problemen na verkoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:06

Kady1 schreef:
Zo kwam het bij mij in eerste instantie ook over. Alleen worden er vragen van mijn kant genegeerd of krijg ik een heel onduidelijk antwoord. Waardoor ik niet meer weet wat ik moet denken er van.
Ze hebben trouwens wel meer paarden dus voor mijn gevoel hadden ze wel wat verstand er van. Ze fokte namelijk pre wat ik begreep

Prrr jou berichtje over 100 euro en een incasso bureau snap ik niet helemaal


Ik gok verkeerde topic...
In een ander topic gaat het om 100 euro die iemand nog moet terug krijgen en een eventuele inschakeling van een incasso bureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:06

Kady1 schreef:
Zo kwam het bij mij in eerste instantie ook over. Alleen worden er vragen van mijn kant genegeerd of krijg ik een heel onduidelijk antwoord. Waardoor ik niet meer weet wat ik moet denken er van.
Ze hebben trouwens wel meer paarden dus voor mijn gevoel hadden ze wel wat verstand er van. Ze fokte namelijk pre wat ik begreep

Prrr jou berichtje over 100 euro en een incasso bureau snap ik niet helemaal

Als je even iemand nodig hebt die vloeiend Engels spreekt om het gesprek nog eens over te lezen of vragen van jouw kant te formuleren moet je maar even aan de bel trekken :) Kan me voorstellen dat de communicatie niet helemaal lekker loopt.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:34

roxiie schreef:
Kady1 schreef:
Zo kwam het bij mij in eerste instantie ook over. Alleen worden er vragen van mijn kant genegeerd of krijg ik een heel onduidelijk antwoord. Waardoor ik niet meer weet wat ik moet denken er van.
Ze hebben trouwens wel meer paarden dus voor mijn gevoel hadden ze wel wat verstand er van. Ze fokte namelijk pre wat ik begreep

Prrr jou berichtje over 100 euro en een incasso bureau snap ik niet helemaal


Ik gok verkeerde topic...
In een ander topic gaat het om 100 euro die iemand nog moet terug krijgen en een eventuele inschakeling van een incasso bureau


Dat. Nou zit ik al hoelang op Bokt? Is me nog nooit overkomen :oo Sorry!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:17

Charmaine schreef:
De DA daar ziet wat en oppert dat het wellicht handig is navraag te doen bij verkoper.


Ehm die DA heeft blijkbaar feilloos de "gaatjes" in de pezen omcirkelt. en dan geloof ik niet meer erin dat die niet weet wat hij doet.
Zie bericht van Jes,

Jes schreef:
Zwarte gaatjes/vlekken kunnen inderdaad ook op een oude blessure wijzen, verder was er een beetje verkalking te zien op twee plaatsen.
Alle vier deze plekken waren door de DA ook netjes omcirkeld.


Ik geloof dus echt niet meer dat die mensen er geen kaas van gevreten hebben. En die DA weet ook dondersgoed waarmee hij bezig is.
TS echt laat je geen oor aannaaien, en schakel nu al je rechtsbijstand in.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:10

Gaatjes in de pees zien op een echo is heel gemakkelijk, zelfs voor een leek. Als je eenmaal weet hoe je kijkt met echo en dat is geen hogere wiskunde. Dus dat hij ze gezien heeft een omcirkeld heeft, zegt niet zoveel over de kunde van de dierenarts. Zo kan je ook goed zeggen of het een oude of nieuwe blessure is, maar niet hoe oud een oude blessure precies is.

De interpretatie van wat je precies ziet is ook heel wat anders. Nu zijn deze vrij duidelijk, al is één plaatje wel wat dubieus. Nu zijn echo plaatjes relatief moeilijk te beoordelen als je niet zelf de echo gemaakt hebt.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:44

Prrrr schreef:
Voor 100 euro gaat er geen enkele rechtsbijstand iets doen, om de stomme reden dat de rechtsbijstand dan per definitie meer kost dan de incasso zelf.


Ben ik niet met je eens. Mijn rechtsbijstand helpt zeker wel. Zelfs op voorhand als er nog geen sprake is van een schadebedrag.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:26

Mijn dierenarts heeft ondertussen naar de foto's gekeken. De xr waren heel duidelijk en hij vond daar niks mis mee. De echo's vond hij onduidelijk en buiten een paar vlekjes niet veel op te zien waar een paard op dit moment last van zou moeten hebben. Hij zei dat dit niet eens een peesblessure zou hoeven zijn. Maar hij Kon er verder niet veel over zeggen.

BigOne
Berichten: 38224
Geregistreerd: 03-08-09

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:00

Klaar, dat mail je hun door en verder wens je ze veel succes met de pony. Gewoon zeggen dat je de foto's en scans hebt laten beoordelen en er volgens de da niets is wat wijst op enige blessure.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:37

Kady1 schreef:
Mijn dierenarts heeft ondertussen naar de foto's gekeken. De xr waren heel duidelijk en hij vond daar niks mis mee. De echo's vond hij onduidelijk en buiten een paar vlekjes niet veel op te zien waar een paard op dit moment last van zou moeten hebben. Hij zei dat dit niet eens een peesblessure zou hoeven zijn. Maar hij Kon er verder niet veel over zeggen.


Laat dat schriftelijk vastleggen!!dateren en ondertekenen en wacht dan af wat de tegenpartij doet!

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:03

bigone schreef:
Klaar, dat mail je hun door en verder wens je ze veel succes met de pony. Gewoon zeggen dat je de foto's en scans hebt laten beoordelen en er volgens de da niets is wat wijst op enige blessure.


Idd dit. Niet eindeloos over door blijven gaan.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:58

Ik zou het vriendelijk en kort zeggen, tevens duidelijk maken dat je niet erbij bent geweest wat er allemaal gebeurt is.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:13

Persoonlijk zou ik helemaal niets meer mailen naar de huidige eigenaars. Ik vrees dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn en doordat jij (en je DA) actief mee gaan zoeken naar een "blessure", erken je dat er misschien toch wel een probleem is. Ik kan me voorstellen dat ze zelfs van de uitspraak van je DA "niet iets waar een paard op dit moment last van zou moeten hebben" kunnen omdraaien naar "dus er is wel iets te zien, waar het paard nu geen last meer van zou moeten hebben, maar wat dus wel een oude blessure is".

Juist doordat het nu allemaal zo klungelig overkomt, rinkelen al mijn alarmbellen.
Handen van aftrekken, niks meer mailen, voordat je weet wat ze van jou verwachten.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:41

TS: is er verder nog wat gebeurd? Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 20:21

Ik heb ong twee wk geleden het laatste bericht gehad. Tot nu toe is het stil gebleven . Ik wil eigenlijk heel graag weten hoe het met de pony gaat maar meerdere mensen in mijn omgeving zeggen dat ik beter zelf geen contact meer op kan nemen ( wat ik heel moeilijk vind)

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:52

dat zou ik ook zeker niet doen, straks gaat het hele riedeltje zich weer herhalen :+

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:19

Geen bericht goed bericht, geen contact zoeken zet het van je af

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:19

Oei dat snap ik, het gaat je toch aan je hart. Maar inderdaad beter om even niet contact op te nemen..

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:46

Snap het heel goed dat je graag wilt weten hoe het gaat. Maar wat de anderen ook al aangeven, je kunt het allemaal weer aan wakkeren en daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:07

Waarschijnlijk is het goed gekomen met de pony. Als die echt ernstige blessures had dan hadden ze je waarschijnlijk blijven lastig vallen. Dus zet het van je af, jij weet dat die gezond was en als iemand anders hem na jou toch verprutst is dat echt spijtig maar uiteindelijk kan je dat nooit echt voorkomen.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:05

Ik wilde hier nog even een update geven:

Hoewel ik heel erg graag wilde weten hoe het met mijn maatje ging heb ik mij aan het advies van meerdere mensen gehouden en zelf geen berichten meer gestuurd naar de nieuwe eigenaren. Ik dacht eigenlijk dat ik er of nooit meer iets van zou horen of dat als er nog iets kwam dit vervelende dingen zouden zijn.

Echter kreeg ik van de week out of the blue een apje dat het weer helemaal goed gaat met de pony. Daar heb ik dan wel op terug geantwoord dat ik heel blij was om dat te horen.
paar dagen later kreeg ik een apje met een filmpje van het meisje en het rijden (hij loopt helemaal correct) en ze zijn er nog steeds blij mee. Daar heb ik natuurlijk ook een positieve reactie op gegeven.

Of het nou de taal barrière was (NL/ENG - ITAL/ENG) / contact via app en mail die alles zo'n nare wending gaf richting mij toen het niet goed ging weet ik niet, ik denk ook wel dat ik het contact niet te "dichtbij" laat komen, maar vind het wel heel fijn om nu te weten dat het goed gaat met hem en hopelijk blijft verder negatief nieuws uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:53

Dat is nog eens fijn nieuws. Toch goed om te weten dat het goed met je oude pony gaat.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:18

Fijn dat het nu dan zo is afgelopen voor zowel de pony als voor jou!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:18

Wat een fijn bericht na al die ellende Kady! Hopelijk kan je het nu allemaal van je afzetten en van je nieuwe paard genieten.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:08

Genieten van mijn nieuwe paard doe ik sowieso, maar ben heel erg happy dat mijn kleine vriendje toch niet zo ernstig geblesseerd is als zij deden overkomen !!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:28

Vreemd, maar gelukkig gaat het weer beter!