. Ze hebben met de konten naar elkaar toe op elkaar in staan trappen. Hij had overal wondjes en een heel dik achterbeen. Dus heeft mijn beste vriendin, die hem toen deed, de DA gebeld. Ze dachten eerst aan een reactie op al die kleine wondjes (zijn hele achterhand inclusief benen zaten eronder) dus kreeg hij medicijnen en antibiotica. Het werd wel iets minder maar niet veel. Ik kwam terug uit Noorwegen en vertrouwde het niet, zijn been was nog steeds knetterdik, dus belde ik weer de DA. Die zei dat het nog steeds een reactie kon zijn op die wondjes, en als het binnen een week niet over was, moest ik bellen.

Nou het was dus niet over, maar echt kreupel was hij ook niet, het was gewoon alleen dik. De DA kwam en voelde, en Suev moest gescanned en op de foto want het konden of de griffelbeentjes zijn, of de diepe buigers, of allebei. Dus hebben we hem een week later naar de kliniek kunnen brengen en daar bleek dat het griffelbeentje gebroken was. Gelukkig waren zijn pezen wel okej, dat heb ik alleen niet meer echt meegekregen terwijl ik daar was, want nadat ze hadden verteld dat t gebroken was, stond ik echt even in een andere wereld.

Het was gelukkig wel een mooie rechte breuk, dus hoefden ze alleen maar het losse stukje eruit te halen. Er waren geen splinters oid. Het was zo mooi dat het bijna nep leek, helaas was het dat niet. Ik moest hem nog een week later brengen, onderwijl mocht ik alleen maar 2x per dag 15 min stappen met hem, en stond hij op stal. Dit heb ik trouwens gedaan vanaf het moment dat de DA constateerde: of griffelbeentjes, of pezen of allebei. Gelukkig was hij niet gek op stal en met stappen. Toen we hem naar de kliniek gingen brengen kon ik echt wel janken, Suev was ook ontzettend gestressed enzo. 's Middags na de operatie kreeg ik te horen dat allles goed was gegaan, en als hij zijn been goed belastte, mocht hij de volgende dag alweer mee naar huis. Die avond zijn we gaan kijken, wat ik toen zag brak echt mijn hart. Suev was volledig in paniek, hij liep alleen maar rondjes in die stal! Hij was over zijn hele lijf bedekt met een laag schuim, hij stootte echt tig keer zijn hoofd, hij had ook helemaal geen eten of iets, zelfs geen hooi. Hij had echt een blik in zn ogen waar je tranen in je ogen van kreeg.

We zijn er een uur bijgebleven, daar werd hij wel rustiger van. Maar het was echt verschrikkelijk om je baby zo te zien zeg. Ik had hem hooi gegeven (ik heb daar stage gelopen haha dus ik weet waar alles ligt) en toen we op een gegeven moment weg wilden gaan, kwam hij steeds weer met zijn koppie bij de deur, zo van doe hem niet dicht, ga niet weg! Echt hartverschuerend.

De volgende dag hebben we hem opgehaald, hij was gelijk rustig terug op zijn eigen stal. Hij was de eerste dagen echt heel moe, logisch natuurlijk van alle stress. Hij kreeg 3 weken boxrust en ibuprofenachtige tabletten, 2x per dag. Gelukkig at hij die goed op. Na de eerste 10 dagen kwam de DA om de hechtingen te verwijderen, het zag er echt heel mooi uit. Je kon de wond bijna niet eens zien! Daarna nog 10 dagen een verband erom, en daarna beginnen met stappen aan de hand, weer 2x per dag 15 minuutjes. Hij liep er goed mee en na een week moest de DA weer komen, om te kijken of hij rad was. Dat was hij gelukkig, dus nu mag ik er weer op. Ik moet natuurlijk langzaam opbouwen, maar ik wil zowiezo eerst 2 weken alleen maar stappen om hem weer wat sterker te krijgen. Ik zit nu op 45 minuten en dat gaat prima, zelfs al een paar pasjes draf en onebedoelde galop hehe Haha!

Ben blij dat hij weer okej is, man heb nu wel genoeg meegemaakt met hem! Zijn allergie is nu ook onder controle, er was een biopt genomen toendertijd waar uit kwam dat het idd een overgevoeligheidsreactie was, maar om te laten onderzoeken waarvoor, kostte 500 euro en dan hadden we maar 60% kans dat we zouden erachterkomen wat het was. Dus hadden we besloten om de zomer aan te kijken, en dat werkte want het was bijna helemaal weg. Door die blessure kwam hij weer op stal, en kreeg hij weer lucerne door zijn eten. Daar zit ook melasse in. Prompt werden die bulten weer erger. Dus weer gestopt met de lucerne en nu is het weer bijna helemaal weg. Dus binnenkort krijgen we een melassevrije muesli, ben heel erg benieuwd of die bulten dan echt helemaal weg gaan. De muesli die hij nu al een aardige tijd krijgt zit maar 1% melasse in, dus vandaar natuurlijk dat het in de zomer zo veel minder is geworden! Suev ziet er echt ontzettend goed uit ook nu, ondanks zijn blessure. Ben heel tevreden over het voer wat hij nu krijgt (Marstall), 2 jaar terug toen met die peesblessure was hij echt ontzettend afgevallen Verdrietig

Hij is inmiddels ook geschoren en ik longeer hem ook weer, met veel stappen tussendoor. Het is nu gewoon een kwesti van sterker maken en dat langzaam opbouwen. Maar Suev zijn sex-avontuurtjes zijn dus nu echt voorgoed voorbij, ik wil hem gewoon niet meer met merries op de wei hebben Haha!

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:44

Zoo nou ik heb Zamyra gepimped Haha! Haar staart is nu ook weer netjes Knipoog

Moet zo maar even afwassen... heb alleen niet zoveel zin

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:49

pff wat een verhaal dinkeygirl ..
fijn dat het toch nog ene goede afloop heeft
en dat je achter zijn allergie bent gekomen (tja ga maar eens zoeken ..kan zoveel zijn..)

kan me voorstellen dat je m nu niet meer bij de merries op de wei wilt maar denk je niet dat di iets geleerd (de dames met respect behandellen.)heeft of ?

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:53

@DinkeyGirl, wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je hem niet meer bij merries zet.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:59

nickyu schreef:
pff wat een verhaal dinkeygirl ..
fijn dat het toch nog ene goede afloop heeft
en dat je achter zijn allergie bent gekomen (tja ga maar eens zoeken ..kan zoveel zijn..)

kan me voorstellen dat je m nu niet meer bij de merries op de wei wilt maar denk je niet dat di iets geleerd (de dames met respect behandellen.)heeft of ?


Hahaha nee hoor, hij is nogal hardleers Haha!

Ik ga nu ff naar stal, heb nog niet naar een moddie gePBt voor verplaatsing dus als iemand dat ff wil doen?

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:00

hej,
ik verzorg nu 4 friezen,
Lotte 3,5 (drachtig van Teeuwis)
Loekes (ruintje) 3,5
Morris (hengst) 2,5
Thirsa (Merrie) 9

ik geloof dat er wel foto's van thirza op mijn profiel staan en misschien van loekes, maar van lotte en morris nog niet. die zijn er nog niet zo lang.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:04

Hoi hoi,

Kom ik me ook maar weer melden. (mogen Grelo's wel???)

Ik ben Lisette 33 jaar, mama van Bram en zwanger van puk nr.2 die rond eind mei verwacht wordt.

Tevens ben ik samen met mijn moeder eigenaresse van een Andalusische merrie Cartuja. Zij is inmiddels 7 jaar en 2 maanden geleden spierbevangen geweest. Inmiddels krijgt ze ander voer, valt ze af en gaat het super met haar. Ze is zo ontzettend lief met een gezonde hoeveelheid spaanse peper erbij.

Dan hebben we nog een 1,5 PRE merrie die bij de Woeste Hoeve in de opfok staat. Daar gaan we over 2,5 jaar mee beginnen.

Wat een verhaal van Suevo, fijn dat het beter gaat!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:23

Tuurlijk mogen die ook *LOL* alle barokjes zijn welkom, met de nadruk op welkom Knipoog

Zooo net terug van het werk, zometeen meteen door naar de zangles..

Wat een verhaal met Suevo zeg, wat een nachtmerrie als je daar zo op die kliniek staat.. wel heel fijn dat hij het zo goed doet nu. Wat zijn het toch eigenlijk kwetsbare beesten, die knollies..

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:01

NouNou das nog eens een verhaal zeg...
Wel fijn dat het nu beter met hem gaat...

Ik sta trouwens bij Anky van Noort op stal.. *die werkt op de manege*

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:15

Als Grelootjes ook welkom zijn wil ik me ook aanmelden Haha!

Ik ben Patricia, 32 jaar. Woon samen met mijn vriend Peter en 5 katten Haha!
En daarnaast in het bezit van mijn Andalusische kanjer EnsueƱo die inmiddels op weg naar de 6 jaar(in mei).

Gelukkig gaat het weer beter met Suevo, wat een naar verhaal.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:24

Lisette schreef:
Hoi hoi,

Kom ik me ook maar weer melden. (mogen Grelo's wel???)

Ik ben Lisette 33 jaar, mama van Bram en zwanger van puk nr.2 die rond eind mei verwacht wordt.

Tevens ben ik samen met mijn moeder eigenaresse van een Andalusische merrie Cartuja. Zij is inmiddels 7 jaar en 2 maanden geleden spierbevangen geweest. Inmiddels krijgt ze ander voer, valt ze af en gaat het super met haar. Ze is zo ontzettend lief met een gezonde hoeveelheid spaanse peper erbij.

Dan hebben we nog een 1,5 PRE merrie die bij de Woeste Hoeve in de opfok staat. Daar gaan we over 2,5 jaar mee beginnen.

Wat een verhaal van Suevo, fijn dat het beter gaat!


Hoi Lisette,

Leuk om jou ook hier in het topic te zien! Fijn dat alles weer goed met Cartuja gaat, heb je dat hele leuke veulie (die zal nu inmiddels wel ouder zijn) ook nog steeds? Dat was een hengstje toch?

Bedankt allemaal voor de lieve reacties, ben ook blij dat hij weer goed loopt en hopelijk houdt hij er verder niets aan over! Hij ging vanmiddag weer lekker te keer in de paddock, gelukkig was hij goed ingepakt Haha!

Verder welkom allemaal!

Patries leuk dat je er ook weer bij bent! Zodra we in de HK zitten, moet je maar weer eens nieuwe foto's van je kanjer plaatsen!

Marit ja die ken ik wel, ik dacht dat ze in Heerjansdam stond, maar dat is misschien nog net Zwijndrecht dan? Daar aan de lindtse dijk toch?
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 16-11-06 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:25

[quote="DinkeyGirl"]
Hoi allemaal,

Nav een bestaand topic in de huiskamer willen een aantal mensen uit dat topic graag een nieuw en uiteraard zeer gezellig topic openen voor alle mensen met barokke paarden Haha!

[\quote]


uhm als je geen barok paard hebt (zeg maar helemaal nog geen eigen paard)maar er wel gek van bent mag je hier dan ook komen? Knipoog

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:27

redina schreef:
DinkeyGirl schreef:
Hoi allemaal,

Nav een bestaand topic in de huiskamer willen een aantal mensen uit dat topic graag een nieuw en uiteraard zeer gezellig topic openen voor alle mensen met barokke paarden Haha!

[\quote]


uhm als je geen barok paard hebt (zeg maar helemaal nog geen eigen paard)maar er wel gek van bent mag je hier dan ook komen? Knipoog


Hahaha je hebt toch wat MET barokke paarden Eef? Tong uitsteken Tuurlijk ben je welkom, had het misschien wat anders moeten formuleren haha Clown

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:29

mijn barokkie komt er ook aan hoor! ben hard bezig met sparen en alvast wat aan het rondkijken.
werd wel tijd. niet dan? Knipoog duurt nog wel een flink aantal maanden hoor. maar de intentie is er.
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 16-11-06 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:32

Dat is tegenwoordig Zwijndrecht Tong uitsteken..
Maar officieel woont ze indd in Heerjansdam!

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:36

even voor de mensen die mij niet kennen (en dan ga ik bijlezen hier hihi)
mijn naam is eveline en mensen kennen mij als redina.
ik ben gek van andalusiers en lusitano's. Vaak ga ik naar keuringen en eigenlijk maakt het niet uit naar wat als er maar barokke paarden zijn en dan vaak anda's of lusi's

ik pak alles wat ik pakken kan. ik ga bij mensen langs om foto's te maken. etc.
inmiddels heb ik een eigen mini site (http://dhost.info/redina/) en een baseball cap met redina fotografie erop omdat mensen vaak later op bokt zeggen: oh was jij er ook. had ik het maar geweten....

ook geef ik inmiddels priveles aan 5 mensen. ik heb geen papier hiervoor. het is gewoon zo gelopen.
in het verleden heb ik klassieke dresssuur les gehad op andalusiers. een super gave tijd. toen een tijd last van mijn rug gehad. en toen ben ik zelf les gaan geven.
de meeste hier ken ik en misste ik ook al een tijdje.
ik lees veel mee en vind het gewoon erg leuk om te zien hoe iedereen zo leuk bezig is met zijn paardjes.

zo en nu ga ik even bijlezen hier

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:40

redina schreef:
mijn barokkie komt er ook aan hoor! ben hard bezig met sparen en alvast wat aan het rondkijken.
werd wel tijd. niet dan? Knipoog duurt nog wel een flink aantal maanden hoor. maar de intentie is er.


Hehe ja als er iemand nou wel eens aan een barokkie moet dan ben jij het wel Tong uitsteken Maar ik geloof dat dat binnenkort helemaal gaat goedkomen! En ik weet heel zeker dat we dan ook ontzettend mooie foto's gaan krijgen met een zeeeeeer hoog kwijlgehalte Kwijl

Hmmm jij bent vast nog wel ff bezig met bijlezen, het gaat hard hier Haha!

Heb trouwens Djilan gePBd om de titel aan te passen en het topic naar de HK te verplaatsen. Heb wel gevraagd of het mogelijk is dat mensen op dit forum ook van het topic op de hoogte kunnen zijn.

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:53

jemig malin. wat een heftig verhaal zeg!
wat fijn dat het nu iets beter gaat. hoe vaak rijdt je hem nu?
en kan je ook grondwerk en zo met hem doen?

wanneer komen er meer foto's hier Knipoog
wessel van femke vind ik erg gaaf trouwens.
jullie ook? Knipoog

femke... komen er eigenlijk ooit nog pensionpaarden bij je of is daar geen plaats voor?
pipi hoe gaat het met mynke?
kelpla gave tinker! wat doe je er allemaal mee? (omdat je volgens mij echt alles met een tinker kan doen)
skattie. alvast succes met je wedstrijd binnenkort! welke ga je doen?
ik vind die nieuwe proeven nou niet echt makkelijker erop geworden.
jullie wel?

nicky!!!!! tijd niet gezien!

lisette. ook al een tijd niet gezien. ben benieuwd naar jou foto's want volgens mij heb ik die nog nooit gezien of al heeeeeel lang terug.

en voor de andere leuk jullie te ontmoeten!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:55

Wessel is UberSexY Tong uitsteken net als de rest van de paardjes bij Femke Tong uitsteken *incl die van mezelf natuurlijk*

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:58

redina schreef:
jemig malin. wat een heftig verhaal zeg!
wat fijn dat het nu iets beter gaat. hoe vaak rijdt je hem nu?
en kan je ook grondwerk en zo met hem doen?


Umm 2 a 3 keer, maar dan rijd ik wel buiten. Ik stap het meeste, en wat kleine stukjes draf op het gras. Ik probeer hem dan ook goed in te laten buigen en daar een beetje mee te spelen. De rest stap ik aan de hand, of longeren. Nu hij is geschoren kan ik de drafstukken langer gaan maken, en daarna de galop erbij pakken. Als hij aan de longeerlijn weer lekker soepel loopt, ga ik er weer mee in de bak aan de gang.

Haha Wessel is idd een lekker ding Tong uitsteken

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:59

dinkey wat en verhaal joh van suevo..maar gelukkig is alles goed komen....tja die weides,het is zo goed voor ze,maar ook zo verradelijk..een verkeerde klap,kan wel jou paard kosten...

zo wessel en jippie en george( Haha! ) zijn op de foto geweest...

voor evt wessel liefhebbers hier is ie...
viewtopic.php?f=53&t=684267&hilit=

jippie ga ik voorlopig maar verstoppen.... Zij zijn groot en ik is klein!

en ik heb 2 paarden als "klant" staan,ouwe fer, wessel zijn vriendje,staat op pensioen,en sjorsje van Marit,maar dat heeft een heel verhaal.. Lachen

verder komt het veulentje van kjoetie erbij,en dat was het.... Lachen

als alles lukt zetten we er nog 2 stallen bij,dat mensen een paard mee kunnen nemen als ze hier evt langs komen..meer niet,geen pensionactiviteiten meer,ik bedank daar vriendelijk voor...

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:13

Ja hoor Mijn paard weer een heel verhaal :p
Maar het is wel zo natuurlijk....
Die Grote Kleine George Haha!

En Tsjaa Jippie Die verstoppen we indd nog wel ff Lachen

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:19

Haha! jou paard heeft een heel verhaal ja..... Ja

lieve george...
Afbeelding

jippie nu...
Afbeelding

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:22

Acchh mijn lieffie Lachen Wat heeft hij toch een lekker muiltje Lachen

En Jippus ziet er al stukke beter uit dan van de zomer natuurlijk!!