problemen na verkoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:48

Roodvos schreef:
Ik zou niet wachten met informeren van de rechtsbijstand tot zich dreigementen aandienen. Je kan het geval vast indienen/voorleggen. Je kan dan ook even afstemmen met een jurist hoe je de zaak verder het beste aanpakt. Dat kan voorkomen dat je iets doet dat later tegen je gebruikt kan worden. Als de zaak met een sisser afloopt sluiten ze gewoon het dossier weer. Maar als er wel een dreigement komt, of brief van hun jurist, dan kan de rechtsbijstand ook snel schakelen.


Ze hebben liever dat je eerder dan later bent. Sterker nog, als je te lang wacht, heb je geen dekking meer van het geschil. Meteen even een belletje aan wagen...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:00

Roodvos schreef:
@lautje en rina: bij consumentenkoop ligt de bewijslast juist bij TS.
Consumentenkoop: koper particulier, verkoper handelaar/professioneel -> bewijslast ligt bij verkoper.
Particuliere koop: koper en verkoper beide particulier -> bewijslast ligt bij koper.


TS is particulier, heeft ze zelf aangegeven in het topic. En ja ik heb het foutje in mijn bericht gezien :D ;) Ik bedoel dus particuliere verkoop. Want dat is de TS.

En verder ga met je mee. Zeker nu al info inwinnen bij de rechtsbijstand. Niet het erop aan laten komen.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:22

Ken jou en de pony natuurlijk en heb de filmpjes op facebook gezien. Wat mij opviel was dat het meisje de pony nogal strak vast houdt van voor waardoor de gangen een stuk minder ruim leken dan wanneer jij hem reed. Denk eerder dat hij daarom protesteert. Kijk nog maar eens kritisch naar die filmpjes.

Je mag me de echo wel doorsturen. Heb door Daimler wel een beetje oog gekregen voor peesblessure's maar ik ben natuurlijk geen dierenarts.

Kan zo voor je getuigen dat ik hem hier nog nooit een stap kreupel heb zien lopen als dat nodig mocht zijn.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 18:35

dat heb ik hen idd ook verteld dat ze hem te strak vast houd (meteen na dat ik dat filmpje had ontvangen) en daar zouden ze aan gaan werken. Uiteraard moest het meisje nog veel leren, daarom kochten ze ook een pony die veel kon zodat zij het van de pony kon leren.
Ik hoop echt dat het verder met een sisser afloopt en we allemaal met een positief gevoel verder kunnen.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 22-06-17 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:35

Ok ik ben terug van mijn werk, mijn mening over de foto's en echo's.
Ik ben natuurlijk geen DA ;) :

Foto's bekeken, eerste mail waren idd foto's, en zagen er naar mijn idee netjes uit.
Foto's van de voet met ijzer vind ik wel erg knullig.

Tweede mail waren echo's en waar ze het omcirkeld hebben zijn kleine gaatjes te zien.
Zoiets is trouwens vaak door een goede da te herstellen met plasma injecties.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:59

Sorry niet alles gelezen, dus sorry als het dubbel staat. Heb jij de pony regelmatig uitgebracht? De uitslagen/klasseringen kun je natuurlijk opvragen in mijnknhs. Volgens mij is dan de kous af, want ernstige peesblessure is min half jaar tot jaar uit de running.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:03

Change3x schreef:
keona schreef:
Ik vind raar dat je naar nl komt voor goede pony en er veel geld voor betaald, dan mee terug naar huis neemt zonder te keuren, hem daar in Italië gaat rijden dan daar ook op de foto zet en scand. Zegt dat jou dierenarts erna moet kijken want in Italië is de paarden sport nog in de kinder schoenen. Wat klopt dan niet dan had je toch ook meteen in nl kunnen keuren als je dat toch van plan was. Iets stinkt er aan. Ts heb je rechtsbijstand dan leg daar je verhaal eens uit


Dat gebeurt heel veel hoor, dat buitenlanders een pony in NL proberen en hem vervolgens niet keuren. Raar is het dus niet, slim is wat anders.

Nee maar ze zeggen zelf dat de artsen daar ook niet goed zijn, en moet de DA van ts als nog kijken . Aks je toch ging keuren en je weet dat alles in nl beter is dan doe je dat toch ook hier

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:09

Ik heb ons paard meerdere malen naar het buitenland kunnen verkopen, meest Amerika maar ze wilden opladen en meenemen. Van vragen om een keuring was geen sprake en dat ging ook om een hogere prijsklasse. Hij is nog steeds bij ons <3

Jes: als er nu kleine gaatjes te zien zijn dan is het dus een huidige peesblessure. Een genezen peesblessure heeft wat littekenweefsel, meer of minder, afhankelijk van de ernst. Maar de gaatjes zouden dicht moeten zijn.

Kan heel goed zijn dat hij door veranderde omstandigheden, bodem, intensiteit in het werk, noem maar op nu een peesblessure heeft opgelopen.

Blijf er wel bij dat het protest komt van de wijze waarop hij nu gereden wordt. Ben er van overtuigd dat het een hele fijne leerpony is maar dat meisje moet wel begeleiding hebben en leren om de pony ruimte te geven

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:46

Percy schreef:
Ik heb ons paard meerdere malen naar het buitenland kunnen verkopen, meest Amerika maar ze wilden opladen en meenemen. Van vragen om een keuring was geen sprake en dat ging ook om een hogere prijsklasse. Hij is nog steeds bij ons <3

Jes: als er nu kleine gaatjes te zien zijn dan is het dus een huidige peesblessure. Een genezen peesblessure heeft wat littekenweefsel, meer of minder, afhankelijk van de ernst. Maar de gaatjes zouden dicht moeten zijn.

Kan heel goed zijn dat hij door veranderde omstandigheden, bodem, intensiteit in het werk, noem maar op nu een peesblessure heeft opgelopen.

Blijf er wel bij dat het protest komt van de wijze waarop hij nu gereden wordt. Ben er van overtuigd dat het een hele fijne leerpony is maar dat meisje moet wel begeleiding hebben en leren om de pony ruimte te geven


Dat is dus niet waar. Het is een oude blessure, met verkalking en geen vocht.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:01

Quir bedankt voor het bekijken van de foto's, ik stuur je zo een pb terug.

Het zou kunnen dat ze niet als particuliere verkoop zien, gezien ik dus vaker pony's train enz... maar goed ik heb nu besloten dat ik het los moet laten en gewoon moet afwachten hoe of wat. Ik heb genoeg mensen die mij en de pony kennen (intructeurs / eigenaar stal / percy hier kent de pony ook / oude verzorgster enz... ) die allemaal kunnen bevestigen dat de pony nooit een pas kreupel heeft gelopen. De tip van de wedstrijd uitslagen vind ik ook een hele goede en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.

@ percy : Toen ik hem aan hun verkocht werden er vele mooie foto's laten zien van hun huis en stallen, er werd gezegd dat ze veel en goed les zouden nemen enz... Ik geloofde dat ook, maar zo zie je maar weer een maal verkocht heb je er niks meer over te zeggen en mensen doen dan wat zij goed achten en miss is de kwaliteit van de lessen toch minder dan gezegd of lessen ze niet ik zou het niet weten.

Ik zei altijd al tegen mn vriend als hij 15 cm groter was geweest was hij never nooit meer weg gegaan. Maar ik was er voor het oog gewoon te groot voor en dat werkte tegen in de sport en tja ik heb toch ambities voor meer dan alleen Z en heb nu een paard waar ik heel blij mee ben die beter bij mijn sport ambities past.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:03

Blijf het gek vinden dat je zo'n enorme afstand gaat rijden voor een leerpony voor een meisje. Volgens mij heb je dan geld teveel. Waarom ze dan niet hebben laten keuren, helemaal raar.

Ik zou alle bewijzen die je hebt, dubbel saven, bijv ook nog naar je dropbox of zo. Dat niet als je pc crasht je alles kwijt bent.
-Dus al je wedstrijdresultaten inscannen of op andere wijze digitaliseren
-Zeker het filmpje van het longeren de dag voor verkoop
-alle rapporten van de diverse keuringen en ook de röntgen
-als het bewegend beeldmateriaal dat je van de pony hebt toen hij nog van jou was
-en al het bewegend beeldmateriaal dat de italianen van hem hebben gemaakt.
Geen links, maar filmpjes downloaden of kopieren. Links kunnen verwijderd worden. Leg een heel dossier aan van alles wat je hebt en bewaar het op de cloud.

Laat vast een case aanmaken bij je rechtsbijstand, met al deze bewijzen. En vraag hun alvast aan wie de bewijslast is. De mensen zijn nu nog min of meer aardig, maar je kunt erop wachten dat ze lastiger gaan doen.

Laat je dierenarts de foto's en echo's beoordelen, kan hij ook zien of het wel de benen van jouw pony zijn, als hij het vergelijkt met oudere foto's? Dan heb je voor jezelf zekerheid. Dan nog hoef je nog geen stappen te ondernemen, maar kun je wachten tot zij wat van je willen.

Als het een oude peesblessure is, dan kan dat best zo zijn, maar heeft hij er nooit last van gehad kennelijk. Als hij nu wel in verzet komt, want als ik het goed begrijp kreupelt hij niet, maar lijkt het meer uit de rug te komen, dan hoeft hij nog steeds geen last te hebben van een oude peesblessure.
Als het een nieuwe peesblessure is dan is jou sowieso niets te verwijten.

sterkte

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:51

Ik vind het best bijzonder dat mensen het zo bijzonder vinden dat mensen uit het buitenland pony's verweg halen.

Dit gebeurt dagelijks, vooral bij pony's die hoog in de sport lopen.
Zo heb ik er vorig jaar nog één naar China verkocht en heb ik meerdere mensen uit Rusland gehad voor een andere pony (alleen was dit echt mijn maatje dus heb hem binnen NL verkocht). Beide niet gekeurd bij de verkoop. Waarom? Ze vonden het niet nodig. Eigen risico dan!

TS: ik hoop heel erg dat dit verhaal goed afloopt voor jou, de kopers en vooral voor de pony!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:24

Quir schreef:
Percy schreef:
Ik heb ons paard meerdere malen naar het buitenland kunnen verkopen, meest Amerika maar ze wilden opladen en meenemen. Van vragen om een keuring was geen sprake en dat ging ook om een hogere prijsklasse. Hij is nog steeds bij ons <3

Jes: als er nu kleine gaatjes te zien zijn dan is het dus een huidige peesblessure. Een genezen peesblessure heeft wat littekenweefsel, meer of minder, afhankelijk van de ernst. Maar de gaatjes zouden dicht moeten zijn.

Kan heel goed zijn dat hij door veranderde omstandigheden, bodem, intensiteit in het werk, noem maar op nu een peesblessure heeft opgelopen.

Blijf er wel bij dat het protest komt van de wijze waarop hij nu gereden wordt. Ben er van overtuigd dat het een hele fijne leerpony is maar dat meisje moet wel begeleiding hebben en leren om de pony ruimte te geven


Dat is dus niet waar. Het is een oude blessure, met verkalking en geen vocht.


Hoe is dat op te maken op het oordeel van een "leek" die gaatjes ziet. Verkalking en gaatjes zijn twee totaal verschillende dingen.

Lauren186
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-04-17

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:27

Tja, er zit meestal geen garantie op een paard. Ik zou de eigenaren iig vriendelijk te woord blijven staan, eerlijk duurt het langst.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 06:25

Denk dat Niemand raar vind dat ze hier paarden of pony kopen maar rest van het verhaal vind ik wel apart

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 07:41

Ik heb 8 jaar geleden een paard vanuit Frankrijk naar Spanje verkocht (voor de eigenaar ik was slechts tussenpersoon) koper heeft het paard enkel op foto's en filmpjes gezien en ongekeurd verkocht.
Wij hebben een verkoopcontract opgesteld en het paard zelf voor vertrek klinisch laten keuren want koper hoefde ook geen keuring.
Paard is voor een flink bedrag verkocht dus niet enkel als weidemaatje.


Qua echo/peesproblemen, een DA kan inderdaad aangeven dat er een peesblessure is geweest maar nooit hoelang dat geleden was.

Zwarte gaatjes/vlekken kunnen inderdaad ook op een oude blessure wijzen, verder was er een beetje verkalking te zien op twee plaatsen.
Alle vier deze plekken waren door de DA ook netjes omcirkeld.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:14

Achjaa...ik kreeg na bijna 2 jaar lang alleen maar positieve en goede berichten over mijn paard, ook op 1x van alles de schuld over zijn gedrag...Ik weet het soms niet wat dat met kopers is. Mensen willen liever met vingers wijzen, dan bij hun zelf kijken wat de schuld is.

Ik hoop in ieder geval voor jouw dat het snel weer opgelost is met de pony. Niks aan dit, je wilt het liefst dat het hij natuurlijk net zo gelukkig en gezond is als dat hij bij jou was!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:45

Rocamor schreef:
Dus een pony met een leuk prijskaartje Is opgeladen en weggebracht zonder tussenkomst van een aankoopkeuringsarts (ongetwijfeld wel voor transport, maar die bedoelde ik niet).

Tja, da's in mijn ogen niet heel slim....

Ik zou het proberen naast je neer te leggen. Weet jij veel wat ze met de pony hebben uitgespookt in de tussentijd...


dit zeker tijd en afwachten, ze kunnen wel een transport ongeluk gehad hebben ....het gaat er bij hun waarschijnlijk anders aan toe dan bij jou (ook dat kan gevolgen hebben).
blijf vriendelijk,maar laat ook niet over je heen lopen!

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:22

Kady1 schreef:
Ik trek het me erg aan, miss ben ik ook wel te gevoelig hierin. Ondanks dat ik hem mis wil ik hem niet Terug. Naar mijn weten als gezond verkocht.

Spullen zijn niet mee verkocht. Zadel was ook het eerste waar ik naar vroeg. Maar zij zeggen dat dat goed ligt en kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Er is buiten transport keuring niet gekeurd meer. Heb zelf wel aangegeven dat dit gewoon kon.


Een koper heeft ook onderzoekplicht, behalve vragen van is die gezond. Zij hebben hier ook in verzaakt.
Plus het ging wel goed de eerste periode, wellicht heeft de pony vast gelegen in de box, tijdens het gek doen op de wei iets verdraaid, allemaal zaken waar je niets aan kunt doen, niet als verkoper of eigenaar.
Een klinische keuring is leuk maar een moment opname. Ene dag niets aan de hand, volgende dag verstapt en kan die kreupel zijn.
Zelf mee gemaakt met een klinische keuring, paard ging uit zijn plaat in de weide, keuring dag erop niet goed bevonden, paar weken later nog een keer en kwam er fluitend door heen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:29

Kady1 schreef:
Ik weet wel dat als ik ooit nog buitlanders krijg voor verkoop ik nog extra extra gaan aandringen op keuren voor hij het erf af gaat. Bij de meeste Nederlanders is het vanzelfsprekend in iedergeval de klinische keuring opnieuw te doen.


En anders een verkoopcontract opstellen met duidelijk daarin een vermelding dat ze het paard/pony hebben gekocht zonder zelf aan de onderzoekplicht te hebben voldaan, dus geen keuring of wat dan ook.
Dat het dier in jou ogen goed gezond verkocht is zonder zichtbare mankementen en eventueel met vermelding van bijvoorbeeld stalondeugden als deze aanwezig zijn. Dan dek je jezelf in. Zodra er een handtekening onder staat van beide partijen.

Stallinggoch
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-06-17

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:33

Ik vraag me af wat de kopers nu willen. Wat ik begrijp blijven ze vriendelijk?
Vraag me af hoe zij zich hierin ontwikkelen.

Ik zou de tip van rechtsbijstand vast oppakken. Dit vast melden. Kun je direct wat tips krijgen hoe te handelen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:36

Voor 100 euro gaat er geen enkele rechtsbijstand iets doen, om de stomme reden dat de rechtsbijstand dan per definitie meer kost dan de incasso zelf.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:28

Op mij komt het als volgt over:
Deze mensen hebben geen bal verstand van paarden, wel een kind wat een pony wil én een zak vol geld. Steken hier en daar hun licht op en horen dat in Nederland goede pony's te koop zijn. Kopen er 1 en worden vervolgens geconfronteerd met een probleem. De DA daar ziet wat en oppert dat het wellicht handig is navraag te doen bij verkoper. Kopers nemen contact met jou op, want jij bent in hun ogen ervaren én in Nederland heeft men meer verstand van paarden dus wellicht weet jouw dierenarts wel raad? Kortom, ze zoeken iemand die hen verder kan helpen want zelf hebben ze geen idee waar ze mee te maken hebben...

Maar misschien ben ik in dit geval te goedgelovig hoor :+ Dat ben ik normaal niet als het om koop/verkoop gaat. Zit nu middenin een aankooptraject met allerlei bezichtigingen en vertrouw niemand op zijn blauwe ogen... :o

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 15:53

Zo kwam het bij mij in eerste instantie ook over. Alleen worden er vragen van mijn kant genegeerd of krijg ik een heel onduidelijk antwoord. Waardoor ik niet meer weet wat ik moet denken er van.
Ze hebben trouwens wel meer paarden dus voor mijn gevoel hadden ze wel wat verstand er van. Ze fokte namelijk pre wat ik begreep

Prrr jou berichtje over 100 euro en een incasso bureau snap ik niet helemaal

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:02

Kady1 schreef:
Twee maanden geleden hebben wij voor het eerst een pony verkocht naar het buitenland ( I talie) (offieciele eigenaar was mijn vriend had de pony van hem gekregen om door te trainen voor kleinschalige handel)
Super aardige mensen contact verliep via app en deze mensen zijn een weekeind naar NL geweest om door heel NL pony's te bekijken.
De pony was een 9 jarige pony met goede papieren die Z1 dress liep bij de paarden met winst (dit was mijn doel daarna zouden we hem verkopen) wij hebben hem om en nabij 2 , 5 jaar gehad. Ik heb er van alles mee gedaan in die tijd, wedstrijden dressuur, springen, cross trainingen (de laatste nog in maart) buitenritten, dagtochten noem maar op vorig jaar nog in etten leur voor het eerst endurance gestart klasse 1 waar hij 8e werd uit de 22.
Naar mijn weten een gezonde pony. In 2015 hadden we hem ook eens te koop en toen zelf klinisch laten keuren en was helemaal goed. maar hem toen uit de verkoop gehaald omdat mijn paard overleed en zodoende hoefde ik dan zelf geen nieuw paard te kopen en kon ik de pony blijven rijden.
Uiteindelijk was dan toch het doel om de Z1 paarden met winst te halen en hem dan te verkopen. Omdat wij hem in een hogere prijsklasse wilde laten vallen zelf ook nog rongte laten keuren en hij was helemaal goed, klinisch hebben we niet opnieuw laten doen.

De kopers hebben de pony niet opnieuw laten keuren. Ik heb meerdere malen aangegeven dat dit uiteraard wel mocht. Hij is op transport gegaan, toen hij aankwam had hij een hoest op gelopen (drie dagen over transport gedaan) dus heeft hij daar medicijnen gekregen en na een weekje konden ze gaan rijden. 1,5 maand alleen maar positieve berichten leuke filmpjes en foto's van het rijden mogen ontvangen wat ik echt super fijn vond, want in 2 , 5 jaar was deze pony echt mijn vriendje geworden en mis hem (nog steeds) heel erg.

Tot vorige week ik een appje kreeg dat het rijden niet lekker ging. Hij deed heel raar een soort slaan met zijn achter benen en zwiepen met de staart. Niet echt bokken maar duidelijk dat de pony iets wilde vertellen. Hij deed dit alleen bij het begin van het rijden zette ze hem aan het werk dan werd ie weer braaf. Of hij dit bij mij ook wel eens deed... nou nee. Een keer een jolige bok in de winter of na een sprong die niet helemaal lekker uitkwam maar verder altijd heerlijke brave pony.

Ze hebben de da er bij gehaald en zijn benen laten echo'en en daar uit is gekomen dat hij een ernstige pees blessure gehad moet hebben (voorzover ik het goed begrijp want de conversaties gaan in het engels en zijn niet altijd heel correcte zins opbouw)
volgens hun dierenarts zou deze blessure 2 , 5 jaar geleden plaats hebben gevonden. Nu heb ik mijn DA gecontacteerd en die zei dat je niet op een echo kan zien hoe oud een blessure is. Wel of er een oude blessure is geweest maar niet dat het specifiek zo veel tijd geleden is.
Ze vroegen mij of ze de foto's van de echo's door mochten sturen naar mij en of ik ze dan kon laten zien aan mijn DA. Dat vond ik prima maar tot op heden niks ontvangen.

Zij wilde dat ik contact opnam met de eigenaren voor mij om te vragen of hij bij hun een blessure heeft gehad. Nu heb ik dit wel gedaan en zij zeggen ook van niet (wat ik wel geloof want ik heb 2 , 5 jr van alles met het dier gedaan en nooit een pas kreupel gelopen) Maar ik wil verder de vorige eigenaren er buiten houden.
Langzaam aan begint de toon een beetje grimmig te worden en ik vraag me een beetje af wat zij " ons " kunnen maken.
Ik heb van de afgelopen jaren onwijs veel filmpjes, van cross, dressuur, buiten rijden waarop te zien is dat hij gewoon goed en braaf zijn rondje loopt en ook niet kreupel is.

De pony is best aan wat geld verkocht, plus zij hebben hem natuurlijk ook laten transporteren enz. Dus ik snap dat dit onwijs balen is voor hen. En ik voel me ook echt rottig er van (toch je maatje wat dan niet goed gaat)

Iemand tips / adviezen hoe hier verder mee om te gaan.

Zwiepen met de staart etc. lijkt me een teken van irritatie over zadel, ruiter of zo, en geen symptoom van een peesblessure.