Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:14

Die man hoeft echt niet onder de indruk te zijn van een incasso bureau..die mensen kunnen niets en iedereen weet dat ze onderhand toch al zeker bij dit soort zaken.

Hoop dat die man zijn poot stijf houd.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:18

Todat er niks te halen valt, dan kloppen ze bij de opdrachtgever aan :7 :$

Er wordt nl nergens voor niets gewerkt...
TS kijk nog maar eens goed naar de incassovoorwaarden van je incassobureau ;) de kleine lettertjes hè.....

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:37

Ts ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt met dat incasso bureau. Zover gaan om 250 euro vind ik best bizar, gezien de omstandigheden.

Ik had op 1 van mijn vorige stallen ook geen opzeg termijn, toen ik daar wegging wist ik dat 3 weken van tevoren. Heb het meteen gezegd en de dag nadat ik wegging had hij al een andere huurder voor mijn stal. Zo zijn wij allebei blij...

Met 3 dagen word dat heel lastig, zeker met 3 mensen tegelijk.
Je hebt gewoonweg pech dat je al betaald had. Ik betaal nooit eerder als de eerste van de maand trouwens.

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:33

TS heeft het over nog 3 andere mensen, dus dan zou zij de 4e zijn...

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:39

Kore23 schreef:
Er zijn verschillende gesprekken geweest met deze man. Enkele dingen die er uit naar voren zijn gekomen, volgens mijn gevoel (en daarom wilde ik dat ook liever niet vertellen) is dat hij boos is dat wij vertrekken. Hij levert financieel enorm in (3x €250) per maand..


In totaal 3 staat hier

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:40

Ja, maar in meerdere andere posts heeft TS het over 3 anderen :)
Beetje onduidelijk dus...

Kore23

Berichten: 41
Geregistreerd: 14-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 11:44

Klopt dat er 4 in totaal zijn met mij erbij. De 1e is een week eerder vertrokken en heeft dit één dag van te voren gezegd,daar waren ook geen problemen,ook deze persoon kon gewoon gaan zonder stalgeld van de opvolgende maand te moeten betalen.
Deze stal waar hij naar toe ging had ik nog niet bekeken. Ik ben toen een paar dagen later gaan kijken samen met de twee andere stal genoten en we besloten meteen om ook daar naar toe te gaan.

O en mensen, probeer aub in je reactie een beetje respectvol te blijven. Sommige reacties en uitingen kunnen echt niet!

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:49

Ik ben wel benieuwd hoor of het je lukt om dat geld terug te krijgen, snap best dat je er van baalt gezien allerlei anderen wel mazzel hebben gehad en geen problemen krijgen blijkbaar met het niet zo charmante vertrekken zonder dit netjes minstens een maand vantevoren te melden.

Stalhouder mist nu in 1 klap 1000 euro inkomsten per maand, dat is best pittig :=

Ben ook wel benieuwd of hij vanaf nu mensen een maand vooruit laat betalen, zou wel verstandig zijn :j

meggiemeg

Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:51

slimmerik schreef:
Dubieus bureautje dan.... als die zo te werk gaan, dan kijk maar uit dat ze ook niet bij jou binnenkort op de stoep staan om te " innen" ....


listiglistje schreef:
Todat er niks te halen valt, dan kloppen ze bij de opdrachtgever aan :7 :$

Er wordt nl nergens voor niets gewerkt...
TS kijk nog maar eens goed naar de incassovoorwaarden van je incassobureau ;) de kleine lettertjes hè.....



Het incassobureau zal pas bij TS aan kloppen als de schuldenaar direct aan haar betaald en de opslagkosten niet aan haar of het incassobureau, die zal het incassobureau bij haar gaan verhalen. No cure no pay is gebasseerd op basis dat zij de opslagkosten indienen bij de schuldenaar en niet bij de opdrachtgever. Behalen zij nul resultaat krijgen zij inderdaad niet betaald.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:07

Als er 4 mensen zo plotseling vertrekken is er vast en zeker meer aan de hand.

3 mensen hoeven niet te betalen en 1 wel omdat die toevallig zo netjes is om op tijd de stalling te betalen. Vervolgens wil ze dat terug of een deel (kale stalhuur waar ik mij dan in kan vinden) en word ze uitgescholden.
Kan mij nog steeds goed voorstellen , ondanks dat 3 dagen van te voren opzeggen natuurlijk niet zo netjes is, dat je daar goed pissig over bent.

Dat word voortaan maar aan het eind van de maand betalen dan :P

Citaat:
Draai de rollen om:jij hebt een stal en kan ontzettend leuk met je pension klanten door 1 deur,op de koffie ect en ineens zeggen er 3 we stappen op.
Je kan fluiten naar je centen terwijl de nieuwe maand er bijna aankomt.....denk dat niemand als stalhouder daar blij van zou worden?!zou daar ook een vieze smaak van in mn bek krijgen en je niet aardig meer behandelen vanaf dat moment.


Je moet je idd zeker als pensionhouder gaan verlagen naar het nivo van je klant }> .

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:12

Maar als je opzegt doordat er wat loos is, dan hoop je dat je paard daar niet de dupe van wordt....dan heb je een volle maand dat je paard gepest wordt....ik heb daar ervaring mee..

Het welzijn van mijn paard staat voorop, dan maar je geld kwijt..

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:28

Tcm62, die indruk krijg ik hier niet. Ze was tevreden van de stal tot de vriendinnetjes verhuizen en zij meteen meewil omdat haar paardje vriendjes is met de rest en ze op de nieuwe stal op pensioen gaat. Niet omdat ze daar slecht verzorgd werd... Als het omwille van slechte verzorging was gaf ik TS gelijk maar aan hetgeen dat ze geschreven heeft te oordelen, is dat helemaal niet het geval.

En dan een incassobureau erop afsturen vind ik een rotstreek. Hoop dat hij niet betaald en het bureau op de ander twee afstuurt.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:44

meggiemeg schreef:
Het incassobureau zal pas bij TS aan kloppen als de schuldenaar direct aan haar betaald en de opslagkosten niet aan haar of het incassobureau, die zal het incassobureau bij haar gaan verhalen. No cure no pay is gebasseerd op basis dat zij de opslagkosten indienen bij de schuldenaar en niet bij de opdrachtgever. Behalen zij nul resultaat krijgen zij inderdaad niet betaald.


Niet perse, bureautjes die dit soort shady niet te onderbouwen vorderingen aannemen zorgen heus goed voor zichzelf. Verhaalsonderzoekje hier, uittrekseltje gba daar en hoppa, dat wordt gewoon in rekening gebracht on het mom van out of pocket expenses. Dus de tip om te zorgen dat alle kleine lettertjes gelezen zijn is zeker niet overbodig.

Al hoop ik persoonlijk dat de pensionhouder er niet al te veel van schrikt en voet bij stuk houdt. Hij staat volgens mij compleet in zn recht en zo'n incassobureau kan hem alleen intimideren, meer niet. Ik ken de beste man niet, maar van wat ik uit het verhaal haal gun ik hem dat zeker niet.

Ik denk dat hij geen heil ziet in het incasseren van het stalgeld bij de anderen, maar wie weet brengt ts hem op ideeën?

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:22

Zou bijna zeggen leen een shet van iemand..zet die daar nog een maand in stalling...en haal hem dan weg zonder betalen:0 maar ja dat is wel heel slecht gedacht...

Denk dat het erg lastig wordt om je geld terug te halen. Zou zeggen bel de rijdende rechter eens of kassa ofzo..of dat kan toch echt niet zn soort programma. Misschien dat er dan via bemiddeling nog iets terug komt zonder teveel kosten te moeten maken. Schrikt toch weleens af zoiets.

Dusdaarom
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:38

Bij deze zorgstal in Helvoirt is in t hondenpension de hond van een kennis v mij dood gebeten!

Kore23

Berichten: 41
Geregistreerd: 14-03-15

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 13:44

Ze worden in het pension in groepjes gehouden. Dat is bekend bij de eigenaren van de honden die in pension gaan. Natuurlijk is dit verschrikkelijk en hoop je zoiets nooit mee te maken en dit geld zowel voor eigenaar als pension houder. Beide partijen zijn hiervan de dupe en beide partijen hebben hiervan veel verdriet.
Dus een of ander oordeel wat je hierover hebt is ongegrond tenzij je beide partijen hebt gesproken en erbij bent geweest. Dus ik hoop dat u zo netjes bent om zowel de eigenaar van het hondje als de eigenaar van het pension in zijn waarde te laten en dit vreselijke gebeuren ook bij hun last zodat zij er samen uit kunnen komen. Het verdriet is bij beide partijen nl erg groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:49

Dusdaarom schreef:
Bij deze zorgstal in Helvoirt is in t hondenpension de hond van een kennis v mij dood gebeten!

En daar maak je een account voor aan? >;)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:57

Met verbazing het topic gelezen... waar is het fatsoen van mensen gebleven... Een opzegtermijn van een maand lijkt mij meer als normaal en als je dan eerder gaat prima maar die betaling kan ik helemaal inkomen. Als hij het eerder had geweten dan had hij een nieuwe klant kunnen zoeken. Daar hij geen contracten heeft en op vertrouwen werkt had hij bij jou geluk en bij anderen dom pech. Heel apart hoe mensen soms denken.. en dan knokploeg, incassobureau, ombudsman... :roll: >;) gaat weer onder meeleesteen :wow:

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:26

2015?
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 28-08-17 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:27

Dit topic is van 2015

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:32

Omdat dit topic van 2015 is plaats ik, op verzoek van de TS, hier een slotje.