NMPRS merriekeuring 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:09

Ik zou geen anti itch op open stukken gebruiken, meer preventief want het kan bijten.
Vetramil is inderdaad fijn spul! Gewoon 2x daags dun opsmeren (soort honingzalfje dacht ik)

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:39

Vetramil is genezend, tegen littekens en helpt tegen ontsteken.

Ik bestel het bij de paardendrogist maar dierenwinkels hebben het ook wel..

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:45

Bedankt voor jullie adviezen
Het moet idd niet bijten wand ze is al zo sensibel
Nu ma gewoon ingesprayed op stal en geen deken op en dat gaat prima

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:03

He'bah Linda wat balen. Hopelijk lukt het nog om ze klaar te krijgen voor zaterdag.

Joyce ook al. jeetje. Hopelijk is tegen zaterdag wat haar terug gegroeid. Ik ga ervan uit dat ze je daar niet helemaal op afstraffen. Is ze al stamboek opgenomen?

Hier gisteren kenny geschoren. Had hem op een ongunstige situatie vastgemaakt omdat het zo waaide. Met gevolg. Meneer stijgert een keer en met dat hij dat doet krijg ik een klap tegen mijn hoofd. Dacht al wat vreemd krijg ik zon harde trap van zijn vooroetje op mijn hoofd? Maar bleek een dikke acobe (hardhout) van zo'n 30 cm bij een 80 cm bij 6 cm dik op mijn hoofd gevallen te zijn. Au. Klein sneetje, bult en gevoelig hoofd vlak achter het oor en bij de bult. Gelukkig is het goed afgelopen. Kon ook makkelijk anders.

Maar hij is kaal. Gaya vandaag geschoren. dus enkel nog wassen en spullen pakken. De rest zie ik wel. Trainen heeft deze week geen zin dus hopen op een mooie premie. In elk geval voor kenny hihihi.

Afbeelding
Beiden voor het scheren.

Afbeelding

Afbeelding
beiden na het scheren.

En nog leuk om te zien. nooit ontdekt. enkel een gestreept hoefje. Maar nu duidelijk zichtbaar.

Afbeelding

Afbeelding
Dus toch misschien bont? Of een aftekening. Kan ook.
Hij staat in elk geval als bruin opgegeven.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:10

Kenny is toch een klein beetje bont :) wat een schatje is het toch en wat was Gaya braaf, zo'n lieve merrie <3

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:29

@mathilde ik hoop dat ze haar er idd niet op afstraffen. Ze is al wel stamboek opgenomen maar nog nooit voor een premie op geweest
Gaat bij jou ook lekker ofniet....

Dacht misschien kan ik wat zink op de plek doen wordt het wat witter van

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:36

Of een beetje talkpoeder. Maar blijft misschien niet zitten.

TosadogJarig

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:56

Je hebt ook speciale kleurenspray, ook voor de heeeeele lichte paardjes..dat is een ellende met een bleekscheet he, je ziet echt alles..

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:31

Oei Mathilda succes met herstellen, klinkt niet prettig :(

Jolanda, een aftekening hoeft niet direct bont te betekenen ;)

Machteld, is het vangen gelukt?

begin wel zenuwachtig te worden... maar ik blijf vooral maar duimen dat alles in ieder geval mee kan...

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:15

Zo, wil nu toch hier eigenlijk wel even laten weten dat ik alles af heb moeten melden. Veel mensen weten het toch al en sommige is het misschien ook wel opgevallen dat mijn paardjes niet in de catalogus staan. Ik zou met 5 paardjes mee doen, maar helaas hebben wij een aantal weken geleden ook droes gekregen waardoor ik alles heb moeten afmelden.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:22

Jeetje wat erg Ilse, hopelijk worden ze niet al te ziek en knappen ze snel op.
Rotziekte ook.

Joyce ik heb wel zo'n witte spuitbus.
Misschien dat het op geschoren beter staat op een ongeschoren vacht was het niks om een wondje te verbergen.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:25

Meavey schreef:
Jeetje wat erg Ilse, hopelijk worden ze niet al te ziek en knappen ze snel op.
Rotziekte ook.

Joyce ik heb wel zo'n witte spuitbus.
Misschien dat het op geschoren beter staat op een ongeschoren vacht was het niks om een wondje te verbergen.



Het ergste us voorbij gelukkig. Een aantal paardjes hadden het verschrikkelijk zwaar en was ik echt enorm bang voor en 1 veulen is helaas overleden

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:50

Och jeetje. Hopelijk zijn ze snel klaar. Heel veel sterkte gewenst.

Ik hoor het veel op dit moment. Het is net alsof het dit jaar veel erger is. Klote ziekte/virus is het.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 09:10

stal_HD schreef:
Och jeetje. Hopelijk zijn ze snel klaar. Heel veel sterkte gewenst.

Ik hoor het veel op dit moment. Het is net alsof het dit jaar veel erger is. Klote ziekte/virus is het.



Het heerst momenteel heel erg. Het is zo'n klote ziekte. En het lijkt dit jaar ook wel extreem te zijn. De paardjes zijn er zo vredelijk ziek van en bulten op vreemde plekken en veel te lang duren etc

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:13

Ach jeeh Ilse wat rot zeg! Ik hoorde dat ze in gouda en nijkerk ook droes hebben, het heerst toch flink.

Gister geen hulp maar ik dacht ik wil haar nu echt hebben anders hoef ik zaterdag ook niet met haar op pad. Ze stond nu alleen, in de wei gaan zitten met een bak lekkere hapjes, dat wilde ze toch wel dus bleef om me heen staan draaien. Lief tegen dr kletsen en halster laten zien, iedere keer als ze haar neus erin stak kreeg ze iets, dat vond ze een leuk spel, 20 keer gedaan en de 21e keer hoep halster om..

En zuur dat ze keek, kak het is je gelukt! Ja, jij bent sneller, ik slimmer :+

Gekke is dat ze het daarna heel leuk vind te wandelen en lekker te borstelen?!
Halster om gelaten en terug bij de groep gezet, toen kwam ze steeds aan om even te kriebelen, vreemd paard? }:0

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 09:45

Fijn dat je haar te pakken hebt gekregen Machteld.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:10

Krijg zojuist de lijst met bijschrijvers, 23 paardjes..

marschwood
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-08-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:28

Ben erg benieuwd naar de lijst met bijschrijvingen ivm trainingspaardjes die ook bijgeschreven zijn.Hoe kom ik aan die lijst?

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 10:41

marschwood schreef:
Ben erg benieuwd naar de lijst met bijschrijvingen ivm trainingspaardjes die ook bijgeschreven zijn.Hoe kom ik aan die lijst?



Die lijst zit altijd in de catalogus welke je op kan halen bij het secretariaat op de dag zelf.

Misschien dat je 'm ook op kan vragen via de mail?

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:38

Machteld, mag ik hem misschien ook ontvangen die bijschrijvingen? :o #durftevragen.
Super super goed dat het is gelukt!!
Stom hea?! Dat ze het dan eigenlijk wel gezellig vinden, maar het spel is denk ik toch te leuk om zich zo te laten pakken ofzo.... :? Maar gelukt! Dat is belangrijkste. Niet meer af doen dat halster tot zaterdag hoor ;) :P hihi

Anneke, bijschrijvers krijgen de lijst met bijschrijvingen via de mail. Andere inderdaad op de dag zelf in de catalogus.

Ilse, echt kak gewoon!!! Bah! Stomme droes!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 00:14

Mathilda, heb jij enig idee hoe groot Kenny momenteel is? Mag ook per pb ofzo. Bedankt :)

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:40

Nou indd Linda, wat het nu is? Gisteravond kwam ze gewoon aan en kon ik haar zo pakken, tutten vind ze heerlijk dus tja? maar indd het halster blijft tot weekend even om haha.

Ik twijfelde nog of ik haar zou scheren maar werk haar alleen een beetje bij, als ze een 2e premie zou halen ben ik al blij.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:57

Ik ben er ook met mijn Raven (Midzomer Highness) :) Gisteravond geschoren en al een paar weken aan het trainen, ik ben zo blij met haar en heeeeel benieuwd wat de keuring meesters er van vinden...
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:05

Dyan leuke merrie. Hoe oud is ze nu? net drie geworden?

Machteld stom is dat he. Ze weten wanneer je iets van ze wilt. Dan willen ze juist niet. Als je niets wilt, komen ze gewoon zo bij je.

Linda daar vraag je me wat. Hij is nog best klein. Ik schat een cm of 50-55, vergeleken bij de moeder. Gaya is 85 cm.
Bij de geboorte hebben we uitgemeten dat hij uiterlijk 27-28 inch zou worden. En dat dan op de laatste maanhaar. Natuurlijk heb je uitzonderingen. Ik heb daar ook een aantal van gehad. Maar tot nu toe blijft hij klein. Zelf schat ik in dat hij rond de 80 cm blijft.

Ik heb gaya en kenny momenteel in het lange gras staan. Vind dat ze iets meer vulling boven krijgt. Helaas dan ook een ronder buikje, maar liever dat dan dat ik haar heupen teveel zie. :7

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:06

Trouwens ik vind kenny van dichtbij best groot ogen. Hij heeft best lange benen. Maar als hij weer naast zijn moeder staat valt het toch weer mee met de grootte.