[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:44

Fennadev schreef:
Jorie loopt mank. Ik vermoed bevangen. Da is onderweg. Hij staat nu weer in de paddock, maar wond is ook nog gezwollen. -O-

Sorry voor de egopost, maar ik was even in Amsterdam voor een concert en heb dus nog niet bijlezen.

Ah nee klote zeg. Heel veel sterkte!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:15

Gatsie Fenna! Sterkte voor Jorie!

Trouwens: ik kom vrijdag 13 oktober een keer in jou les meelopen met Donja! :)

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:32

Leuk Kiekeboefje! Ook een erg mooi voorbeeld huis. Ik hoop dat Alex nu niks krijgt, maar wat was die strontvervelend vanavond zeg. Hij moet duidelijk weer eens aan het werk. Ik had Jorie aan een halster vast en hield ondertussen Alex vast aan zijn oor om te voorkomen dat die zijn neus overal naartoe stak en Jorie moest dus stil blijven staan vanwege die prik in het bloed. Ik kwam handen tekort met Alex zijn nieuwsgierigheid erbij :')

Nou ik ben echt blij dat ik de veearts gebeld had, Jorie stond met 41 graden koorts. Hij kon overigens voelen aan de wond dat die ook ontstoken is geweest, maar nu weer rustig en mooi dicht gegroeid. Verder heeft Jorie gelukkig geen waarneembare puls in zijn voorhoefjes. En ik had een filmpje gemaakt van Jorie zijn lopen eerder en aan de hand daarvan heeft de da toch wel hoefbevangenheid constateert. En Jorie heeft nu een injectie in het bloed gehad tegen koorts/pijnstillend, omdat ik niet zag zitten om 3 keer in zijn hals een spuit te moeten geven. Verder moet hij de komende 3 dagen sulfatrim pasta krijgen à 200 kilogram per dag. En ik moet morgenochtend temperaturen en dan aan de hand daarvan gaan we of buut of metacam opstarten. Hij mag morgenochtend niet hoger dan 38.5 zitten.

Ik las dat Boef verkocht is naar een goed plekje, hopelijk is Sjors ook gauw weer wat beterder Ayla. :(:)

Willem is weer mooi kaal geworden zeg Susanne <3

Wat een pech met Ernst, Quilfa, hopelijk gaat het snel weer beter met zijn beentje. :(:)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:58

Fennadev schreef:
Leuk Kiekeboefje! Ook een erg mooi voorbeeld huis. Ik hoop dat Alex nu niks krijgt, maar wat was die strontvervelend vanavond zeg. Hij moet duidelijk weer eens aan het werk. Ik had Jorie aan een halster vast en hield ondertussen Alex vast aan zijn oor om te voorkomen dat die zijn neus overal naartoe stak en Jorie moest dus stil blijven staan vanwege die prik in het bloed. Ik kwam handen tekort met Alex zijn nieuwsgierigheid erbij :')

Nou ik ben echt blij dat ik de veearts gebeld had, Jorie stond met 41 graden koorts. Hij kon overigens voelen aan de wond dat die ook ontstoken is geweest, maar nu weer rustig en mooi dicht gegroeid. Verder heeft Jorie gelukkig geen waarneembare puls in zijn voorhoefjes. En ik had een filmpje gemaakt van Jorie zijn lopen eerder en aan de hand daarvan heeft de da toch wel hoefbevangenheid constateert. En Jorie heeft nu een injectie in het bloed gehad tegen koorts/pijnstillend, omdat ik niet zag zitten om 3 keer in zijn hals een spuit te moeten geven. Verder moet hij de komende 3 dagen sulfatrim pasta krijgen à 200 kilogram per dag. En ik moet morgenochtend temperaturen en dan aan de hand daarvan gaan we of buut of metacam opstarten. Hij mag morgenochtend niet hoger dan 38.5 zitten.

Ik las dat Boef verkocht is naar een goed plekje, hopelijk is Sjors ook gauw weer wat beterder Ayla. :(:)

Willem is weer mooi kaal geworden zeg Susanne <3

Wat een pech met Ernst, Quilfa, hopelijk gaat het snel weer beter met zijn beentje. :(:)

Zo dat is echt hoog! Hopelijk morgen de koorts lager

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 00:07

Dat is een hoge koorts!!! Hopen dat het morgen beter is.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:18

Hoe is het nu? :(:)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:54

Kiekeboefje; wat gaaf zeg; huis gekocht ;gefeliciteerd!

Welkom Jessica!

Fennadev; jeetje wat vervelend en wat een hoge koorts! Hopen dat het snel is gezakt!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:21

Heel veel sterkte met Jorie.. Hopelijk voelt hij zich inmiddels weer wat beter :(:)

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:41

Sterkte met alle zieke pony's, echt een ziekenboeg hier!

Pff wat een hoge koorts Fenna! Hopen dat het zo een stuk lager is.
Weet nog zo goed vorig jaar Januari dat die van mij 2 weken zo ziek was.. dan voel je je echt machteloos!
Die stond ook een goede week met 40 graden koorts vol op de Metacam..

Gaaf je huis Kiekeboefje!
Wanneer wordt het opgeleverd?

Leuk Patty je nieuwe auto! Kan je hier ook je trailer achter doen?

Las ook nog iets over bitjes! Ik ben heel tevreden over de HH Hulstrens, die ligt heel fijn stil!
Ze vond de watertrens en bustrens niet fijn dus dit compromis :+

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:54

Hoe ziet een hulsstrens eruit?
Hoe is de koorts nu fenna?
En hoe is het met Alf op zijn postzegel wei?
En hoe gaat het met Sjors ?
En met de pony met het roze verband? Sorry zijn naam vergeten...

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:07

Met Jorie gaat het de goede kant op, het was gisteravond dus acuut. Hij was gistermiddag nog lekker helder en hinnikte nog erg alert naar mijn moeder, verder liep hij toen goed. Zijn temperatuur was vanochtend nog te hoog(39,5 graden), maar hij hinnikte weer zacht ter begroeting en volgde mij overal zo en zo kwaad als het ging qua lopen. En hij probeerde Alex zijn voer te stelen, want die krijgt namelijk nog wel een volle bak voer en hij krijgt maar een miezerig aantal brokjes en meer niet. Een halfuur later weer getemperatuurd en toen zat ie op 39,25, dalende temperatuur dus. Dan de da gebeld en die vond zijn gedrag aan de hand van mijn beschrijving ook genoeg verbeterd om hem op metacam te zetten en daarvoor hoefden ze niet weer langs te komen. Natuurlijk bel ik direct als ik ook maar enigszins verslechtering zie op dit moment. Allevier zijn hoeven zijn wel warm, terwijl die van Alex gewoon koud zijn, maar hij heeft echter geen/nauwelijks voelbare pulsatie. Meneer zijn voor nu weer blije toet:
Afbeelding

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:33

Het houdt maar niet op hier met de zielepietjes. :(:) Fijn dat Jorie al wat beter gaat! Lief hoofdje heeft hij.

Nick heeft ook een keer flinke koorts gehad, 40 graden. Waarschijnlijk een allergische reactie op de enting want zijn temperatuur was de dag erna alweer normaal. Hij voelde zich wel even zo slecht dat hij door zijn beentjes zakte met hoeven krabben, ik schrok me het apelazerus.

Over bitjes, voor Nick heb ik een ongebroken kneveltrens van MHS. Onze nrps pony heeft een sprenger dynamic, maar die zijn er jammer genoeg niet in kleine maatjes.

Sterkte met Boef Ayla :( Hoe gaat het met Sjors nu?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:42

Fijn dat het al wat beter lijkt te gaan Fenna.

Laura: zo dat is schrikken :oo wel fijn dat alles de dag erna weer normaal was.

Kiekeboefje: wat gaaf zeg! had er even overheen gelezen eerder, sorry. Lekker van genieten :)

Patty: leuk, een nieuwe auto!

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:31

Mooi dat er al snel vooruitgang is Fenna!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:05

hebben jullie de nieuwe stout collectie gezien? <3 <3 <3 <3 <3
dat halster en zweetdeken <3 <3 <3 <3

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:08

Ik zie het nieuwe halster wel maar de zweetdeken niet? Waar kan ik die zien?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:10

Patricia_86 schreef:
hebben jullie de nieuwe stout collectie gezien? <3 <3 <3 <3 <3
dat halster en zweetdeken <3 <3 <3 <3


Ja helaas heb ik die gezien :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:17

Waar?! :oo

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

op agradi staat het <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 wordt je zo hebberig van _/-\o_

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

Volgens mij heb ik die laatst op de FB pagina van horsetopshop gezien, maar daar moet je mij niet op vastpinnen.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

Helaas valt Alex precies tussen twee maten in bij de stout collectie...
Jorie niet, maar die houdt gewoon zijn wintervacht.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:24


Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:25

Ohhh zo lief <3 die springschoentjes zijn ook echt leuk!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:27

Kiekeboefje schreef:
Ohhh zo lief <3 die springschoentjes zijn ook echt leuk!

ik heb de springschoentjes, maar mijn pony's te grote hoeven..... ;( had ik gekregen van mijn stagiaire

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:30

Oh ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel leuk :o het printje vind ik wel erg leuk, maar die opzichtige rode letters verpeste het voor mij nogal -O-