[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:23

Haha zo lief als ze zo in hun element zijn :D

Ik wilde gisteren na werk lekker naar Pepper toe. Dus ik rij op de snelweg en hoor mijn V snaar opeens heel hard piepen, waarna ik een knal hoor en echt o-veral rook.. in de auto, buiten de auto. En het werd bloody hot dus ik dacht dat ie in de hens stond := snel auto op de vluchtstrook gegooid en uitgestapt.
Achteraf valt het allemaal mee gelukkig. De aircopomp was oververhit waardoor de multiriem was gesprongen. ANWB heeft me opgehaald en het tijdelijk kunnen maken zodat ik tot het weekend nog even rond kan rijden. :) De kosten vielen zeeeeer mee dus dat was allemaal fijn.
Alleen kleine Peppertje dus niet kunnen zien gisteren, want ik was pas om half tien thuis van de ANWB :(:) Vandaag na de fysio nog een poging wagen.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:02

Oh wauw schrikken. Gelukkig valt het uiteindelijk mee

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:13

Ja ik zat helemaal te shaken in de auto omdat ik er zo van geschrokken was. :\ Maar gelukkit valt het mee inderdaad.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:15

Patricia_86 schreef:
Hier ook steeds van die regenbuien. .. gisteren stond mijn hele balkon blank!
Vrijdag de manifestatie
09:10 faya vaardigheid
10::00 faya L dressuur
11:30 caya M dressuur
11:50 caya vaardigheid
13:30 faya onder zadel dressuur
13:50 caya onder zadel dressuur
14:30 caya bestgaande lange teugel pony
15:30 faya bestgaand kids tm 8
16:00 caya bestgaand kids tm 10

Heb tweespan terug getrokken. Die had ik anders er ook nog tussendoor.

Zo dat is een vol programma!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:16

Ontzettend schrikken, gelukkig valt het mee achteraf.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:45

Ik lees af en toe wat mee maar zit lekker op de camping in Frankrijk.
Geen geweldig weer helaas maar vooruit we vermaken ons wel.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:53

Ohh lekker genieten Ingrid! Jammer van het weer, maar fijn dat jullie je lekker vermaken. :)

Mandy: Ja, gelukkig maar inderdaad.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:40

Zo dat is schrikken frummels

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:27

Ingrid balen van het weer. Heb je eogwn caravan / tent mee?

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:21

Zo, ik ga even een ego berichtje plaatsen :o :D
Vandaag heb ik Lian voor het eerst (echt) gelangelijnd (schrijf je dat zo?) het was echt geweldig! Ze deed het super goed, het begin wat onzeker maar toen werd ze steeds uitbundiger. Ik had haar in draf gekregen en rende achter haar aan, en toen bood ze zelf de galop aan! :):) normaal wilt ze nooit in galop als ik haar aan het longeren ben, maar nu was het galop, oortje naar voren, met d'r kopppie schudden, kleine bokken sprongetjes, als je dat gezien had zou je niet denken dat ze normaal niet vooruit te branden is. Ben erg tevreden over vandaag, morgen maar weer proberen, het half uur/uur vloog vandaag veel sneller dan wanneer ik aan het longeren was. Ben super blij dat ze het zo goed deed. Ik gebruik met longeren altijd een zweep, nu gebruikte ik de leidsels, ik denk dat ze dat ook fijner vindt. :D *\o/*

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:09

Nooit de leidsels als zweep gebruiken is eigenlijk eerder de regel, aangezien je ze dan een ruk in hun mond geeft bij het aantikken. Wel mooi dat ze het zo leuk vond, maar ik zou het of bij stemcommando's of bij stem+als ze niet luistert een kort tikje met de zweep houden :P

Veel plezier nog Ingrid en hopelijk wordt het weer daar wat beter!

Verder reageer niet op alles meer, want ik houd het wederom niet echt bij. Ik lees wel mee trouwens.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:29

Ze heeft geen bit in en ik trek niet aan de leidsels, dus ik denk niet dat ze een ruk krijgt in haar mond :D
Stemcommando's ben ik nu mee bezig

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:17

Ik meld me hier weer.

Ik ben youri en 16 jaar oud.

Ik heb een verzorg shetlander

Klein paspoort:

Naam: Arie
Leeftijd: 40
Geslacht: Ruin

Arie was aan 1 oog blind en heeft nu helaas aan het andere oog ook een oog afwijking. Waardoor Arie nog minder ziet.

Wat ik met Arie doe:
Lange lijnen
Werken aan de hand
Wandelen
Longeren
Bandje slepen.

Arie word steeds fitter er moet elke dag wel galoperen met werken. Anders gaat die na een paar dagen bokken en in rengalop door de bak.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:20

Afbeelding

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:50

Welkom Youri! Ik denk dat je de oudste shet van het topic hebt :) Leuk dat hij ook nog een actief pensioen heeft.

Nanne, een stuur is een stuur en geen gaspedaal. He vraagt een paard niet voorwaarts door met leidsels of lijnen op de kont te tikken. Ook al gebruik je geen bit, de druk komt toch ook op het hoofdje terecht. Dat is niet wat je wilt. Wel onwijs fijn dat je training zo goed ging! Bij het werken aan de lange lijnen is het niet de bedoeling dat je zelf mee moet rennen. Dan verlies je je eigen balans en coördinatie. Jij moet kunnen lopen en het paard moet zich aanpassen aan jouw tempo. Voor draf vraagt dat al een zekere mate van balans en verzameling. Galop is helemaal lastig en echt een oefening voor de zéér gevorderde trainer.

Wat een druk programma Patricia! Ik ben benieuwd of je alles op tijd gaat redden. Neem je genoeg hulptroepen mee?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:02

StalNollie; in de tent :-)
Net weer buitje gehad. Ach komt goed :-)

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:06

Ik ga volledig over op bit loos. Van de week voor het eerst bitloos gegaan. En hij loopt er fijner mee dan met bit.

Weten jullie toevalig waar je mini shetlander peesbeschermers kan krijgen met korting? Mogen ook 2de hands zijn. Beschadigt maakt niet uit.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:09

Youri zie mijn advertenties :-)

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:13

IngeridM: Ik zag het. Helaas zoek ik niet van die 3 in 1 beschermers. Maar echte beschermers (snap je wat ik bedoel?) wil ze gaan verven. Vandaar dat ik niet de hoofdprijs wil betalen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:40

Lekker Ingrid! Geniet van je vakantie :)

Welcome back Youri!

Ik zit aan het Gardameer in Italië. Morgen gaan we richting Venetië is ons plan, maar we zien wel waar we opnieuw stranden :D
Afbeelding

Had wel moeite om van huis te komen aangezien Donja net een ontstoken oog had gekregen. Ik weet wel dat mijn broertje (14, maar ik ken geen verantwoordelijker persoon dan hij) goed voor haar zorgt, maar vind het wel lastig :\ had een lastig weekend aangezien huisje niet door ging, reden is niet bijzonder aangezien de gemeente het (alweer) verpest heeft. Ook heb ik mijn konijntje in moeten laten slapen..... viel me zwaarder dan verwacht :( maar is beter zo

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:45

Nanne ik deed ook eerst lange lijnen zonder zweep dit is mij gelijk afgeleerd := gewoon een klein springzweepje zou als voldoende moeten zijn en desnoods met clickertraining je paard desensibeliseren (schrijf je dat zo?)

Patricia vol programma zeg, ben je wel even mee bezig :oo heb je extra hulp mee die dag? Want anders lijkt het mij bijna geen doen :=

Youri welkom terug bij mhs zijn mini peesbeschermers in meerdere kleuren nu in de aanbieding

Frummels dat is echt schrikken zeg! ::oo gelukkig viel het mee.

Vandaag een rustig stap-draf rondje gedaan :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe vinden jullie mijn tuig icm sulky zo zitten? Op of aanmerkingen? Ik zou mijn rekje nog iets naar voor moeten doen denk ik? Maar dan zou mijn stoeltje ook weet naar voor moeten anders kan ik niet lekker bij de beugels.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:12

Lillian_: De site van mini horseshop doet bij mij een beetje raar. Zijn de hb mini peesbeschermers ook in de aanbieding? En hoe duur?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:35

Lillian, het werkt nog veel simpeler bij een hca; gewoon het lamoen inkorten :)
Daarvoor meet je eerst even op wat de afstand is waarop het rekje ideaal staat voor jou voeten. Dan draai je de imbusschroeven van het rekje een stukje losser en daarna de schroeven van het lamoen. Ik denk dat je het lamoen wel een cm of 8 à 10 korter kan zetten. Vervolgens eerst het lamoen vastdraaien en daarna het rekje weer.
Heb je het rekje wel eens dichterbij gehad? Ik vind je namelijk lang zitten met je benen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:40

Lamoenen staan al op zn kortst := En ik heb met 1.70 niet eens extreem korte pootjes :roll: maar het rekje kan niet verder naar voor zonder mn stoel mee te moeten nemen

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:56

Jeetje wat gaan jullie hard, ik kan niet alles lezen en reageren, maar als ik thuis ben maak ik een bijleespost, gaat zo lastig op de telefoon....

Gave HCA's allemaal, kan ook niet wachten tot ik weer aan de slag kan zondag.

Welkom Youri

Fijne vakantie Kiekeboefje, genieten he :j

Kreeg een berichtje uit Nederland dat Toliene haar stenen paddock klaar is <3 dus ze kan en mag eindelijk weer lekker naar buiten. Van de week krijgt ze er nog een schuilstalletje bij zodat ze overdag niet nat hoeft te worden als het regent.
Afbeelding

Hier nog heerlijk in het zonnige Griekenland, maar zondag 5:30 gaan we helaas alweer richting huis ;(. Al ben ik wel blij om weer bij mijn ponyvriendjes te kunnen zijn <3