Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] zoektocht naar een shet

 
Profiel   

Hallo
Allereerst weet ik niet zeker of dit hier goed staat. Excuses als dit niet juist staat.

Wegens het overlijden van mijn b pony zouden we graag een leuke Shetlander er bij willen hebben. Daarom vond ik het leuk om mijn zoektocht te delen met jullie. Tips voor de aankoop zijn altijd welkom natuurlijk, maar houd het wel netjes a.u.b


Laatst bijgewerkt door Quickly2003 op 05-08-17 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 17:43 



 
Profiel   

Advertenties plaatsen mag alleen op de boktmarkt. Ken je het blad de shetlander? Staan veel fokkerijen in die goede shets verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 17:44 



 
Profiel   

Gisteren zijn we gaan kijken naar de eerste. Ze had meerdere shets staan. Mijn oog viel direct op een bruine mini shet ruin van 4 jaar. We gaan nog verder kijken, maar deze is zeker al leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 17:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg mee! Wat jammer van je vorige paard, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 18:09 



 

Leuk! Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 21:43 



 
Profiel   

Ik heb een mini shet te koop, hij staat nog niet officieel te koop.
Maar wegens omstandigheden gaat hij wel in de verkoop, voor info kun je pb sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 13:22 



 
Profiel   

Staat nu een leuk bonte merrietje op bokt markt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 09:43 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Staat nu een leuk bonte merrietje op bokt markt..



Had ik ook al gezien, had al een pb gestuurd.

Vrijdag gaan we kijken naar een appaloosa merrietje.

Jeika, wat leuk dat je volgt! Ik had het er heel moeilijk mee met de dood van mijn pony. Ze was mijn eerst eigen pony.


LidyK97, wat leuk dat je volgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 09:58 



 
Profiel   

Vandaag gaan we dus kijken naar een mooie appaloosa Shetlander merrie kijken van 1,04m (denk ik) alleen op de foto's lijkt het dat ze schuurt, maar dat kan ik alleen vandaag zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 08:53 



 

Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 09:22 



 
Profiel   

Als je haar maar niet uit Giethoorn gaat. Daar zit een enorme oplicht(st)er ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:16 



 
Profiel   

damduns schreef
Als je haar maar niet uit Giethoorn gaat. Daar zit een enorme oplicht(st)er ;)


Daar zijn we vorige keer gaan kijken en we hadden er direct een slecht gevoel bij.

Maar vandaag ben ik de perfecte tegen gekomen! ( ze staat in België) Ik was meteen verkocht! Wanneer we haar gaan ophalen weten we nog niet, maar ze is zo leuk! Het enige nadeel is is dat ze enorm dik is (ze is niet drachtig normaal) en heeft exeem. Dit kunnen we wel oplossen wat het komt waarschijnlijk door teveel eiwitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 16:57 



 
Profiel   

Fijn dat je een leuke bent tegen gekomen! Wanneer wordt hij/zij gekeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 17:04 



 
Profiel   

We gaan haar waarschijnlijk niet keuren dit omdat dit voor nu niet nodig vinden en ze is gezond, ze heeft alleen een dikke grasbuik en exeem ( wat wel te behandelen valt) dit is op on eigen risico!

Edit: wel gaat onze dierenarts haar bij ons nakijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 18:23 



 

Gefeliciteerd met het vinden van de juiste pony! <3
Ben erg benieuwd naar een foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 18:51 



 
Profiel   

Quickly2003 schreef
damduns schreef
Als je haar maar niet uit Giethoorn gaat. Daar zit een enorme oplicht(st)er ;)


Daar zijn we vorige keer gaan kijken en we hadden er direct een slecht gevoel bij.

Maar vandaag ben ik de perfecte tegen gekomen! ( ze staat in België) Ik was meteen verkocht! Wanneer we haar gaan ophalen weten we nog niet, maar ze is zo leuk! Het enige nadeel is is dat ze enorm dik is (ze is niet drachtig normaal) en heeft exeem. Dit kunnen we wel oplossen wat het komt waarschijnlijk door teveel eiwitten.

Eczeem valt niet op te lossen hoor. Als ze dat eenmaal hebben is dat helaas chronisch en niet te genezen. Wel kun je met aangepast voerbeleid, een deken en zalfjes nog een hoop doen.

Als je tot de aankoop overgaat, veel plezier met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:33 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Eczeem valt niet op te lossen hoor. Als ze dat eenmaal hebben is dat helaas chronisch en niet te genezen. Wel kun je met aangepast voerbeleid, een deken en zalfjes nog een hoop doen.


Bedoelde ik ook met oplossen. Sorry dat ik onduidelijk was ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 20:51 



 
Profiel   

LidyK97 schreef
Gefeliciteerd met het vinden van de juiste pony! <3
Ben erg benieuwd naar een foto!


Dankjewel! Foto's komen er zeker aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 20:51 



 
Profiel   

Een dikke pony kan bevangen geweest Zijn, is de ontworming en vaccinatie op orde omdat je de pony uit België gaat halen?

Zou zeker kenbaar maken dat je haar nog door eigen veearts laat nakijken.

Een pony met eczeem zou ik zelf nooit meer aan beginnen, woon je in een goede omgeving voor een exceempony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 12:09 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Een dikke pony kan bevangen geweest Zijn, is de ontworming en vaccinatie op orde omdat je de pony uit België gaat halen?

Zou zeker kenbaar maken dat je haar nog door eigen veearts laat nakijken.

Een pony met eczeem zou ik zelf nooit meer aan beginnen, woon je in een goede omgeving voor een exceempony?

Ontworming en vaccinatie is op orde pony was niet hoefbevangen (iets waar we altijd op letten) we wonen zelf ook in België dus dat is geen probleem. We wonen in een goede omgeving. Onze pony die we nu hebben had in ons vorige huis altijd last van eczeem, maar nu niet meer. De pony had eczeem van te veel aan eiwitten en dat hebben we niet veel in ons gras zitten.
Bij de vorige eigenaar heeft ze niet geschuurd maar die daarvoor stond ze op een wei (was een oude man).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 12:23 



 
Profiel   

Net even naar de winkel geweest en even een halstertje gekocht. Ze heeft echt een ini mini hoofdje. Hopelijk past het :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 16:54 



 

Wanneer haal je haar op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 17:04 



 
Profiel   

Morgen in de namiddag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 17:56 



 

Veel plezier en goede reis! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 11:21 



 
Profiel   

Veel plezier met haar!
Wij hebben onze Shet vorige maand verkocht. Mijn zoon was te groot en heeft ook een C pony. Andersom is het ook lastig hoor, wij wilden echt een leuk baasje en een goed tehuis. Wij wilden er ook een goed gevoel bij hebben. We hebben hen zelf weggebracht en nog erg leuk contact met de nieuwe eigenaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen