zoektocht naar 2ehands trailer !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horse4fun

Berichten: 388
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Emmer Compascuum

zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 02:12

Weet niet waar ik dit onderwerp anders moet plaatsen maar hier ben ik de hele week al mee bezig.

Wie heeft tips over aanschaf 2ehands paardentrailer?

Vandaag ben ik gaan kijken bij een paar in de buurt. De een was 9 jaar oud, een Atec, praktisch nieuw, maar wel boven mijn budget. De andere was 14 jaar oud, betaalbaarder, een Waco (Henra), flinke gebruikssporen m.n. op de bodem doordat het paard had staan schrapen. De bodem was van 22 mm fins berkenhout, maar op die plekken was toch wel 6 mm verdwenen en kaal geworden. De Atec had een gietvloer en geen slijtage.

Nu werd mij door een kennis verteld (is timmerman) dat je niet aan een trailer moet beginnen waarvan de vloer moet worden gerepareerd al dan niet een trailer met gietvloer moet kopen. Dit ivm. werking van de houten vloer. Een gietvloer sluit het hout van boven af en dan kunnen scheurtjes ontstaan? Daar kan vocht in komen en dan krijg je rotterij.
Wat zijn jullie ervaringen met trailers en dan m.n. de bodems? Moeten die nou van alleen hout zijn of is een gietvloer toch wel beter? Ik weet het niet meer en wil toch een goede trailer aanschaffen, zonder dat ik me steeds zorgen moet maken om de bodem. Oh ja, ik heb geen binnenstalling dus trailer komt wel jaar rond buiten te staan.

Wie weet raad? Tips over goede 2e hands te koop staande 1½paards trailers zijn ook welkom (regio Drenthe/grens Groningen)!

fannetje

Berichten: 3550
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:05

Ik heb zelf een heja trailer (ook bij Heja in Garderen gekocht, wel 2e hands, 2 jr oud toen, weinig gebruikt, zag er zgan uit), ook met gietvloer.
Hij is inmiddels 11,5 jr oud en doet het nog steeds super.
Wel breng ik hem elke 2 jr weg om hem helemaal na te laten kijken en mn de bodem vind ik erg belangrijk daarbij.
Ik heb op mijn bodem een rubber mat liggen (hele dikke), om de bodem te beschermen, want idd als een gietvloer kapot gaat, heb je kans op rot, maar dat heb je met een houten vloer ook, dus ook die moet je in de gaten houden.

Mijn advies: ga op verschillende plekken kijken en laat je informeren evt door dealers van bepaalde merken over de voor en nadelen. En vaak hebben ze daar ook wel wat 2e hands, waar je dan soms ook nog wel wat garantie op krijgt.

veel suuces

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:15

Toevallig heb ik ook een Heja met "kunststof" bodem. Maar alles aan gietvloer, kunstof, etc ligt op een houten bodem. Belangrijk is dus om er even onder te kijken of er geen rotte plekken inzitten.

Ik heb die van mij op Marktplaats op de kop getikt en vorig jaar bij Heja na laten kijken. Toen was de bodem nog keihard. Ik vroeg toen of het zin had om te kijken naar een aluminium bodem en het antwoord toen was dat voor het extra geld dat de aluminium bodem je gaat kosten je er 2x een nieuwe houten bodem in kan laten leggen... en dan ben je 20 jaar verder.

Volgens mij heb je in die omgeving Impex en Bosgra

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:53

VVDD > TAO

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:11

wat is je budget?
Anders zou je ook eens bij impex in eelde kunnen gaan kijken.Zij hebben vaak leuke 2de hands trailer staan en je weet zeker dat de bodem ed goed is.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:21

Houten bodems rotten, dat klopt, maar om nu te zeggen dat een bodem vervangen zinloos is, dat is wat erg kort door de bocht.
Persoonlijk zou ik een trailer met houten bodem nemen met een losse rubber mat. Houten bodems zijn namelijk vrij simpel zelf te vervangen.
Als je echt lef hebt, peuter je die houten bodem even uit je trailer, zet 'm zeer degelijk in de lak en plaats 'm weer terug. Weet je zeker dat ie nog minstens 10 jaar meegaat.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:20

wij hebben nog een trailer te koop staan in jouw regio
zie mijn onderschrift :)

horse4fun

Berichten: 388
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Emmer Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:05

Vajente schreef:
wij hebben nog een trailer te koop staan in jouw regio
zie mijn onderschrift :)


Helaas is jullie trailer te zwaar voor mijn auto. Maar bedankt voor de tip!

horse4fun

Berichten: 388
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Emmer Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:05

Nickeltje schreef:
VVDD > TAO


?????????? Wat betekent dit nou toch?

Anoniem

Re: zoektocht naar 2ehands trailer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:08

Dat betekend dat je topic is verplaatst, in dit geval van VVDD (verslag van de dag) naar TAO (transport afspraken en overige).

Ik zou ook eens bij HEJA in Garderen gaan kijken :j Die hebben veel verschillende tweedehands trailers (meestal, je kan ze natuurlijk bellen van tevoren) leveren goede kwaliteit, en geven eerlijk advies :j

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:23


hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:03

Hier nog een met een heja trailer(ben er heel blij mee, heb hem nu anderhalf jaar). Hiervoor heb ik een trailer , hotra othello, gehad (9 jr)die een cpl buiten en binnen kant had met daartussen(de kern) berkenhout. Ik zou je voor dat soort opbouw willen waarschuwen. Mijn paard heeft door die cpl(soort kunstof) laag heen geslagen met haar ijzers waardoor er vocht bij de kern kon komen en het langzaam is gaan rotten wat je dus niet!!! ziet. Als je trailer altijd buiten staat (net als die van mij) zou ik of voor een volledig kunstof of gewoon hout die je regelmatig in de olie zet gaan. Let ook bij de kunstof versies op "sterren" in het kunstof.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:24

volledig kunstof trailers worden niet gemaakt, dat is een mythe, er zit (vrijwel altijd) hout tussen, alleen de kwaliteit verschilt.

Controleer altijd de bodem, ik vermoed dat jouw budget niet al te hoog is en dan kan een rotte bodem de feestvreugde flink verpesten als je denkt een leuk trailertje gekocht te hebben.

Ik heb bijv mijn oude trailer verkocht met melding van de rotte bodem, daarna vond ik hem op marktplaats terug met een mooi verhaal, maar geen melding van die rotte bodem. Let daar dus goed op, laat hem desnoods eerst keuren.

Qua vloer, gietvloeren hoor ik niet zulke goede verhalen over, je kan dan beter een rubber mat hebben op de vloer en dan nog. Let overigens op de zijwanden en laadklep onderaan.

Ik zou een schroeverdraaier meenemen en even hier en daar in het hout drukken om te kijken of wel of niet goed is. Verf kan nl een hoop ellende verbergen.

horse4fun

Berichten: 388
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Emmer Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:32

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tips en adviezen! Ben ik blij mee want ik wil mijn paard hoe dan ook altijd veilig gaan vervoeren. Een particuliere trailer laat ik hoe dan ook keuren. Ik wil ook nog bij Impex Eelde en de Boer Pesse gaan informeren wat zij hebben staan.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:43

Inderdaad kun je een tweedehands trailer het beste bij een dealer kopen.
Ik heb zelf een hele mooie trailer gehad en hem ook altijd keurig laten onderhouden.
Toch was er vocht in de bodem gekomen en was de bodem op diverse plekken rot. Ook de wanden waren aangetast. De trailer zag er werkelijk aan de buiten en binnenkant keurig uit. Het was overigens een Atec polyester uitvoering.
Toch ben ik blij dat ik hem niet particulier heb verkocht. Ik wist nml. zelf helemaal niet dat hij rot was. Maar toen ik bij een dealer kwam om te vragen voor inruil op een nieuwe trailer liet hij me zien hoe slecht mijn trailer er aan toe was. Ik wist niet dat de kitrand van de bodem elk jaar of om het jaar opnieuw vervangen moet worden
De trailer heb ik dus meteen achter gelaten en een nieuwe gekocht.
Vaak heeft een grote dealer showroommodellen staan die aanmerkelijk goedkoper zijn dan een nieuwe.
Ik adviseer dus om zeker een trailer bij een dealer te kopen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:46

ingvdh schreef:
Ik zou een schroeverdraaier meenemen en even hier en daar in het hout drukken om te kijken of wel of niet goed is.

Als je dat gedaan hebt is daarna in ieder geval de bodem niet meer betrouwbaar!! Je prikt dan gaten in de beschermende laklaag waardoor het vocht wel in het hout kan komen om te gaan rotten. }:0
Het enige wat je met die schroevendraaier veilig kunt doen is met het handvat tegen de bodem tikken om klankverschillen op te sporen.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:18

hopla schreef:
Inderdaad kun je een tweedehands trailer het beste bij een dealer kopen.
Ik heb zelf een hele mooie trailer gehad en hem ook altijd keurig laten onderhouden.
Toch was er vocht in de bodem gekomen en was de bodem op diverse plekken rot. Ook de wanden waren aangetast. De trailer zag er werkelijk aan de buiten en binnenkant keurig uit. Het was overigens een Atec polyester uitvoering.
Toch ben ik blij dat ik hem niet particulier heb verkocht. Ik wist nml. zelf helemaal niet dat hij rot was. Maar toen ik bij een dealer kwam om te vragen voor inruil op een nieuwe trailer liet hij me zien hoe slecht mijn trailer er aan toe was. Ik wist niet dat de kitrand van de bodem elk jaar of om het jaar opnieuw vervangen moet worden
De trailer heb ik dus meteen achter gelaten en een nieuwe gekocht.
Vaak heeft een grote dealer showroommodellen staan die aanmerkelijk goedkoper zijn dan een nieuwe.
Ik adviseer dus om zeker een trailer bij een dealer te kopen.

Wat heeft die dealer dan in al die jaren aan "onderhoud" gedaan???
Doe je braaf onderhoud en ondertussen laat die dealer je met een rotte trailer rondrijden, althans zo leest je bericht. Fijne dealer...........

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:44

Het onderhoud was in een garage gedaan. Dus niet bij een trailerdealer.