Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel paarden mag je privé houden?

 
Profiel   

Wie weet hoeveel paarden je privé mag houden van de gemeente voordat je als bedrijf gezien wordt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:11 



 
Profiel   

volgens mij 6 of 7 mijn buurman heeft een kleinschalige pension stal met 7 paarden word niet als bedrijf gezien weet niet of dat per gemeente verschilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:13 



 
Profiel   

Per gemeente wat verschillend.
Bij ons 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:13 



 
Profiel   

Hangt ervan af wat je met die paarden doet. Stel je hebt 2 paarden waar je elk jaar een veulen uit fokt voor de verkoop, dan kom je misschien niet in aanmerking kwa aantallen maar wel kwa financiën. Daarbij scheelt het precieze aantal ook nog eens per gemeente. Ook wordt er (soms?) onderscheid gemaakt tussen pony's en paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:23 



 
Profiel   

daffie1986 schreef
Hangt ervan af wat je met die paarden doet. Stel je hebt 2 paarden waar je elk jaar een veulen uit fokt voor de verkoop, dan kom je misschien niet in aanmerking kwa aantallen maar wel kwa financiën. Daarbij scheelt het precieze aantal ook nog eens per gemeente. Ook wordt er (soms?) onderscheid gemaakt tussen pony's en paarden

Als ik het goed begrijp is het dus per gemeente verschillend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 21:04 



 
Profiel   

Ik denk het wel, bij ons in de gemeente is het namelijk max. 9.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 21:09 



 
Profiel   

Ik neem aan dat een gemeente het aantal dan ook vastgesteld moet hebben in een beleidsstuk. Is dat opvraagbaar? Iemand ervaringen daarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:47 



 
Profiel   

Kan je niet beter gewoon even bellen met jouw gemeente? Zij kunnen je vast verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:04 



 
Profiel   

Hier is het max 3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:07 



 
Profiel   

DexterM schreef
Hier is het max 3

Dat is wel erg weinig. Wij hebben 6 kinderen, zou dus niet ieder kind z'n eigen pony mogen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:16 



 
Profiel   

Vanaf 7 paarden ben je volgens mij mestwet plichtig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:22 



 
Profiel   

Hier mag je max. 5 paarden hebben als particulier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:35 



 
Profiel   

Wijsje schreef
DexterM schreef
Hier is het max 3

Dat is wel erg weinig. Wij hebben 6 kinderen, zou dus niet ieder kind z'n eigen pony mogen hebben.

Net of 6 kinderen zoveel voorkomt.
Ik snap wel dat ergens de grens ligt, en die uitzondering met 6 kinderen zij dan maar zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:36 



 
Profiel   

jaa maar dan heb je vaak ook wel een partner dus dan kun je er 6 houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 22:37 



 
Profiel   

Ja 3 is weinig. Gemeente ernaast is het 6 of 7... het is dus per gemeente verschillend. En afhankelijk van het bestemmingsplan. Hier dus met bestemming wonen max 3 paarden per adres. Ik zou er nog wel 10 in de wei kunnen zetten maar max 3 op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 23:00 



 
Profiel   

Wijsje schreef
DexterM schreef
Hier is het max 3

Dat is wel erg weinig. Wij hebben 6 kinderen, zou dus niet ieder kind z'n eigen pony mogen hebben.


In het kader van:"het glas is altijd halfvol" en dus niet als commentaar, kunnen ze mooi leren delen.

Overigens staan me wel nog wat rechtzaken bij waarin hobbyisten met zelfs nog meer als 10 paarden moesten aantonen dat het hobby was en werd hier toen wel rekening mee gehouden.


Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 28-06-17 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:32 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Kan je niet beter gewoon even bellen met jouw gemeente? Zij kunnen je vast verder helpen.

Daar heb ik wel aan gedacht,maar ik wil geen slapende honden wakker maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:35 



 
Profiel   

Niello schreef
Tessebes schreef
Kan je niet beter gewoon even bellen met jouw gemeente? Zij kunnen je vast verder helpen.

Daar heb ik wel aan gedacht,maar ik wil geen slapende honden wakker maken.

Hou je die paarden echt hobbymatig dan? Want zoals ik hierboven schreef zijn er dus in het verleden uitzonderingen gemaakt.

Ik weet niet in welke gemeente je woont?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:36 



 
Profiel   

Ik kan het op onze gemeente site nergens vinden..

Ben wel benieuwd hoe ze het willen controleren? Onze weides zijn vanaf de weg amper te zien. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo bij mensen aan bellen om te vragen naar de ponies? Of doen ze dat wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:42 



 
Profiel   

Wijsje schreef
DexterM schreef
Hier is het max 3

Dat is wel erg weinig. Wij hebben 6 kinderen, zou dus niet ieder kind z'n eigen pony mogen hebben.


toch let de gemeent daar niet op 4 is het officieel hier en zes is oogluikend, maar dan moet het een paard zijn met pensioen,onbruikbaar of een veulen.
En over de controle, ze komen gewoon langs om te tellen even als voor de honden.... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:47 



 
Profiel   

Volgens de KNHS
Citaat
Hoeveel paarden mag ik als particulier houden?
Wanneer je paarden particulier houdt, ben je dus niet bedrijfsmatig. Er zijn geen wettelijke voorschiften vastgelegd hoeveel paarden je particulier mag houden. Let wel op dat je bij een grote hoeveelheid paarden te maken kan krijgen met milieuvergunningen en de mestwet.


Dus Wettelijk gezien maakt het niet uit, maar je hebt ook te maken met de gemeente, waaronder het bestemmingsplan van de plek waar je de paarden houd.
Je kan eventueel iemand anders laten bellen naar de gemeente?

[edit] typfout


Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 28-06-17 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:51 



 
Profiel   

rink schreef
Vanaf 7 paarden ben je volgens mij mestwet plichtig..

Dat is zover ik weet veranderd. Er hangt geen aantal meer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:56 



 
Profiel   

kwita schreef
.
En over de controle, ze komen gewoon langs om te tellen even als voor de honden.... ;)


Hier nog nooit iemand gezien... ook voor de honden niet, maar wij hebben dan ook geen hondenbelasting :+

Iemand goed met google? Ik woon in gem. Peel en Maas en heb nog niets kunnen vinden over aantallen. Maar ben n.a.v. dit topic toch wel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 07:57 



 
Profiel   

DexterM schreef
Hier is het max 3

Dat is wel erg weinig. Wij hebben 6 kinderen, zou dus niet ieder kind z'n eigen pony mogen hebben.[/quote]
Net of 6 kinderen zoveel voorkomt.
Ik snap wel dat ergens de grens ligt, en die uitzondering met 6 kinderen zij dan maar zo..[/quote]

Alleen m'n dochter en ik rijden, was maar als voorbeeld. Maar normaal gezin met 2 kinderen kan dus niet alle 4 een eigen paardje hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 08:04 



 
Profiel   

Dan zouden ook 4 spanrijders in de knoei komen.
Maar daarom naar de gemeente gaan op zo'n moment en uitleggen waarom voor jou hobby 4 of 6 nodig is. Dan kan het best zijn dat het wel mag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen