Wally Snik Snik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:45

fijn dat je het eve zegt Haha! over die schapen. Dank je wel Knipoog

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:46

Er zijn genoeg ander shetjes hoor dat komt wel goed.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:47

een paard heeft niks aan een grote knuffel, hij kan er niet mee stoeien, niet mee krabbelen niks....

Limerick

Berichten: 755
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:50

Het is inderdaad leuk zo`n pony
maar als jij denkt hem tevreden te kunnen houden met een knuffel kan je denk ik beter een hobbelpaard kopen

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:58

eh ik zou er niet te veel over na denken
een paard/ponny is een grote verandwoordelijk heid en kan niet alleen en heeft een soortgenoot nodig en geen schaap, geit konijn of wat dan ook.
je kunt er ook beter 2 nemen in plaats van er een ander beest bij zetten of knuffel ???????
dit in verband met overdraag bare parasieten.
praat er eens goed over met je ouders en praat dan niet alleen over het feit dat een ponny zo lief is enzo maar ook over de verzorging, dierenarts kosten, voer kosten, worming etc etc

en als je genoeg ruimte hebt en er goed met je ouders hebt overgehad kun je mischien met ze gaan mennen dat is het enige wat ik kan bedenken wat je met die kleine beesten zou kunnen doen.

onthoud goed aan ponny is geen konijn en vergt meer verzorging !!!!!!

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:04

Ik denk dat het beter is als de verkocht is na iemand anders. Je klinkt nog erg onervaren! En beetje Penny. Ik ben het eens met de reacties die TEGEN het kopen van Wally zijn! Je zegt wel dat je 6.5 jaar ervaring heb maar toch vind ik het wel beetje raar verhaal?

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:06

Ik heb het met mijn ouders er overgehad en ze denken er nog even overna... maar, waarschijnlijk is hij al aan een ander verkocht zegt me moeder maar ze weet het niet zeker..

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:07

Limerick schreef:
Het is inderdaad leuk zo`n pony
maar als jij denkt hem tevreden te kunnen houden met een knuffel kan je denk ik beter een hobbelpaard kopen


whahaha
Zal ze het verschil merken.... whahaha


sorry hoor!

Nee, iik vind ook dat je er op z'n minst 2 moet nemen. Het is een kudde dier.
Tuurlijk zie je er die alleen zijn, maar die mensen zijn ook niet goed bezig vind ik.
Heb vaker gehoord dat die pony's zo opknappen als er een paardje bij wordt gezet,
terwijl de eigenaar niet had gemerkt dat hij zich daarvoor alleen voelde.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:11

Eetje_WallY schreef:
Ik heb het met mijn ouders er overgehad en ze denken er nog even overna... maar, waarschijnlijk is hij al aan een ander verkocht zegt me moeder maar ze weet het niet zeker..


heb je ze ook verteld wat het in houd een ponny ????
ik denk van niet
niet om je af te vallen maar ik denk zelfs dat je niet weet wat het in houd om zo'n ponny te houden.

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:18

Dat weet me moeder allemaal al!!

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:23

Hoe oud ben je? echt Penny gedrag.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:31

Eetje_WallY schreef:
Dat weet me moeder allemaal al!!

ja, nou dan weet ze ook dat je een pony niet zoet houd met een knuffel, als ik jouw was zou ik nog maar even wachten, je heb er denk ik, na wat ik allemaal lees, te weinig verstand van

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:34

dit lees ik ni je profiel:
Je kan lekker met hem stoeien en het leukste is nog dat je hem lekker kan trijteren!!

ik hoop dat dat een geintje is.. paarden treiteren nee, jij moet geen paard nemen..

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:13

Farouche schreef:
dit lees ik ni je profiel:
Je kan lekker met hem stoeien en het leukste is nog dat je hem lekker kan trijteren!!

ik hoop dat dat een geintje is.. paarden treiteren nee, jij moet geen paard nemen..


dit is dus precies wat ik dacht alleen wou ik het niet zo hardop zeggen teminste niet voor ik dit lees.

meisie neem een verzorg ponny of blijf eerst alleen rijden op de manege tot je meer verstand hebt gekregen en ga dan verder kijken

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:28

dat is natuurlijk een grapje dat is toch logisch?

Limerick

Berichten: 755
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:33

Vind het allemaal niet zo logisch hoor

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:36

dan niet...

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:37

Nou hè, loop dat meiske toch niet zo te pesten.

Ze weet heus wel dat een knuffel niet voeldoet...dat is al ongeveer 100 keer genoemd..

En natuurlijk pest ze geen pony's...volgens mij is ze er hartstikke goed mee!
Ik roep ook zovaak dat ik naar buiten ga om mijn pony's te pesten.....denk je nou echt dat dat serieus bedoeld is?

Maar even aan de TS:
neem alleen een pony als je zeker weet dat je hem alles kan geven wat hij nodig heeft.
Je bent er gek mee, dan neem ik ook aan dat je alles wil doen zoals het hoort, toch?
Dus denk er goed overna en probeer voor de struikelblokken die je nog hebt goede oplossingen te vinden.
Want echt waar, je moet geen pony nemen alleen omdat jij het leuk vind..je moet hem alles kunnen geven wat hij nodig heeft.

succes

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:46

Knipoog hihi

Ambertjee_

Berichten: 2155
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:48

BlazingBoots schreef:
Nou hè, loop dat meiske toch niet zo te pesten.

Ze weet heus wel dat een knuffel niet voeldoet...dat is al ongeveer 100 keer genoemd..

En natuurlijk pest ze geen pony's...volgens mij is ze er hartstikke goed mee!
Ik roep ook zovaak dat ik naar buiten ga om mijn pony's te pesten.....denk je nou echt dat dat serieus bedoeld is?

Maar even aan de TS:
neem alleen een pony als je zeker weet dat je hem alles kan geven wat hij nodig heeft.
Je bent er gek mee, dan neem ik ook aan dat je alles wil doen zoals het hoort, toch?
Dus denk er goed overna en probeer voor de struikelblokken die je nog hebt goede oplossingen te vinden.
Want echt waar, je moet geen pony nemen alleen omdat jij het leuk vind..je moet hem alles kunnen geven wat hij nodig heeft.

succes


Dit is nou een aardig antwoord ÉN een antwoord dat goed is ! dat elianne weet wat ze kan doen !

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:49

mee eens:D

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:59

Mischien is het beter voor de pony mischien komt die bij een heel goed tehuis denk eraan er zijn meer mensen die een paardje een goed tehuis kunnen bieden!!

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 18:04

dat weet ik, maar ik heb van een vriendin gehoord dat meer mensen Wally naar het slachthuis zouden brengen dan zelf willen houden. natuurlijk willen mensen goed voor een paardje zorgen maar niet alle mensen zijn zo. en omdat wally voor een prikie weg gaat....

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:12

het laatste wat ik zou willen doen is Eetje_WallY pesten.
wat ik wel zou willen doen is haar op dr hart willen drukken wat voor een verantwoordelijkheid is om een ponny te nemen.
ik gun die ponny haar van harte maar krijg zwaat de indruk dat zij nog haar ouders niet helemaal snappen wat het inhoud.

vandaar de reactie ga rij lessen nemen of zoek een (andere) verzorg ponny.
zo kan ze toch bij paardjes zijn het plezier ervan beleven maar heeft ze de verantwoordelijkheden niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:14

Een paard moet je niet aanschaffen omdat hij voor een prikkie weggaat. De aanschafkosten zijn namelijk het minste....hoeveel zou je per maand kunnen besteden om hem in zijn onderhoud te voorzien? Weet je hoeveel wormenkuren, smid, inentingen enz kosten? Weet je wat de dierenarts kost als die een keertje moet komen? Realiseer je je dat je ouders heel weinig tuin overhouden als je shet daar zomers en winter in komt te lopen (als is het maar vanwege de prut)? Of had je hem hele dagen in dat hok willen laten? Dat kan met je konijn maar niet met een shet. Die moet lopen, rennen, de ruimte hebben, en een vriendje erbij.

Op het moment dat je er over denkt om hem ergens anders neer te zetten wordt het een heel ander verhaal. Maar ook dan is dat met kosten verbonden, en kost het niet alleen geld, maar heel veel tijd.