[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:26

Of ze gaan met auto van de zaak lekker bijklussen met aanhanger er achteraan.

Of zoals zo vaak: trailer/aanhanger er achter zonder ervaring, geen geschikt rijbewijs, overbeladen etc.
Jij krijgt er een ongeval mee, verzekering komt er niet tussen en dan sta je daar als bedrijf.

Dat velen het niet doen in lease is normaal. De auto moet in feite enkel geschikt zijn voor je beroepsmatige verplaatsing. Fijn als je kilometers privé mag rijden, maar dat aanhanger tje slepen daar niet onder valt lijkt me best normaal.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:29

Rex_Rolfo schreef:
Welke auto het meest geschikt is hangt er uiteraard vanaf wat jij met die auto wilt gaan doen.

P.S. je kunt natuurlijk ook gewoon een geel kenteken auto op de zaak zetten. Zeker als je niet teveel km /benzine rijdt valt het nadeel tov grijs kenteken mee.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:55

Rex_Rolfo schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Welke auto het meest geschikt is hangt er uiteraard vanaf wat jij met die auto wilt gaan doen.

P.S. je kunt natuurlijk ook gewoon een geel kenteken auto op de zaak zetten. Zeker als je niet teveel km /benzine rijdt valt het nadeel tov grijs kenteken mee.

Nou, het verschil tussen privé grijs en zakelijk grijs is al best fors, geel kenteken is nog wat duurder. Denk erom dat je bij zakelijk grijs niet hoeft te kijken naar brandstofsoort en woonlokatie!

Private lease auto heeft alleen nut als je onder de aangeboden km-grens blijft en die is vaak vrij laag.
Private lease heeft maar een bestaansreden: meer nieuwe auto's op de weg.

Jong tweedehands is al goedkoper en een wat oudere auto is helemaal goedkoper dan lease.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:59

Wat balen van de doorgeroest Subaru....

Private lease is mij te duur rij te veel en voor type auto dat ik zou moeten hebben onbetaalbaar.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:28

ikke schreef:
Nou, het verschil tussen privé grijs en zakelijk grijs is al best fors, geel kenteken is nog wat duurder. Denk erom dat je bij zakelijk grijs niet hoeft te kijken naar brandstofsoort en woonlokatie!

"Best fors" en "valt mee" is natuurlijk relatief ;)
Feit is idd dat je met grijs kenteken flink minder wegenbelasting betaald én je kunt diesel of lpg rijden zonder toeslag. Vandaar ook dat ik het in een eerdere post vooral over grijs had, want als het maar even kan is dat the way to go.

Soms echter is grijs geen geschikte optie, b.v. omdat iemand zeven personen mee moet kunnen nemen of niet aan een bestelbus (al dan niet met dubbele cabine) wil oid. Dan 'moet' je wel aan geel.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:41

Sjolvir schreef:
Wat balen van de doorgeroest Subaru....

En T was zon fijne auto... stiekem ook te mooi om waar te zijn voor mijn budget...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:10

Kon het topic niet meer vinden :oo
Dus had alweer een nieuwe geopend :+

Maar goed, ik had dus een auto/trailer vraag :D

Ik heb afgelopen week mijn grote escalade verkocht vanwege het kostenplaatje en ook omdat er te weinig laadruimte in zat. Was een 5 persoons pick up model. De achterbak was half bezet door de grote lpg tank die er in zat, dus er bleef niks over.

Wat ik nu zoek is een zo compact mogelijk busje/grijs kenteken auto wat toch nog minimaal 1500 of liever nog 2000kg mag trekken. (En heb ook een sterke voorkeur voor een automaatje)
Ik kwam uit bij o.a mercedes vito en peugot expert, maar die zijn eigenlijk nog best groot. Beide hebben wel regelmatig 3 stoelen voorin, dat vind ik ook wel heel erg handig. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met die auto's.
VW Caddy vind ik ook mooie bakjes, maar die mogen dan net 1500 trekken en hebben nooit 3 stoelen voor.
Het liefst ook een mooi open rek oid als tussenschot tussen de bak en de stoelen, omdat ik de honden ook achterin wil hebben en met een open rek kunnen we nog contact met ze maken. Caddy heeft dat dan weer wel regelmatig.
Onze ervaring met de vw's is altijd erg goed, bijna geen gedoe mee gehad en mankeert nagenoeg nooit wat aan. Ben benieuwd of de ervaringen met de mercedes en peugot ook zo zijn. En of er wellicht nog andere auto's zijn die geschikt zijn.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:36

Is een transporter dan niets voor je?
Als je een niet verlengde/verhoogde neemt, valt het qua grootte ook wel mee.
T4 mag 2000 trekken.

Oja, ik heb ervaring met een Vito en trailer. Reed echt heerlijk. Heel soepel en geen enkele moeite met de trailer.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:36

Ik heb ook jaartje of 12 met Vito rondgereden. 3 stoelen voorin en genoeg laadruimte achterin. Weinig gekke kosten gehad en heel wat km's met trailer erachter. Fijne auto aan gehad.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:28

Ik heb hier al wat in het topic rond gezocht maar ben toch nog even benieuwd naar ervaringen.

Wij hebben op dit moment een Volvo V40 2.0 benzine van 2004 voor onze trailer. Rijdt echt prima met de trailer, maar we zijn nu op zoek naar een Diesel. Hiervoor ruilen we dan onze Volvo in en onze Alfa Mito (diesel) van 2011. De Alfa gebruik ik op het moment nog voor mijn werk, dus vandaar dat we ook weer een diesel willen. Onze voorkeur gaat weer uit naar een Volvo, dus ik heb wat rond gekeken voor een V50. Wat is jullie ervaring hiermee? Budget is ongeveer rond de 15.000 euro. Hebben jullie nog meer tips? Waar moet je aan denken bij MRB en hoe zuinig zijn ze?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:15

Faline: de nieuwe caddy mag met een 2.0 diesel 2000 kg trekken. Doet hij goed.

Rijd regelmatig met ford transit rond met drie banken (9pers dus, 3x3). Ik gok dat er zo’n 1500 a 2000 kg aan de haak hangt.
Koffer is met dubbele acherbank nog diep genoeg voor een grote koelbox qua lengte.
Die hebben elke 250k km op de teller en rijden nog best fijn... zeker als je er rekening mee houd dat daar heel veel verschillende personen mee rijden en ook vaak over landweggetjes.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:17

Heeft er iemand ervaring met het laten monteren van een trekhaak op een auto die er nog geen Heeft?

Aan welke orde grootte moet ik denken qua kosten ongeveer?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

[LZP] Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Over de verroeste Forester. Rechtsbijstand dekt het niet, verkoper wil er niets over horen en mijn eigen garage vond het eigenlijk zo sneu dat ze de rekening van de controle maar verscheurd hebben omdat deze domme actie van mezelf me al genoeg gaat kosten :') .

Ik ben echt een domme }:0

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:30

Optiwolk schreef:
Faline: de nieuwe caddy mag met een 2.0 diesel 2000 kg trekken. Doet hij goed.



Dat is helemaal ideaal! Ik zal eens kijken of zo'n caddy voor ons financieel haalbaar is in aanschaf.
De andere bussen vind ik eigenlijk gewoon te groot. De transporters vind ik ook erg fijn, maar zijn toch ook best aan de maat en als je beetje nieuwer zoekt met automaat, hartstikke duur.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:18

Weet jij zo welk model het is? Ik ben aan het zoeken, maar vind nergens de versie die dan 2000 kg mag trekken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:32

Naath86 schreef:
Waar moet je aan denken bij MRB en hoe zuinig zijn ze?

Zuinigheid ligt voor een belangrijk deel aan je rechter voet, MRB kun je op de site van de belastingdienst berekenen.

Voor het leeggewicht van de betreffende auto ga je naar http://www.autoweek.nl/autovergelijker/volvo/v50/. Als je een specifieke auto op het oog hebt kun je ook het kenteken invullen op http://www.rdw.nl

Opvallend is dat de V50 in het D segment (midden) geplaatst wordt terwijl de Focus die dezelfde basis heeft tot het C segment (klein midden) wordt gerekend.



ynskek schreef:
Heeft er iemand ervaring met het laten monteren van een trekhaak op een auto die er nog geen Heeft?

Aan welke orde grootte moet ik denken qua kosten ongeveer?

Hangt heel erg af van de auto waar die haak onder moet. Heb je een wat oudere dan kun je met wat geluk voor een paar tientjes een gebruikte op marktplaats scoren en er zelf onder zetten. Heb je een nieuwere auto met een computer die alles regelt (b.v. de parkeersensoren die van slag raken als er wat achter hangt) dan is het beter e.e.a. aan een merkspecialist over te laten. Kosten dan rond de 800 euro incl inbouw. Soms meer, soms minder, hangt helemaal af van model, garage en je onderhandelingsskills.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:22

Faline schreef:
Weet jij zo welk model het is? Ik ben aan het zoeken, maar vind nergens de versie die dan 2000 kg mag trekken.


Die van ons mag dat, is de generation four, bj 2016, verlengde versie want lichte vracht.
Maar geen idee wat t ouder equivalent daar dus van is

Gambler21

Berichten: 556
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:38

Wij zijn op zoek naar een geschikte auto die een 1,5 paards trailer mag trekken. Nou hoor ik graag welke auto jullie hiervoor gebruiken en hoe dat bevalt.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:28

Gambler21 schreef:
Wij zijn op zoek naar een geschikte auto die een 1,5 paards trailer mag trekken. Nou hoor ik graag welke auto jullie hiervoor gebruiken en hoe dat bevalt.

Alles wat 1400+kg aan de haak mag hebben en vanaf zo'n 100kW bij 3000toeren is prima geschikt.

Ik ga er vanuit dat je een serieuze combi zoekt en dus ook een beetje budget beschikbaar hebt.

Ik gebruikte daar de V70 voor (2521cc 5-pitter 210pk 1800kg trekgewicht) totdat ik dus vorige week de DAF kocht, 5.9ltr 6-pitter, 220pk 10.000kg trekgewicht }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:51

Gambler21 schreef:
Wij zijn op zoek naar een geschikte auto die een 1,5 paards trailer mag trekken. Nou hoor ik graag welke auto jullie hiervoor gebruiken en hoe dat bevalt.


Ik heb een V60 (Plug-in Hybrid) voor een 1,5paards trailer. Super fijne auto! Genoeg power en gewicht om de trailer te trekken, je merkt niet eens dat de trailer erachter hangt.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:51

Trekhaak hebben wij bij de Volvo garage laten doen toen we de Volvo kochten. Trekhaak eronder zetten was idd niet het meeste werk, maar de software die erbij hoort vraagt hier en daar wat aanpassingen. Ook dat is niet veel werk maar ze moeten wel de goede software hebben.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:40

Gambler21 schreef:
Wij zijn op zoek naar een geschikte auto die een 1,5 paards trailer mag trekken. Nou hoor ik graag welke auto jullie hiervoor gebruiken en hoe dat bevalt.

Ik heb nu mijn tweede een Subaru Forester. Ruim voldoende trekkracht, AWD, lage giering, ruimte voor je troep spulletjes, en ook comfortabele reisauto voor lange afstanden. Ik vind het de ideale alles-in-één auto.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:57

Ik heb als trekauto een Landrover uit 1971.
Mag 2000 kg trekken, past een hoop achterin, en....geen wegenbelasting meer :P .

Is als 2e auto, alleen nu mijn dochter haar rijbewijs heeft, pikt ze mijn VW Golf steeds vaker in, waardoor ik met de Laro moet rondrijden.
Op zich een stoere (en zeer mooie <3 ) bak, maar niet echt comfortabel als je buiten de bebouwde kom over een slecht geasfalteerde weg moet rijden. Als het regent, beslaan de ramen zowat meteen, dus zeempje ligt standaard klaar :+

Ik gebruikte de auto eigenlijk maar alleen om er mee naar de paarden te gaan, maar de laatste tijd dus steeds vaker om er mee naar het werk te gaan. Vandaar dat ik toch zit te denken, om toch eens naar een jongere (iets luxere :o ) auto te gaan rondkijken, die ook 2000 kg kan trekken.
Ligt er alleen aan wat die dan gaat kosten (ook aan wegenbelasting).

Misschien de VW Golf diesel ook inruilen en dan 1 luxere diesel paardenauto, waarmee we in de zomer ook mee met caravan op vakantie kunnen en dan 1 benzineautootje erbij voor naar werk (of als dochter hem eens nodig heeft).

.....Wat een luxeproblemen zeg :+

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:32

Isabonny schreef:
Ik heb als trekauto een Landrover uit 1971.
Mag 2000 kg trekken, past een hoop achterin, en....geen wegenbelasting meer :P .

Is als 2e auto, alleen nu mijn dochter haar rijbewijs heeft, pikt ze mijn VW Golf steeds vaker in, waardoor ik met de Laro moet rondrijden.
Op zich een stoere (en zeer mooie <3 ) bak, maar niet echt comfortabel als je buiten de bebouwde kom over een slecht geasfalteerde weg moet rijden. Als het regent, beslaan de ramen zowat meteen, dus zeempje ligt standaard klaar :+

Ik gebruikte de auto eigenlijk maar alleen om er mee naar de paarden te gaan, maar de laatste tijd dus steeds vaker om er mee naar het werk te gaan. Vandaar dat ik toch zit te denken, om toch eens naar een jongere (iets luxere :o ) auto te gaan rondkijken, die ook 2000 kg kan trekken.
Ligt er alleen aan wat die dan gaat kosten (ook aan wegenbelasting).

Misschien de VW Golf diesel ook inruilen en dan 1 luxere diesel paardenauto, waarmee we in de zomer ook mee met caravan op vakantie kunnen en dan 1 benzineautootje erbij voor naar werk (of als dochter hem eens nodig heeft).

.....Wat een luxeproblemen zeg :+

Wat moet die laRo kosten?

Iets wat fatsoenlijk 2 ton aan de haak kan hebben, kost knaken. Ga maar uit van 80 - 100 euro wegenbelasting per maand voor een benzine-versie. Verbruik zal niet ver van 1:10 zijn.

Ik schat zomaar in dat een setje paraboolveren onder de LaRo zetten een stuk goedkoper is, zeker op de langere termijn.
https://www.johncraddockltd.co.uk/serie ... hwithin=Go

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:53

ikke schreef:
Wat moet die laRo kosten?


Hoezo? Interesse :D ?

Ik heb de gegadigden al zowat in een rij staan voor hem. Wij hebben hem van een vriend gekocht en waren daarbij net een andere vriend voor :P . Dat is dus gegadigde nr. 1.

Maar ik weet niet of ik hem echt kwijt wil. Aangezien hij niet echt brood vreet (geen wegenbelasting kost) en hij in perfecte staat is en hij gewoon echt heel leuk is, en handig als je eens met de hond onderweg gaat of voer voor de dieren moet halen en en en :+ . Nee, als ik die vriend van ons hoor als hij mij er mee voorbij ziet rijden...hij mist hem volgens mij nog steeds :D :D en dat kan ik me heeel goed voorstellen *D