Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:00

Volgens mij kan ik het je niet meer laten zien. Ik heb zoveel dekens gerepareerd (mijn naaimachine kan dat hebben :D ), allemaal horseware bug rugs, dus ook niet de minste. Maar ik heb net een groot deel daarvan verkocht. Ja echt verkocht, zelfs gerepareerd waren ze zo gewild. Ze waren ondanks de reparaties ook echt nog bruikbaar, alleen niet zo mooi meer. En ik heb ook niet de hoofdprijs ervoor gevraagd.
Ik kan even kijken, ik heb nog een paar bewaard als reserve, of daar nog wat tussen zit wat reparaties heeft. En dan kan je laten zien wat de schade is als een paard in de singel trapt. Dr is er niet 1 bij die de naden open had, alleen maar scheuren in de stof zelf.

Heb even lopen zoeken welke deken het nou is, maar is het de shires sweet-itch combo flyrug?
Beschrijving van die deken zegt dat de stof extra sterk is, met een stretch oorstuk.
Citaat:
Highly breathable, lightweight polyester 600 denier ripstop fabric will resist field wear and tear whilst still being soft. Ample fabric in the integrated neck and stretch ear panel permits unhindered grazing

Imo zou dan als het paard echt met de hoef in het oorstuk is blijven hangen, wat ik echt niet geloof aangezien ik een stel apen hier heb die elke dag wel 5 keer hun oren uit die oorstukjes krijgen en er nog nooit in zijn blijven hangen, zou dat stretch stukje kapot moeten zijn gegaan, maar de rest van de deken niet. ook de naden niet. En omdat die wel allemaal zijn gegaan hebben ze dat ding gewoon niet goed genaaid.

Daarbij, en ik naai dus nog wel eens een beetje, dr is echt geen naaimachine die de naad over de rug in dezelfde steek kan doen als het halsstuk eraan zetten. Dat zijn echt 2 verschillende naden. Dus als 1 van die naden, en dan zou ik ook nog zeggen kan alleen de halsnaad zijn met een hoef in het oorstuk, zou de naad op de rug heel gebleven moeten zijn. En op z'n minst het hele biesband van het halsstuk eraf moeten liggen. Dat is nl dan het eerste punt waar echt kracht op komt te staan.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:33

Dees schreef:
Heee, als een product goed is, maar het gaat kapot door een ongeluk....
Je hebt ook geen garantie op een fonkelnieuwe Audi als je hem 2km uit de showroom tegen een boom rijdt :n

Dit product is niet kapot gegaan uit 'eigen gebrek', maar domweg door pech tijdens het gebruik. Een ongelukje. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren?

Misschien wil je het niet horen TS, maar hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Hetzelfde als teruggaan met een broek omdat je gevallen bent en er nu een gat in zit......

Zo een deken valt niet "zomaar" uit elkaar. Vind het ook wel netjes dat ze je een korting aanbieden. Succes in ieder geval :-).

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:33

astridastrid schreef:
Dees schreef:
Heee, als een product goed is, maar het gaat kapot door een ongeluk....
Je hebt ook geen garantie op een fonkelnieuwe Audi als je hem 2km uit de showroom tegen een boom rijdt :n

Dit product is niet kapot gegaan uit 'eigen gebrek', maar domweg door pech tijdens het gebruik. Een ongelukje. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren?

Misschien wil je het niet horen TS, maar hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Hetzelfde als teruggaan met een broek omdat je gevallen bent en er nu een gat in zit......

Zo een deken valt niet "zomaar" uit elkaar. Vind het ook wel netjes dat ze je een korting aanbieden. Succes in ieder geval :-).

Heb je gelezen wat Rina en ik geconcludeerd hebben(uit jarenlange ervaring met dekens en ongelukjes daarmee) het kan gewoon niet zo zijn dat de singelaanhechtingen niet gescheurd zijn terwijl de rugnaad en halsnaad compleet los zijn. Ik zeg niet dat het paard niet met zijn benen in de singels heeft gezeten maar wel dat er door een zeer waarschijnlijke fabricagefout de deken op de totaal verkeerde plek heeft losgelaten.

pmarena

Berichten: 48380
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:49

Dit soort dingen is altijd lastig. Ik zie op de foto niet goed waar het bovenste deel van de deken gescheurd is, maar ben ik nou kippig want bij de hals zie ik toch duidelijk dat de naad nog iets van een handbreedte naast de scheur ligt? Dan is hij toch niet gescheurd op de naad... :?

Het is ook altijd lastig om te gaan invullen wat er gebeurd zal zijn. Inderdaad wel raar als je nergens anders schade ziet, maar wie weet is dit wel het beeld dat je krijgt wanneer een paard bvb. gaat liggen. met een voet op een randje van de deken terecht komt bij het opstaan waardoor het ding scheurt?

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat het paard na de eerste scheur uit de deken bevrijd was, wie weet hing die er toen nog half omheen en is het paard er nog een keer op gaan staan of heeft zich er op een andere manier uit los moeten trekken....

Zolang je niet ziet dat de stiksels spontaan losgelaten hebben ofzo, is de deken toch niet spontaan uit elkaar gevallen en moet er toch iets van een flinke kracht op gestaan hebben en die komt dan toch echt bij het paard vandaan Y;( Dus ik snap de reactie van Divoza wel.

Als een klant zoiets heeft dan is het inderdaad netjes om een flinke korting aan te bieden op een nieuwe deken, maar om als winkel nu op te draaien voor een ongeluk dat nu eenmaal het risico is van je paard een deken opleggen, daar kan je toch ook niet aan beginnen :o

Dees

Berichten: 18960
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:38

Als de buikriemen steviger aan de deken vast zitten dan de rugnaad sterk is, gaat de rugnaad kapot en blijven de buikriemen gewoon vast zitten. De zwakste schakel gaat als eerste kapot. Je kunt er hele complot-theoriƫn op los laten, maar het bestaat niet dat deze deken spontaan uit zichzelf zo uiteen is gespat. Deze schade is door het paard veroorzaakt.

Ik blijf erbij, dit is gewoon dikke pech en niet de schuld van de leverancier of de winkel.
Ik kan de conclusie van Divoza daarom goed volgen, al is er wellicht in de toon van de boodschap nog enige ruimte voor verbetering. Je kunt het product matig vinden, maar heee.... koop het dan gewoon niet opnieuw.

Iemand vroeg hier of ik bij Divoza werk? Nee.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 09:45

Bedankt voor jullie reacties! Ook ik gebruik al jaren eczeemdeken (10 jaar): pagony, epplejeck, rambo, boett en dus shires. En ik heb ze werkelijk in alle staten gezien, vooral de eerste twee. Maar dit? Nooit.

Pmarena ik snap je reactie maar wat jij ziet en bedoelt is de binnenvoering. De deken heeft op de hals een extra laagje voering om de manen te beschermen. De deken is dus echt alleen op de naden gescheurd.

Rina dit is inderdaad de Shires Sweet Itch Combo. Ik baal er zo van want ik heb nog geen alternatief gevonden.. (sterke deken met buikflap, model a la rambo en shires)

Bigone daar zijn wij dus ook van overtuigd..

Astridastrid ik wil alle reacties horen, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn toch? Als ik een broek koop en ik buk eens een keer goed en hij scheurt op IEDERE naad uit (dus niet alleen bij mijn billen maar ook op mijn enkels) dan ga ik er absoluut mee terug. Terwijl als nou blijkt dat er nog 10 andere beschadigingen op de broek zitten (gaten en scheuren) dan heb je aanleiding voor foutief gebruik, toch?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:52

Sodeletuut schreef:
Rina dit is inderdaad de Shires Sweet Itch Combo. Ik baal er zo van want ik heb nog geen alternatief gevonden.. (sterke deken met buikflap, model a la rambo en shires)


https://www.fedimax.de/fliegendecke-zebra/a-1196/ :D
Ik heb deze deken zonder de buikflap, de oudste is al 3 jaar en nog steeds heel. Ook op de naden :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:58

Die kwam bij mij al kapot binnen die van fedimax. En als je het dan over service hebt bij die stugge duisters :n
Nooit meer een deken daar.
Overigens werkt die niet voor eczeem, wel voor vliegen uiteraard.

Ik heb ook daarna de shires gekocht en super tevreden mee.
Dit is gewoon raar, natuurlijk valt hij niet plotseling uit elkaar en heeft het paard daar schuld aan.
Maar van voor naar achter compleet, dat is ook wel erg vreemd, je zou dan een stukje verwachten. Of alleen de rug en niet ook de hals.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 10:10

Niet voor eczeem? Hmm jammer want ziet er wel goed uit!

Bruintje dit is raar toch? Zelfs de allergoedkoopste dekens van pagony etc hebben dit nog nooit laten zien. Die scheuren eerst op iedere denkbare andere plek en dan pas op de naad haha.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:13

Is de stof langs de naad afgescheurd, of is het garen van de naad kapot geknapt? JE zou bijna denken dat het garen door iets is aangetast waardoor het zo zwak is geworden dat het bij wat lomp gedrag van het paard zo is gescheurd.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 10:17

Ladyingreen schreef:
Is de stof langs de naad afgescheurd, of is het garen van de naad kapot geknapt? JE zou bijna denken dat het garen door iets is aangetast waardoor het zo zwak is geworden dat het bij wat lomp gedrag van het paard zo is gescheurd.

Inderdaad het garen. De stof is nog helemaal heel. Daarom vind ik het zo jammer dat ze niet eens zeggen dat ze hem even onder de naaimachine willen gooien. Had ik ook prima gevonden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:27

Hier ook veel ervaringen met slopers en kunstenaars en zoiets nog nooit gezien. En de voorbeelden die gegeven worden dan zouden als eerste de aanhechtingen van de singels knappen. Die kunnen meestal het minste hebben. Heb ooit 1 keer een rugnaad zien knappen bij het rollen. dat hebben we vergoed gekregen maar was geen divoza.

lailapri

Berichten: 22145
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:44

Precies de reden dat ik nooit meer wat bij divoza (en de oplichters van vroegop) koop. Ej heeft hele nette service en Kramer ook. Stuurde destijds een kortingsbon met hogere waarde als de zak koekjes die was gescheurd en over het pas verspreid lagen. Ging mij ook vooral om de tip voor het inpakken en niet om het vergoed te krijgen. We vonden ze ook pas toen de sneeuw gesmolten was dus vrij laat een mail erover gestuurd.

Wat ik zou doen. Ik denk niets. Misschien bedrijf afraden naar andere, maar er nooit meer wat kopen...

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:02

Dees schreef:
Heee, als een product goed is, maar het gaat kapot door een ongeluk....
Je hebt ook geen garantie op een fonkelnieuwe Audi als je hem 2km uit de showroom tegen een boom rijdt :n

Dit product is niet kapot gegaan uit 'eigen gebrek', maar domweg door pech tijdens het gebruik. Een ongelukje. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren?


Dat moet Divoza dan aantonen. Als daar twijfel over is, dan dient Divoza toch het product te vergoeden.

Deze koop valt onder consumentenkoop(wet). Daarin wordt gesteld dat gedurende een half jaar - bij normaal gebruik - na aankoop stuk gaat de leverancier dit of moet repareren, of een ander aan moet bieden. Dat (repareren) moet wel binnen afzienbare termijn gebeuren.
Bij de verkoper - Divoza dus - ligt de bewijslast om aan te tonen dat er sprake was van "geen normaal gebruik" of ongeluk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:05

Heeft Divoza eigenlijk een eigen reparatie afdeling?
Zo ja dan moet dit voor hun toch goedkoop verholpen kunnen worden.
Ook als ze het naar een coupeuse brengen en zeggen, stikken met extra sterktedraad.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:08

Bedankt voor jullie reacties! Divoza heeft nota bene een eigen reparatie afdeling, maar dit zou ons 'een paar tientjes' kosten. Ik zei al tegen de betreffende vrouw dat reparatie mij net zo lief is als vervanging, maar geen discussie mogelijk.

Wilawander hier precies hetzelfde. En daarnaast hebben wij momenteel 3 (!) paarden met exact deze deken en eerdere seizoenen ook en dit is me nog nooit overkomen. Niet te geloven he..

Babootje nou inderdaad. En ik ben heel benieuwd naar de reactie. Heb dit doorgestuurd naar de messenger klantenservice maar tot nog toe geen reactie. ;)

Lailapri het valt echt vies tegen. Zonde inderdaad want bij EJ zijn ze altijd allervriendelijkst en behulpzaam.. Maar dit had ik nooit verwacht van Divoza..

Anoniem

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:09

...En het ergste is vaak, dat zodra je dit openbaar op hun social media gooit, je waarschijnlijk gelijk geholpen wordt ;)

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:27

Anoniem schreef:
...En het ergste is vaak, dat zodra je dit openbaar op hun social media gooit, je waarschijnlijk gelijk geholpen wordt ;)

Wat ik dus ook meteen zou doen wanneer ze weer niet thuis geven. Bijvoorbeeld een oproep wie dit nog meer is overkomen met hetzelfde merk deken? Beetje verpakken in een duidelijke boodschap maar wel zo dat de fabrikant en winkelier duvels goed door hebben dat ze hier toch een steekje laten vallen.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:36

Sodeletuut schreef:
Maar dit had ik nooit verwacht van Divoza..


O, ik wel. Divoza staat echt bekend om hun klantonvriendelijkheid. Ik wilde ooit een bit bestellen. Best een duur bit, dus wilde ik wel even weten of het past. Nu heeft mijn paard een heel klein mondje (11,5) dus het bit was niet op voorraad en moet besteld. Maar als ik het bestelde, dan moest ik het ook afnemen. Ook als het niet zou passen. Dat bleven ze bij hoog en bij laag volhouden. Absurd natuurlijk, dus ik heb het niet besteld. Idioot slechte service. Ook de wetgeving v.w.b. internet aankoop lappen ze aan hun laars, want zou ik het via intenet bestellen heb je een wettelijke 14 dagen zicht termijn waarbinnen je moet kunnen retourneren. Ook daar zijn ze niet toe genegen. Ik heb het maar niet aan laten komen op een rechtszaak, maar het bit gewoon maar ergens anders besteld. Ik kom er eigenlijk ook niet meer sinds die tijd. Zo gehad met die winkel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:40

bigone schreef:
Anoniem schreef:
...En het ergste is vaak, dat zodra je dit openbaar op hun social media gooit, je waarschijnlijk gelijk geholpen wordt ;)

Wat ik dus ook meteen zou doen wanneer ze weer niet thuis geven. Bijvoorbeeld een oproep wie dit nog meer is overkomen met hetzelfde merk deken? Beetje verpakken in een duidelijke boodschap maar wel zo dat de fabrikant en winkelier duvels goed door hebben dat ze hier toch een steekje laten vallen.


Oh ja ik had het in dit geval ook zeker gedaan!
Als het niet op een nette manier kan dan maar zo... Hoe erg eigenlijk, dat zoiets nodig is -O-

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:02

Ja jullie hebben eigenlijk hartstikke gelijk.. ik heb alleen geen Facebook, en denk dat dat toch wel verreweg het beste medium is voor deze situatie. Ik ga eens kijken of ik het via iemand anders kan doen! Inmiddels is er ook een mail uit betreffende dit consumentenrecht.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:06

Facebook aanmaken is een fluitje van een cent en inderdaad, daar kun je ze het beste aanpakken

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:33

Nou helemaal waar Bigone! Bedankt iedereen voor het meedenken!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:36

Had iets geannuleerd bij Divoza. Blijkt het vandaag alsnog bezorgd te zijn... Pffff vraag gewoon de retour kosten terug. HUN fout niet de mijne!

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:39

Als je belt dan kunnen ze je een antwoordnummer geven voor het retour sturen van de bestelling.

T's succes, gewoon blijven vragen en bellen/mailen. In mijn optiek sta je in je recht.