35 plussers met een mini?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:58

Leuk zo voor de slee!
Hier komt het er steeds net niet aan toe :(

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:09

Hier ook vaak niet en daarbij ben ik zo bang dat ik de wei 'glad' slee tot een ijsbaan. Maar omdat er nu al direct dooi zou volgen, dacht ik, nou kan het wel hahaha.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:15

Sleeën, leuk!!

Hier gelukkig maar een filterdun laagje sneeuw

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:23

Het sneeuwt hier (Brabant) al weer volop. Dus wellicht morgen nog een ronde hahaha. Nu er direct dooi op komt, is het wel leuk, want dan maak ik er geen ijsbaan meer van (en zit ik dus na het sleeën niet nog dagen met ellende).

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:30

Dunya heeft me vandaag blij verrast.
Ze wilde op June rijden. Zo ineens. Ingeladen. Naar de manege. En ja hoor...rijdt zo ermee rond.
Erna de kleine uk nog ff erop.
Een impulsief geslaagd moment!
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:45

Paarden aan huis. Ben de laatste tijd niet fit. Dan 5 stallen doen, valt me zwaar. Ga dan ook twijfelen. Aan rijden/trainen kom ik meestal niet toe. Droom van 1 rijpony. Weinig werk, weinig kosten en dan tijd over voor de leuke dingen.
Verzorgster is na 3 jaar er plots mee gestopt. Zet me toch aan het denken.
Alleen dan kiezen wie blijft en wie weggaat. Verschrikkelijk. Ze zijn allemaal super fijn!

Pinto 6 jaar
Tinker 7 jaar
Fjord 8 jaar
Allen tussen de 1.45 en 1.47 m.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:49

Anke: oei moeilijke keuze, maar ik kan me wel voorstellen dat het je zwaar valt.
Ik ben altijd in de overtuiging dat alleen ik goed voor mijn dieren kan zorgen, maar dat is natuurlijk onzin, want als ik de verhalen hier op bokt lees zorgt iedereen in dit topic en ook de meesten in andere topics heel goed voor hun pony of paard.
Maar goed het blijft lastig en ik denk dat als er 2 weg moeten en 1 mag blijven je schuldgevoel je parten gaat spelen.
Ik zou gewoon rustig aan om me heen gaan kijken of je een goed nieuw thuis voor 1 kunt vinden, niets overhaasten, breng het hier en daar ter sprake en wie weet komt er iemand voorbij die je dolgelukkig maakt met één van jou dieren.

Gister de storm getrotseerd en met Elina en Emma naar de manege geweest, de zadelpasser van Divoza kwam daar en wilde Elina haar zadel ook wel even nakijken.
Het zadel paste op zich wel goed, maar lag niet helemaal goed, het schuift een beetje naar voren doordat ze een beetje een hangbuikje heeft :o , dit is eenvoudig aan te passen door het aanbrengen van een extra singelstoot aan de voorkant en hij adviseerde me een anatomisch gevormde singel aan te schaffen zonder elastiek of met alleen aan 1 kant.
Moet even een afspraak maken met de werkplaats ze maken het dan terwijl ik wacht.

Ze heeft ook nog even een Pagony diamant geprobeerd, mooi zadeltje en hier zat standaard al zo'n singelstoot aan, maar ze had niet zoiets van dit zadel zit echt veel lekkerder, het bleef wel mooier liggen door die singelstoot :)

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:09

Anke, een lesklantje van me zoekt wel een ponietje, niet te oud. :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:51

Bijzonder dat er op dit moment zoveel mensen met paarden aan huis zich dingen beginnen af te vragen omtrent de hobby en dus ja, heel herkenbaar Anke. Het lijkt zo'n ideaal paarden aan huis, maar je moet er wel altijd voor ze zijn, en niet voor 90%, maar voor 100%. Bij mij staan ze net niet aan huis, maar wel heel dichtbij, bij mijn ouders, voordeel als wij weg zijn kan mijn moeder ze verzorgen. Maar die is nu al weken niet in orde en ik kan niet eens een volle dag weg. Dus ja dan ga je vanzelf nadenken hoe het ook al weer zit met dat ideaal ;)

Maar is het een idee om andere verzorger te zoeken? Of je paarden te laten leasen? Weg is weg en je hebt een fantastisch stel bij elkaar. Zal lastige keus zijn om er eentje (of meer) weg te doen. En 1 paardje overhouden gaat ook niet; ze hebben toch elkaars gezelschap nodig in mijn ogen.
Sterkte met je keus.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:03

Isa. We hebben er in totaal 14.
Dus eentje zal het niet zijn..haha

Ja we hebben nu een topclubje bij elkaar.
Eerlijk is wel dat als ik had geweten dat onze verzorgster ermee zou stoppen..ik nooit de fjord nog had gekocht.
Was zodat we samen buitenritten konden maken.

Heb momenteel buikgriep, niemand die het over kan nemen. Dus valt nu ff super zwaar.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:00

Oh hahaha, dat is mijn nooit duidelijk geweest dat je er zoveel had ;)
Maar dan is het extra zwaar om het alleen te doen en zeker als je dan ook nog ziek bent.
Beterschap in ieder geval.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:15

10 kleintjes
Welsh A
Pinto
Fjord
Tinker

Leuke verzameling.

Ja als ik ziek ben, dan is het heavy.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:20

Eind vd middag/begin vd avond heeft Dunya geoefend voor de Bixie.
2e keer dat ze op June (fjord) rijdt. Super trots hoe ze dat zo doer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:04

Anke: zier er heel netjes uit zowel op de kleine als op de grote :)
Hebben jullie al wat opgegeven voor Bixie?

Wij zijn net terug van Bixie A in Gorredijk, vreselijk slecht weer, maar prima geregeld en het ging vlot, was gezellig etc.
Er deden 5 mee, Elina is in de 1e proef 3e geworden en in de 2e proef 2e.
Heel tevreden, Emma vond het wel weer wat spannend, maar dit keer gelukkig geen getrek aan de teugels :D .
Er waren wat kleine slordigheidjes zoals volte niet groot genoeg, te ver voor A afwenden, beetje slingeren etc.
Allemaal dingen waar je op kunt oefenen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:09

Dinsdag minispringen op de manege met June (lees balkjes draven).

Donderdag Bixie met June en Sky.
Begeleidingsproef
Dressuur AA

Knap gedaan van Elina met Emma!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:15

Leuk Anke, vind Bixie een goed begin voor de jonge ruitertjes en ook voor jonge pony's :)
Er was een fotograaf gister, heeft 3 foto's gemaakt, heb er 2 besteld en 1 om online te kunnen gebruiken, vooral die vind ik erg mooi, is genomen terwijl ze over de balkjes draaft.

Heb nog wel even een mailtje naar de organiserende vereniging gestuurd.
De jury stond te kijken toen we aan het losrijden waren (A was nog niet begonnen) Elina had zwarte handschoentjes aan (was een witte kwijt :( ), hij zei dat dit niet mocht, ik was het daar niet helemaal mee eens, maar goed hij was vol overtuiging en je mag verwachten dat een jury het weet.
Deze manege heeft ook een ruitersportwinkeltje dus witte handschoentjes gekocht.

Ik kon niet nalaten om het nog even uit te zoeken en wat blijkt, vanaf 2013, mag je met en zonder handschoenen rijden en in elke kleur die je wilt!
Bij de prijsuitreiking was tevens een prijs voor mooiste geheel (niet verkleed hoor) dit werd gewonnen door een jongen die de pony beenbescherming om
had zowel voor als achter, kon niet nalaten om dat ook nog even te vermelden, als je als jury dan zo op wat wel en niet mag let dan kan dat natuurlijk ook niet, anders had ik Emma ook wel de mooie bijpassende peesbeschermers omgedaan :D

Deze jury (overigens erg aardig hoor) jureert veel bij wedstrijden, ook officiële B en hoger dus ik hoop dat ze het wel even aan hem doorgeven zodat anderen niet aantekeningen of puntaftrek krijgen doordat ze in zijn ogen verkeerde kleur handschoenen aan hebben.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:01

Handschoenen zijn helemaal vrij.
Bij Bixie mag beenbescherming.
Wel aparte keuze als dit de doorslag gaf voor een prijs.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:05

Dat zeg je wel dat beenbescherming mag bij bixie, maar dat is heel verschillend de ene jury staat het toe de andere weer niet, ik hou me maar een beetje aan de gewone reglementen of er moet bijstaan dat ze verkleed e.d. mogen dan is alles toegestaan :)
Zo rijden er ook met hulpteugels als thiedemanteugel martingaal etc., maar ook daar zijn weer bepaalde eisen op van toepassing.
Ik heb er verder geen problemen mee, maar straks in de B mag het ook niet dus wij proberen het voorlopig ook maar zonder en dat gaat tot nu toe vrij goed :)
Maar eerlijk is eerlijk toen Emma Elina steeds uit het zadel trok heb ik er ook wel over gedacht :)

Zal morgen Divoza even bellen om te horen of ze morgen de extra singelstoot eraan kunnen zetten dan is dat ook maar weer klaar.
Daarnaast zijn Elina haar rijschoenen helemaal versleten, de hele zijkant zit los, heb het al 3 keer gelijmd maar het is geen doen meer, dus moeten er nieuwe komen.
Ze heeft er 2 jaar mee gereden dus ze hebben hun geld wel opgeleverd en heel duur zijn deze niet 35 euro geloof ik, van mondoni zijn ze, het lijkt net leer maar is het niet.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:17

Martingaal mag. Riem om de hals mag.
Al het andere niet. Ook geen bokriempje.
Ze zijn er vaak niet streng op. Gaat om het plezier vd kinderen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:21

Voor uit het zadel trekken heb je zo'n aparte leren riem. Kun je bovenaan het hoofdstel vastmaken.

Netjes 35,- dus maar 17,50/jaar!
Altijd leuk om paardenspullen te shoppen.

Bixie wedstrijd is afgelast voor buitenstaanders ivm heersende droes in die regio.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:40

Zo'n riem heb ik gekocht, maar was een waardeloos ding, je moet hem aan het kopstuk van het hoofdstel vastdoen, maar hij glijdt na een paar rondjes al naar links of rechts waardoor hij naast de hals hangt en de werking weg is.
Heb hem dan ook teruggestuurd.

Heb toen gewoon een dubbel strotouwtje strak om het kopstuk geknoopt, dan een dubbel strotouwtje als bokriempje tussen de beide ringetjes naast de boom van het zadel.
Het touwtje wat ik vastgemaakt heb aan het kopstuk doe ik losjes midden aan het boktouwtje vast, is ze erg vervelend dan doe ik hem strakker.
Werkt perfect en kost niets :)

Jammer dat de bixie is fgelast, hier op 10 maart en 18 maart bixie, beide kan Elina niet naartoe, 10 maart zit ik in Dubai en 18 maart heeft ze een turnwedstrijd, jammer maar ja je kunt niet alles :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:11

Wauw gaaf. Dubai!

Ja zie idd geregeld een strotouwtje die daarvoor dient.

Dunya net voor de 3e keer op June gereden. Ze wil morgen met haar het minispringen doen. Dat heeft June nog nooit gedaan dus wel ff oefenen. Daarna storm en regen. Bah!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:29


principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:59

Hoi iedereen. Ik lees nog steeds mee, met ieder
Ik heb het vervelende nieuws gekregen dat mijn shet een luchtpijp vernauwing heeft, ontzettend rot nieuws.
Voor deze actieve knul, die ik nu een klein jaar voor de sulky heb, ontzettend sneu, en hij vind het zo leuk en nu door deze aandoening gewoon steeds meer momenten heeft dat ie flink hoest en alsof hij stikt.

Was ook te zien op het scherm tijdens de scopie..
Ik ben echt ontdaan, en ben wel blij dat ik tot nu veel sulky momenten heb gehad.
Ik moet dit laten bezinken en ga nog goed navragen wat nu nog mag, kan, voor deze kleine man.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:14

Principal: wat een rotnieuws is |( , waarom heb je onderzoek laten doen, merkte je aan hem dat hij er moeite mee had?

Anke: Wat rijdt Dunya goed met june, ik zou zeggen June moet blijven voor Dunya :D
Heb je al een keuze gemaakt?

Net terug van Divoza, extra singelstoot bij de boom zit eraan, kosten vielen me mee, 35 euro voor beide samen en het halve zadel moest uit elkaar.
Er een nieuwe singel bijgekocht, had een anatomische singel maar die was niet zo heel erg breed onder de buik en had niet echt zo'n uitstulping die richting de voorbenen zit, heb nu een Pagony anatomische singel, ziet er mooi uit, soepel, zacht en met 3 ringen voor touwtjes of bijzet of iets dergelijks.
Verwacht overigens geen wonderen van de veranderingen, maar heb het laten nakijken en laten doen in de hoop dat het voor Emma zo prettig mogelijk is.
Zadel is erg belangrijk, Elina was een beetje boos en zei "ik wil geen ander zadel", ik heb toen tegen haar gezegd dat we dat ook alleen doen als dit zadel echt niet goed is, gelukkig hoefde het niet.
Maar heb haar wel duidelijk gemaakt dat een zadel hetzelfde is als schoenen voor ons, schoenen die niet lekker zitten kun je niet lekker mee lopen of goed mee presteren.
Toen begreep ze het wel beter.

Ook nog nieuwe rijschoenen voor Elina gekocht, de ouden had ze ondertussen 2 jaar en de zijkanten waren helemaal los, dus dan kon echt niet meer.
Heb dezelfde weer gekocht 1 maatje groter.
Mondoni Sterling II, zijn van kunststof maar het lijkt net leer en zijn zelfs goedkoper dan die glimmende rubberen dingen :)