Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:22

MelanieB schreef:
Ga eens op een markt kijken. :')
Of kijk eens verder dan je eigen provincie. Echt ze liggen voor het oprapen voor enkele tientjes.


Ik ben inmiddels voorzien.maar van een markt koop ik ze niet. Hebben wij te veel ellende meegehad.
Als ik verder kijk buiten de provincie ben ik meer geld kwijt aan brandstof en tijd. En dus even veel geld kwijt als dat ik een wat duurdere koop

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:24

dierliefde schreef:
corinadrenth schreef:
Wat DL zegt is totaal geen onzin.. Op de markt koop je ze voor €25,- tot €50,-. Heb het ook al een paar keer gedaan. Toen kreeg ik zelf het aanbod 3 halen, twee betalen. :7

Je hengsten zijn letterlijk waardeloos, geen papieren, nog geen jaar. Dus nee, fokken is volledig doelloos en waardeloos. Je kunt een normale vraag stellen, maar dit is een vraag waar je zelf het antwoord op had kunnen gokken.



Je wilt het misschien niet geloven, maar op een paardenmarkt staan er genoeg voor minder dan 50 euro


Dat weet ik maar wij kopen niet van de markt!
Hebben wij teveel ellende mee gehad

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:25

hmm.... wat de rest ook zegt. Dit noem je vermeerderen in plaats van fokken.
Mijn mening? "fok" alleen met goedgekeurde hengsten, en het liefst ook alleen met merries die predicaten hebben of verdienstelijk lopen in de sport. Zowel voor rijpaarden, als pony's als ook shetlanders.

Je moet altijd proberen uit de combinatie merrie - hengst een beter veulen te krijgen. Oke, dit lukt ook niet altijd met goedgekeurde paarden, maar dit gaat zeker niet lukken met 'het hengstje om de hoek dat er zo schattig uitziet'

Straks is het allemaal weer zielig dat er zoveel misbaksels op de wereld rondlopen, die in de handel terechtkomen omdat ze eigenlijk nergens goed genoeg voor zijn.
en vooruit, een shetlander zet je misschien gauwer in je achtertuin als grasmaaier dan een groter exemplaar, maar ook deze moeten gewoon verzorgd worden.

Ik zou als ik jou was nog eens heel goed na denken waarom je dit wilt, en anders eens deskundige personen je shetjes laten beoordelen hoe ze exterieurmatig zijn (en dan bedoel ik iemand die mag keuren, en niet je buurvrouw die zoveel verstand van ponys heeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:25

Volgens mij klopt dit sowieso niet, want degene met deze naam uit deze regio heeft een ander boktaccount waar ze volgens mij ook gewoon nog op post. :o

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:26

StalNollie schreef:
corinadrenth schreef:
Vind het erg jammer dat er steeds word geroepen dat ze voor heel weinig te koop zijn.

Waarom heb ik dan stad en land moeten afzoeken?

Voor een shet bij ons in Groningen betaal je zeker 250 voor een shet zonder papieren


ook als veulen/jaarling?


Ja

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:26

KoudbloedKim schreef:
Volgens mij klopt dit sowieso niet, want degene met deze naam uit deze regio heeft een ander boktaccount waar ze volgens mij ook gewoon nog op post. :o


Ik las bij instellingen dat je je naam kon veranderen. Dus wat je nu zegt is onzin

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Mijn 2 shetlanders ter dekking aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:27

Heb je mijn post gelezen?

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:27

Ook op MP zijn er vast zat te vinden hoor. Daar heb ik er ook al een aantal vanaf gekocht voor €50,- en zelf een hengstveulen voor €20,-. Zonder papieren, zonder chip. Maar voor dat dier was dat voor mij niet belangrijk, het ging mij om het vlees. En die dealtjes zijn nou eenmaal heel mooi als het om het vlees gaat.

Ik zou mijn eigen mini's ook niet te koop aanbieden, ze zijn waardeloos en leveren geen drol op, ze zijn dus meer waard in kilo's. Maar daar heb ik deze niet voor gekocht, die mogen dus lekker blijven lopen tot ze niet meer kunnen.

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:28

Dit is dus precies de reden waardoor zelfs fokkers hun pony's niet meer kwijt kunnen. Fokken = verbeteren, het veulen wat je fokt moet wat verbetert hebben aan de ouders. En dat vergetenveel mensen bij shetlanders (omdat ze zo klein en schattig zijn). Er bestaat niet voor niets zoiets als de hengstenkeuring. Wat een lange procedure is om de allerbeste hengsten uit te zoeken.
Wat ik mij ook afvraag is waarom je ze wilt aanbieden als dekhengst. Geef daar eens een concreet antwoord op. Ik kan geen zinnige reden bedenken. En als je je hengstjes nog steeds dekhengst wilt laten worden, breng ze dan naar de hengstenkeuring als je toch perse er mee wilt fokken.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:29

KimD schreef:
Ook op MP zijn er vast zat te vinden hoor. Daar heb ik er ook al een aantal vanaf gekocht voor €50,- en zelf een hengstveulen voor €20,-. Zonder papieren, zonder chip. Maar voor dat dier was dat voor mij niet belangrijk, het ging mij om het vlees. En die dealtjes zijn nou eenmaal heel mooi als het om het vlees gaat.

Ik zou mijn eigen mini's ook niet te koop aanbieden, ze zijn waardeloos en leveren geen drol op, ze zijn dus meer waard in kilo's. Maar daar heb ik deze niet voor gekocht, die mogen dus lekker blijven lopen tot ze niet meer kunnen.


In het zuiden van het land misschien maar in het noorden niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:29

Dan zijn er vast 2. :)

Dekken met een papierloos paardje kan wel, als het voor jezelf is.
Wij hebben ook 1 papierloos veulen lopen die tot zijn dood bij ons zal blijven.
En waar op zich ook nog wel een markt voor zou zijn.
Maar met Shetlanders zou ik het persoonlijk niet doen, omdat er inderdaad al zo ontzettend veel van zijn.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:30

NinaCharlie schreef:
Heb je mijn post gelezen?


Jazeker. Daar heb ik tenminste wat aan

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:30

corinadrenth schreef:
KimD schreef:
Ook op MP zijn er vast zat te vinden hoor. Daar heb ik er ook al een aantal vanaf gekocht voor €50,- en zelf een hengstveulen voor €20,-. Zonder papieren, zonder chip. Maar voor dat dier was dat voor mij niet belangrijk, het ging mij om het vlees. En die dealtjes zijn nou eenmaal heel mooi als het om het vlees gaat.

Ik zou mijn eigen mini's ook niet te koop aanbieden, ze zijn waardeloos en leveren geen drol op, ze zijn dus meer waard in kilo's. Maar daar heb ik deze niet voor gekocht, die mogen dus lekker blijven lopen tot ze niet meer kunnen.


In het zuiden van het land misschien maar in het noorden niet


In het Noorden net zo. Slachters zitten overal, daar is zelfs een hele Facebookgroep over, die zitten overal in het land.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:30

volgens mij is er maar 1 reden waarom je zoiets bedenkt:

het geld wat je er denkt mee te verdienen.

(nu,eerlijk,ik kan me echt niet voorstellen dat er zich ook maar 1 iemand aanmeld die zijn merrie wil laten dekken.als je ziet wat ggk dekhengsten 'maar' vragen om te dekken,dan kan ik me niet voorstellen dat mensen dan iets minder geven voor een baby zonder enige garantie dat hij ook geen drager is van eender welke ziekte)

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:31

KoudbloedKim schreef:
Dan zijn er vast 2. :)

Dekken met een papierloos paardje kan wel, als het voor jezelf is.
Wij hebben ook 1 papierloos veulen lopen die tot zijn dood bij ons zal blijven.
En waar op zich ook nog wel een markt voor zou zijn.
Maar met Shetlanders zou ik het persoonlijk niet doen, omdat er inderdaad al zo ontzettend veel van zijn.


En waarom dan papierloos fokken?

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:33

tengeltje11 schreef:
volgens mij is er maar 1 reden waarom je zoiets bedenkt:

het geld wat je er denkt mee te verdienen.

(nu,eerlijk,ik kan me echt niet voorstellen dat er zich ook maar 1 iemand aanmeld die zijn merrie wil laten dekken.als je ziet wat ggk dekhengsten 'maar' vragen om te dekken,dan kan ik me niet voorstellen dat mensen dan iets minder geven voor een baby zonder enige garantie dat hij ook geen drager is van eender welke ziekte)


Zeker, maar dat is met alle dieren zo, niet alleen bij paarden. Daarom vroeg ik wat ze dat ervoor te kunnen vragen. Maar daar geeft TS geen antwoord op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:34

corinadrenth schreef:
[naam] schreef:
Dan zijn er vast 2. :)

Dekken met een papierloos paardje kan wel, als het voor jezelf is.
Wij hebben ook 1 papierloos veulen lopen die tot zijn dood bij ons zal blijven.
En waar op zich ook nog wel een markt voor zou zijn.
Maar met Shetlanders zou ik het persoonlijk niet doen, omdat er inderdaad al zo ontzettend veel van zijn.


En waarom dan papierloos fokken?
Omdat ik de merrie voor mijn eigen doel wilde verbeteren en dat met een hengst van hetzelfde ras niet zo goed lukte als met een ras dat daar dichtbij lag, maar net iets luxer/hoger op de benen stond. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23466
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:37

corinadrenth schreef:
Dustinlover schreef:
Hengstveulens vind je voor paspoort geld of soms nog minder. Zijn dus zo'n 30 euro waard. Waarom zou je er daar meer van willen?

Ik had hier vorig jaar een hengst uit gekeurde ouders, vader ster en een zeer mooi mini paardje. Kreeg er 60!!! euro voor! En zo gaan er meer. Als ik fok dan is het met papier en kies ik combinaties die passen.

Dus asjeblieft haal de ballen er af(als ze die al hebben) en ga lekker genieten van je paardjes ipv nog meer salami fokken. :)


Dat waarde van 30 euro is ook onzin wat je nu zegt. Paspoort en chip kost 70 euro

De ene gekocht voor 50
En de ander voor 85



Hier zeg je toch zelf dat je er 50 voor betaald hebt :?

Ontopic: ik heb zelf wel gefokt met een papierloze jonge hengst op eigen merries, veulentjes heb ik aangehouden, beleerd en zijn uiteindelijk als kinderpony verkocht.
Ik zou het zo weer doen maar dan wel met hetzelfde doel, op eigen merries en met de mogelijkheid de veulentjes zelf aan te houden. Ik heb bewust voor deze combinaties gekozen indertijd.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:38

KimD schreef:
tengeltje11 schreef:
volgens mij is er maar 1 reden waarom je zoiets bedenkt:

het geld wat je er denkt mee te verdienen.

(nu,eerlijk,ik kan me echt niet voorstellen dat er zich ook maar 1 iemand aanmeld die zijn merrie wil laten dekken.als je ziet wat ggk dekhengsten 'maar' vragen om te dekken,dan kan ik me niet voorstellen dat mensen dan iets minder geven voor een baby zonder enige garantie dat hij ook geen drager is van eender welke ziekte)


Zeker, maar dat is met alle dieren zo, niet alleen bij paarden. Daarom vroeg ik wat ze dat ervoor te kunnen vragen. Maar daar geeft TS geen antwoord op.


1000,00 per dekking zou ze willen vragen. Daarom dat ook ik denk dat de motivatie voor een groot deel ligt bij het snel en makkelijk geld verdienen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:38

Niet aan het vermeerderen beginnen, hartstikke leuk al die Shetlanders maar ze zijn echt compleet waardeloos, ze gaan geregeld met vrachtwagens vol naar de slager omdat je ze aan de straatstenen niet kwijt raakt. Ik had een hartstikke leuke shet hengst met papier maar met pijn en moeite 60 euro opgeleverd. Hartstikke leuk diertje om te zien maar geen drol waard omdat er al zoveel zijn
Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:39

Delphi schreef:
1000,00 per dekking zou ze willen vragen. Daarom dat ook ik denk dat de motivatie voor een groot deel ligt bij het snel en makkelijk geld verdienen.


ik denk dat TS die 1000 euro sarcastisch bedoelde....

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:43

Delphi schreef:
KimD schreef:


Zeker, maar dat is met alle dieren zo, niet alleen bij paarden. Daarom vroeg ik wat ze dat ervoor te kunnen vragen. Maar daar geeft TS geen antwoord op.


1000,00 per dekking zou ze willen vragen. Daarom dat ook ik denk dat de motivatie voor een groot deel ligt bij het snel en makkelijk geld verdienen.


Dat bedoelde ze niet serieus. Dat was al reactie op mijn antwoord.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:45

Oh gelukkig, ik dacht dat ze dat echt serieus bedoelde :') Ik sta soms nergens van te kijken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:49

corinadrenth schreef:
[naam] schreef:
Meen je dit :=?


Wat denk je zelf

Ik mag hopen van niet maar ik kan bepaald geen hoogte van jou krijgen. Het aanmaken van dit topic getuigt al niet van veel kennis en dan zou die €1000,- dekgeld daar prima bij passen.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:50

Anoniem schreef:
corinadrenth schreef:
Wat denk je zelf

Ik mag hopen van niet maar ik kan bepaald geen hoogte van jou krijgen. Het aanmaken van dit topic getuigt al niet van veel kennis en dan zou die €1000,- dekgeld daar prima bij passen.

+1