Rosa, een Shetje

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jesjepaarden

Berichten: 220
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Een huis met een dak

Rosa, een Shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:50

Heey,

Rosa is een lieve shetlander dat in een weiland bij een kinderboerderij staat. Roos heeft twee verzorgsters die ook in dat dorp (Lopik) wonen; Moniek en Seriena. In het voorjaar staat Zigor een Fjord bij haar in de wei. 's Winters staat Zigor op stal en Rosa buiten. Rosa is superlief en ik heb nog nooit haar eigenaar gezien. Normaal gesproken als je een verzorgpony hebt ga je er bijna iedere dag naartoe lijkt mij. Die twee gaan er hooguit 1 x in de drie dagen naartoe maar wel 1x per dag in het weekend (je ziet ze bijna nooit hoor!) Op een gegeven moment ging ik naar mijn vriendin om samen met haar Zigor uit te mesten en ik vroeg hoe het met Rosa was omdat Moniek en Seriena een paar x in de week liepen met haar, hun willen Rosa alleen maar inrijden voor de rest niet, was ze kreupel geworden. Ze heeft nu ook een wondje op haar been en ze is hoefbevangen geweest enzo. hoefbevangen komt niet door hun maar kreupel wel. Lissie vertelde ook dat zij heeeeel soms Roos gaat borstelen omdat hun het niet of nauwelijks doen. vorig weekend was ze egt smerig. Dus heb ik mijn poetskist gepakt en ben ik samen met mijn vader naar haar toe gegaan om haar te poetsen. Ik was net klaar en wie denk je dat daar aankomt? Yep, Moniek! in een ongelofelijk smerige spijkerbroek en een jas, ZONDER poetskist! twee tellen later kwam ook Seriena in een megakort rokje, als een megadel opgemaakt en met zwarte laarsjes met hoge hakken! OOK ZONDER POETSKIST.ik vertelde dat ik Rosa er zo smerig uit vond zien en dat ik haar ging borstelen. en Moniek gelijk banketstaaf opzetten dat die man megaboos wordt als hij mij zag enzo. en dat ik helemaal niet in het weiland mocht. en dat ze nu al gebostelt is enzo. Dus ik dacht Jaloerse Bok die je bent. Rot op ga lekker een andere shet zoeken die je wel aandacht geeft! Ik zei dat niet. maar zelfs me vader vond dat ze er heel erg bezitterig over deed. toen ze uitgelult was ging ze naar de kinderboerderij aan de overkant van de weg om daar de geit te pesten!
JEETJE, MAAK DAN GEEN CD!


Jullie mening graag;

Kuzzies Jesje
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 02-01-07 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:52

Hmm ik snap het verhaal niet echt. Die meiden kwamen opgemaakt bij je shetlander ofzo? En toen moest jij weg?

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:54

Gewoon even de eigenaar op bellen, vertellen wat er gaande is, en als je het wil vragen als je dr mag verzorgen. En anders even die meisjes goed je gedacht zeggen! ja dat is m'n mening. Jij hebt dr tenslotte gepoetst en zei niet! en wat kom je bij een pony doen met hakken??

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:00

Shetlanders zijn in de winter in de wei niet altijd brandschoon hoor Knipoog
Had jij toestemming om zomaar een pony te gaan poetsen?

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:15

En inderdaad zoals maaike al zegt, je gaat eigenlijk niet gewoon even een weide binnen, shetlander poetsen, ( zonder toestemming, en van een vuile vacht gaat y niet dood trouwens ) om dan weer gewoon doodleuk weg te gaan..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:13

-> YRT

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:17

Ik snap het ook niet helemaal,,
De titel ook niet,,Rosa Mijn Sjetje??
T is toch niet jou shetlander..

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:22

klinkt meer penny hoor Lachen
een paard hoef je niet elke dag te verzorgen.. Als ik een week niet naar mijn vz paard ga maken ze er echt geen ramp van..
Dus laat het los, als het niet jouw shet is en jij verzorgd de fjord dan is het probleem toch simpel? laat de shet met rust en ga door met de fjord die zal meer genieten als je hem aandacht geeft ipv de shet

Jesjepaarden

Berichten: 220
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Een huis met een dak

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:47

maaike van de vis schreef:
Shetlanders zijn in de winter in de wei niet altijd brandschoon hoor Knipoog
Had jij toestemming om zomaar een pony te gaan poetsen?




Klopt, in principe had ik ook geen toestemming maar als je als paardengek weet dat sjetjes niet in de winter brandschoon blijven zonder aandacht zou ik ook meer gaan borstelen

Jesjepaarden

Berichten: 220
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Een huis met een dak

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:48

Jolandaa_ schreef:
klinkt meer penny hoor Lachen
een paard hoef je niet elke dag te verzorgen.. Als ik een week niet naar mijn vz paard ga maken ze er echt geen ramp van..
Dus laat het los, als het niet jouw shet is en jij verzorgd de fjord dan is het probleem toch simpel? laat de shet met rust en ga door met de fjord die zal meer genieten als je hem aandacht geeft ipv de shet



Fjord is van een vriendin, is niet mijn verzorg, Maar ik houd veel van Roos en ze hinnikt als ik altijd een worteltje kom brengen.....

Anoniem

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:50

Ik snap je verhaal niet helemaal,
ik zou idd eerst even de eigenaar bellen

Wat SOET al zei wat moet je bij een pony met hoge hakken Verward

Jesjepaarden

Berichten: 220
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Een huis met een dak

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:37

Olifant schreef:
Ik snap je verhaal niet helemaal,
ik zou idd eerst even de eigenaar bellen

Wat SOET al zei wat moet je bij een pony met hoge hakken Verward



Idd Moet ff een x bij de eigenaar langs gaan of het idd wel klopt dat ze niet zo vaak borstelen Maar Moniek zei ook al tegen haar 'Ga je zo dat weiland in op je hoge hakke?'

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:52

Houd je er rekening mee dat het niet goed is voor een buitenpony om in de winter vaak en grondig gepoetst te worden?
Hiermee breek je namelijk de "beschermlaag" tegen vocht af waardoor ze sneller nat op de huid en dus koud worden.

pippie123
Berichten: 665
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:18

Snap er weinig van, maar het ging tot het zinnetje: Jeetje maak dan geen cd??????????????????

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:44

Apart verhaal..
Misschien moet je het even wat duidelijker maken voor betere reacties.

DancylOver

Berichten: 703
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Akersloot .

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:54

_LoutJ_ schreef:
Ik snap het ook niet helemaal,,
De titel ook niet,,Rosa Mijn Sjetje??
T is toch niet jou shetlander..

Ja idd dat viel mijn ook al op Ik vind het zelf een beetje aso !! Zo maar de wei in lopen van en andere pony ! Slapen Ik denk dat ik daar niet zo blij mee ben als er even een vreemd kind de wei in loopt om me pony te poetsen om dat ie vies is Clown Sigaar

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:21

Huh ik snap het niet hoor vooral dat laatste zinnentje: Maak er dan geen cd van???????;)

M_C_Design

Berichten: 727
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:28

ik snap de titel en die laatste zin niet :S
wat bedoel je daarmee?

ReBeL_Valibu
Berichten: 263
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:37

Rosannee_ schreef:
Huh ik snap het niet hoor vooral dat laatste zinnentje: Maak er dan geen cd van???????;)


idd Cool

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:38

Huh? De titel snap ik inderdaad ook niet. Mijn mening: als jij geen toestemming hebt om in die wei te komen, wat doe je er dan? Die andere mogen hem verzorgen, wat maakt het nou uit hoe ze eruit zien; de eigenaar heeft hun de taak gegeven. Hoe zou jij het vinden als jou (eigen) shet in de wei gepoetst wordt door iemand die er helemaal niet hoort. Dan wordt jij ook heel boos. Je bevind je immers op ander mans terein en gaat een shet poetsen die al verzorgers heeft, en waar jij helemaal niks over te zeggen hebt. Shetlanders (en ook andere beesten) staan regelmatig vies in de wei, dat hoort er bij. Wat maakt het uit? Mijn pony rolt ook regelmatig in de wei en die wordt minstens 5 keer in de week gereden, dus het is niet zo dat als hij vies is niet goed verzorgd wordt. Naar mijn idee hebben hier te maken met een Pennyalarm.
Sorry, maar als ik twee verzorgers laat komen voor Wino, en er staat ineens iemand héél vreemds in mn wei, nee dat zou ik niet pikken. Dan zou ik ook van mijn verzorgens verlangen dat ze haar wegsturen.
Mijn mening...

Edit: En inderdaad die zin over die CD?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:43

Ik ben het helemaal met lilian eens. Ik zou het ook echt niet op prijs stellen als er opeens vreemde mensen mijn pony's staan te poetsen of als ze er uberhaupt bij in de wei gaan staan. Die van mij zien er nu ook niet uit, maar het is winter en dan kunnen ze die vacht met huidvet goed gebruiken.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:44

Waar moeten ze geen CD van maken? Nagelbijten / Gniffelen Wat houd CD in?

Ik snap het ook niet helemaal, maar ik dacht dat die shet bij een kinderboerderij stond, en ineens gingen die meisjes naar de overkant naar de kinderboerderij?
Of ben ik nou gek? Nagelbijten / Gniffelen (zou ook heel goed kunnen hoor Schijnheilig )
Wel sneu dat ze haar alleen maar willen inrijden en dat ze hoefbevangen is geweest, en kreupel en alles!

En het is niet jouw shetje, dat maak je zelf duidelijk in de titel? Dus dat klopt niet.
Ben bang dat we inderdaad zoals LillianR al zeg, Pennyalarm hebben Sigaar

xLijn_

Berichten: 1923
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Rosa Mijn Sjetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:09

Kan dit niet beter bij shetlander topic?
En ik vind het nergens op slaan Bloos!

Tieneke

Berichten: 21701
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Rosa, een Shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:05

--> SH Lachen

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Rosa, een Shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:19

hmmm... ik snap dr ook niks van!
dat die verzorgsters met hakken naar de pony gaan.. so what?! als zij dat fijn vinden lopen Clown ! ik ga ook opgemaakt naar mn pony toe (maar niet op hakken..)
daarbij zou ik het ook écht niet fijn vinden als zomaar iemand het weiland van Tarek inloopt om hem te gaan poetsen! mn wei ziet er niet uit op het moment, Tarek word daar modderig van, maar dat wil NIET zeggen dat hij niet goed verzorgd word!!
weet je zeker dat die meisjes maar zo weinig komen? of zie je ze gewoon zo weinig? en daarbij vind ik het nog wel meevallen! je ziet zoveel shetten die alleen als grasmaaiers gebruikt worden en waar helemaal NIKS mee word gedaan!
als je wat voor die shet wilt doen zou ik de eigenaar bellen om te vragen of je misschien mag helpen..!