Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Getup schreef:was ook niet op zoek naar een automaat...maar de auto ( die Tiguan 2 l) beviel ( en bevalt nog steeds) wilden we graag hebben. Dus dan maar automaat. En ach, het went gauw. Soms denk ik zelf ook: " ik had nu geschakeld- of juist nog niet. Maar vind t met de trailer er achter best makkelijk.
Rex_Rolfo schreef:Debbie schreef:Trailer weegt een 700 kg, paard zo'n 600.
Zwaarder dan 1350 kg wordt voor mij echt te duur in de maand qua wegenbelasting. Mijn voorkeur heeft een station ivm de hond, benzine en handgeschakeld. Zeker geen nieuwe auto, zoek hem zo rond 2007/2008/2009.
Als je een auto tegenkomt die 1400 mag trekken zou ik 'm daarop niet laten staan. Heb je nog 100 kg over plus nog wat reserve van de 40-60 kg die op de trekhaak rust.
Wat stoeien op caravantrekker (zoekresultaat). Selecteren op gewichtsverhouding, komen achteraan de minst gunstige verhouding = lichtste auto's te staan. Citroën C4 is b.v. een auto die voor zijn relatief lage eigen gewicht vrij veel mag trekken. Maar ook een Mazda 6 2.0 sportbreak weegt maar 1310 kg leeg en mag 1500 kg trekken. Over het algemeen betrouwbare auto's, die 6 lijkt me een prima keus.
Varekaj schreef:Wij hebben al met een skoda octavia break gereden, niet als trekauto maar wel gewoon. heerlijke auto, zuinig in verbruik, een massa ruimte. Het is dat mijn trailer een tmm van 2600 heeft en ik toch graag minstens 2500 trekkracht wil met 4x4, anders had die hier al lang voor de deur gestaan.
Niello schreef:Getup schreef:Diesel. Volgens mijn man kun je anders niet fatsoenlijk trekken . En rijden ook flinke afstanden ( met en zonder trailer).
Dank je. Ik zoek eigenlijk ervaringen van een Tiguan 2 ltr. benzinemotor. Diesel is voor ons helaas niet meer rendabel. Voor de rest wel tevreden met de Tiguan?
Varekaj schreef:XxVon: wij hebben zowel met een octavia als met een superb 2x een rit gemaakt van 10u naar Zuid-Frankijk. Mijn vriend was chauffeur en is aardig groot. Die heeft de hele rit (overdag) in bijna 1x kunnen doen, zat gewoon enorm comfortabel. Ik deed de lokale ritten, dus meer bochtenwerk en dergelijke. Beide auto's vond ik heel aangenaam sturen, zacht rijden, goede wegligging. Zegt wel wat als je weet hoe de boerenwegen er ginds soms bijliggen Bijna net zo erg als onze Belgische.
Voorts zijn het enorm ruime auto's, de passagier achterin zit zelfs achter mijn vriend niet met zijn oren tussen zijn knieën geduwd. Met de diesels deden we toch telkens bijna 1000km op 65L. Beide auto's waren automaat, dat wel.
Varekaj schreef:Mijn vriend krijgt via het werk telkens een andere leasewagen, dus we hebben al vanalles gehad. De skoda's, Mercedes B-klasse en een volkswagen golf zijn voor ons tot nu toe de aangenaamste geweest. Zelf rij ik met een oude mitsubishi pajero en voorheen met een Nissan almere en nadien een Renault megane grand scenic.
Wat ons minst bevalt is citroën en opel. Al was de Renault clio onlangs ook niet echt een succes. Tof karretje, dat wel. Maar helaas goedkoop afgewerkt. Was heel sportief en full optioneel met een vreselijk zielige claxon net een verkouden olifantje.
xxVon schreef:Mijn garage heeft nu een skoda octavia combi 1.6 TDI 77kw/105pk staan, Trekgewicht 1400 kg voor een 1.5 paards trailer (max 1300kg) alternatief is een Peugeot 308 1.6 MVP diesel met trekgewicht 1300.
Hebben jullie ervaring met 1 of beide autos?
penkie382002 schreef:xxVon schreef:Mijn garage heeft nu een skoda octavia combi 1.6 TDI 77kw/105pk staan, Trekgewicht 1400 kg voor een 1.5 paards trailer (max 1300kg) alternatief is een Peugeot 308 1.6 MVP diesel met trekgewicht 1300.
Hebben jullie ervaring met 1 of beide autos?
Ja ik Peugeot 308 sw i.6 diesel en goede ervaringen tot nu toe 284334 km op de teller(wel laatste 40.000 km trailer er achter)
penkie382002 schreef:penkie382002 schreef:
Ja ik Peugeot 308 sw i.6 diesel en goede ervaringen tot nu toe 284334 km op de teller(wel laatste 40.000 km trailer er achter)
Mijn peugeot heeft 1500 kg trekgewicht dus even zoeken
xxVon schreef:Varekaj schreef:XxVon: wij hebben zowel met een octavia als met een superb 2x een rit gemaakt van 10u naar Zuid-Frankijk. Mijn vriend was chauffeur en is aardig groot. Die heeft de hele rit (overdag) in bijna 1x kunnen doen, zat gewoon enorm comfortabel. Ik deed de lokale ritten, dus meer bochtenwerk en dergelijke. Beide auto's vond ik heel aangenaam sturen, zacht rijden, goede wegligging. Zegt wel wat als je weet hoe de boerenwegen er ginds soms bijliggen Bijna net zo erg als onze Belgische.
Voorts zijn het enorm ruime auto's, de passagier achterin zit zelfs achter mijn vriend niet met zijn oren tussen zijn knieën geduwd. Met de diesels deden we toch telkens bijna 1000km op 65L. Beide auto's waren automaat, dat wel.
Klinkt goed!! k kan niet wachten op de proefrit vrijdag. Kwam er alleen wel gisteren achter dat de Dieselgate terugroepactie nog op de auto staat. Of is nog niet terug geweest of de dealer heeft t niet door gegeven aan t RDW. Gelukkig doet dat niets met de veiligheid van de auto.
Roodvos schreef:xxVon schreef:
Klinkt goed!! k kan niet wachten op de proefrit vrijdag. Kwam er alleen wel gisteren achter dat de Dieselgate terugroepactie nog op de auto staat. Of is nog niet terug geweest of de dealer heeft t niet door gegeven aan t RDW. Gelukkig doet dat niets met de veiligheid van de auto.
En als jij de auto privé rijdt en niet in de lease maakt dat "dieselgate" ook helemaal geen klap uit.
penkie382002 schreef:Klopt, goede auto trouwens de 307 is ook goed waarom doe je hem weg? mijn vorige heb ik met 365700 weggedaan omdat ik de originele schokdempers moest laten vervangen en de garage meende dat i.v.m. alles muurvast niet meer voorelkaar te kunnen krijgen of tegen erg hoge kosten anders reed ik die moord car nog steeds.
xxVon schreef:Ja we gaan voor een diesel.. Maar nu is de twijfel toegeslagen.. via via een Volkswagen Golf Variant 1.6 HDI (dus zelfde motor als de skoda octavia) voor 3 duizend euro minder met dezelfde km stand en even oud als de skoda