Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 149 [ 3722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

35 plussers met een mini?

 
Profiel   

Ik heb scopie laten doen omdat het al jaren loopt. Vooral hoesten in de herfst. En vorige zomer ineens begon te hoesten. En dit steeds de afgelopen maanden bleef gaan ondanks ventipulmin en allerlei andere middeltjes ook hooi natmaken enzo. Buiten staat hij 24/7.
Ik had wel iets raars verwacht maar dit dus niet.
Aangezien vragen me hoofd inschieten ga ik no bellen met de da wat de opties zijn voor hem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 18:02 



 
Profiel   

Dat is vervelend. Lijkt me het beste gewoon als gezelschapspony. Dus niet belasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 07:34 



 
Profiel   

Wedstrijd was zeeeer geslaagd.
Verliep vlekkeloos!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 07:35 



 
Profiel   

Principal: ben benieuwd wat de DA zegt.

Anke super mooie foto en June is het allemaal wel goed :)

Onderstaand 2 foto's van afgelopen zaterdag, er zitten wat vlekken overheen dit komt doordat ik een foto van foto heb gemaakt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 10:38 



 
Profiel   

Wat zien ze er knap uit!
Mooi die foto waar ze over de balkjes gaan.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
June is inmiddels stipvrij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 14:01 



 
Profiel   

Was dus duidelijk pony met stip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 15:18 



 
Profiel   

Anke: ja dit vind ik ook erg mooi, daar willen we de hele proef naartoe die hoofd halshouding :)

Met wat voor spul heb je die stippen erop gedaan, vond het wel heel erg leuk staan.
Dat hartje op Emma haar achterwerk is van glittergel, bij Epplejeck gekocht, was voor de helft van de prijs, even een hartje uitknippen en dan met dubbelzijdig tape op de kont vast maken en met je vinger het inkleuren, blijft weken zitten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 12:31 



 
Profiel   

Gewoon de haarspray wat we zelf ook gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:55 



 
Profiel   

Principal, geen leuk nieuws, sterkte.
En leuke foto's Anke van de stippeltjes fjord. Gaat goed met zo samen. Die moet je houden :)

Hier ook wat minder nieuws, althans op dit moment.
Yoob was tijdje geleden onderuit gegleden op het land (gekke actie, nattigheid en boem lag hij).
Leek niets aan de hand, maar hij ging toch wat kreupelen achter.
Vandaag osteopaat erbij gehaald en hij had zijn bekken scheef staan. Maar ook zijn achterknie schiet steeds op slot.
Nu eerst zien met training of ik die knie weer in orde kan krijgen.
Maar komende dagen heeft hij rust ivm de behandeling die hij gehad heeft.
Ziet er alleen naar uit, als hij aan wil stappen, komt die knie niet los en blijft dat hele been als het ware in ruststand staan dus dat sleept hij dan wat mee, tot het ineens losschiet.
Hij kan er dan wel mee lopen hoor, maar voorlopig even geen ritjes in het bos, maar vnl. stapwerk op harde grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 23:20 



 
Profiel   

Oh jeetje dat is ff flink balen.
Gelukkig geen spierscheur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 23:56 



 
Profiel   

Ik heb de da gebeld, langsgeweest ook, het heet tracheacollaps. met lichte vorm van bronchitus.

Nu om hem te helpen gaat hij aan een kuur ventipulmin, en nat hooi, kijken of de prikkel minder wordt. In mijzelf denk ik, het is een tijdelijke oplossing, het inwendige probleem is er gewoon.
Ik vind het moeilijk, je wilt het beste en ik wil hem zo lang mogelijk houden uiteraard zonder al dat hoesten.

Sterkte Isapaardje met de blessure, balen zeg.
Leuke foto's, Anke
Ulfeino, ja hij hoest altijd al in de herfst en sinds afgelopen zomer, dat vond ik al erg vroeg in het jaar, en dit is tot nu niet weggegaan, intussen 2x kuur ventipulmin en kwam het weer, en klinkt alsof hij stikt daarom de scopie laten doen, het duurde mij wel heel lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 10:30 



 
Profiel   

Wat een narigheid hier met de pony's sterkte Isa en Principal.
Is binnendoor bekappen een optie voor Yoob? Dat kan helpen om het op slot schieten te voorkomen.

Wordt een beetje gestoord van Emma en de galop, ze springt bijna altijd verkeerd aan.
Elina net even gereden, we doen het nu anders, aanspringen zit ze verkeerd dan van hand veranderen en door galopperen, heb hoop dat ze dan in de gaten krijgt dat goed aanspringen makkelijker is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 20:04 



 
Profiel   

Longeren, dubbele lijnen om de galop te oefenen. Kun je net wat meer controle uitoefenen. Jonge dieren hebben daar vaak moeite mee. Soms zitten ze ook wat vast (osteopaat).




Voor de menners:

26 maart!!
Schrijf vast op in je agenda en geef op ☺
Dressuur vaardigheidswedstrijd in Heesch!
Alle proeven inclusief hobby en sgmw L-M-Z en FEI.
Geef je op via mijn knhs en voor de sgmw- proeven parcivalbernheze@gmail.com
Hopelijk tot 26 maart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 23:49 



 
Profiel   

Wat leuk, dat is hier dichtbij (Heesch).
Jammer dat Yoob er nu uit ligt.

En ja werd aangeraden inderdaad binnendoor bekappen. Hoefsmid komt woensdag.

Voor hoesten heb ik eens Respirator Boost van de Paardendrogist gehad.
Dit omdat Ventipulmin en antibiotica niet afdoende hielp bij Isa (icm hooi nat maken).
Toen ik paar dagen met dit middel bezig was, merkte ik al verbetering. Heb toen nog 2e fles besteld, maar nooit meer nodig gehad (afkloppen). Echt wondermiddel wat at betreft dus kan het je zeker aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-17 15:38 



 
Profiel   

Hallo mini liefhebbers! Ik ben ook een fan van 35 plus en het lijkt me zo leuk om mensen in mijn buurt te leren kennen die ook mini s hebben. Zou zo graag samen met anderen eens wat doen. Ik heb mijn lieve wop en toos.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-17 23:53 



 
Profiel   

Welkom Violafan leuke mini's Wop en Toos, vertel eens wat meer over hen en in welke regio van Nederland zit je?
Ik zit in Friesland :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-17 18:33 



 
Profiel   

Onze ex kater heeft waarschijnlijk zijn rechter pols gebroken.
Helaas kan er door de DA weinig aan gedaan worden en duurt het zo'n 4-6 weken voor het niet meer pijnlijk is.
Veel rust en binnenhouden was het advies, tot op heden lukt dat wonderwel met deze boerderijkat :)

Hij heeft een eigen stoel, krijgt 4 keer per dag brokjes en daarna kattenmelk met warm water op de stoel, wordt na het eten van de stoel naar de kattenbak getild, doet zijn behoefte en wordt weer terug naar de stoel getild :D
Tot op heden heeft hij ook geen enkele behoefte om verder uit de stoel te komen of om eruit te willen, dus dat is mooi.
verder maar afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-17 21:06 



 
Profiel   

Ulfeino, hoe is het met je je-weet-wel kater?
Lukt het met rust geven?

Hier is het lastig om Ome Yoob rustig te houden.
Dus gisteren begonnen met stappen voor de wagen, maar ook dan wil hij zo graag harder, zeker met de (veel lichtere) tweewieler achter zijn billen.
En geef ik hem al nauwelijks iets van brok op dit moment, maar hij heeft pit genoeg.
Maar was wel lekker weer achter hem te zitten en tijdens het rijden gaat alles goed.
Het is pas als hij daarna weer stil komt te staan dat die knie achter weer op slot schiet en niet goed los komt. Hoop toch dat het snel over is hoor, maar volgens osteopaat kon dat wel tijdje duren. Dus we stappen braaf door :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 10:36 



 
Profiel   

Fijne foto isapaardje , hij kijkt vrolijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 12:08 



 
Profiel   

Vrolijk snoetje. Die lijkt wel te willen speeden!
Hopelijk heeft hij er snel minder last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 13:22 



 
Profiel   

Hij is geen goed patiënt.
Als hij op gang moet komen kijkt hij wel uit, want is er ongemak voor hem, maar eenmaal lopend vergeet hij het en gaat hij maf doen, ook op de wei, zelfs op een vierkante meter kan hij enorm gek doen. Hij kent echt geen maat, mafketel.
Vandaar dat ik hoop dat ik zo met licht werk de spieren zo snel mogelijk kan trainen zodat de knie beter functioneert. Afwachten, maar kon wel weken duren zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 20:02 



 
Profiel   

Yoob ziet er goed uit!

Mijn minies willen zo graag gras. Ze eten nu wat sprieten, en modder. Ze hebben dus diarree. Vervelend! Ik wil zien dat ze vanaf morgen een half uur de volle weide opkunnen.

Vliegje doet zijn kleuterlesjes en Sunny rent braaf mee als handpaard naast de groten. Ook loopt hij naast t mountainboard en dit vindt hij geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-17 20:10 



 
Profiel   

Ja hij ziet er goed uit; nu dat been nog in orde zien te krijgen.
Heb er geen ervaring mee, dus geen idee hoe lang het kan gaan duren zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-17 20:06 



 
Profiel   

Vandaag beide voor het eerst het mentuig erop gehad en aan de dubbele longe/lange lijnen getraind.
Mooi weer. Fijne training = genieten

Bubbles
[ img ]

Roosje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-17 22:46 



 
Profiel   

Anke: ziet er goed uit.

Even weinig aanwezig geweest, hier thuis gaat het allemaal niet zo naar wens en was bijna zover het bijltje erbij neer te gooien, maar na praten besloten het nog een kans te geven.

Vraag me af of ik door moet gaan met Elina en Emma, naar mijn gevoel doet Elina veel liever andere dingen dan ponyrijden of naar haar pony omkijken, ze zegt van niet, maar als ik niets zeg dan komt ze zelf ook niet met het idee om even te rijden ook gaat ze niet even naar Emma en Kyara om ze even te poetsen ofzo.
Als ik Elina ernaar vraag zegt ze ik wet het niet.
Kyara is verschrikkelijk aan het verharen dus die poets ik iedere dag even.

Gister heeft ze wel even gereden (omdat ik het zei) en dat ging heel goed en het is zo'n leuk stel, zo jammer |(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 149 [ 3722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen