Andere ruiters op mijn paarden, verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Andere ruiters op mijn paarden, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:35

Op dit moment heb ik meerdere paarden, 1 minderjarig persoon helpt mij met alles rondom de paarden en rijd er dan ook op, tot nu toe gaat ze altijd haar eigen gang.. nu wil ik er ook een paar verhuren voor een bedrag per maand, in het begin zal ik er wel bij zijn en opletten maar uiteindelijk is het de bedoeling dat ze ook wel hun eigen gang gaan. Minderjarig of meerderjarig maakt mij niet uit maar ik weet wel dat het met problemen wel wat kan uitmaken. Zeker omdat ik er ook een bijdrage voor vraag.

Wat is het verschil meer en minderjarig?
Wat moet ik regelen kwa verzekering of afspraken?
Is er nog iets wat ik moet weten?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Andere ruiters op mijn paarden, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:31

Ik volg je topic eventjes!

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:55

Ik heb mijn verzekering gebeld met dezelfde vragen. Ik heb een standaard WA verzekering. Je bent daarmee verzekerd als jouw paard iets doet waardoor een andere schade heeft. Maar als er wat gebeurd met de minderjarige, is het de vraag hoe verwijtbaar dit is. Stel, je laat een jong iemand zonder je begeleiding op je wilde hengst, dan is het vragen om problemen en keert je verzekering niet uit. Een ervaren puber op je makke knol die schrikt van een onverwachte brommer, is niet verwijtbaar richting jou, en je verzekering keert uit. Dit was overigens voor mij dus reden om geen minderjarige bijrijder te willen. Je kunt hier overigens wel een aparte verzekering voor afsluiten.

Het vragen van een vergoeding aan de bijrijder beïnvloedt niet wel of niet uitkeren, zolang de vergoeding een compensatie betreft voor de kosten die jij hebt aan je paard.

Maar goed. Check dit dus bij je eigen verzekering. Daar zitten de deskundigen aan de telefoon, daar betaal je ze voor!