Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:51

Delphi schreef:
Oh gelukkig, ik dacht dat ze dat echt serieus bedoelde :') Ik sta soms nergens van te kijken :+


True!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:53

Je weet niets van je shetten schrijf je. Wat doe je als je hengsten e.e.a. aan erfelijke ziektes overbrengt? Fouten in het bewegingsapparaat blijkt te hebben? Waarom denk je dat er hengstenkeuringen bestaan? Leg dat maar uit aan de merriehouder achteraf. ;)

Ik heb niets met de fokwereld te maken maar snap dondersgoed dat dit soort ondoordachte acties de complete paardenmarkt aan het instorten heeft gemaakt.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:54

Confronterend gevolg van al die ongewenste shetten. Dikke pluim voor deze Bokker, jammer dat het nodig is....[ITP] Project Henk

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:55

Als ik een uitdaging zie neem ik die graag aan :+

Zie hier de pony die voor 50 euro op marktplaats staat; shetland pony
€ 50,00
http://link.marktplaats.nl/m1161656665? ... ialbuttons

Ts het spijt me maar bedenk echt, wat zouden die twee kunnen toevoegen dat een andere pony niet zou kunnen toevoegen? Heel eerlijk ben ik iemand die hoopt dat niemand op jou aanbod zou reageren, er zijn al genoeg ponys zoals die te vinden...

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:56

NinaCharlie schreef:
Confronterend gevolg van al die ongewenste shetten. Dikke pluim voor deze Bokker, jammer dat het nodig is....[ITP] Project Henk


Nou heeft deze nog een stamboompapier.

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:04

Ts , ik zou het niet doen.

Je hengstjes zijn jaarlingen en nog helemaal volgroeid je kan de bouw opzich wel beoordelen maar pas echt goed als ze wat ouder zijn

Ik snap dat het leuk is om een veulentje te hebben maar deze worden groot en er zijn er al zoooooveeeeel te koop! Mensen denken dat het een hamster is ofzo.

Ik heb ook 3 Shetlander jaarling merries, hebben goede papieren/afstamming en wij willen er eerst keuringen etc mee doen voordat wij ook maar over fokken gaan nadenken

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:11

Ik heb 2 mini shetlanders hengsten lopen als gezelschap pony's
1 van 5 en 1 van bijna 3
Een is echt klein en mooi bont getekend
En een grullo
Een paar keer de vraag gehad of ik er mee dek
Ik heb er toen serieus overna gedacht
De 1 ouders onbekend en de andere goede ouders
Maar gekozen om het niet te doen!
Wat moet je er voor vragen
Een appeltaart??
Nu zijn ze hartstikke braaf als hengst en wil ik graag zo houden
Dus als het aan mij ligt blijven ze eeuwig maagd en hengst

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:13

Uh 1000 euro per dekking? Zo duur zijn sommige bewezen grandprix paarden soms nog niet eens :+

En ik zou ook niet fokken met baby's..

Zelf heb ik ook gefokt met een papierloze shet (moeder heeft vol papier) . Een dochter heb ik nog en de andere is kinderpony in Finland. Die is verkocht (beleerd) rond de €300. Dus "aan de straat stenen niet kwijtraken" vind ik wel wat overdreven hier. Je hebt ook een moeder dier he. En als ze braaf en beleerd zijn kan je er ook nog wel wat voor vragen. (Rond de 400 tot 600)
Mijn papierloze vader shets
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:27

Ik heb vorige week nog 2 Shetlander merries gratis!! Gehad.. 1 met vol papier en stamboek opgenomen.

Wat ik zeg is wel degelijk geen onzin. Pve paspoort bij het nmprs aanvragen is 27.50 ;)

Ik draai al lang genoeg mee om te weten wat de prijzen zijn voor de simpele zonder apart kleurige Shetlanders zonder papier hengst veulentjes.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:32

Ik zou in ieder geval mijn merrie niet laten dekken door een jaarling. Al was het gratis.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:32

ga naar een shetlandkeuring....
Aan het einde van de dag bij de uitgang gaan staan en je krijgt zo 5 veulens gratis in je handen gedrukt!

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:35

Liezel1 schreef:
ga naar een shetlandkeuring....
Aan het einde van de dag bij de uitgang gaan staan en je krijgt zo 5 veulens gratis in je handen gedrukt!


Is wel lastig vasthouden hoor! :')

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:36

Mijn grullo hengstje werd voor 50 euro thuis gebracht

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:39

selyna schreef:
Mijn grullo hengstje werd voor 50 euro thuis gebracht


Ja ze willen er vaak gewoon vanaf

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:42

Ik zou het gewoon doen! :j Weet je hoe schattig shetlanders met dwerggroei en onderbeet etc zijn? En je weet niks van jou hengsten, dús je hebt gewoon kans op zo'n leuke misvormde pony *\o/*


Afbeelding

Pony hierboven is van mij en mijn berichtje is natuurlijk niet serieus ;)

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:44

Daphne__ schreef:
Ik zou het gewoon doen! :j Weet je hoe schattig shetlanders met dwerggroei en onderbeet etc zijn? En je weet niks van jou hengsten, dús je hebt gewoon kans op zo'n leuke misvormde pony *\o/*

[ Afbeelding ]

Of waterhoofd . Kan ook. Super leuk
Afbeelding

Maar als we over misvormde ponys gaan hebben moeten we eens bij alle rassen beginnen, word veelste veel onderschat...

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:48

Buiten dat het niks toevoegd voor iemand om met je shetlanders te fokken, zit je ook niet zonder risico's. Wat wil je bereiken door te laten dekken, geld? Shetjes zijn er al genoeg namelijk.

Wat als je paard gemept wordt. Wat als je hengst niet dekt, wie betaald de reiskosten? Ziektes op elkaar overbrengen kan ook nog. Daarnaast zijn je hengsten nog te jong.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:48

Gewoon een vraagje; waarom zou je het willen?

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:54

Jezus ik lach me kapot hier...

Ten eerste: Met een jaarling? Vergelijk met een 5 jarige...

Ten tweede: Geen papieren, dus veulens zijn niet weg te krijgen, zo wel enkeltje frikandel

Ten derde: 1000,-? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Ga even na: Als jij deze voor 250 hebt gekocht (wat al belachelijk is), en de fokker heeft zeg rond de 800 dekgeld betaald, hoeveel verlies maakt die dan?

.... ;)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:02

Ongelooflijk hoe slecht mensen lezen en door blijven miepen over die €1000 terwijl dat duidelijk niet serieus was...

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 22:05

laraxXxemma schreef:
Als ik een uitdaging zie neem ik die graag aan :+

Zie hier de pony die voor 50 euro op marktplaats staat; shetland pony
€ 50,00
http://link.marktplaats.nl/m1161656665? ... ialbuttons

Ts het spijt me maar bedenk echt, wat zouden die twee kunnen toevoegen dat een andere pony niet zou kunnen toevoegen? Heel eerlijk ben ik iemand die hoopt dat niemand op jou aanbod zou reageren, er zijn al genoeg ponys zoals die te vinden...


helaas. pony staat in noord braband. kan ik voor dat geld niet naartoe rijden en heeft geen chip. mag niet vervoerd worden

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:06

Lol. Mijn papierloze shetlanderhengstje was €50. De andere hengst kreeg ik met vol papier, premie ouders etc etc gratis en voor niets.

Een paar jaar terug, toen ik nog paardjes had, zag ik het ook helemaal voor me. Ik zou eens lekker gaan fokken met m'n volpapier hengstje. Ik opende breed een topic op Bokt, maar had er totaal geen verstand van. Wat bleek? Mijn hengst was idd waardeloos. Koehakkig als de pest, maar een schat van een dier. Niemand wil een veulen dat niet helemaal klopt en daarnaast... een papierloos veulen is bijzonder moeilijk te slijten. Ja, als slachtpaard of grasmaaier. Fok geen paarden waar er al veel en veel te veel van zijn. Marktplaats puilt uit van die arme zielen die gefokt zijn voor de lol en waardeloos blijken te zijn.

En dekgeld? Ik zou geld toe geven als ik jou was. ;)

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 22:07

Kabayo schreef:
Uh 1000 euro per dekking? Zo duur zijn sommige bewezen grandprix paarden soms nog niet eens :+

En ik zou ook niet fokken met baby's..

Zelf heb ik ook gefokt met een papierloze shet (moeder heeft vol papier) . Een dochter heb ik nog en de andere is kinderpony in Finland. Die is verkocht (beleerd) rond de €300. Dus "aan de straat stenen niet kwijtraken" vind ik wel wat overdreven hier. Je hebt ook een moeder dier he. En als ze braaf en beleerd zijn kan je er ook nog wel wat voor vragen. (Rond de 400 tot 600)
Mijn papierloze vader shets
[ [url=m/gJzPqG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AzMulo.jpg]Afbeelding[/url] ]


dankjewel voor je bericht. hier heb ik temiste iets aan

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:14

Kabayo schreef:
Maar als we over misvormde ponys gaan hebben moeten we eens bij alle rassen beginnen, word veelste veel onderschat...



Uiteraard, maar in dit geval gaat het natuurlijk over shetten en daarbij is het behoorlijk bekend dat dwerggroei en oliebol voorkomt. Waterhoofdgen bij andere rassen dan Friezen is nog behoorlijk onbekend... Maakt niet dat het minder erg is en dat daar niet voorzichtig mee om gegaan moet worden, maar bij shetten is het bekender en daar word nógsteeds niet voorzichtig mee omgegaan...

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:15

Ik vind het vooral gewoon erg asociaal en egoistisch.

Dit is fokken voor de frikandel, en dat zou niet eens zo erg zijn geweest als er in Nederland wat makkelijker paard werd gegeten, maar aangezien dat niet echt zo is gaan veel van deze kleine worstjes op transport. En dat vind ik wel zielig.

Dus TS, behalve dat ik niet snap dat je met jaarlingen wilt dekken, snap ik uberhaupt niet dat je maar niet door schijnt te krijgen dat dit zeer dieronvriendelijk is. Natuurlijk is het ook een slechte keuze van de merrie eigenaar, maar indirect net zo goed van jou.

In een perfecte wereld fokken mensen niet meer voor de schattig, maar gewoon met goedgekeurde hengsten en goede merrie's. Hiermee fok je gezondere nakomelingen en raak je het overschot kwijt, waardoor de prijzen stijgen en er minder mensen impulsief een pony kopen omdat ze zo leuk in de tuin staan voor de kinderen.

In de wereld van TS fokt iedereen maar in het wilde weg, omdat het kan, waardoor allerlei ziektes en afwijkingen blijven, shetten steeds goedkoper worden en iedereen er straks een voor de leuk in de achtertuin heeft staan. Tot ze stinken, te duur worden, vals worden of niet schattig meer zijn en uiteindelijk via tal van markten en langdurige transporten in de frikandel verdwijnen.

TS, open je ogen en denk even na. Geniet van je leuke jaarlingen die een goed leven bij jou hebben, maar veroordeel niet nog meer shetters tot een minder goed leven.