NMPRS hengstenkeuring 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:21

Mooie hengstjes hoor Vanessa! Heb King ook nog zien lopen en wat een leuk paardje vind ik hem.
Gefeliciteerd met de resultaten.
Verwachten beide hengstjes al veulentjes?

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:15

Cooper zal dit jaar al een veulen verwachten, vorige eigenaar heeft een merrie laten dekken door hem.

King heeft helemaal nog niets gedekt, hij was ook zo vreselijk onderdanig. Hopelijk is dat nu anders maar heb het nog niet kunnen testen met dit koude weer heb ik geen enkele hengstige merrie.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:30

Haha en geef ze eens ongelijk. Het is echt jammer zo dit weer.

Nou duimen dan maar op een stoere hengst dit jaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:32

Ik kom even binnenvallen als eigenaar van Vodje, de champagne die Annelies heeft voortgebracht. De voorbereiding was inderdaad verre van ideaal en hectisch, ik had dan ook eerlijk gezegd helemaal geen verwachtingen.
Uiteraard heel blij met zijn 3e premie :D

Ik heb intussen de livestream opgezocht en Jezus Christus hij heeft voor zijn doen het varken uitgehangen := Dikke chapeau Annelies om dat te willen trotseren.
Qua dikker aanzetten voor de keuring... Hij deelde een stal met zijn vriendje en ik ben pas op het laatste, denk een week voor vertrek, door de stalbaas geïnformeerd dat zijn vriendje alle korrel opeiste en hij vooral dan op hooi moest voortgaan. Vod is immens snel afgeleid en enorm nieuwsgierig en liet dan ook zonder pardon constant zijn eten jatten of er moest echt iemand bij blijven + het is een langzame eter bij momenten. Annelies heeft gedaan wat ze kon, haar valt niks te verwijten.

Voor volgend jaar ga ik eerst afwachten. Hij staat nu alweer 24/7 op de weide. Zolang hij zich gedraagt mag hij hengst blijven en ga ik allereerst bekijken hoe hij zich verder ontwikkeld naar massa en karakter. Hanteerbaar zijn en blijven vind ik toch belangrijk. Loopt dat goed, dan bekijk ik pas de mogelijkheden voor opnieuw aanbieden volgend jaar of afwachten tot zijn licentie ten einde loopt.

En hij heet Vod omdat iemand 8-) hem Voodoo had gedoopt, maar het is net een superfijn kereltje en Vodje roept veel leuker :))

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:48

Voodoo was wel heel toepasselijk _O-
Je mg trots op hem zijn hoor. Het is heel wat voor die jonge hengsten op de keuring. Zeker als ze dan nog eens vrij sensibel zijn van karakter.
Thuis was hij een echte knuffelbeer, dat vond ik al heel wat. Maar ook daar heeeeel snel afgeleid _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:58

Bij ons op stal ook wel snel afgeleid maar veel makkelijker terug tot de orde te roepen zo te zien. Of hij voelde zich plots veel stoerder bij beestjes van eigen formaat :P
Aangezien hier zelfs kinderen hem binnen en buiten konden zetten met een los touwtje met zelfs hengstige merries rondom hem...

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:11

Wat leuk dat je nog een reactie stuurt! Is Vodje je enige mini?
Ik vond hem wel aansprekend. Wie weet volgend jaar nogmaals dus. Ff afwachten.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:03

Op stal staan natuurlijk geen 20 andere brullende hengsten in de ring _O-
Ik had hem ook beter meteen met het hoofd de andere kant opgezet. Dan stond hij iets langer stil omdat hij dan richting alle lawaai enzo stond. Hij vond het niet leuk dat hij plots niets meer kon zien in de dichte ring. Erbuiten was hij íéts makkelijker _O-

Hij is heel knap hoor. Ik denk dat de vele spanning hem het meeste in het nadeel heeft gespeeld. Hij zette zijn achterhand best vast zag ik ook op het filmpje en ging eigenlijk pas bij de 2e drafronde wat soepel lopen.

Volgende keer beter! Dat zit er wel in denk ik

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:43

Met wat ik hem al heb zien doen qua bewegen heeft hij echt wel meer in zijn mars. Maar het is wat het is en beter dit dan helemaal geen premie.

Ik heb intussen 3 mini's gehad en allemaal via Annelies.
Ofja, eentje is intussen overleden door ouderdom en koliek. De andere is er nog steeds en dat is ook het vriendje van Vodje. Maar dit is wel de eerste die naar de keuring gaat, de andere zijn/waren grasmaaiers. Ik heb verder nog een paard, is ook 6,5 jaar hengst geweest en daar rij ik vooral mee buiten, jumping en Eventing. Hij heeft Vodje mee opgevoed tot wat hij nu is.

Happinez

Berichten: 8393
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:59

Weet iemand hier de naam van de kampioen van de keuring ?
Ik kan er niet meer op komen :o

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 09:13

Happinez schreef:
Weet iemand hier de naam van de kampioen van de keuring ?
Ik kan er niet meer op komen :o


Sebastopol's pas op bedoel je denk ik. Kampioen nieuwe jaargang grm en algemeen kampioen.

Happinez

Berichten: 8393
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:56

mvdbijl schreef:
Happinez schreef:
Weet iemand hier de naam van de kampioen van de keuring ?
Ik kan er niet meer op komen :o


Sebastopol's pas op bedoel je denk ik. Kampioen nieuwe jaargang grm en algemeen kampioen.

Yes dat is hem inderdaad, ik wist dat het een sebastopolletje was maar kwam niet verder :')