Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NMPRS merriekeuring 2017

 
Profiel   

O jee ik zie dubbel hihihi


[ img ]

Mijn kleine toppers.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:03 



 
Profiel   

[ img ]
Deze is ook zo schattig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:04 



 
Profiel   

Inderdaad Maris, allebei de beebs van Patch een 1e premie!!

Wij hebben ook een hele leuke dag gehad! Allemaal 1e premies én een klein kampioentje mee naar huis!  

Wat ik wel nog kwijt wilde, is een beetje triest... Er is namelijk een mail gestuurd naar het stamboek dat het absoluut niet mogelijk was dat dit veulen (nr 4) mini kon zijn en dat zij zo onderhand eiste dat ze overgemeten moest worden...blablabla... Prima hoor! Zo gezegd zo gedaan, 68cm... dan is het toch echt wel mini en zal ook echt wel mini blijven lijkt ons zo! De mail is verzonden door iemand die geen lid is van het stamboek maar wel 1 gemeenschappelijke vriend heeft op Facebook... ook deze is nog omgeroepen door het secretariaat maar niet gekomen...sad! 
(Wij hebben je op de keuring niet meer gezien maar aangezien je hier op Bokt actief bent weet je zelf wel dat het een trieste actie was om voorafgaand, zonder het veulen te hebben gezien te gaan steigeren omdat het een Regal veulen is...) Leuk dat toch karma altijd even om het hoekje komt kijken!! 

Verder willen wij iedereen feliciteren met de behaalde premies en kampioenschappen!


Laatst bijgewerkt door Colorstable op 27-08-17 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:04 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Huh? Er stond toch net een bericht? Nu niet meer?

Romy, geen idee ook, maar ze heeft ook eens in minimag gestaan dacht ik.

Karen ook gefeliciteerd met alle 1ste premies en kampioentje!!


Klopt!! Er ging iets mis! Haha... het staat er weer!! :) Dankjewel!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:08 



 
Profiel   

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
Ik ben zelf ook tevreden, altijd leuk als het meer wordt, maar er zat voor Djessy gewoon niet meer in.

Heb weer ontzettend genoten! :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd leuk om te horen dat jullie het allemaal zo goed doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 22:19 



 
Profiel   

Zaterdag was een mooie dag! Rond half 8 waren we op locatie.. Brendey lekker op stal daar en, toen geholpen bij de vertrinair. Toen het daar rustig werd waren de meeste veulens al geweest..

Brendey mocht na de pauze, vond het allemaal wel gezellig en leuk. Ze kreeg een derde premie, commentaar mooi hoofd maar te zwaar.. Kan ik me helemaal in vinden dus dat is niet erg.

Karin jammer dat mensen dan niet even op je afstappen he? Ik liep ergens langs en toen hoorde ik niet lachen hoor maar moet je dat zien?! Vind dat zo respectloos, achteraf spijt dat ik dr niet direct iets van zei.

Vind zo dag leuk omdat iedereen dezelfde hobby heeft, de 1 wat professioneler dan de ander maar zo achter elkaars rug om zeilen, blijf lekker thuis..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 09:06 



 
Profiel   

Nou aan de ene kant begrijp ik het wel hoor de kans is toch vrij klein dat een veulen van een 106 cm vader minimaat blijft?
De mijne was ook 68 met opgeven heb ik 70 neergezet, en die is ook op het randje mini/kleine maat qua groei.
Dus de toekomst zal uitwijzen hoe groot ze gaan worden, maar dat was idd een erg kleine Regal hoor viel mij idd erg mee. ;)

De kampioen hengstveulens minimaat was echter al zeker meer dan 80cm als hij al niet groter was, die ging idd heel veel over de tong en was ook best sneu, want je word kampioen maar niemand die het eerlijk vond.
En eerlijk gezegd had die in de kleine maat ook wel een titel gewonnen.
Want knap was hij zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:02 



 
Profiel   

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk ook niet geloofde toen Karen zei, het is ECHT een minimaat, deze is echt klein!
En toen zag ik het veulen in het "echie" en jemig wat een ukkie! :D
Dus ja..ik vind het jammer dat er op voorhand een klacht wordt ingediend, had dan idd op de dag zelf meteen komen kijken dan had je dit gezeur ook niet gehad, heel vervelend en jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:14 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Zaterdag was een mooie dag! Rond half 8 waren we op locatie.. Brendey lekker op stal daar en, toen geholpen bij de vertrinair. Toen het daar rustig werd waren de meeste veulens al geweest..

Brendey mocht na de pauze, vond het allemaal wel gezellig en leuk. Ze kreeg een derde premie, commentaar mooi hoofd maar te zwaar.. Kan ik me helemaal in vinden dus dat is niet erg.

Karin jammer dat mensen dan niet even op je afstappen he? Ik liep ergens langs en toen hoorde ik niet lachen hoor maar moet je dat zien?! Vind dat zo respectloos, achteraf spijt dat ik dr niet direct iets van zei.

Vind zo dag leuk omdat iedereen dezelfde hobby heeft, de 1 wat professioneler dan de ander maar zo achter elkaars rug om zeilen, blijf lekker thuis..


Erg jammer inderdaad!! Kom gewoon naar ons toe en vraag of je het veulen mag zien of weet ik wat... Overmeten is geen enkel probleem want wij zetten het veulen in de maat waar hij/zij in thuis hoort! Dat mensen zo onrespectvol met elkaar omgaan is schijnbaar hot item tegenwoordige tijd! Altijd maar roddelen en onzin verspreiden... Zonde, het kan zo leuk zijn allemaal met iedereen met dezelfde hobby!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:22 



 
Profiel   

Tosadog schreef
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk ook niet geloofde toen Karen zei, het is ECHT een minimaat, deze is echt klein!
En toen zag ik het veulen in het "echie" en jemig wat een ukkie! :D
Dus ja..ik vind het jammer dat er op voorhand een klacht wordt ingediend, had dan idd op de dag zelf meteen komen kijken dan had je dit gezeur ook niet gehad, heel vervelend en jammer.


Ik kan me voorstellen dat er zo over gedacht wordt! Maar inderdaad, kom gewoon naar ons toe. Wij bijten niet... :P Maar goed, bewijs is geleverd dat Regal met de juiste combi ook klein of zelfs héél klein kan fokken! ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:24 



 
Profiel   

ik vond hem in elk geval prachtig en idd heel klein, grappig is dat toch, ik heb hier een veulen van glowy ( 82)en Yuma(87) en die is nu 2 jaar en 93 cm. haha je kunt er geen peil op trekken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:47 



 
Profiel   

ik heb me vooral geërgerd (en het zit me nog steeds niet lekker!) dat die kleine van 68cm (TERECHT!) in de minimaat loopt en een joekel van al 80cm ook in de minimaat loopt, maar mijn kleine uk van 67cm, mag niet in de minimaat....... :? daar ging bij mij even iets verkeerd.....

edit; nou liep hij gelukkig in de kleine maat ook een 1ste premie, dus er is geen ramp gebeurd. Maar ik vind het wel enorm storend dat er niet 1 lijn getrokken word door het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 12:48 



 
Profiel   

Ik vind het altijd lastig om kritiek te leveren; het NMPRS doet zijn best om er mooie evenementen van te maken. Zelf lopen we ook vaak in de prijzen dus absoluut geen klagen maar ik heb me ook wederom verbaasd over sommige jurybeslissingen, ik kan me voorstellen dat mensen het spoor een beetje bijster raken.
En ik heb weer nieuwe jury gezichten gezien of zijn dit oude bekenden die ineens weer opduiken? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 13:04 



 
Profiel   

Wat een lieve foto's mathilda!

Moeten ze idd een rechte lijn in gaan trekken. Langs de ene kant goed dat ze "twijfelgevallen" of kruisingen met grote hengsten (zoals Regal of Gstar (die zijn nakomelingen zijn ook allemaal gemeten die minimaat liepen) of weet ik veel welke nog allemaal) nameten op de keuring. Maar moeten ze ook de kruisingen met grote merries gaan nameten want idd was een gigantische veulen tov andere minimaatjes die er rond liepen. Langs de ene kant terecht dat ie kampioen werd, maar had ie ook wel in de kleine maat geworden. Niet eerlijk voor de hele kleine paardjes die er rond liepen die ook heel goed waren.

Sund dat er op voorhand geklaagd wordt over 1 bepaald veulen... De eigenaar zal zelf toch wel weten hoe groot zijn/haar veulen is en normaal gezien vul je met eer en geweten je inschrijfformulier correct in.

Jury's in ring C waren er ook op de enter twenter keuring. Die hadden toen ring A. Als ik zo rondom mij hoorde gingen die echt 100% voor de beweging. 1 van de redenen waarom ik muis uit handen heb gegeven :+ Heb niet zo'n lange benen om de draf van muis bij te houden. Heeft toch een verschil gemaakt in punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 13:18 



 
Profiel   

linda2008 schreef
ik heb me vooral geërgerd (en het zit me nog steeds niet lekker!) dat die kleine van 68cm (TERECHT!) in de minimaat loopt en een joekel van al 80cm ook in de minimaat loopt, maar mijn kleine uk van 67cm, mag niet in de minimaat....... :? daar ging bij mij even iets verkeerd.....

edit; nou liep hij gelukkig in de kleine maat ook een 1ste premie, dus er is geen ramp gebeurd. Maar ik vind het wel enorm storend dat er niet 1 lijn getrokken word door het stamboek.

was die al 80 cm? nog groter dan mijn jaarling merrie -O- jeetje, nee das niet de bedoeling , en jammer, ik vind howie trouwens echt een ukkie , had ook groter verwacht , mooi veulentje is het

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 13:42 



 
Profiel   

sara ik denk zeker dat het muis heeft geholpen, soms moet je dingen gewoon uit handen geven, muis zag er trouwens super uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 13:43 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Wat een lieve foto's mathilda!

Moeten ze idd een rechte lijn in gaan trekken. Langs de ene kant goed dat ze "twijfelgevallen" of kruisingen met grote hengsten (zoals Regal of Gstar (die zijn nakomelingen zijn ook allemaal gemeten die minimaat liepen) of weet ik veel welke nog allemaal) nameten op de keuring. Maar moeten ze ook de kruisingen met grote merries gaan nameten want idd was een gigantische veulen tov andere minimaatjes die er rond liepen. Langs de ene kant terecht dat ie kampioen werd, maar had ie ook wel in de kleine maat geworden. Niet eerlijk voor de hele kleine paardjes die er rond liepen die ook heel goed waren.

Sund dat er op voorhand geklaagd wordt over 1 bepaald veulen... De eigenaar zal zelf toch wel weten hoe groot zijn/haar veulen is en normaal gezien vul je met eer en geweten je inschrijfformulier correct in.

Jury's in ring C waren er ook op de enter twenter keuring. Die hadden toen ring A. Als ik zo rondom mij hoorde gingen die echt 100% voor de beweging. 1 van de redenen waarom ik muis uit handen heb gegeven :+ Heb niet zo'n lange benen om de draf van muis bij te houden. Heeft toch een verschil gemaakt in punten.


Inderdaad Sara...Maar wij hebben er ook geen moeite mee hoor! Graag zelfs, zodat de roddels meteen de wereld uit worden geholpen! Maar Linda, waarom Howie niet in de mini??! Dat is wel vreemd want hij is ook errug klein en verwacht echt niet dat zo'n frotje uiteindelijk uit de minimaat gaat groeien! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 13:54 



 
Profiel   

karen1982 schreef
Maar Linda, waarom Howie niet in de mini??! Dat is wel vreemd want hij is ook errug klein en verwacht echt niet dat zo'n frotje uiteindelijk uit de minimaat gaat groeien! :)


Ik had hem kleine maat ingeschreven (gezien zijn ouders) maar ik had hem al heel snel ingeschreven dus ik dacht dat hij nog wel een flinke groeispurt zou krijgen. Die kreeg hij echter niet ;) ik heb toen contact opgenomen met NMPRS dat hij veel te klein bleef en dat ik over wilde schrijven naar de minimaat, wat de mogelijkheden zijn enz. Maar het enige wat ik terug kreeg was: "hij blijft in de kleine maat"

Toen ik hem zag lopen vond ik het toch wel overduidelijk dat hij minimaat had moeten lopen, eigenlijk had ik beter van plek kunnen ruilen met dat "joekel veulen" :') dan was alles opgelost. Die "joekel" had in de kleine maat ook kampioen geworden, was een schitterend beest! Maar dan was de strijd misschien iets gelijkwaardiger geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 14:09 



 
Profiel   

linda2008 schreef
karen1982 schreef
Maar Linda, waarom Howie niet in de mini??! Dat is wel vreemd want hij is ook errug klein en verwacht echt niet dat zo'n frotje uiteindelijk uit de minimaat gaat groeien! :)


Ik had hem kleine maat ingeschreven (gezien zijn ouders) maar ik had hem al heel snel ingeschreven dus ik dacht dat hij nog wel een flinke groeispurt zou krijgen. Die kreeg hij echter niet ;) ik heb toen contact opgenomen met NMPRS dat hij veel te klein bleef en dat ik over wilde schrijven naar de minimaat, wat de mogelijkheden zijn enz. Maar het enige wat ik terug kreeg was: "hij blijft in de kleine maat"

Toen ik hem zag lopen vond ik het toch wel overduidelijk dat hij minimaat had moeten lopen, eigenlijk had ik beter van plek kunnen ruilen met dat "joekel veulen" :') dan was alles opgelost. Die "joekel" had in de kleine maat ook kampioen geworden, was een schitterend beest! Maar dan was de strijd misschien iets gelijkwaardiger geweest.


Je zou toch denken dat je altijd de mogelijkheid moet krijgen om hem over te laten meten zodat hij wel in de juiste rubriek mee kan doen... (?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:06 



 
Profiel   

Maar er zou nu toch ook gewerkt worden met die tabel van ouders? Als jou veulen daar dan invalt Linda mocht hij toch bij minimaat?

Puntje voor de vergadering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:06 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Maar er zou nu toch ook gewerkt worden met die tabel van ouders? Als jou veulen daar dan invalt Linda mocht hij toch bij minimaat?

Puntje voor de vergadering?


tja ik hoor wisselende verhalen. Enerzijds hebben ze het over die tabel waarbij een kleine maat x kleine maat alleen nog maar in kleine maat mag lopen.
In dat geval had hij kleine maat moeten lopen want hij komt uit kleine x grote maat.
Maar dat is allemaal momenteel nog niet van toepassing.
Anderzijds hoor ik verhalen over de tabel van Anneke, in dat geval is hij een duidelijke minimaat... dus tja.... geen idee! Ben heel benieuwd wat daar nu mee gaat gebeuren.
Ik ben van mening; gewoon allemaal langs de veterinair smorgens om te meten :o maar dat ben ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:19 



 
Profiel   

Daarom vond ik het idee van een maatstok bij de ring die je over het veulen heen zet een prima idee.
Gewoon een max maat en anders apart gekeurd.
Dat zegt natuurlijk weer niks over Howie Linda want die was juist te klein. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:21 



 
Profiel   

Precies. Ik ben ook voor meten op de dag zelf. Want eerlijk is eerlijk de reuzen mini had dan gewoon niet kampioen mogen worden in de minimaat. En de reserve was zelfs ook groot en kwamen beiden uit rubriek 1. Jammer voor de andere twee echte minimaat veulens. Wat mij stoorde is ook dat dus in rubriek 1 waar kenny dus ook in zat de echte mini's achteraan stonden en de grotere allemaal vooraan. En nu weet ik zelfs dat het paardje voor kenny die wel een 1e premie kreeg minder mooi liep dan kenny. Zit het dan ook nog in leeftijd verschil en kracht? dus een heel jonger veulen moet al veel in zijn mars hebben wil die een ouder veulen verslaan? En als je dan jonger bent en ook nog kleiner heb je het helemaal te zwaar. Het leek net dat de mini's dit jaar gewoon niet mee deden. Vooral de kleine maat was bij de volwassen paardjes goed vertegenwoordigd.

Ik ben in elk geval het spoor echt bijster wat ze nu willen zien. Wat wel door mijn hoofd spookt is dat ze zo op deze manier de minimaat wel kunnen schrappen en nog maar twee maten over moeten houden. Maar dat zal nooit de bedoeling moeten zijn. Want dan kun je de naam ook gaan wijzigen in Nederlands kleine paarden stamboek.... :+

Ik kijk al uit naar de volgende keer als gaya weer meedoet. Eens zien of ze haar dan nog van het ouderwetsere type vinden. En minder goed vinden bewegen.... We kunnen nu in elk geval verbeteren in premie. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 20:16 



 
Profiel   

Ik heb nog even staan praten met de eigenaren van het veulen van de palominobonte merrie in de minimaat, die waren behoorlijk boos.
Ik denk dat het grootste probleem in de minimaat zit dus waarom niet in ieder geval de veulens die in de minimaat worden ingeschreven allemaal meten voordat ze de ring in gaan, hetzij bij de veterinair, hetzij bij de ring, al lijkt me dat niet erg praktisch.
Dan is in ieder geval duidelijk wie te groot zijn en die schuiven door naar de kleine maat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen